Kirjoittaja Aihe: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis  (Luettu 27962 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« : Helmikuu 05, 2014, 07:19:09 »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #1 : Helmikuu 05, 2014, 12:07:28 »
Tää ei tykkää.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Pete H

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #2 : Helmikuu 05, 2014, 14:47:47 »
Hieno!

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #3 : Helmikuu 05, 2014, 18:26:39 »
Ei paha!

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #4 : Helmikuu 05, 2014, 20:35:22 »
^ ^^ Siis mitä? Onko kaikki täällä sokeita? Jos tuossa olisi nokalla alikessun natsojen sijasta pesisräpylä niin kommentit olisivat hieman toisenlaisia... Tsiisus, siis katsokaa nyt vaikka tuota mittaristoa, mikä helevetin laatikon mallinen jälkiasennustarvikeruutu siihen on lyöty? Ja käsijarrukahva? Onko tuo etupenkki kolmipaikkainen? Keskellä istujan haarojen välistäkö sitä käytetään? Ulkumuoto olisi ihan ok, mutta mitä nuo muoviset "pehmusteet" kyljissä ovat? Hypermoottorit? Kestääkö ne edes konepesua? Voi morjens, sanon minä.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 339
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #5 : Helmikuu 05, 2014, 21:10:19 »
Kauhia kapistus, mutta makuasioista ei pidä kiistellä
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #6 : Helmikuu 05, 2014, 21:10:45 »
Kaksi paikkaa edessä, pelkästään visuaalinen tehokeino tuo "sohva". Käsijarrun kahva on tuttu konsernin toisesta autosta, Peugeot 2008. Eikö tässä ole tarkoitus ollut rakentaa sopivan hintainen auto, eli ei luksusta?

http://c4cactus.citroen.com Ei Suomea valintalistassa, joten ei saada tänne? :D
Airbag in the roof - matkustajalle, eli hansikaslokero on luokkaa isompi sitten?

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #7 : Helmikuu 05, 2014, 21:38:16 »
...mutta makuasioista ei pidä kiistellä

Joo, makuasioista ei voine kiistellä, mutta huonosta mausta saanee edelleen huomauttaa. Että terveisiä vaan sinne Sitikan suunnitteluosastolle, laittakaas poijjaat CV:t kuntoon koska niille tullee käyttöä viimeistään siinä vaiheessa kun noi komistukset mätänee esittelyhalleihin.

http://c4cactus.citroen.com Ei Suomea valintalistassa, joten ei saada tänne? :D

...mikä on ainoastaan hyvä asia. Olen kyllä yleensä sitä mieltä, että autoilun monimuotoisuuden nimissä kaikille merkeille ja malleille on teillämme tilaa, mutta tätä en kyllä jää kaipaamaan.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #8 : Helmikuu 05, 2014, 23:06:02 »
Car Magazine keksi että nuo näppylät eli ilmakuplat ovissa ovat parkkipaikka kolhujen vaimentamista varten ja nimeävät ne akneksi. Minusta on mukavaa kun etupenkillä tarjoutuu mahdollisuus istua vierekkäin, kaikkien näiden avioliitto vuosien jälkeenkin : ) On tuossa jotain sympaattista, akne ovet ottaa enempi aikaa totutella. Mittaristo on minusta paljon parempi kuin pösön nykyisissä 208 ja 308 malleissa  joissa mittaristo on nostettu ylös. Mikä mahtanee olla tämän kaktuksen hinta Suomessa?
http://www.carmagazine.co.uk/News/Search-Results/First-Official-Pictures/Citroen-C4-Cactus-2014-first-official-pictures/

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 983
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #9 : Helmikuu 06, 2014, 00:02:09 »
Aika hyvä, noi kylkipehmusteet olis voinut tehdä siistimminkin, turhaa kikkailua pelkän kikkailun takia, hyvät puhtaat linjat pilattu moisilla pampuloilla.

Milloin tämä muoti palaa siihen että auton on tarkoitus olla auto ???

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 782
  • Peukkuja: 13
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #10 : Helmikuu 06, 2014, 06:19:04 »
Mitäs luulette montako mallia oikeasti tilataan noilla näppylöillä varustettuna jos on mahdollista jättää ne pois? :D

Sitikan konsepteissa ja myyntimallienkin esittelykuvissa on aina hämmentävän hienoja (tai ainakin erikoisia) vanteita, mutta koskaan niitä ei näe tien päällä.

Edestä toi on kyllä ruma kuin p*kele. Noi ruskeat jutut näyttää ihan silmäpusseilta, onko tää joku krapula-kaktus? :D
http://www.carmagazine.co.uk/Shared/GalleryLightbox/GalleryLightbox.aspx?PageId=20451&Keywords=makeCitroen%2bmodelC4%2bBodyStyle4x4%2bSectionNews%2bTypeFirst+Official+Pictures%2bEngineTypePetrol&Image=3&KeyValuePairs=kvManufacturer%3dCitroen%3bkvModel%3dC4%3bkvBodyStyle%3d4x4%3bkvSection%3dNews%3bkvType%3dFirstOfficialPictures%3bkvEngineType%3dPetrol%3bkvPrice%3d1015%3b

-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 638
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
CITROËN C4 CACTUS: uusia ideoita
« Vastaus #11 : Helmikuu 06, 2014, 11:42:23 »
Kuluttajien ostotottumukset muuttuvat maailman muuttumisen myötä. Myös autojen on seurattava uusia trendejä. Citroën C4 Cactus seuraa aikaansa olemalla uudella tavalla käytännöllinen, käyttökustannuksiltaan edullinen ja tietyiltä osin jopa minimalistinen olematta kuitenkaan huokean oloinen.

Citroën C4 Cactus tuo autoilijoiden ulottuvilla uusia ideoita, kuten airbump- kolhusuojat, uudelleen sijoitetun etuturvatyynyn, digitaalisen mittariston yhdistettynä useiden hallintakytkinten korvaamiseen 7” kosketusnäytöllä. Citroën C4 Cactus tuo C-segmentin kilpailijoille kovan haasteen myös polttoainetaloudellisuudessa; alhaisin CO2- arvo on vain 82 g/km eli 3,1 l / 100 km. Osatekijänä näin alhaiseen kulutukseen on auton keveys. C4 Cactus on 965 kilon omamassallaan 200 kg kiloa kevyempi kuin samanmittainen Citroën C4.

Airbumb – Citroënin yksinoikeus

C4 Cactuksen myötä Citroën tuo esille uuden tavan auton korin suojaamiseen pieniltä, usein pysäköintien yhteydessä syntyviltä, kolhuilta. Puskureiden kulmiin ja auton kylkiin sijoitetut kookkaat Airbumb-suojat ovat yhtä aikaa käytännölliset ja tyylikkäät. Ne ovat tarjolla neljässä eri värissä osana auton räätälöintiä asiakkaan mieltymysten mukaiseksi. Airbumb-elementit on valmistettu elastisesta TPU-muovista (termoplastinen polyuretaani), joka kestää iskuja ja kolhuja erinomaisesti jopa 40 asteen pakkaseen saakka. Raskaassa teollisuudessa TPU on tunnettu materiaalina parhaimmillaan äärimmäistä kestävyyttä vaativissa käyttökohteissa.

Pitkä akseliväli antaa reilusti tilaa

Kooltaan Citroën C4 Cactus sijoittuu kooltaan keskikoisten perheautojen ryhmään. Sen pituus on 4,16 m, leveys 1,73 m ja akseliväli 2,6 metriä. Pitkä akseliväli yhdistettynä lyhyisiin etu- ja takaylityksiin luo sisälle hyvät tilat. Sisätilojen avaruutta lisää myös laakea horisontaalinen kojetaulu. Väljyyden vuoksi Citroën ottaa nyt ensimmäisenä käyttöön matkustajan turvatyynyn sijoittamisen auton kattoon kojetaulun sijasta.

Matkustajien lisäksi C4 Cactus tarjoaa myös 358 litran tilan tavaroille.

Hyödyllisiä ajoavustimia

Citroën C4 Cactus tuo tarjolle myös tukun käyttökelpoisia ajoavustimia. Kosketusnäyttöön yhdistetty peruutuskamera auttaa havaitsemaan kaikki esteet auton takana ja parkkiassistentti hoitaa auton ohjaamisen näppärästi pysäköintitaskuun. Kuljettajan tulee vain huolehtia auton liikkumisesta ja pysähtymisestä. Mäkilähtöavustin estää auton liukumisen taaksepäin ylämäkeen liikkeelle lähdettäessä. Staattiset kaarrevalot tarjoavat kuljettajalle lisänäkyvyyttä kääntymistilanteessa.

Citroën C4 Cactus esitellään kansainväliselle medialle Geneven Autonäyttelyssä maaliskuun alussa.

Lisätietoja: www.citroen.fi
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Oxalainen

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 95
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
    • Easygoing Driver
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #12 : Helmikuu 06, 2014, 11:56:40 »
Ei tuo nyt mitenkään elegantti ole, mutta on niitä tosin maanteillä kamalampiakin ilmestyksiä näkynyt viime vuosina (Prius, Yaris Verso, Audin Q-sarja, Skoda Roomster,...). Veikkaanpa että väriyhdistelmillä kikkailemalla nuo kyljet ja silmäpussitkin saisi siedettävimmiksi. Sisätilat sensijaan on mun makuun ihan jees. Yksinkertaisia linjoja on sentään mietitty, eikä menty VW –konsernin “Kait Me Nyt Laitetaan Siihen Sama Kojetaulu Kuin Oli Golfissa Vuonna –83?” –kaavaa.

Itseäni ehkä eniten rassaa se, että IMO tällainen muotoilu ruukaa vanhenemaan kamalan nopeasti, vrt. C3 Pluriel (...ja nyt tietysti joku vastaa että Plurielhan oli mitä hienoin auto ikuna...). Eikä tuo kumminkaan kylkiprofiililtaan eroa kamalasti C4/C4 Aircross/DS4 –linjasta.

Itse olisin ollut ehkä kiinnostuneempi Revolte –konseptin siirtymisestä tuotantoon.
Nyt ajossa -08 Hyundai Santa Fe 4WD 2.2CRDi AT5, vaimolla -12 Kia cee'd HB 1.6CRDi AT6
easygoingdriver.blogspot.fi

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #13 : Helmikuu 06, 2014, 16:24:54 »


^ Mulla tulee tosta mieleen Turtles Vechile tms. Action Man lelu.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #14 : Helmikuu 06, 2014, 17:38:26 »
Sisätilat sensijaan on mun makuun ihan jees. Yksinkertaisia linjoja on sentään mietitty, eikä menty VW –konsernin “Kait Me Nyt Laitetaan Siihen Sama Kojetaulu Kuin Oli Golfissa Vuonna –83?” –kaavaa.

Ehkä minussa on jotain vikaa mutta minä ainakin pidin ja pidän Golf vm 1983 kojelaudasta ja hallintalaitteista ja sisustuksesta muutenkin. Ilahtuisin suuresti ja kävisin ostamassa omaksi jos joku valmistaja nyt toisi sellaisen uuden auton myyntiin.  :)

Cactus sen sijaan saa kyllä minun puolestani jäädä kauppaan.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pete H

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 362
  • Peukkuja: 0
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #15 : Helmikuu 06, 2014, 20:12:59 »


^ Mulla tulee tosta mieleen Turtles Vechile tms. Action Man lelu.

Aivan loistava vertaus ja siksi tykkäänkin tuosta kovin. On niin erilainen jotta, keulakin niin herkullinen. Jos siis minulla on huono maku, niin menköön sillä sitten, mutta tykkään.   ;D :angel:

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #16 : Helmikuu 06, 2014, 20:37:34 »
Tulee mieleen ulkonäöstä se  jenkkien sanonta,nimby, not in my back yard. Sisätiloista,esim ohjaamo kuvista jo paljastui, tykkään kovasti.

Poissa Aimo Käikäle

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 339
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #17 : Helmikuu 07, 2014, 12:46:26 »


^ Mulla tulee tosta mieleen Turtles Vechile tms. Action Man lelu.

Aivan loistava vertaus ja siksi tykkäänkin tuosta kovin. On niin erilainen jotta, keulakin niin herkullinen. Jos siis minulla on huono maku, niin menköön sillä sitten, mutta tykkään.   ;D :angel:

Nyt ymmärrän miksi minun silmiä hivelee bx:n muotoilu, 60-luvulla lapsuudessa oli muutama puulelu, nekin oli naulattu lattiaan ;)
Berlingo 1.6hdi 2016, Peugeot 208 1.2 2016

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 255
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #18 : Helmikuu 07, 2014, 17:55:26 »
Ilmeisesti niitä 60-luvun puulelujakin oli erilaisia, kun ei ole koskaan BX:n muodot hivelleet. Tuo voisi olla ihan ok, ilman noita kylkipatjoja.

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #19 : Helmikuu 07, 2014, 20:00:22 »


^ Mulla tulee tosta mieleen Turtles Vechile tms. Action Man lelu.

Aivan loistava vertaus ja siksi tykkäänkin tuosta kovin. On niin erilainen jotta, keulakin niin herkullinen. Jos siis minulla on huono maku, niin menköön sillä sitten, mutta tykkään.   ;D :angel:

Nyt ymmärrän miksi minun silmiä hivelee bx:n muotoilu, 60-luvulla lapsuudessa oli muutama puulelu, nekin oli naulattu lattiaan ;)
Charleston-väritys tuossa omituisessa kumiankassa. :P
 
Ja kyllä BX:n muotoilu voittaa n. 90% tämän päivän autoista.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #20 : Helmikuu 07, 2014, 20:59:59 »
Minustä tämä on omituinen Citroen:


Ja tämä on hieno:
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #21 : Helmikuu 07, 2014, 21:28:27 »
Minustä tämä on omituinen Citroen:

Citikka-tuntemukseni murentui entisestään!  :o Enpäs ole tuohon aiemmin törmännyt. Taitaa olla melkoisen arvokas yksilö.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #22 : Helmikuu 10, 2014, 12:17:21 »
C4-Cactuksen matkustajan turvatyyny on sijoitettu perinteisen kojelaudan sijaan kattoon. Aika mielenkiintoista.
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #23 : Helmikuu 11, 2014, 01:20:27 »
Ehkä minussa on jotain vikaa mutta minä ainakin pidin ja pidän Golf vm 1983 kojelaudasta ja hallintalaitteista ja sisustuksesta muutenkin.

Ei hirveesti poikkee Ladan kojelaudasta. ;D



Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Citroen C-Cactus tuotantomalli on valmis
« Vastaus #24 : Helmikuu 11, 2014, 06:11:54 »
Ehkä minussa on jotain vikaa mutta minä ainakin pidin ja pidän Golf vm 1983 kojelaudasta ja hallintalaitteista ja sisustuksesta muutenkin.

Ei hirveesti poikkee Ladan kojelaudasta. ;D

Eikä Volvo 240:sta... tällanen mulla oli, ja vaihdoin ceefemmaan...  :-\  (kuva ei ole minun autosta mutta samanlainen verhoilu)


Hm, tota Golfia on joku tuunannut...  :P
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break