Kirjoittaja Aihe: Öljyjen laatuerot?  (Luettu 15597 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Öljyjen laatuerot?
« : Elokuu 12, 2013, 15:17:56 »
Olen yrittänyt etsiä vaihtoehtoa Shellin Helix öljyille.  Öljyä pitää pariin otteeseen lisätä vaihtojen välissä.  Onko kokemuksia mikä voisi olla hyvä edukas öljy suoraruiskutus dieseliin (5w-40)? 
Mitä on esim Motoxit ja Bilteman öljyt?  Teboil super hpd?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 207
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #1 : Elokuu 12, 2013, 15:34:08 »
No dieseleistä ei ole omakohtaista kokemusta mutta eräs tuttu käyttää japanilaisessaan Teboilin diamondia (diamond diesel ehkä?) ja hyvä öljy kuulemma on. Näin myös omien kokemusten puolesta bensakoneilla Teboil Gold/Diamond on hyviä öljyjä sopuisaan hintaan. Biltema/motox linjalle en lähtisi ellei kulutus todella ole suuri.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Renee

  • Vieras
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #2 : Elokuu 12, 2013, 15:35:55 »
Samaa mieltä maksaa n 7 euroa litra jos 10 litran pöntön ostaa.Ei aina kannata mitääm tuntematonta merkkiä kaataa autoon.
http://www.hhnet.fi/HHnet.aspx?id=10&p1=1&p2=1

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Re: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #3 : Elokuu 12, 2013, 17:54:45 »
Minkälaisia tuo Teboil Gold olis?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

barfly

  • Vieras
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #4 : Elokuu 12, 2013, 18:16:47 »
http://www.teboil.fi/Product.asp?path=1;1510;1508;4351;4352;4353;4408

Ei tuo nyt mitään huonoa öljyä ole.

Itse käytin Cvy Vanissa ihan Mobil Delvacia, kesällä 15W-40 ja talvella 5W-30.

Tosin vaihtovälinä pidin noin 8000 km.

Nyt Ducatossa on Liquid Molyn http://www.liqui-moly.com/liquimoly/web.nsf/id/pa_eng_oil_guide.html.

Ja Ducato se vasta runtua saakin, se kun ei pintakaasulla mene yhtään mihinkään vaan kaasupolkimessa on vain 1 asento.


Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 567
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #5 : Elokuu 12, 2013, 19:54:11 »
Olen lukenut, myös kokenut Castrol Magnatec- öljyn tekosista nokka-akseleille. Oma xantia ja joku Subaru, joissa tuli vähän sanomista. Voi olla sattumiakin.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 636
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #6 : Elokuu 13, 2013, 10:58:23 »
Mobil 0W-40 new life, erittäin laadukas, käy D&B moottoreihin. Löytyy joka torilta, jopa 5 litran annoksina.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #7 : Elokuu 13, 2013, 12:38:15 »
Olen lukenut, myös kokenut Castrol Magnatec- öljyn tekosista nokka-akseleille. Oma xantia ja joku Subaru, joissa tuli vähän sanomista. Voi olla sattumiakin.
Mulla on Magnatekki toiminu täydellisesti autossa joka saa ihan oikeesti kenkää.

Liqui Moly on Saksan myydyin öljy ja hintakin on sen verran matala että suosittelisin sitä budjetti öljyks.
If in doubt, go flat out.

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Re: Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #8 : Elokuu 13, 2013, 13:54:21 »
Olen lukenut, myös kokenut Castrol Magnatec- öljyn tekosista nokka-akseleille. Oma xantia ja joku Subaru, joissa tuli vähän sanomista. Voi olla sattumiakin.
Mulla on Magnatekki toiminu täydellisesti autossa joka saa ihan oikeesti kenkää.

Liqui Moly on Saksan myydyin öljy ja hintakin on sen verran matala että suosittelisin sitä budjetti öljyks.

Joo pitäis kyllä uskaltaa kokeilla tuoa Liqui Moly öljyä.  22e 5l täälläpäin. Onko tuo pao öljyä?
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Re: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #9 : Elokuu 13, 2013, 14:29:19 »
Mitähän nuo lukemat tarkoittaa Molyssa
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #10 : Elokuu 13, 2013, 14:35:03 »
Siinä on luokitukset. Kato auton ohjekirjasta mitä luokituksia pitäs olla. Lähinnä nuo ACEA XXXXX on tärkeitä. Sit nuilla biimereillä sun muilla on nuita omia tarpeitaan.

Liekkö tajusin sun kysymyksen väärin?
If in doubt, go flat out.

barfly

  • Vieras
Vs: Re: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #11 : Elokuu 13, 2013, 14:49:48 »

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 356
  • Peukkuja: 14
Vs: Re: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #12 : Elokuu 13, 2013, 15:23:33 »
Mitähän nuo lukemat tarkoittaa Molyssa
Normaali perusmoottoriöljy, kuten edellä todettu, noi Molyn APi ja ACEA on virallisia luokituksia (ACEA hieman "tarkempi")
ja muut joutuu etsimään:
VW luokitukset: soveltuu vanhemmille bensa ja vanhemmille jakajapumppuisille
Porche "normiöljy" (ei matalatuhkainen)
Bemari, yleensä vanhemmat kuin 2002

Tuokin saattaa kiinnostaa: valmistajan omasta mielestä ensisijaisesti suunniteltu bensiinimoottoreihin  "intended use" mutta eihän sillä suurempaa merkitystä ole, ellei ole sitten uudempi HDI joka vaatii matalatuhkaisia partikkelisuodattimen takia (toki Dieselöljyissä on keskitetty enemmän noen hallintaan kuin ensijaisesti bensa-autoihin tarkoitetuissa)

1.6 HDI lienee hieman tarkempi öljyjen suhteen kuin  2.0 HDI:t

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Re: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #13 : Elokuu 13, 2013, 15:26:45 »
Tuo Moly vaan ei ole hinnalla pilattu kun 22e / 5ltr. Teboilin Gold 19e / 4ltr.
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #14 : Elokuu 13, 2013, 15:47:46 »
Jos autossa on hiukkasloukku niin tarkkana sen öljyn kanssa! Se on kallista säästää muutama kymppi öljyssä, joka ei ole luokiteltu yhteensopivaksi hiukkassuodattimelle. Kalliita on ne hiukkassuodattimet.
If in doubt, go flat out.

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Re: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #15 : Elokuu 13, 2013, 17:00:12 »
Onneksi autossa ei ole nykyään edes egr:ää,  vaikka on diesel :-)
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Renee

  • Vieras
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #16 : Elokuu 20, 2013, 19:39:37 »
Jokos on öljyt vaihdettu ja mikä oli sitten se merkki?

Poissa Topelius

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 476
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Re: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #17 : Elokuu 20, 2013, 22:11:01 »
Joo Goldit meni :-)   6.5l öljyä ja uus suodatin.  Katsotaan 15tkm päästä asiaa taas uudestaan. 
ex: C5 2.2HDI -05, 309 1.9i -91

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 126
  • Peukkuja: 8
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #18 : Elokuu 20, 2013, 22:40:19 »
Pösö 307 1.6 bensa,-03,anti pollution fault.
Autokeskus antoi hyllystään kallista 5w30 öljyä,kuulemma tätä pit käyttää.Kulutus ko öljyllä 1.2 l per 2000km.Teboil täyssynteettinen pysyy sentään 1l per 5000km,ja öljy on edullinen.Ajattelin koneen aukaisua mutta olkoot,kone käy hja vetää ihan hyvin kunhan sytytystulpat ja puolayksikkö ovat ehjiä.Mikäköjän tässä moottorissa,200 tkl ajettu,mahtaisi olla  öljyn kulutuksen syy?Kansi on ehjä ja kone on päällisin puolin rutikuiva

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 249
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #19 : Elokuu 21, 2013, 01:09:47 »
^ Suosittelen kokeilemaan Valvolinen Maxlife öljyjä. Kolmessa erimerkkisessä autossa olen noita käyttänyt. Jopa Opelin X20XEV murheenkryynissä pysytteli öljyt sisällä kohtuullisesti... ;D

Mulla on nyt Totalit koneessa, mutta seuraavan kerran vois laittaa vaikka: MaxLife FE 5W-30.

http://www.valvoline.fi/t_maxlife.php

Maxlife 10W-40 öljyillä pystyi ajamaan C5:lla vaihtovälin (15 tkm) välillä lisäämättä, mutta on liian paksua talvikäyttöön. Totaleja, Teboileja ja Mobileita 0W-30 litkuja on joutunut sen 1-1,5 lrt lisäämään 15 tonnin matkalla.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Renee

  • Vieras
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #20 : Elokuu 21, 2013, 09:57:08 »
Pösö 307 1.6 bensa,-03,anti pollution fault.
Autokeskus antoi hyllystään kallista 5w30 öljyä,kuulemma tätä pit käyttää.Kulutus ko öljyllä 1.2 l per 2000km.Teboil täyssynteettinen pysyy sentään 1l per 5000km,ja öljy on edullinen.Ajattelin koneen aukaisua mutta olkoot,kone käy hja vetää ihan hyvin kunhan sytytystulpat ja puolayksikkö ovat ehjiä.Mikäköjän tässä moottorissa,200 tkl ajettu,mahtaisi olla  öljyn kulutuksen syy?Kansi on ehjä ja kone on päällisin puolin rutikuiva

Kuules ettei ne öljyrenkaat ole vain jumissa eli nostaa sitä öljyä männän päälle tai sitten ne venttilinvarren suojakumit on  haperot tai muuten pois paikoltaa eli falskaa öljyä sieltä männänpäälle.Kun käynnistät koneen tuleeko sitä sitä sinistä savua pakoputkesta eli öljyä on sillon männän päällä.Kumien vaihto edessä.
Kun kone kunnossa ja tiivis sama mitä öljymerkkiä sinne kaataa kun öljyn luokitukset vain riittää

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #21 : Elokuu 21, 2013, 10:35:11 »
Pomon entinen Audi söi 6litraa öljynvaihtovälillä ja kyse oli siis uudesta autosta, joka vaihtu nyt 2vuoden ikään saavuttuaan. Sanovat merkkiliikkeessä että menee toleransseihin. o_O  ??? ::)
If in doubt, go flat out.

barfly

  • Vieras
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #22 : Elokuu 21, 2013, 10:45:20 »
Samoin Skeidat syövät yllättävän paljon öljyä vaihtovälillä.

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 999
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #23 : Elokuu 21, 2013, 12:40:11 »
Kun käynnistät koneen tuleeko sitä sitä sinistä savua pakoputkesta eli öljyä on sillon männän päällä.Kumien vaihto edessä.
Saa aika paljon mennä öljyä ennenkuin näkyvää savua saa katalysaattorilla varustetusta moottorista esiin... 1-2 litraa tuhannelle ei vielä saa juuri mitään näkyvää aikaseksi...

Toista se oli ennen (lue: aikaa ennen katteja), kun putkesta "näki" missä kunnossa moottori oli, ja seoksiakin pystyi jonkinverran päättelemään putkenpään sävystä...

Hieman pyrkinyt huvittamaan tuo öljyn vähenemiseen suhtautumisen erot, Ranskalaisista jos vähänkin katoaa niin se on " vähintäänkin katasrofi", mutta kymmenkertainen häviäminen VAG-laitoksista on normaalia... ::)
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Öljyjen laatuerot?
« Vastaus #24 : Elokuu 21, 2013, 13:16:56 »
Kun käynnistät koneen tuleeko sitä sitä sinistä savua pakoputkesta eli öljyä on sillon männän päällä.Kumien vaihto edessä.
Saa aika paljon mennä öljyä ennenkuin näkyvää savua saa katalysaattorilla varustetusta moottorista esiin... 1-2 litraa tuhannelle ei vielä saa juuri mitään näkyvää aikaseksi...

Toista se oli ennen (lue: aikaa ennen katteja), kun putkesta "näki" missä kunnossa moottori oli, ja seoksiakin pystyi jonkinverran päättelemään putkenpään sävystä...

Hieman pyrkinyt huvittamaan tuo öljyn vähenemiseen suhtautumisen erot, Ranskalaisista jos vähänkin katoaa niin se on " vähintäänkin katasrofi", mutta kymmenkertainen häviäminen VAG-laitoksista on normaalia... ::)

luulen et vag-laitoksissa ei jakseta välittää mistään öljyn kulutuksesta kun tärkeempiä asioita on kuinka ketjut venyy ja dsg:t paukkuu.