Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 48311 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #50 : Syyskuu 01, 2014, 14:28:48 »
Jos muilla ratkaisuilla saadaan mukavuuden lisäksi säädettävä maavara tai ainakin kuormasta riippumaton maavaran ylläpito niin mikä ettei.

Eikös noita ole C4 Picassossakin jo ilmapalkeet takana juuri tätä varten. Vaan keston suhteen... No kyllähän se aina muutaman vuoden menee yksi paljepari kerrallaan, reilun 300;- setti :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #51 : Syyskuu 01, 2014, 14:48:11 »
Ilmapalloja ei säädetä aktiivisesti ajon aikana ja eikö muiden toteutukset esim. Opelin FlexRide yms. ole pelkästään passiivisia, joko pehmeitä tai kovia, ei ajon aikana vaihtele moodeja ajotapahtuman mukaan?

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 224
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #52 : Syyskuu 01, 2014, 15:23:50 »
Kaikenmaailman modernit aktiivijousitusratkaisut on monimutkaisempia ja herkempiä vikaantumaan ja siten kalliimpia kuin alkuperäinen sitikan kaasunestejousitus. Jossain CX:ssä oli varmaan paras jousitus, noin periaatteessa. Siinä mitään tietokoneohjausta tarvita. Sellaista saisivat käyttää edelleen, ehkä vähän parempilaatuisista osista kasattuna vaan että ei tarvitsisi kenties huoltaa ollenkaan jos hyvä tuuri käy.  :)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #53 : Syyskuu 01, 2014, 17:04:17 »
Jos muilla ratkaisuilla saadaan mukavuuden lisäksi säädettävä maavara tai ainakin kuormasta riippumaton maavaran ylläpito niin mikä ettei.

Eikös noita ole C4 Picassossakin jo ilmapalkeet takana juuri tätä varten. Vaan keston suhteen... No kyllähän se aina muutaman vuoden menee yksi paljepari kerrallaan, reilun 300;- setti :-\


158 tkm ja 6v...Ei vuoda ainakaan vielä. Eihän ne teräsjousetkaan autossa jonka omamassa huutelee 1700 kg kestä ikuisuuksiakaan.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Paikalla kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 526
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #54 : Syyskuu 01, 2014, 18:02:33 »


Googlailin vähän että onko mitään uutta C5:sta. Jos se olis lähellekään tuon näköinen ja mehujousilla, niin mikä ettei..

Täältä lueskelin: http://www.caradisiac.com/La-nouvelle-Citroen-C5-arrive-en-2016-94128.htm

Onko jokaisen nykyauton keulan pakko olla turpiin saaneen Juha Veijosen näköinen? Minne ovat hävinneet oikeasti tielle valoatuottavat kunnollisella valoaukolla varustetut ajovalot, omintakeinen muotoilu ja halu erottautua massasta? Foordit säälittävän koomisia Aston-klooneja isoine säleikköineen ja muutenkin nuijine muotoiluineen, Ooppeli jonkinsortin wannabe-BMW, luulevat ilmeisesti ihan tosissaan että salama rinkulassa on tyylikäs. Tai Audin neljän ruunatun sonnin nenärenkaat?

Vai onko nämä kulkineet tarkoitetut päivällä liikkumiseen , ei yöllä? Vissiin edes ksenonit kykene fysiikan lakeja muuttamaan vaikka insinöörit ja mainospellet niin haluaisivat. Eli isosta reiästä mahtuu valoa tulemaan ulos paljon, pienestä vähän.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 138
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #55 : Syyskuu 01, 2014, 19:24:18 »
Eikös jokin Mersun jousitus oli oppiva? Joku vaan heitti että ilmapalloja ei säädetä aktiivisesti.BMW säätää takana ilmajousitetuissa malleissa ajokorkeutta.Bmw ja Mersun ilmajousitukset kestää kilometrejä,ainakin palkeiden osalta,kompurat vaurioituu.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #56 : Syyskuu 01, 2014, 19:34:18 »
Ajokorkeus on eri asia kun että säätäisi aktiivisesti pehmeästä kovempaan. Tosiasia on että minulla ole faktaa siitä miten uusimmat tekeleet ovat kehittyneet tämän asian kohdalla mutta kova mutu on ettei mitenkään (paitsi tietty S-Mersu).

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 224
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #57 : Syyskuu 01, 2014, 20:50:30 »
Onko jokaisen nykyauton keulan pakko olla turpiin saaneen Juha Veijosen näköinen? Minne ovat hävinneet oikeasti tielle valoatuottavat kunnollisella valoaukolla varustetut ajovalot, omintakeinen muotoilu ja halu erottautua massasta?

No sitikan nykyinen muotoilulinja on kyllä omintakeista ja erottuu massasta, kaikessa huonoudessaan.

Lainaus
Foordit säälittävän koomisia Aston-klooneja isoine säleikköineen ja muutenkin nuijine muotoiluineen, Ooppeli jonkinsortin wannabe-BMW, luulevat ilmeisesti ihan tosissaan että salama rinkulassa on tyylikäs. Tai Audin neljän ruunatun sonnin nenärenkaat?

Menee off-topiciksi mutta tähänkin on pakko kommentoida...
A) Fordit ovat minun mielestäni ihan asiallisen näköisiä, Aston-kloonaus johtunee kyseisten merkkien välisistä omistussuhteista.
B) Mikä kohta jossain ooppelissa näyttää bemarilta?
C) Audin "nenärenkaat" ovat perintöä Auto-Unionilta, joka aikoinaan muutti nimensä Audiksi, varmaankin samoista syistä kuin Posti aikanaan vaihtoi nimensä Itellaksi. Nimi Audi siis kuvastaa paremmin sitä mitä firma tekee... eikun... no kuitenkin, Auto-Union taas valitsi merkikseen ne neljä rinkulaa koska kyse oli neljän pienen saksalaisen autotehtaan yhteenliittymästä, yksi rinkula per tehdas.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Paikalla kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 526
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #58 : Syyskuu 01, 2014, 21:23:12 »
B  ei välttämättä näytä BMW:ltä ,mutta ilmeinen yritys saada merkille samanlaista nostetta kuin baijerilaisella. Mielipiteitä nämä ,silti nykyiset kapistukset todella samasta muotista. Katso vaikka CX:ää tai DS:sää , yksityiskohtia , sulavaa muotoilua, kunnolliset valot ja silti ilmanvastus ei mitenkään mahdoton.

Samoin saisi Citikassa säilyä omintakeisuus hydejousineen ja vaikka yksipuolaisine ratteineen, ei ole pakko apinoida toisia merkkejä. Matalat ikkunat voivat sopia johonkin lasikuituliuhuun tai vastaavaan urheilullisen vekottimeen , mutta minulle näkeminen ja tieto ettei ole vaaraa törmätä mihinkään on ulkonäköä tärkeämpää.

1960- luvun Aston ei ansaitse ulkonäkönsä aliarvioimista sillä, että joku hikinen fiesta tai ka on keulaltaan samannäköinen.

Tietysti autotehtaiden on oltava voitollisia ja miellytettävä tuotteilla an asiakkaita, mutta kannattaa silti säilyttää arvokkuus, vai mitä.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #59 : Syyskuu 02, 2014, 09:22:32 »
No sitikan nykyinen muotoilulinja on kyllä omintakeista ja erottuu massasta, kaikessa huonoudessaan.
No henk.koht. tuota I/II koppasta C5:sta ei olisi allekirjoittaneelle tullut, ei niin millään, sen verran "Mondeo" se kuitenkin on :-\ Just sellanen pyöreä, mitäänsanomaton, "anteeksi että olen olemassa" -tyyppinen muoto ja tuohon kun yhdistetään vielä yhtä m...ton harmaa väri, niin jo rupeaa yök-kerroin olemaan kohillaan :(

Kun taasen nykyisessä III-koppaisessa on edes hiukan sitä jotain särmää, muotoa ja tyyliä joka istuu ainakin allekirjoittaneen silmään suhteellisen hyvin. Parempikin siis toki voisi olla, mutta sitä ei todellakaan ole DS5. Siksi tässä hiukka oottelenkin, miten tuon käy, missä välissä tulee IV-korinen C5 ulos, miten sen muotoilu on onnistunut. Ehkä ripaus Lagunaa ja Hyundai i40, dunno. Vaan jos esim. C4 Picasson nokkailme tuohon tulee, niin kyllä taas nousee yök-kerroin kummasti :-\

Vähän samalla tavalla oli Renaultinkin kanssa. II-sukupolven vermeissä oli sitä jotain särmää, muotoa ja puhutteli kyllä aika isosti allekirjoittanutta. Harmi vain että tekniikka-puolella ei niin onnistuttu ja tuota polvea vaivaakin melkoinen liuta tyyppivikoja. Mutta sitten tuli III-sukupolvi sillä laatta-keulallaan ja näin meni se vimonenkin kiinnostus koko merkkiin. Vaan nyt FL-III (vai onko tuo jo IV?) on taas keulailmekin piristynyt, kuulemma tekniikkakin pelaa ja siksi ihan tyytyväisenä Renaultiakin taas katselisin tuossa kotipihassakin 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #60 : Syyskuu 02, 2014, 09:50:54 »
Kyllä uusi Picasso / Cactus ilme on mahtava. Futuristinen ja moderni yhtäaikaa. Kunhan BMW / Audi saavat laservalot suursarjatuotantoon niin muuttuu niidenkin ilme. Valot kapenee. Cactuksenkin ajovalot on piilotettu puskuriin ja päivällä ajettaesssa vain viirumaiset valot korostuvat. Aivan mahtava design.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 262
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #61 : Syyskuu 02, 2014, 15:20:37 »

No henk.koht. tuota I/II koppasta C5:sta ei olisi allekirjoittaneelle tullut, ei niin millään, sen verran "Mondeo" se kuitenkin on :-\ Just sellanen pyöreä, mitäänsanomaton, "anteeksi että olen olemassa" -tyyppinen muoto ja tuohon kun yhdistetään vielä yhtä m...ton harmaa väri, niin jo rupeaa yök-kerroin olemaan kohillaan :(

Kun taasen nykyisessä III-koppaisessa on edes hiukan sitä jotain särmää, muotoa ja tyyliä joka istuu ainakin allekirjoittaneen silmään suhteellisen hyvin.

Tuota, olen samaa mieltä, että C5 III on paremmannäköinen auto kuin I ja II, mutta enemmän tuossa III:n muotoilussa on Audia, Mondeota ja muuta saksalaisten ihannointia eli tavallaan I ja II olivat persoonallisemmman näköisiä vaikka eivät oikein miltään näytäkkään. Kiitos ja anteeksi.  ::)

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #62 : Syyskuu 02, 2014, 15:31:04 »
Tuota, olen samaa mieltä, että C5 III on paremmannäköinen auto kuin I ja II, mutta enemmän tuossa III:n muotoilussa on Audia, Mondeota ja muuta saksalaisten ihannointia

No siis tarkoitin tuolla muodottomalla m...a Mondeota jostain <2000 :(


Kun tuo uusi malli on jo mielestäni jopa ihan style :)


On särmäystä ja pokkaa, terävää reunaa ja kulmaa. Miellyttää ainakin minun silmää 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #63 : Syyskuu 02, 2014, 15:43:00 »
Kyllä ykköskoppaisen sivulinja on klassisen kaunis .

Sent from my Jolla using Tapatalk

TeeKoo Turuust

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #64 : Syyskuu 02, 2014, 19:00:16 »
Multa kans pisteet c5 I/II:n sivuprofiilista (nimim oma lehmä ajossa..)
C5III on minun silmääni 'tavallisempi' ja kilpailijoitaan liikaa muistuttava...tiedä sitten ,joskus sellaiseenkin voin päätyä, jahka hinnat ja tarjonta tulevat kohdilleen?
Uudesta, 'tulevasta' C5-jatkomallista näillä rahakertymättömyyksillä ei voi edes uneksia...

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 138
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #65 : Syyskuu 02, 2014, 19:06:26 »
Tietty Peugeot 508:sta saisi väännettyä uuden C5:en kuten aikaisemmin oli 407 kanssa sisarmalleja?

Mulla on sellainen käsitys että Pösön mallit on tulleet aina Sitikan jälkeen - siis ensin oli C5-I ja sitten tuli 407. Sitten C5-III ja sen jälkeen 508.  Nyt olisi siis vuorossa taas uusi C5, ja pari vuotta sen jälkeen uusi pösö, 509 tai 508-II.

PSA:lla on kuitenkin tilanne se että nykyisellään ja varsinkin jos mehujousista luovutaan niiden eri merkit syövät markkinaosuuksia toisiltaan ihan suoralla kilpailulla. Eli mallistoa pitäisi karsia, tai eriyttää toisistaan jotenkin. Kaavailtu DS-merkin lanseeraus ei ainakaan paranna tilannetta, kuluttaa vain suunnittelu- ja tuotantoresursseja. Mikä voi kyllä olla tarkoituskin sikäli että firmalla kai on jonkinverran ylikapasiteettia. Mutta sitten kokonaan uuden merkin sijasta voisi ennemmin herätellä henkiin jokin ennestään tunnetun ranskalaismerkin, vaikka Simcan. (Joka tosin taitaa olla Chrysler-Fiatin omaisuutta?)

Mutta joo siis jos uusi C5 tulee, siinä pitäisi olla kaasunestejousitus ainoana vaihtoehtona. Jos sellaista ei halua niin sitten voisi ostaa vastaavan Pösön. Näin hommassa olisi markkinoinnin kannalta jotain tolkkua.
508 on jo faceliftattu, myytävät 508 ovat facelifteja. Tuleekos C5 III:le facelifti vaikos kokonaan uusi C5 IV ?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #66 : Syyskuu 02, 2014, 19:08:31 »
Eihän C5 III:lla ole mitään tekemistä uudemman 508:in kanssa? Enemmän C5 III (X7) on 407? http://www.autowiki.fi/index.php/Citroën_C5_mk2 Tuossa sanotaan kyllä tietty että suurin osa osista on eri.


Facelifti C5 III:sta taisi jo tulla, vai tuliko niitä jo kaksi kevyttä?

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 369
  • Peukkuja: 14
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #67 : Syyskuu 02, 2014, 19:37:59 »
Tuo laskentaero taitaa tulla vain ulkomaalaisten erilaisesta mallisarjan laskennasta eli kutsuvat nykyistä kakkossarjalaiseksi ja seuraavaksi tulevaa kolmoseksi?
http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_C5#Second_generation_.282008.E2.80.93present.29

Mutta alustan (Platformin mukaan kai lasketaan tuota sisarsarjalaisuutta ja 508:kin käyttää kahta eri alustaa


http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_PF3_platform

http://en.wikipedia.org/wiki/PSA_EMP2_platform  -tätä oli huhuttu myös tulevalle C5:lle linkissä?


Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 138
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #68 : Syyskuu 02, 2014, 19:44:47 »
Olenpa ollut teollisuudessa tekemässä modulointia, toki ihan eri tuotteeseen kuin autoon, telaketjulla liikkuvaan härveliin ja moottorihan siinäkin oli :) Ettei kävisi kutenkin samalla tavalla kuin omat kokemukset, tylsäksi se loppu tuote menee.Toki tässä tapauksessa jossa olin mukana tylsyys oli tehokkuutta ja työkaluista oli kyse ei niinkään ulkonäköä ajateltu, ulkonäkökin toki moduloitui. Heitänpä ilmoille oma mutuni, autojen moduloitu pohjalevy = asiasta innostutaan liiaksi kun se edulliseksikin tulee ja moduloindaanpa sitten sisutatkin = yhtä tylsiä ovat kaikki ko valmistajan autot. EMP2 on PSA:n moduli, Volvo esitteli henkilöautoihin juuri omansa.Olisikos VAG moduloinnissa edellä kävijä? Skodillacci ja VW ,ne ovatkin aika tylsiä, moduloinnistako johtuu :) Miten lie moduloituu kaasunestejousitus?

Paikalla kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 526
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #69 : Syyskuu 02, 2014, 19:56:06 »
Tietty Peugeot 508:sta saisi väännettyä uuden C5:en kuten aikaisemmin oli 407 kanssa sisarmalleja?

Mulla on sellainen käsitys että Pösön mallit on tulleet aina Sitikan jälkeen - siis ensin oli C5-I ja sitten tuli 407. Sitten C5-III ja sen jälkeen 508.  Nyt olisi siis vuorossa taas uusi C5, ja pari vuotta sen jälkeen uusi pösö, 509 tai 508-II.

PSA:lla on kuitenkin tilanne se että nykyisellään ja varsinkin jos mehujousista luovutaan niiden eri merkit syövät markkinaosuuksia toisiltaan ihan suoralla kilpailulla. Eli mallistoa pitäisi karsia, tai eriyttää toisistaan jotenkin. Kaavailtu DS-merkin lanseeraus ei ainakaan paranna tilannetta, kuluttaa vain suunnittelu- ja tuotantoresursseja. Mikä voi kyllä olla tarkoituskin sikäli että firmalla kai on jonkinverran ylikapasiteettia. Mutta sitten kokonaan uuden merkin sijasta voisi ennemmin herätellä henkiin jokin ennestään tunnetun ranskalaismerkin, vaikka Simcan. (Joka tosin taitaa olla Chrysler-Fiatin omaisuutta?)

Mutta joo siis jos uusi C5 tulee, siinä pitäisi olla kaasunestejousitus ainoana vaihtoehtona. Jos sellaista ei halua niin sitten voisi ostaa vastaavan Pösön. Näin hommassa olisi markkinoinnin kannalta jotain tolkkua.
508 on jo faceliftattu, myytävät 508 ovat facelifteja. Tuleekos C5 III:le facelifti vaikos kokonaan uusi C5 IV ?

Kyllä Simca saisi tulla takaisin, merkki on PSA:n omaisuutta, saivat sen silloin kun ostivat merkin pois Chysleriltä. Samasta syystä viimeiset Simca 1100:t olivat Talbotteja, kun meinasivat että nimeä muuttamalla myynti paranee. Ei toiminut.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 138
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #70 : Syyskuu 02, 2014, 20:08:42 »
Siis hä :) Tarkoitatko että tuollaisna alkuperäisinä kantti kertaa kantteina tuotantoon.
http://www.allpar.com/cars/chrysler/alpine.html
Eikait siinä, rakeneteita EuroNCAP testejä varten muokkaamaan, nykyaikaista moottoria keulille niin kyllä se siitä markkinoille ja hanke tulille saadaan :) Samaan syssyyn samat temput sitten CX:lle kanssa.

Paikalla kurtsi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 526
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #71 : Syyskuu 02, 2014, 20:51:53 »
Tuskin sentään noita muikeita kulmikkaita muotoja enää kukaan saa aikaan, tehdastasolla.
Mutta merkkinä kyllä, omakohtaisia kokemuksia Simcoista runsaasti, niitä oli suvussa useita, eri varustetasoilla ja koneilla. Tosin 1307/1508 , vuoden autoksikin valittu, oli sitten eri planeetalta 1100:n verrattuna. Tietty jonkun mielestä kauheita katiskoja nykypulkkiin verrattuina, mutta aikalaisiinsa eivät hävenneet yhtään. Jousituskin pelasi , ei pudonnut hampaat suusta kuopissa.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #72 : Marraskuu 03, 2014, 15:07:39 »
DS brändin Global Sales and Marketing, Arnaud Ribault:
http://blogautomobile.fr/entretien-ds-12-interview-darnaud-ribault-250957#axzz3Ho6jrAn5

TOIMITTAJA: "I am surprised by your comment, you will develop a new technology while hydractive 3+ still exists and is convincing?"

ARNAUD RIBAULT: This is a great technology that is still on C5 but today we are able to do better with other technologies than hydraulics allows but we will see it later, it is not yet on the market.

-Eli ei tule kaasunestejousitusta ainakaan DS:ään vaan jotakin muuta (parempaa?). Voisiko silti kaasunestejousitus jäädä elämään vain yhden uuden mallin (C5) erikoisuutena? Mene ja tiedä.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #73 : Marraskuu 03, 2014, 20:04:00 »
Kyllä se on eräänlainen niskantaitto Citroenilta, jos kaasunesteistä luovutaan...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #74 : Marraskuu 03, 2014, 20:33:11 »
Kuten jossain muualla jo totesin, ihan sama! *Kunhan* sama pehmeys kyetään tarjoamaan uudella tekniikalla mitä kaasunestejousituksella (ja kenties se kovien saumojen töksähdys vielä pois jos ihan tarkkoja ollaan).