Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 48313 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 018
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #25 : Elokuu 15, 2013, 08:51:08 »
Tuntuu että sitikka on kadottanut ballssit tehdä asiat omalla tavalla. Ite tykkään sitikassa just siitä että siinä on poikkeavia ratkaisuja. Välillä tulee kirottua kun joku ranskis on punkkupäissään tehny vähän ratkaisuja (niinku esim. XM putkisto?!?) mut samalla ne huvittaa minua ja mm. tuo paikallaan pysyvä ratin keskiö on mielestäni ihan toimiva.

Toivotaan etteivät nyt kuitenkaan menis kusemaan omiin muroihinsa rahan kuvat silmissä.
If in doubt, go flat out.

Poissa Matkailija

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 7
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #26 : Toukokuu 30, 2014, 23:16:08 »
Mulla oli kaasunestejousitettu C5 farkku muutaman vuoden. Ei kulkenut tasan mihinkään mutta mielettömän pehmeä ajettava. Jos uuden C5:n saisi entisestään parannetulla hydrauliikalla, se olisi kova vaihtoehto.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #27 : Toukokuu 31, 2014, 08:46:58 »
No ensialkuun tuo ratin keskiö ihastutti insinörttiä, mutta pian jo huomasi kuinka vähän tuossa lopulta toimintoja olikaan, nappien runsaudeta huolimatta. Samaten ajotietokoneessakaan tai auton "personoinnissa" ei juuri vaihtoehtoja loppuen lopuksi ole :-\ Mutta eipä tuohon enää arkiajossa kiinnitä huomiota, napit on kohillaan, peukut löytää oikeat nopsasti ja pimeässä nappien valaisu on kyllä aika style + pimeä-mode, jossa kaikki napit, näytöt ja mittaristot pimenee, nopeusmittarin viisaria ja vaihteen näyttöä lukuunottamatta :)

Mutta tuo kaasunestejousitun on sitä jotain! Nyt vielä kärryn kanssa tuo oikein korostuu kun ei perä perinteisesti laahaa maata vaikka onkin nyytti perässä. Eikä tuo auton korkeuden säätömahiskaan mikään huono ominaisuus ole, muutaman mökkitien jo "cross-overinakin" ajelleena 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa vibes

  • Rakojen herra
  • Global Moderator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 743
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • Joskus oli C5 3.0 Exclusive A '05
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #28 : Toukokuu 31, 2014, 08:51:54 »
Mua ärsytti ihan sikana keskiviikkona kun ähräsin puukuormaa kattotelineille Starkilla ja kotona pois tajuten viimeisiä kakkoskakkosia kantaessani, että auton olis tietty voinu laskea tonttiin niin olis aika paljon paremmin onnistunut. Hitto.
"Amatööri rakensi Arkin, ammattilaiset Titanicin"

"Vaikeneminen on kultaa, ilmastointiteippi hopeaa."

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 006
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #29 : Toukokuu 31, 2014, 10:16:51 »
Kuinka moni on ostanut sitikan nimenomaan kaasunestejousituksen vuoksi? Ehkä ajatellaan että asiakkaat ostavat sitä mitä tarjotaan ja tottahan sitikkamies sitikan ostaa, tai pösön tiukan paikan tullen...
No, uusista jos puhutaan, niin eipä ole mitään sanottavaa. Yhtään uutta kun ei ole tullut ikuna ostettua...

Mutta käytetyistä, käytännössä kaikki paitsi 2CV -pohjaiset ovat olleet mehujousilla, eikä muita liiemmin edes harkita. Viime aikoina on kyllä ollut muitakin ajatuksia, mutta kuitenkin näkyy tilanne taipuvan mehujousisen suuntaan...

Jotain ei vain saa tehtyä rautajousilla, eikä ilmapalkeet ole vaihtoehto...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Sitku

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 46
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #30 : Elokuu 30, 2014, 11:50:56 »


Googlailin vähän että onko mitään uutta C5:sta. Jos se olis lähellekään tuon näköinen ja mehujousilla, niin mikä ettei..

Täältä lueskelin: http://www.caradisiac.com/La-nouvelle-Citroen-C5-arrive-en-2016-94128.htm

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #31 : Elokuu 30, 2014, 17:18:51 »
Uuden C4 Picasson keula, päivävalot ylimpänä, mutta noin muuten sivuprofiililtaan varsin ... tylsä :-\ Edellisen mallin kylkien alakromilistat ja kromatut ovenkahvat toivat juuri sellasta sopivaa tyylikkyyttä tuohon, mutta... Ja ulkoinen antennikin on näköjään palannut käyttöön, evänä onneksi mutta kuitenkin :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #32 : Elokuu 30, 2014, 18:17:06 »
Eihän tuo mikään aito kuva olekaan?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #33 : Elokuu 30, 2014, 18:54:28 »
No ei varmaan ole mikään virallinen kuva. Keulaylitys huomattavan lyhyt etenkin Sitikaksi. Ja sitten tietyt paikat täysin 1:1 nykyisen kanssa.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #34 : Elokuu 30, 2014, 19:18:51 »
Tietty Peugeot 508:sta saisi väännettyä uuden C5:en kuten aikaisemmin oli 407 kanssa sisarmalleja?

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #35 : Elokuu 30, 2014, 21:36:41 »
Nythän ei ole enää mitenkään varmaa, että uusi C5:n edes tulee ylipäänsö. Huhuja on on, että uusi malli tulisi 2016 mutta yhtälailla huhutaan, että C5 tippuisi mallistosta kokonaan pois.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #36 : Elokuu 30, 2014, 21:38:41 »
Niin, BX ja 405 oli sisarmalleja, Xantia ja 406 oli sisarmalleja, C5 I/II ja 407 oli sisarmalleja, ja C5 III ja 508 on sisarmalleja.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 138
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #37 : Elokuu 30, 2014, 22:15:48 »
Nykyinen C5 on nätti.Tuo photoshop teos ei tavoita citroenismiä lainkaan.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #38 : Elokuu 30, 2014, 22:28:35 »
Onpa muuten melkolailla Honda Accordista toi sivuprofiili, perä erityisesti.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #39 : Elokuu 30, 2014, 22:41:24 »
Niin, BX ja 405 oli sisarmalleja, Xantia ja 406 oli sisarmalleja, C5 I/II ja 407 oli sisarmalleja, ja C5 III ja 508 on sisarmalleja.
Niin kaikkihan nuo tehdään Rennes la Janais´ssa.

En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 369
  • Peukkuja: 14
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #40 : Elokuu 30, 2014, 23:31:42 »
Tekstissä puhutaan EMP2 alustasta (johon 508 ja C4 picasso myös perustuu) Tuo C5 huhu ei siis liene ainakaan enää PSA-GM allianssin aikaisia suunnitelmia koskeva Saksassa valmistettu Opel Insignia-C5, sääli jos Hyde tosiaan poistuu sitikoista, vaikka taloudellisempaa varmaan olisikin, eiköhän nykyisen C5:n rinnakkaismalleilla myös testattu markkinoita ja tekniikkaakin.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #41 : Elokuu 31, 2014, 01:05:53 »
Eikös Opel allianssi ole hylätty jo?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #42 : Elokuu 31, 2014, 06:21:16 »
GM allianssi koskee enää vain joitain marginaalimalleja; Opel Agila / C3 Picasso...
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 369
  • Peukkuja: 14
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #43 : Elokuu 31, 2014, 07:13:13 »
Eikös Opel allianssi ole hylätty jo?
n tiedä, GM myi PSA:n osakkeet, mutta senkin jälkeen (Viime vuoden lopulta lehdistötiedote) onmyös uutisoitu että yhteistyö jatkuisi (myös valmistuksen osalta):
http://www.psa-peugeot-citroen.com/en/media/press-releases/psa-and-gm-report-progress-on-strategic-alliance-implementation

Onko mitään virallisempaa tiedotetta että ristiinvalmistus-allianssia olisi isommin lopetettu? Yksittäisten autojen C5? osalta varmaan voi ollakin päättyneitä projekteja ja B-segmentin alustan ja pikkubensakoneen yhteistyön poisjättäminen oli tuossa tiedotteessa jo todettu, mutta kerrottu myös että ekat tuotteet (B-MPV ja CUV) perustuisivat PSA-alustaan ja julkaistaisiin 2016)

(Edit: tulikin sillä välin -toisin tulkittuna tosiaan onkin niin että noita varsinaisia massamyyntimalleja koskien yhteistyötä ei taida juuri olla)

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 224
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #44 : Elokuu 31, 2014, 21:03:56 »
Tietty Peugeot 508:sta saisi väännettyä uuden C5:en kuten aikaisemmin oli 407 kanssa sisarmalleja?

Mulla on sellainen käsitys että Pösön mallit on tulleet aina Sitikan jälkeen - siis ensin oli C5-I ja sitten tuli 407. Sitten C5-III ja sen jälkeen 508.  Nyt olisi siis vuorossa taas uusi C5, ja pari vuotta sen jälkeen uusi pösö, 509 tai 508-II.

PSA:lla on kuitenkin tilanne se että nykyisellään ja varsinkin jos mehujousista luovutaan niiden eri merkit syövät markkinaosuuksia toisiltaan ihan suoralla kilpailulla. Eli mallistoa pitäisi karsia, tai eriyttää toisistaan jotenkin. Kaavailtu DS-merkin lanseeraus ei ainakaan paranna tilannetta, kuluttaa vain suunnittelu- ja tuotantoresursseja. Mikä voi kyllä olla tarkoituskin sikäli että firmalla kai on jonkinverran ylikapasiteettia. Mutta sitten kokonaan uuden merkin sijasta voisi ennemmin herätellä henkiin jokin ennestään tunnetun ranskalaismerkin, vaikka Simcan. (Joka tosin taitaa olla Chrysler-Fiatin omaisuutta?)

Mutta joo siis jos uusi C5 tulee, siinä pitäisi olla kaasunestejousitus ainoana vaihtoehtona. Jos sellaista ei halua niin sitten voisi ostaa vastaavan Pösön. Näin hommassa olisi markkinoinnin kannalta jotain tolkkua.

Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 722
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #45 : Elokuu 31, 2014, 21:18:39 »
Spekulointia, mutta adaptiiviset alustat ja sähköisesti säädettävät iskunvaimentimet syövät kaasunestejousituksen etuja.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 662
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #46 : Elokuu 31, 2014, 21:52:24 »
Sillä ei minusta ole väliä millä semi-aktiivisuus saadaan aikaiseksi (täysaktiivisia tuskin tullaan keneltäkään valmistajalta näkemään), ihan hyvin voisi siirtyä johonkin toiseen tekniikkaan jos on halvempi ja yhtä varmatoiminen ja mukavuus onnistuu ko. tekniikalla yhtä hyvin.

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 028
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #47 : Elokuu 31, 2014, 22:28:28 »
Spekulointia, mutta adaptiiviset alustat ja sähköisesti säädettävät iskunvaimentimet syövät kaasunestejousituksen etuja.

Kun tekisivät edes kunnollisia kaasunestejousituksia vieläkin, activa taitaa olla edelleen ylittämätön ominaisuuksiltaan, tekniikan kallista korjattavuutta on vähän valiteltu vaikka on halpaa korjata verrattuna muutaman merkin vaikka ilmaiskareihin, jostain aktiiveista puhumattakaan.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #48 : Syyskuu 01, 2014, 08:34:29 »
Sillä ei minusta ole väliä millä semi-aktiivisuus saadaan aikaiseksi (täysaktiivisia tuskin tullaan keneltäkään valmistajalta näkemään), ihan hyvin voisi siirtyä johonkin toiseen tekniikkaan jos on halvempi ja yhtä varmatoiminen ja mukavuus onnistuu ko. tekniikalla yhtä hyvin.

Juuri näin. Kyllä se on itsellekin aika se ja sama kiertääkö tuolla auton alla hyde-nesteet vaiko vaikka CAN-väylän signaalit. Pääasia on se lopputulos, mukava, monipuolinen ja mieluiten myös kestävä :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Cetä Viitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 133
  • Peukkuja: 0
  • C5 III (C5II 06-11)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #49 : Syyskuu 01, 2014, 13:47:39 »
Jos muilla ratkaisuilla saadaan mukavuuden lisäksi säädettävä maavara tai ainakin kuormasta riippumaton maavaran ylläpito niin mikä ettei.

Mutta ovatko nuo ominaisuudet muuten toteutettuina edullisempia?