Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 40077 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 913
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #225 : Huhtikuu 15, 2017, 17:43:55 »
Hyvältähän tuo käyttää. Sivukuvaa kaipasin. Karvalakkimallin hinta alkanee Suomessa numerolla 4?
TeeKoo Turuust

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 896
  • Peukkuja: 7
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #226 : Huhtikuu 16, 2017, 23:52:03 »
Hieno, jopa grandcactusmainen!

Toivottavasti mukavuus-pehmeys-hiljaisuus -laatutaso on entisen C5:n luokkaa, sitähän ei kuvista näe.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 688
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #227 : Huhtikuu 16, 2017, 23:54:58 »
Uusi C5. Kuvat vuotivat nettiin etuajassa.


Lainaus
it features an 'Advance Comfort' program that sees the debut of a suspension system equipped with 'Progressive Hydraulic Cushions'

Lue tarkoituksella, että asiakkaat odottaa uutukaista, eivätkä osta jotain  muuta autoa kuumeissaan  :)

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #228 : Huhtikuu 20, 2017, 17:16:03 »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #229 : Huhtikuu 20, 2017, 17:44:35 »
Näyttää animoituna hienolta! Toivottavasti oikeassa elämässä toimii kuten elokuvissa. ;)

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 896
  • Peukkuja: 7
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #230 : Huhtikuu 20, 2017, 17:55:52 »
Nyt voisi tehdä pientä fysiikkamallinnusta ja pohtia, että missäköhän nuo PHC-tolpat sitten failaavat.

On kai hyvin vaikea tehdä mekaanista jousitusta, joka toimisi kaikkialla. Citroënin kaasunestejousituksellakin on heikot alueensa, samoin perinteisillä iskarikonstruktioilla.

Se Bosen elektroninen dynaaminen prototyyppisysteemi lienee aika lähellä täydellistä, mutta varmasti senkin kanssa löytyy resonanssitaajuuksia, joilla kontrollilogiikka ja magneettikentän muutokset jäävät hieman jälkeen reaalitapahtumista.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #231 : Huhtikuu 20, 2017, 21:44:26 »
Tuo sitikan uusi ei poista "kellumista", ei pyri pitämään autoa aina suorassa kuten jotkut muut valmistajat yrittävät ja tunne jää hivenen oudoksi. Ehkä parempikin niin?

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 136
  • Peukkuja: 9
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #232 : Toukokuu 07, 2017, 10:17:20 »
Hianoo mites kun toi alkaa vuotaan onko korjattavissa vai aina muutaman satkun perkulma ja uudet "putket"?
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #233 : Toukokuu 07, 2017, 10:32:25 »
Perisuomalainen lähestyminen asiaan, eli pahimman kautta!  ;D

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #234 : Toukokuu 08, 2017, 16:22:51 »
Kyllähän tuon uuden jousitolpan kestävyys askarruttaa. Auton kun jysäyttää kahdenkympin pakkasella täyslastattuna epähuomiossa liian kovaa liikennehidasteeseen,  jatkuuko matka hinurilla :) Kaippa tuolle uudelle jousisysteemille vähintään 7v takuu annetaan :)

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 930
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #236 : Heinäkuu 27, 2017, 09:54:47 »
Mielenkiinnolla odotan käytännön kokemuksia noista uusista ratkaisuista. Melko lähelle osuukin semmoisen hankinta, pitkäaikainen fyssari kehui eilen tehneensä ratkaisun, ja saa tänään noutaa C-kolmosen, kyseisillä iskareilla. Pitkään "kituuttikin" Fiat 500:n kanssa, ja muisti aina "kehua" jousitusmukavuutta etenkin pitemmillä matkoilla...

Voihan se olla että tavallisemmillakin iskareilla olisi Fiiatin jälkeen jo erilaiset ajatukset alustasta, mutta kuulolle kyllä jään kokemuksista ostoksensa kanssa...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 091
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #237 : Heinäkuu 27, 2017, 10:44:33 »
Mielenkiinnolla odotan käytännön kokemuksia noista uusista ratkaisuista. Melko lähelle osuukin semmoisen hankinta, pitkäaikainen fyssari kehui eilen tehneensä ratkaisun, ja saa tänään noutaa C-kolmosen, kyseisillä iskareilla.

En usko että hakee, eihän niitä saa vielä mistään. Paitsi ehkä jos olet Kiinassa ja ostat sen C5 Aircrossin. Eli tuossa C3:ssa lienee tavallinen jousitus.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 930
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #238 : Heinäkuu 27, 2017, 11:15:02 »
Mielenkiinnolla odotan käytännön kokemuksia noista uusista ratkaisuista. Melko lähelle osuukin semmoisen hankinta, pitkäaikainen fyssari kehui eilen tehneensä ratkaisun, ja saa tänään noutaa C-kolmosen, kyseisillä iskareilla.

En usko että hakee, eihän niitä saa vielä mistään. Paitsi ehkä jos olet Kiinassa ja ostat sen C5 Aircrossin. Eli tuossa C3:ssa lienee tavallinen jousitus.
No, sitten olivat puhuneet ns. paskaa myyntihetkellä. Selvinnee kun seuraavan kerran käyn, että mitä tuli ostaneeksi..?
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 220
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #239 : Heinäkuu 27, 2017, 17:46:03 »
Mutta toisaalta, jos tuo on totta, että Cactus on entistä pehmeämpi ja jos etenkin melutasoon on luvassa tuntuva parannus, niin sellainen Cactus tulee minulle.

Tosin budjettimiehenä vasta joskus vuonna -23 ja tietysti vuosimallia -17-18... Ja jos Puretechit eivät muutu THP:eiksi paljon ajettuina...

Nimittäin  jos asiaa vakavasti miettii, niin mitä järkeä minun on kuljettaa mukanani C5:ssä 1,6 tonnia rautaa ja muovia + yksi äijä vain siksi, että saa kohtuullisen melutason ja jousituksen? Melun ja jousituksen kuntoon laittamalla kelpuutan Cactuksen ja 0.6 tonnia vähemmän massaa!
C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 896
  • Peukkuja: 7
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #240 : Heinäkuu 28, 2017, 00:30:42 »
En usko että hakee, eihän niitä saa vielä mistään. Paitsi ehkä jos olet Kiinassa ja ostat sen C5 Aircrossin. Eli tuossa C3:ssa lienee tavallinen jousitus.
No, sitten olivat puhuneet ns. paskaa myyntihetkellä. Selvinnee kun seuraavan kerran käyn, että mitä tuli ostaneeksi..?

Jos olen oikein ymmärtänyt, niin tuo Advanced Comfort taitaa olla myyntikonsepti, jonka osana tulee olemaan myös nuo uudet tolpat sitten, kun niitä saa. Eli nyt voidaan myydä autoja samalla konseptilla, mutta jousituspuolen tarkempi toteutus päivittyy ilmeisesti vuoden sisällä noihin hydraulic cushion -iskareihin.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 556
  • Peukkuja: 20
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #241 : Heinäkuu 28, 2017, 11:37:22 »
C3 piti olla mielestäni ensimmäinen (vai oliko Picasso?) johon tuo alunperin piti tulla mutta ei ennättänyt.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #242 : Heinäkuu 28, 2017, 21:21:56 »
Cactus II on eka Euroopassa.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #243 : Syyskuu 19, 2017, 18:54:57 »
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 896
  • Peukkuja: 7
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #244 : Syyskuu 19, 2017, 20:21:06 »
Uusi C5 tulee 2020. Varma tieto.
http://europe.autonews.com/article/20170919/ANE/170919710?template=mobile02

Hyvä, jos tulee, mutta "spinning off the DS subbrand in 2014 created gaps in the Citroen lineup, which were now being filled" on kyllä aika lyhytnäköistä ajattelua. Kyllähän ton nyt olis nähnyt sokea Reettakin etukäteen, että tilalle pitää saada jotain vastaavaa, jotta Citroën voi kilpailla normiperhefarkkujen (ja no, toistaiseksi sedanienkin) luokassa.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 500
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #245 : Syyskuu 20, 2017, 08:02:02 »
Helppo sanoa mutta kun ei ollut rahaa. PSA oli 2011-2013 pulassa. Tulokset näkyvät viiveellä. Kaikki paukut laitettiin niihin malleihin joita ajateltiin saatavan hyvin kaupaksi. Mm. DS mallisto laitettiin täysin tuotekehitys tauolle.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.