Kirjoittaja Aihe: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?  (Luettu 48548 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #125 : Marraskuu 09, 2014, 10:42:19 »
Miksi pelätä? Itse vaihdatan ne sitten kun menevät paskaksi. Joku porannut pohjaan reiätkin.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #126 : Marraskuu 09, 2014, 11:00:20 »
Ko saranouden korjauttaminen on kallista,vaatinee ovien pois ottamisen.Mulla on käytetty auto hakusessa.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #127 : Marraskuu 09, 2014, 11:37:13 »
Tuossa omassakin kuumilla helteillä nuo ovirajottimet naksuu ja paukkuu, mutta kun Suomessa suurin osa päivistä on jotain muuta kuin hellepäiviä, niin... ;) Yritinhän minäkin tuota kuskin oven rajoitinta rasvata jne. mutta aika laihoin tuloksin. Enempi tuo hiljeni kun kelit taas viileni ja nytkin ne toimivat jo about ääneti 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 227
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #128 : Marraskuu 09, 2014, 11:58:10 »
No se "vakiasento" on ratti ylös ja rintaa kohti niin paljon kuin mahdolista, kuskin jakkara niin ylös kuin mahdollista (käsi tulee mahtua pään ja katon väliin, mutta esim. C5 III jakkaran saa silti ottaa ihan tappiin ylös), selkänojan kulma mallia "ryhdikäs" ja jakkaran etäisyys ratista s.e. ranteet ylettää ilman suurempia kurkottamisia ratin päälle. Tästä sitten lähdetään "hienosäätämään" per automalli, jos tarvetta ilmenee, mutta tuo on se kylmätyyppien lähtökohta joka tapauksessa 8)

No minulla se perussäätö on melkein aina johonkin toisen säätämään autoon istuessa että penkki niin taakse kuin se menee ja ratti niin ylös kuin se menee. Lattialla en tykkää istua mutta monesti on pakko säätää penkkiä alas koska usein se korkeussäätö vaikuttaa myön etäisyyteen - itseasiassa jokaisessa autossa mitä eilen kokeilin. Joskus tulee jopa yli 10cm lisää etäisyyttä kun säätää penkin alimpaan asentoon. Sitten kun jalat on saatu mahtumaan autoon (perussäätö pitää yllättävän usein tehdä jalat auton ulkopuolella kun ei vaan mahdu sisään ratin alta) voi hienosäätää ratin korkeutta ja etäisyyttä jos sellainen säätö löytyy ja selkänojan kallistusta. Penkkiä voi joutua laskemaan alas senkin takia että pää ottaa muuten kattoon kiinni.

Useimmat autojen koeajajat ja myyjät on ilmeisesti ryhdikkätä hobitteja jotka tykkää istua korkealla eli perussäätö tuntuu usein olevan edellisen kokeilijan jäljiltä sellainen että penkki niin ylös ja eteen kuin se menee ja selkänoja pystyyn. En ymmärrä. Paitsi että näkeehän noita liikenteessäkin, nenä kiinni tuulilasissa ajajia.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #129 : Marraskuu 09, 2014, 12:02:30 »
Rallikuskeja ja osaa eläkeläisitä yhdistää sama ajoasento.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 698
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #130 : Marraskuu 09, 2014, 12:11:52 »
Melkein liittyy otsikon aiheeseen, mutta jatketaan kun täällä niin herättää keskustelua.

Jos ongelmana on pitkät jalat niin eikö silloin kannata nimenomaan laittaa penkki niin alas kuin menee, jolloin jalatkin ovat suorempana? Itse aina säädän penkin ihan alas ja penkin etäisyys siten, että ovat pedaaleilla mukavasti. Ratin etäisyyssäätö kohdilleen, yleensä niin "ulos" kuin tulee rattiakselilta. Penkin kallistuskulmalla säädetään sitten käsien etäisyys rattiin.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #131 : Marraskuu 09, 2014, 12:29:44 »
Vaan itse kun tykkään istua hieman korkeammalla :-[ Tuossa ex. Grand Scenicissäkin jakkara nostettiin aivan ylös, vaikka auto on farkkuun vrt. melko korkea jo lähtöjäänkin. Ja jokuhan jossain sanoi että autosuunnittelijakin on ajatellut että kuskin silmät ovat tietyllä korkeudella = juurikin tuo ns. "pää katossa" että sinne vielä käsi menee väliin. Jossain sanottiin että nyrkki pitää mahtua väliin, mutta kuitenkin ???

Ja kuten tuossa aiemmin jo taisin mainitakin, jakkara korkeammalla myös helpottaa tuota autoon/autosta nousemista - paitsi C5 III jos sattuu olemaan kovin jäykkäselkäinen kaveri, sillä tällöin oven yläkarmi tuppaa tapaamaan päälakea hieman turhan innokkaasti ja penkin laskeminen ala-asentoonsa helpottaa näin autoon mahtumista. Eli valitse siitä sitten, jäykällä selällä pään änkeämisen ja heikoilla jaloilla autosta nousemisen välillä :-\

Eikä mikään sano joskos vaikka se seuraava meidänkin auto olisi jotain Jumpy / Expert -linjaa ja näin autoon nouseminen, korkeampi ajoasento sekä varmasti riittävä tavaratila (riittäisi rouvan sähköiselle invamopollekin) olisi kaikki samassa paketissa. Joskus sitä täytyy autokin valita puhtaan käytännöllisyyden, eikä makumieltymystensä mukaan. Ed. tälläinen oli uutena hankittu Partner -99 ja se sitten viihtyikin talossa yli 10v, joten ihan pieleen ei sekään valinta lopulta mennyt 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 227
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #132 : Marraskuu 10, 2014, 16:52:27 »
Ja jokuhan jossain sanoi että autosuunnittelijakin on ajatellut että kuskin silmät ovat tietyllä korkeudella = juurikin tuo ns. "pää katossa" että sinne vielä käsi menee väliin. Jossain sanottiin että nyrkki pitää mahtua väliin, mutta kuitenkin ???

Pää katossa istuminen ei voi mitenkään olla suunnittelijan tarkoitus, kahdesta syystä: silloin taustapeili aiheuttaa merkittävän katvealueen eteenpäin ja auton mahdollisesti kaatuessa pää on heti ottamassa iskua.

Minun käsittääkseni kuljettajan silmien pitää olla taustapelin alareunan alapuolella, mitään mittaa katosta ei oteta, mutta selvästikin reilu tila pitäisi näin jäädä päälaen ja kattopellin väliin.

Ja vielä siitä C5-II:n polvitilasta, kun tuossa omassani istuskelin ja ihmettelin että miten ne radion ja vakkarin säätimet muka osuisi jalkoihin niin en kyllä keksinyt. Itselleni kun olen mieleisen asennon siihen säätänyt niin kyseiset härpäkkeet ovat suoraan polvien yläpuolella, siten että tyhjää jää väliin noin 8cm. Jos siirtää penkkiä eteenpäin että jalat on ihan koukussa niin väli kapenee ja jos vielä säätää ratin alas niin sitten ottaa kiinni mutta ei sillä tavalla muutenkaan varmaan kukaan aja...?



Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 190
  • Peukkuja: 9
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #133 : Marraskuu 10, 2014, 16:54:05 »
Ihmettelen miten se möttölä volvoon mahtuu penkki kapea ja muutenkin ahdas ohjaamo sama oli 300 mersussa, ei ainakaan sopinu mulle.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #134 : Marraskuu 10, 2014, 17:46:16 »
ihmettelin että miten ne radion ja vakkarin säätimet muka osuisi jalkoihin niin en kyllä keksinyt.
Tuossa just istuin ryhdikkäästi keittiötuolille ja mittasin lattiasta polven päälle 65cm. Tuolla mitalla kun kinttuja tuonne ratin alle asettelee, niin huonosti käy, ei voi mitään :-\

Josta ohjauspylväästä tulikin mieleeni pieni nyanssi että tuosta omastani en kabiinista ole ajovalojen korkeudelle säätöä löytänyt lainkaan, mutta uudemmassa (?) se on tuossa pylvään vas. kyljessä. Ilm. hyde hoitaa perän vakikorkeudella juurikin saman asian ja ajovalojen erillinen säätö löytyy siten vain rautajousisesta -ko? ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #135 : Marraskuu 10, 2014, 18:10:33 »
Juu ei ole hydessä tarvetta säädölle.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 227
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #136 : Marraskuu 10, 2014, 18:12:44 »
ihmettelin että miten ne radion ja vakkarin säätimet muka osuisi jalkoihin niin en kyllä keksinyt.
Tuossa just istuin ryhdikkäästi keittiötuolille ja mittasin lattiasta polven päälle 65cm. Tuolla mitalla kun kinttuja tuonne ratin alle asettelee, niin huonosti käy, ei voi mitään :-\

No mulla tuo mitta on 60cm, kantapäästä polven päälle.

Lainaus
Josta ohjauspylväästä tulikin mieleeni pieni nyanssi että tuosta omastani en kabiinista ole ajovalojen korkeudelle säätöä löytänyt lainkaan, mutta uudemmassa (?) se on tuossa pylvään vas. kyljessä. Ilm. hyde hoitaa perän vakikorkeudella juurikin saman asian ja ajovalojen erillinen säätö löytyy siten vain rautajousisesta -ko? ???

Jep, hydemalleissa ei ole valojen säätöä kabiinin puolella koska jousitus pitää auton vaaka-asennossa. (poislukien normaalit poikkeustilanteet kuten töyssyt, kiihdytykset ja jarrutukset jolloin asento voi hetkittäin muuttua)
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #137 : Marraskuu 10, 2014, 18:28:56 »
No mulla tuo mitta on 60cm, kantapäästä polven päälle.
Tähän kun vielä yhdistetään 69cm mitta selkänojasta polven kärkeen ja otetaan huomioon käsien ulottuvuus, niin sitä on joko polvet jonkin verran koukussa - tai varsin pygmimäinen ajoasento, selkänoja täysin pystyssä ;D

Jep, hydemalleissa ei ole valojen säätöä kabiinin puolella koska jousitus pitää auton vaaka-asennossa.
Josta edelleen xenossa lienee kuitenkin oma, umpiokohtainen säätönsä? Vai edellyttääkö laki tuotakaan kun kerran auto on aina vaaterissa hyden ansiosta? ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #138 : Marraskuu 10, 2014, 19:47:53 »
Xenoneissa on kyllä oma säätönsä koska hydejousitus ei ole riittävän nopea.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #139 : Helmikuu 18, 2015, 20:08:15 »
http://carnewspaper.com/2016-citroen-c5-redesign/

..Pitihän se arvata :x

Ompa muuten hieno, mutta....why????

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #140 : Helmikuu 18, 2015, 20:32:25 »
Piti arvata? Miksi lähdet edes arvaan kun kellään ei ole mitään faktaa? :)

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #141 : Helmikuu 18, 2015, 20:41:54 »
Lue lehtijuttu...

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #142 : Helmikuu 18, 2015, 20:50:26 »
Tuo on vasta yksi visio aiheesta, muitakin onneksi on ::)

Tyylikäshän tuo lehden kuva toki on, sitä en kiistä


Mutta samasta aiheesta on muutama muukin taiteilijan näkemys jo olemassa, joista itse pitäisin tod.näköisimpänä tätä koska tuossa on mukana aika paljon nykyisen C4 Picasson tyyliä, mm. päivävalot yläkulmissa ja ajovalot niiden alla


Ja sitten niitä muita mm



Ja tosiaan hydestäkin on huhuja molempiin suuntiin, ihan lähteestä riippuen tulee ja ei tule. Onhan nykyisestäkin olemass ajopa molemmat versiot, niin miksei tuosta uudestakin siis voisi olla ???
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #143 : Helmikuu 18, 2015, 21:07:01 »
Lehdet ne kirjoittelee kaikkee scheissea, ei kannata huhuihin uskoa. Itselleni sama mikä jousitus sieltä tulee kunhan on yhtä pehmeä ja toimiva kuin kaasunestejousitus (rautajouset ovat siis no-no). Tekniikka kehittyy, eikä kaasunesteet ole mikään välttämätön pakko.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 426
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #144 : Helmikuu 18, 2015, 21:09:16 »
Mutta tuon jutun mukaan on kyllä miehekkään mittanen kun lähentelee jo 7 metriä. Melkonen limousine :)
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #145 : Helmikuu 18, 2015, 21:59:28 »
Suunnitelmien on oltava jo aika pitkällä, jos 2016 uutuus on jo tuotannossa...
Ylimmäisen kuvan pirssi mulle hydellä...ai ni..jonkunhan se pitäis kait sitten myös maksaa..minun? ::)

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #146 : Helmikuu 18, 2015, 22:03:29 »
Saas nähdä  :). Sisarmalli 508in myynti heikohkoa, eikä C5 myöskään ole ollut listahitti. DS-malli korvaa isommassa kokoluokassa C-mallit ja täten (on ikävä todeta) C5 on historiaa.

Paikalla Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #147 : Helmikuu 18, 2015, 22:20:09 »
C5 ei ole historiaa, sen "vahvisti" Citroen pomo (tää on mielstäni faktaa :D).
http://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/citroën-confirms-c5-model-will-be-replaced
"Citroën confirms that C5 model will be replaced. "As long as it meets our comfort benchmark, it doesn’t matter how," he said, implying that Hydractive was a possibility, but not a definite for future luxury cars."
Tuo ei ole se juttu mistä alunperin asian kuulin, oli joku videohaastattelu.
Ei ole tämäkään mutta tässä vastaa DS ja hyde kysymykseen:

Muistatteko muuten mitä malleja GM:n kanssa pitikään tehdä yhdessä, jostain luopuivat, toisista ajatuksista eivät?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 18, 2015, 22:35:26 kirjoittanut Zego »

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #148 : Helmikuu 19, 2015, 07:44:17 »
GM:n kanssa piti tehdä vaikka mitä malleja mutta nyt yhteistyö on supistunut koskemaan vain kahta erikokoista tila-autoa. Ja hyvä niin.

Minusta tämä aihe ei kuulu "Citroen uutisiin" vaan Citroenin tuleviin automalleihin tai siihen C5 ketjuun. Onko täällä moderaattoreita enää ollenkaan?
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 227
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi C5,ei enää kaasunestejousitusta?
« Vastaus #149 : Helmikuu 19, 2015, 11:16:40 »
Itselleni sama mikä jousitus sieltä tulee kunhan on yhtä pehmeä ja toimiva kuin kaasunestejousitus (rautajouset ovat siis no-no).

Ei kannata rautajousia sinänsä hyljeksiä, niitäkin kun on monenlaisia. Varmastikin moni muistaa että vielä 80-luvulla (ja aikaisemmin) autojen jousitukset (varsinkin ranskalaiset) olivat yleensä pehmeämpiä kuin nykyään. Jostain syystä trendi on sen jälkeen ollut tehdä alustoista urheillullisen kovia tms.

Viimeaikaisten omien kokemusten perusteellakin rautajousissa on monia hyviä puolia - siis CR-V:llä kun nyt on tullut ajeltua 2tkm niin on saanut vähän perspektiiviä... Kyllä, kakkoskoppaisen ceefemman hydejousitus oli monissa tilanteissa pehmoisempi. Mutta, monissa tilanteissa se ei vaan pysynyt tilanteen tasalla. Rautajouset tekevät hommansa aina yhtä jämptisti, tilanteesta riippumatta. Esim isohkoissa toispuoleisissa töyssyissä ceefemma heilahti sivusuunnassa niin että piti varoa lyömästä päätä ikkunaan. CR-V etenee samoissa paikoissa liki eleettömästi, vain pieni ylösalas liike. Mukulakivikadulla tilanne menee yllättäen aika tasoihin, mutta perstuntumalta sanoisin että silloinkin CR-V etenee eleettömämmin - ceefemma nostaa itsekseen maavaraa ja tekee jotain heiluriliikettä. Isoissa töyssyissä CR-Vllä pitää hidastaa vauhtia tai pomppaa, mutta joustovarat ovat isommat eikä sen kummempia ongelmia tule, iskarit toimii ja heiluminen pysyy hyvin hallinnassa. Ceefemmalla taas töyssyt tuntuu pahemmin jos hidastaa... ei ole oikein hyvä vaihtoehto sekään, varsinkaan jos joustovarat loppuu kesken.
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break