Kirjoittaja Aihe: Uusi Citroën C4 Cactus  (Luettu 11957 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #100 : Toukokuu 09, 2018, 20:14:18 »
Ajettu on. Loistava perusauto. Pörrää ja toimii. Ergonomiassa parannettavaa, mutta hinta on limitti. Jousitus ok ja melukin yes. Suosittelen.

Poissa NapierLion

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #101 : Toukokuu 09, 2018, 20:21:23 »
Espanjassa ja ranskassakin on selvästi eri autonkäyttökulttuuri kuin täällä. Joku karvalakkisitikka ostetaan siellä siksi ettei tarvitse varoa yhtään lommoja ym. Sitten muutaman vuoden päästä roskiin tai kolarissa lunariin. Sitikka on joka tapauksessa (ikävä kyllä) suomessa huono sijoitus, täällä kun kaikki vaalivat sitä lähtötason skooda rapidia kuin kipeetä pimpsaa ja pahoinpitelevät sen joka kolauttaa oven sen kylkeen parkkihallissa. Ja suuttuvat kun laakkonen ei tarjoa 30000 e vaihdossa. Airbumpit on suuniteltu alppien eteläpuoleiseen eurooppaan.

Poissa yason

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 030
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #102 : Toukokuu 09, 2018, 20:55:32 »
Espanjassa ja ranskassakin on selvästi eri autonkäyttökulttuuri kuin täällä. Joku karvalakkisitikka ostetaan siellä siksi ettei tarvitse varoa yhtään lommoja ym. Sitten muutaman vuoden päästä roskiin tai kolarissa lunariin. Sitikka on joka tapauksessa (ikävä kyllä) suomessa huono sijoitus, täällä kun kaikki vaalivat sitä lähtötason skooda rapidia kuin kipeetä pimpsaa ja pahoinpitelevät sen joka kolauttaa oven sen kylkeen parkkihallissa. Ja suuttuvat kun laakkonen ei tarjoa 30000 e vaihdossa. Airbumpit on suuniteltu alppien eteläpuoleiseen eurooppaan.

Kymppitonni hinnasta pois, niin alkaa Suomessakin löytyä sitä kertakäyttöä tämän kokoluokan pikkukirpuille. Kyllähän täälläkin jotain Punto-luokan vehkeitä aika kakkosluokan hoidolla pidetään. Edelleen nettiautossa on halvimmat 2014-2015 Cactukset noin kolmisentoista tonnia...

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 028
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #103 : Toukokuu 09, 2018, 21:02:48 »
Espanjassa ja ranskassakin on selvästi eri autonkäyttökulttuuri kuin täällä. Joku karvalakkisitikka ostetaan siellä siksi ettei tarvitse varoa yhtään lommoja ym. Sitten muutaman vuoden päästä roskiin tai kolarissa lunariin. Sitikka on joka tapauksessa (ikävä kyllä) suomessa huono sijoitus, täällä kun kaikki vaalivat sitä lähtötason skooda rapidia kuin kipeetä pimpsaa ja pahoinpitelevät sen joka kolauttaa oven sen kylkeen parkkihallissa. Ja suuttuvat kun laakkonen ei tarjoa 30000 e vaihdossa. Airbumpit on suuniteltu alppien eteläpuoleiseen eurooppaan.

Espanjalainen ei osta Skodaa vaan paikallista tuotantoa olevan VW Polon, 11.600 näyttäis olevan lähtöhintana, tuskin tuokaan mikään tiukin tarjoushinta on...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #104 : Kesäkuu 02, 2018, 22:12:01 »

Poissa Hesusnis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #105 : Kesäkuu 03, 2018, 00:49:44 »
Kävin pikaisesti koeajamassa uuden Cactuksen. Olin todella vaikuttunut alustasta. Alusta oli todella mukava, kieltämättä semmoista ”lentävämatto” fiilistä oli havaittavissa, verrattuna normiautohin, joissa on tavanomaiset iskunvaimentimet. Auto meni todella tasaisesti ha hiljaisesti, ilman ylimääräisiä kolinoita hiekkatiellä, jossa oli pieniä nimisniehen kiharoita. Nelikaistatiellä 100kmh jälleen älyttömän mukavasti ja hinta huomioiden hiljaisesti.

Sellaiselle, joka haluaa autolta tarkkaa ohjausta ja jäykähköä alustaa mutkateille, tuo on varmasti jonkinasteinen pettymys, mutta itseäni kyllä kovasti miellytti. Alustan mukavuuden ja melun puolesta, tuntuu että ajelee pari hintaluokkaan kalliimpaa autoa.

Nyt tässä pitää oikeasti alkaa pähkäilemään, että uskaltaako Toyotakuski vaihtaa tulevaisuudessa sitikkaan! Edellinen kokemus ranskalaisesta autosta 94-97 oli Pösön 405, jonka jälkeen vannoin ettei koskaan enää ranskalaista. Tuo sitikan luotettavuus ja toiminta mietityttää kovasti. En tykkää jos autossa on aina joku pikkuvika (tai isompi) päällä.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 231
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #106 : Kesäkuu 03, 2018, 09:56:04 »
Edellinen kokemus ranskalaisesta autosta 94-97 oli Pösön 405, jonka jälkeen vannoin ettei koskaan enää ranskalaista.

No mikäs siinä oli vikana?  ???  En ole omistanut mutta läheltä piti aikoinaan (ostin kuitenkin Volvon), muutamalla olen ajanut ja hyviä ja mukavia ajettavia enkä ole pahaa sanaa kuullut 405:stä muutenkaan... onhan siinä jotain ns kulutusosia mitä joutuu joskus vaihtamaan mutta niinhän kaikissa autoissa...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #107 : Kesäkuu 03, 2018, 10:04:10 »
Isäukko ajoi 18-vuotta ja 400tkm 405 SRI:llä eikä puolaa, sytyksenohjausyksikköä ja lämppärinpuhaltimia kummempaa "ongelmaa" ollut. Edellä mainitut pystyi vaihtamaan itse 5minuutissa. Joskus väljeni joku alustan osa ja määräaikaishuollon yhteydessä vaihtoivat.

Itse ajelin 15-vuotta toisella 405 SRI:llä ja sama homma. Parjattu taka-akselikin oli alkuperäinen kun möin auton eteenpäin (347tkm). Uudelta omistajalta tuli viestiä, että auto meni taas ekalla katsastuksesta läpi.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Hesusnis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #108 : Kesäkuu 03, 2018, 10:13:51 »
Edellinen kokemus ranskalaisesta autosta 94-97 oli Pösön 405, jonka jälkeen vannoin ettei koskaan enää ranskalaista.

No mikäs siinä oli vikana?  ???  En ole omistanut mutta läheltä piti aikoinaan (ostin kuitenkin Volvon), muutamalla olen ajanut ja hyviä ja mukavia ajettavia enkä ole pahaa sanaa kuullut 405:stä muutenkaan... onhan siinä jotain ns kulutusosia mitä joutuu joskus vaihtamaan mutta niinhän kaikissa autoissa...

Minulla oli -89 1.9GR, kaasarikone. 90tkm ajettu, ja venttiilinohjurit oli ihan kuluneet, poltti ja söi öljyä, hammastanko meni vaihtoon, kaasareiden ilmanotossa oli jotain tiivisteitä, mitkä fuskasi ja sotki seokset, sytyspuoli meni kanssa johtosarjoja myöten uusiksi, lämmityslaitteen säädinpaneli temppuili, penkinlämmitin ei toiminut ja viimeisenä tikkinä oli se väljäksi kulunut taka vääntövarsien laakeristo. Oli varmasti muutakin, jota en enää muista, mutta eniten harmitti, että kun sai yhden vian korjattua, niin toinen oli sökönä. Hyvähän se oli ajaa ja kori ei ruostu, vaikka kuin yrittäis. Vähän karvas maku tuosta jäi.

Poissa Pate

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 542
  • Peukkuja: 10
  • Sukupuoli: Mies
  • DW10 ja DW8
    • Jotkut ostavat sen auton, jonka uskaltavat ostaa. Toiset ostavat sen, jonka haluavat.
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #109 : Kesäkuu 03, 2018, 10:55:13 »
Se on vähän keneltä ostaa, millaisella pidolla ollut jne. Sanottakoon, että kumpikaan noista 405 joista kerroin ei syönyt öljyä ja molemmissa oli alkuperäiset venttiiliohjureiden kumit. Moottoriöljynä oli aina paras Mobil 1 Rally Formula.
Käsite "premium" on mielenterveyden häiriö ja se tulisi aina kirjoittaa käyttäen lainausmerkkejä.

Poissa Hesusnis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #110 : Kesäkuu 03, 2018, 12:51:33 »
Merkkiliikkeestä käytettynä 90tkm ostin ja huoltokirja oli täydellinen. mutta eihän näistä tiedä. Harmittaa kun itselle tuli tuon jälkeen aika ehdoton nou, etten raskalaisiin enää puutu, mut vanhemmiten ilmeisesti pää pehmenee.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 639
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #111 : Kesäkuu 03, 2018, 12:56:23 »
Tuulilasi tykkäsi myös: https://www.youtube.com/watch?v=4PQby90tjZE

Tuo nyt oli enemmänkin ylimalkainen esittely — tiedoksi vaan että tämmöisiäkin autoja tehdään.
Citroen C5 HDi240 Tourer '10

Poissa NapierLion

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #112 : Kesäkuu 03, 2018, 16:28:56 »
Nyt tässä pitää oikeasti alkaa pähkäilemään, että uskaltaako Toyotakuski vaihtaa tulevaisuudessa sitikkaan! Edellinen kokemus ranskalaisesta autosta 94-97 oli Pösön 405, jonka jälkeen vannoin ettei koskaan enää ranskalaista. Tuo sitikan luotettavuus ja toiminta mietityttää kovasti. En tykkää jos autossa on aina joku pikkuvika (tai isompi) päällä.

Cactus on aika yksinkertaista tekniikkaa, ja edellinen malli ollut suht luotettava. Saahan siihen Aisinin vaihteistonkin (pieni pala toyotaa) jos meinaa tulla Japaniaa ikävä 😀.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #113 : Kesäkuu 03, 2018, 17:30:33 »
Päivän uutuudella ajaneena nousi esille kaksi upeutta... liikenneympyrään olisi tahtonut jäädä pitemmäksikin aikaa ja hidastetöyssyt ylittyivät nautinnollisesti.

Äänieristyksen ja massauksen heikkous on todettavissa alustaan kurkkaamalla. Varmaan hiukka hiljaisemman tästä saisi, jos massauttaisi kunnolla.

Ihan makee peli, vaikkakin ollaan jälleen facelift-yhteydessä menetetty joitakin alkuperäisesta persoonasta. Tavanomaisemman näköinen. Mutta mitäs teet, jos persoonallisuus ei konsulttien ja asiakkaiden  mielestä ole se ykkösasia, kuten ennen vanhaan Sitikoista saattoi todeta.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 144
  • Peukkuja: 8
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #114 : Kesäkuu 17, 2018, 12:23:43 »
Onneksi edes pintapehmeää jousitusta taas on saatavilla, vaikka kaasuneste sitikan valikoimista poistuikin. Mitenköhän tuo uusi iskari malli kestää käytössä?

Poissa Hesusnis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 12
  • Peukkuja: 0
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #115 : Kesäkuu 17, 2018, 12:43:46 »
Jos ne nyt sen 100tkm kestää niin oon tyytyväinen. Meno oli yllättävän mukavaa.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Uusi Citroën C4 Cactus
« Vastaus #116 : Kesäkuu 27, 2018, 22:35:02 »
Valot nykyautojen surkeiden led/xenon toteutusten joukossa hyvät tässä Cactuksessa:
http://www.vibilagare.se/test/ljus/ljustest-citroen-c4-cactus-ford-ecosport-hyundai-kona-2018
”Citroën C4 Cactus (H7/H1):
Halvljus, längd: 106 m.
Halvljus, bredd: 27 m.
Halvljus, betyg: 4/5

Helljus, längd: 194 m.
Helljus, bredd: 20 m.
Helljus, betyg: 3/5

Ford Ecosport (Xenon/H7):
Halvljus, längd: 76 m.
Halvljus, bredd: 22 m.
Halvljus, betyg: 2/5

Helljus, längd: 143 m.
Helljus, bredd: - m.
Helljus, betyg: 1/5

Hyundai Kona (H7/Xenon):
Halvljus, längd: 94 m.
Halvljus, bredd: 26 m.
Halvljus, betyg: 3/5

Helljus, längd: 168 m.
Helljus, bredd: 10 m.
Helljus, betyg: 2/5”