Kirjoittaja Aihe: c5 hdi 136hp tuning lastutus?  (Luettu 8389 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa tjmj52

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« : Kesäkuu 10, 2013, 21:13:48 »
 

moi

 mitenkä on onko joku kokeillu noita palikoita näyttävät olevan nykyisin aika edullisia? 100-200 ekeä  lupaavat tuohon 136hp lisää sinne 160-175hp nm 360-400 kiihtyvyyttä -3sekunttia 100km

mietin vaan onko nuo toimineet ja onko nuo luvatut tehot todellisa

tjmj

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #1 : Kesäkuu 11, 2013, 12:31:39 »
Käytin oman voimaa.com kaverin tietokoneen päässä. Kulkee iloisesti ja kulutuskin on hieman tippunut, samalla lähti egr. Hintaa tosin 649e, eli reilusti enemmän kuin "tuning boxilla" joka huijjaa pelkästään polttoaineen paineanturia (=EVRY kalliimmissa kuorissa).

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 522
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #2 : Kesäkuu 11, 2013, 13:26:11 »
Tommosen tuning-boksin sai ainakin Xantiaan alle satkulla. Uskoisin ettei maksa tohon 136-koneeseen sen enempää.

Poissa tjmj52

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #3 : Kesäkuu 11, 2013, 15:45:43 »
 moi

 kyllä noita näkyy tuolla ebayssa olevan 80-200ekeä. voisi tuota tietenkiin kokeilla. ei tuo ohjelman muutos oikein tietokoneella tehtynä tuolla euroopassa maksa kuin 250ekeä toista täällä phjoisessa.
olisi kica tietää minkälaisia kokemuksia on tuosta palikan laitosta

tjmj

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 522
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #4 : Kesäkuu 11, 2013, 19:26:28 »
Xantia HDillä ajelin parisen vuotta viriboksin kanssa, eikä ollut valittamista. Kyseessä oli Cheetah -merkkinen säädettävä boksi. Tämä 136-heppainen HDi on tuosta Xantian 110-hepoisesta edelleenkehitetty versio, joten siinä mielessä kuvittelisi ettei tulisi ongelmia. Toki tuntuu olevan suhteessa heikommat kytkimet näissä uudemmissa, että en sitten tiedä mitä tykkää lisätehosta.

Poissa tjmj52

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 109
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #5 : Kesäkuu 11, 2013, 20:49:16 »


tuo minullekkin tuleva c5 on automaatti  eikös siinä ole  assinin laatikko ja pitäisi kai olla vielä vahvistettu?

Poissa MBCITds3

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #6 : Kesäkuu 12, 2013, 07:55:38 »
Hei,
tuolla mersufoorumilla ei suositella näitä pokseja lainakaan.
"Onkos tällaisesta tietoa w210 Mersuissa? Miten toimii? Muissa automerkeissä ainakin varteenotettava ja hyvä boksi."
http://www.mersuforum.net/forum/viewtopic.php?f=2&t=77668&start=1110

Kannattas lukea jos et ole jo lukenut

Poissa Basbarduu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 002
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #7 : Kesäkuu 12, 2013, 08:59:00 »
Oon mesemiesten kanssa 100% samaa mieltä että tommosia ei kannata käyttää. No ehkä jossain satasen kesäräppänässä.

Jos haluaa lisää voimaa niin tekee sitten kunnolla penkissä eikä mitään tommosia kusetusbokseja. Eilen kattelin tätä ketjua mut ennen tuota mesefoorumin linkkiä en tienny enkä jaksanu ottaa selvää millasesta kapineesta on kyse.

Mulle tässä sitikassa ainakin on tärkeetä että se pysyy ehjänä ja tuntuu että siihen on jo tehtaalla laskettu sopivan kestävät osat tehoihin nähden. Eikä tästä nopeeta saa kuitenkaan. Sama homma kuin makkaroiden ja pihvien kanssa. Makkarat on hyviä, pihvit on hyviä mutta makkarapihvit on huonompia kuin edellä mainitut.

Xantippa onhan tää nyt huomattavasti isompi ja sen vuoksi raskaampi kuin Xantia niin tokihan se vaatii enemmän kytkimeltä.
If in doubt, go flat out.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #8 : Kesäkuu 12, 2013, 09:15:06 »


tuo minullekkin tuleva c5 on automaatti  eikös siinä ole  assinin laatikko ja pitäisi kai olla vielä vahvistettu?

Jostakin luin että 400 nyyttöniä olisi maksimi väännönkesto.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 689
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #9 : Kesäkuu 12, 2013, 10:43:44 »


tuo minullekkin tuleva c5 on automaatti  eikös siinä ole  assinin laatikko ja pitäisi kai olla vielä vahvistettu?

Jostakin luin että 400 nyyttöniä olisi maksimi väännönkesto.

Ja tehdas tuuppaa 2.2 rivinelosesta 450Nm automaatin kera? :)
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 522
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #10 : Kesäkuu 12, 2013, 11:12:03 »
Sama lootahan on myös 3.0 HDi -versiossa, että luulisi toi kestävän 136-heppaisen viritystä. :D

En nyt tiedä onko noiden viriboksien kanssa ollut ongelmia HDi-koneissa, Mersut on kokonaan oma juttunsa. Omat kokemukset on pelkästään positiivisia, mutta toki kyseessä on vain yksi moottori ja yksi boksi.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #11 : Kesäkuu 12, 2013, 11:50:50 »


tuo minullekkin tuleva c5 on automaatti  eikös siinä ole  assinin laatikko ja pitäisi kai olla vielä vahvistettu?

Jostakin luin että 400 nyyttöniä olisi maksimi väännönkesto.

Ja tehdas tuuppaa 2.2 rivinelosesta 450Nm automaatin kera? :)

2 litrasen yhteydessä tuli vastaan jossakin tuo maininta, muista en tiiä. Mutta jos loota on tehokkaammissakin identtinen, niin sitten kestää repiä huomattavasti enemmän

TeURaS

  • Vieras
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #12 : Elokuu 19, 2013, 12:59:49 »
Muistuttaisin sitten innokkaita virittelijöitä sellaisesta faktasta, että Citroen ja Peugeot ei tee samaa bisnestä kun Mersu ja VAG-Konserni, eli heillä on samaa konetta
kahdella eri ohjelmistolla Esim Mersu C200 ja 220 W204 on varustettu tismalleen samoilla palikoill, mutta teho ero on ohjelmasta johtuva.
Ranskalaisella 2,0 HDi koneissa 136 ja 164 Hv koneiden välillä on sama lohko ja siihen se kuulemma sitten jääkin ja 136 laitteistoa ei ole suunniteltu kestämään sen enempää tehoa
pidemmässä juoksussa. Toki jos meinaat vaihtaa auton hyvin usein eihän siinä sitten ole propleemia ostaa sitä vähempitehoista ja lastuttaa ja vaihtaa pois ennen kuin alkaa
ongelmia tulla. Merkkiliike muistutti vielä sellaisesta asiasta, että lastutuksen myötä raukeaa kaikki takuut ja myös takuuajan jälkeen mahdollisesti tehtaan ja maahantuojan kanssa
neuvoteltavissa olevat korvaukset toki vain jos siitä lastusta jää kiinni.

Vielä hyvä esimerkki aikaisemmasta kokemuksesta WV Passat 1,9 TDI 100Hv koneesta josta oli tuommoisella boxilla otettu 130Hv irti. Autolla oli ostohetkellä ajettu 170tkm
ja huollettu aina asiallisesti ja ajallaan. Edellinen omistaja oli laitattanut siihen lastun ja juurikin halvalla tämmöisen boxi ratkaisun (PSI Powerbox) jolla autosta otetaan irti
vain sen mitä se ohjelmistopäivityskin ottaa. Noh kerkesin autolla sahaamaan sen 1 vuoden puolison kanssa kilpaa kun oli paljon ajoja kilsoja tuli 40tkm jonka aikana sitä saikin sitten rempata
jo ihan kunnolla. Auto lähti vaihtoon kun se rupesi ilmoittelemaan kaikenlaisia vikakoodeja jotka paikallinen ohjelmistopäivitys lastutuksia tekevä paja luetteli suoraan ennen kuin olin kerinnyt asiaani esittämään kunnolla ja sanoivat sieltä, että viat ovat siellä ja boxin poistolla ne ei niin äkkiä paukahtele sieltä esiin.

Kannattaa pari kertaa miettiä tarvitseeko sitä tehoa ja säästöä polttoainemittarilla kun se sitten välillisesti napsahtaa helevetin kalliina remontteina eteen mikäli autoa meinaa pitää pitkään.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #13 : Elokuu 19, 2013, 13:40:07 »
Jaa, en mie volkkareista mitään tiedä, mutta 2.0 hdi koneinen pösö kulki lastulla hajoamatta (jos ei lasketa mukaan ylipainavan peräkärrynvedossa lauennutta kytkintä) 100 000km, edellinen 2.2 hdi C5 tuuninkiboxilla 80 000km ja tämä uusin on nyt taivaltanut 10 000km lastutettuna.  Ainut vika on polttoaineen kulutuksen laskeminen.

TeURaS

  • Vieras
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #14 : Elokuu 19, 2013, 18:36:53 »
Jokainen valitsee riskinsä ja kustannuksensa. Näinhän se on tehtävä.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 522
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #15 : Elokuu 19, 2013, 19:28:10 »
Xantia HDi 110 tuli ajettua reilut 50tkm tehoboksin kanssa (320tkm - 370tkm). Tehonlisäys oli tuntuva, eikä ollut mitään ongelmia - autossa oli mm. alkuperäinen kytkin. Boksilla lupailtiin 130hp tehoja, enkä usko että tuo oli kovin kaukana, sillä ero oli persdynolla huomattava.

Poissa TSV

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #16 : Elokuu 20, 2013, 12:50:08 »
Mitä boxeja/ohjelmia on täällä puhuvilla ollut käytössä ja miten on toiminut?
Citroen C5 Exclusive Farmari 136HDI 2.0 Automaatti.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 522
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #17 : Elokuu 20, 2013, 13:24:58 »
Cheetah -merkkinen boksi oli mulla siinä 110-hepoisessa Boschin vermeillä varustetussa motissa.

Muistelen muuten jostain kuulleeni / lukeneeni että tossa 136-koneessa olisi yleensä jo reilut 140 heppaa vakiona, joten voi olla lastutuksen merkitys melko marginaalinen. Mitä nyt olen mittaillut torquella kiihtyvyyttä tosta omasta yksilöstä, menee se helposti alle tehtaan lupaamassa ajassa 0-100, joten vois kuvitella että tossakin on vähintään kaikki hepat kotona.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #18 : Elokuu 20, 2013, 17:48:23 »
Jostain muistan lukeneeni että tuo Aisinin 6-pykäläinen automaatti kestää 440Nm vääntöä, ja olettaisin että siinä on vielä tuon päälle jonkinlainen marginaalikin ennen kuin se alkaa porsia. Manuaalilaatikon ja kytkimen väännönkestävyydestä ei ole tietoa.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Nuudeli

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Peukkuja: 2
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #19 : Elokuu 20, 2013, 19:14:08 »
Wikipediassa mainittu myös 440nm, mutta artikkelin lähteistä en kyseistä tietoa löytänyt. (http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC)
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

TeURaS

  • Vieras
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #20 : Elokuu 21, 2013, 20:42:12 »

Poissa Nuudeli

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 192
  • Peukkuja: 2
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #21 : Elokuu 21, 2013, 22:27:38 »
Tässäpä tämä 440nm tieto: http://www.ovguide.com/awtf-80-sc-9202a8c04000641f8000000008792b4a#

% Offtopic start
Pointtini oli lähinnä se, että jostain suhteellisen luotettavasta lähteestä tuon tiedon voisi varmistaa. En pidä linkittämääsi sivustoa sellaisena. Kun katsot sivun alalaidasta, niin huomaat, että ovat käyttäneet lähteenä http://www.freebase.com/guid/9202a8c04000641f8000000008792b4a, joka puolestaan referoi Wikipediaa.

Ihan yhtä hyvin voisi netistä etsiä hakusanoilla "Aisin AM6 xxx nm", joka fiksusti arvattuna tuottaa paljonkin tuloksia. Se ei silti tarkoita, että se on faktaa.
% Offtopic end

Varmaankin kestää tuon 440nm ihan hyvin, kun kerran 450nm otetaan uudessa C5:ssa, kuten Tepi jo mainitsi.  (http://citroen.alkali.fi/cufs/pub/files/pdf/tekniset_tiedot/c5_vakiovarusteet_ja_tekniset_tiedot_huhtikuu_2013.pdf)
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: C5 Break AT -06 (DW10BTED4), Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa Reverend

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 493
  • Peukkuja: 5
  • Xsara HDi
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #22 : Toukokuu 25, 2015, 13:34:17 »
Muistuttaisin sitten innokkaita virittelijöitä sellaisesta faktasta, että Citroen ja Peugeot ei tee samaa bisnestä kun Mersu ja VAG-Konserni, eli heillä on samaa konetta
kahdella eri ohjelmistolla Esim Mersu C200 ja 220 W204 on varustettu tismalleen samoilla palikoill, mutta teho ero on ohjelmasta johtuva.
Ranskalaisella 2,0 HDi koneissa 136 ja 164 Hv koneiden välillä on sama lohko ja siihen se kuulemma sitten jääkin ja 136 laitteistoa ei ole suunniteltu kestämään sen enempää tehoa
pidemmässä juoksussa. Toki jos meinaat vaihtaa auton hyvin usein eihän siinä sitten ole propleemia ostaa sitä vähempitehoista ja lastuttaa ja vaihtaa pois ennen kuin alkaa
ongelmia tulla. Merkkiliike muistutti vielä sellaisesta asiasta, että lastutuksen myötä raukeaa kaikki takuut ja myös takuuajan jälkeen mahdollisesti tehtaan ja maahantuojan kanssa
neuvoteltavissa olevat korvaukset toki vain jos siitä lastusta jää kiinni.

Vielä hyvä esimerkki aikaisemmasta kokemuksesta WV Passat 1,9 TDI 100Hv koneesta josta oli tuommoisella boxilla otettu 130Hv irti. Autolla oli ostohetkellä ajettu 170tkm
ja huollettu aina asiallisesti ja ajallaan. Edellinen omistaja oli laitattanut siihen lastun ja juurikin halvalla tämmöisen boxi ratkaisun (PSI Powerbox) jolla autosta otetaan irti
vain sen mitä se ohjelmistopäivityskin ottaa.
Noh kerkesin autolla sahaamaan sen 1 vuoden puolison kanssa kilpaa kun oli paljon ajoja kilsoja tuli 40tkm jonka aikana sitä saikin sitten rempata
jo ihan kunnolla. Auto lähti vaihtoon kun se rupesi ilmoittelemaan kaikenlaisia vikakoodeja jotka paikallinen ohjelmistopäivitys lastutuksia tekevä paja luetteli suoraan ennen kuin olin kerinnyt asiaani esittämään kunnolla ja sanoivat sieltä, että viat ovat siellä ja boxin poistolla ne ei niin äkkiä paukahtele sieltä esiin.

Kannattaa pari kertaa miettiä tarvitseeko sitä tehoa ja säästöä polttoainemittarilla kun se sitten välillisesti napsahtaa helevetin kalliina remontteina eteen mikäli autoa meinaa pitää pitkään.

Nuo PSI:n boksithan eivät sieltä halvimmasta päästä ole vaan tyypistä riippuen maksavat sen mitä ns. lastutus. Erona että auton omaan boksiin ajettu ohjelma menee vaihdossa auton mukana mutta tämän voit ottaa mukaan ja siirtää seuraavaan. Samoin moottorin ja boksin tyypistä riippuen tehoja saa karkeasti vähemmän kuin softalla. PSI:llähän on myös bokseja joilla ohjataan vain suuttimia, eli toimii auton oman moottorinohjauksen rinnalla. Etuna on että ruiskupumppua ei kiusata ollenkaan ja tehoja saadaan lisää mutta kulutus ei ainakaan putoa. Tähän moottoriin on tarjolla juuri tuollainen, tehoja noin +20hp vääntöä +50Nm http://www.psi-motorsport.com/turbodiesel/fiche-e.php?selectid=2252&lg=en

Onko kokemuksia bokseista tai softista? Paljon uskaltaa ottaa irti ennen kuin tulee ongelmia? Kytkin?

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 062
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #23 : Toukokuu 25, 2015, 16:12:37 »
Jos mulla olis Boxerissa 140 hp vakiona, en miettis lisää tehoja.  :)

Mutta kun vakiona oli huimat 86 hp (2.0HDi), tehoboxi oli tervetullut kädenojennus sitä kaipaavalle. Nyt on järisyttävät n. 110 heppaa ja hieman jopa nykäisee, vakiona kun ei minkään sortin nykyjä ollut havaittavissa. Kulutus 8 ltr satasella kesällä. Jopa alle.

RaceChip kustansi muistaakseni 129 € 1,5 vuotta sitten. Eivät suostuneet saksasta lähettämään, ennen kuin lähetin commonrail-tukista lähikuvan heille, että varmistivat sopivuuden.
Saapui parissa päivässä.
Yllätyin: Tuote oli laadukkaasti pakattu, tuotteistettu ja ohjeistettu. Ei mitään kiinalaista bulkki-kamaa, kuten monesti.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 520
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: c5 hdi 136hp tuning lastutus?
« Vastaus #24 : Toukokuu 25, 2015, 20:06:42 »
Jos mulla olis Boxerissa 140 hp vakiona, en miettis lisää tehoja.  :)

Itsellä on nuo kulkimet aika lähellä toisiaan, 2.0HDi 136 ja 3.0dCi 140 ;D Kumpikaan ei nyt mitään hyper-liikujia ole, mutta riittää allekirjoittaneelle vallan mainiosti :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16