Kirjoittaja Aihe: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus  (Luettu 6610 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa MBCITds3

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« : Toukokuu 28, 2013, 14:03:12 »
En haulla löytänyt täältä VTi 120 moottoreista paljonkaan juttua... olinko taitamaton, vai onko niin ettei niissä ole paljon valitettavaa.
Pösö foorumilla on keskustelua moottorin öljyn kulutuksesta.

Minkälaisia kokemuksia tästä moottorista on citikan nokalla?

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #1 : Toukokuu 28, 2013, 14:14:00 »
Isällä VTi120 vei öljyä yli valmistajan ilmoituksen.Pitkähkö riita,isä haki kuluttajasuojasta käsittelytunnuksen ja lopulta kone liikkeen piikkiin auki.Männänrenkaat ihan loppu,40 tkm ajetussa ja säännöllisesti huolletussa autossa.Koneistus ja uutta osaa,nyt toimii.Maahantuojalta ei kommenttia,liike epäili että olisikos jotkut "testi" männänrenkaat olleet koneessa.

Poissa fsol77m

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 371
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #2 : Toukokuu 28, 2013, 14:14:49 »
En haulla löytänyt täältä VTi 120 moottoreista paljonkaan juttua... olinko taitamaton, vai onko niin ettei niissä ole paljon valitettavaa.
Pösö foorumilla on keskustelua moottorin öljyn kulutuksesta.

Minkälaisia kokemuksia tästä moottorista on citikan nokalla?
siis tarkoitatko minkä vuotisia vti120 moottoreita ?

Isällä VTi120 vei öljyä yli valmistajan ilmoituksen.Pitkähkö riita,isä haki kuluttajasuojasta käsittelytunnuksen ja lopulta kone liikkeen piikkiin auki.Männänrenkaat ihan loppu,40 tkm ajetussa ja säännöllisesti huolletussa autossa.Koneistus ja uutta osaa,nyt toimii.Maahantuojalta ei kommenttia,liike epäili että olisikos jotkut "testi" männänrenkaat olleet koneessa.
olisi kiva tietää että kuinka paljon siis käytännössä vei öljyä/100km ?
minkä vuotinen auto ?
Citroën C4 -07 1.6 > C4 Vti120 -13 > C4 Puretech 130 -14 > Audi A3 Quattro 3.2l V6 sdg

Poissa MBCITds3

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #3 : Toukokuu 28, 2013, 14:21:10 »
Lähinnä ajattelin vm 2010 ja uudempia.
Onko moottorissa tapahtunut aikaisempiin verrattuna muutoksia?

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #4 : Toukokuu 28, 2013, 14:30:06 »
Isällä oli litra / 1000km,auto oli pitkään öljyn kulutusseurannassa. Vm.2011.Se oli maahantuojan mielestä rajalla,avataanko vai ei.Sitten kuluttajansuojasta tuli kirjallista kommenttia ja myyjä joka vältteli asian hoitoa antoi luvan moottorin aukaisuun liikkeen takuuna.Myyjä pelasi aikaa.Vika oli selvä,männänrenkaat loppu.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #5 : Toukokuu 30, 2013, 22:01:29 »
2011 mallia 120vti ja ei ole öljynkulutus ongelmaa. Öljynä Mobil Esp formula 5W30.

Poissa Suutari

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 329
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #6 : Marraskuu 25, 2013, 19:36:38 »
Olen tekemässä kauppaa Peugeotin 308 ja hieman mietityttää tuolla Peugeot foorumilla esiin tullut öljynkulutus. Auto on vti 120, eli siis 1.6l koneella. Täällä citikkafoorumilla aihe ei ole noussut jurikaan esille, vaikka eiköhän noi moottorit tehdä samassa paikassa? Sisarmerkillä ongelmia on ollut ilmeisesti enemmänkin! Auto on mallisarjansa ensimmäisiä vm. 2008 Edelliselle omistajalle soittelin ja kysyin öljynkulutuksesta, oli vakaasti sitä mieltä, ettei ole tarvinnut lisäillä, mutta oli sen verran kohteliaampi vanhempi herrasmies (80.v), ettei tiedä voiko kaikkea uskoakkaan...

Siis lähinnä mietityttää, että eikö sitikoissa ole ollut moista öljynkulutus ongelmaa?

Lisäillään nyt vielä, että tuolla peugeot foorumilla oli jollain ollut ongelmia jakoketjun kanssa ko. koneessa, onkohan se ongelma kovinkin yleinen?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 606
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #7 : Marraskuu 25, 2013, 21:08:39 »
Eikö jakoketju ollut 1.6 THP -moottorin "ongelma"?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 638
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #8 : Marraskuu 25, 2013, 23:32:12 »
Yksilöitä on. Suutari voisit käydä aiheesta juttelemassa silmitysten :)
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 698
  • Peukkuja: 8
Vs: VTi 120 moottorit ja öjynkulutus
« Vastaus #9 : Tammikuu 20, 2018, 16:14:16 »
Sitikkapuoskari varmaan tietää, onko ko. moottorin tulppakaivoon mahdollista tulla öljyä? Vai tulppa löysällä. Erikoisavan tulpan kiristykseen, 12 kulmainen 14 mm,
Eräs auto kävi kolmella sylinterillä ja öljy oli vallannut 4 sylinterin tulppakaivon ja oikosulki kipinän maihin kylmänä, mutta auto kävi lämpimänä ok. Antoi antipollua hälytyksenä ja nyki kylmänä.