Kirjoittaja Aihe: C5-III Hyde pumppu  (Luettu 2887 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 861
  • Peukkuja: 19
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #25 : Heinäkuu 22, 2017, 20:46:04 »
Ei auttanut paineistus,pumppu ei vaan pyöri.
Purin sähkömoottorin ja puhdistin,siellä vaikutti kaikki olevan kunnossa.
Mitähän löytyy siitä mustasta laatikosta johon pumpunmoottorin johdot liitetään (2+1 johtoa) neljällä ruuvilla kasattu mutta ei suostunut kohtuullisella voimalla purkaantumaan?
Vika viittaisi, että pumpun ohjausjärjestelmässä/suojausjärjestelmässä on vikaa. Eli pitäiisi olla sähkökaavio, että näkisi
mitä missäkin piuhassa pitäisi kulkea.
Ihmetyttää vaan, kun kaikki sanoo, että pumppu pitäiisi lähteä toimimaan ilman ilmausta, mutta ei vaan lähde ?
Jos pumppu ei edes pyöri, niin siinä ei auta mikään ilmaaminen, säiliön paineistaminen tms. Mainittu pieni säiliön paineistus on tarpeen jos pumppu on ollut irti, eli tyhjennetty nesteestä, jolloin pumppuun saadaan "pakotettua" nestettä. Pumppu on tyypiltään sellainen, ettei se käytännössä ime ollenkaan, siksi tuo paineistus tarvitaan toisinaan...

Siinä "mustassa laatikossa" on kytkinkomponentti, jota ohjataan sillä yksinäisellä ohuella piuhalla. Sen tarkemmin ei ole (vielä) tullut aiheeseen tutustuttua. Jostain olin kuulevinani että tuota samaista ohjauspiuhaa myöten jousituksen äly saisi jotain tietoa pumpun ottamasta virrasta, mutta sille en vahvistusta ole löytänyt...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1979,33

Poissa c2vts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #26 : Heinäkuu 26, 2017, 06:09:50 »
"Musta laatikkokin" tutkittu ja ehjäksi todettu, mitähän seuraavaksi?
Olisiko Kouvolan seudulla ketään lexian omistajaa ketä kiinnostaisi tulla tuota vilkaisemaan?
Vaivanpalkan saa varmasti.

Poissa c2vts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #27 : Elokuu 06, 2017, 20:45:53 »
Sitikka kunnossa taas,pumpun sähkömoottorissa tai siihen liittyvässä boxissa se vika kuitenkin sitten oli.
Purkuosana uusi tilalle ja taas surisee eikä tarvinnut mitään tietokone temppujakaan.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 643
  • Peukkuja: 7
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #28 : Elokuu 07, 2017, 07:48:14 »
Laitas ohjetta ja fotoa. Jos jollakin autoon tulee sama vaiva  :).

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 82
  • Peukkuja: 1
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #29 : Elokuu 09, 2017, 21:05:03 »
Sitikka kunnossa taas,pumpun sähkömoottorissa tai siihen liittyvässä boxissa se vika kuitenkin sitten oli.
Purkuosana uusi tilalle ja taas surisee eikä tarvinnut mitään tietokone temppujakaan.
Hyvä homma ! Näissä autonkorjauksissa sitkeys aina lopulta palkitaan. Korjaako noita viallisia pumppuja joku ?
Vai meneekö se aina vaihdossa ? Jos se nyt ohjausjärjestelmässä oli vika niin ei siellä kai kovin kallliita palikoita ole sisällä osaavalle korjaajalle ?

Poissa c2vts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #30 : Elokuu 11, 2017, 20:02:22 »
Ei ole kuvia ja hommanahan pumpun vaihto on hyvin helppo ja nopea askare.Ei mene tuntiakaan.
Akunkenkä irti,varmuuden vuoksi.
Etupyörä irti ja sisälokasuoja etupäästä raolleen.
Astia alle ja ohjaustehostimelle menevä letku irti.
Öljysäiliön kaksi kiinnitysmutteria ja kaksi letkua irti,rättiä alle koska säiliössä on vieläkin öljyä.
Sähköliittimet irti.
Paineputket ja niiden siteet irti.Varo tiivisteitä.
Kaksi pumpun kiinnitysmutteria irti pyöräkotelon puolelta,moottoritilan puolella olevaa mustaa kannakerautaa ei tarvitse ruuvata irti.
Pumppu kainaloon.