Kirjoittaja Aihe: C5-III Hyde pumppu  (Luettu 2669 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
C5-III Hyde pumppu
« : Huhtikuu 25, 2013, 21:49:30 »
Jaahas,
Onkos hajua missä kannattaisi Espoon nurkilla korjauttaa tuo jousituksen pumppu, jotain vikaa siinä lienee.
Oireet: Ensimmäisen kerran auto jäi alas kevään lomareissulla, piti ajaa muutama kilometri maata viistäen, että päästiin mökille.
Ilmoitteli vain "susp.. fault". Noh nousi itsekseen normi korkeuteen oltuaan pihalla tovin sammutettuna.
Renkaita vaihtaessani huomasin, kun auton nosti ylös ja sammutti, jäi pumppu surraamaan joiksikin minuuteiksi ja ääni on kovempi kuin aikaisemmin.
Kurkin sinne missä pumppu lienee ja siellä näkyi säiliön alla kosteita pultinpäitä, eli joku tiiviste lienee pettänyt.

Veholla tuo homma tulee lienee maksamaan maltaita, joten vaihtoehdot kiinnostaa kovin.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #1 : Huhtikuu 25, 2013, 23:37:23 »
Jos jaksat ajella koko matkan kehä III:sta Vantaan Ikealle saakka, niin siinä ihan lähellä on Vantaan Autokorjaamo, joka on erikoistunut PSA autoihin. Omat kokemukset Peugeotin huolloista ja korjauksista ovat hyvät, ja tuntuvat monet muutkin olevan tyytyväisiä. Hintatasokin on järkevä.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa isokissa10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #2 : Heinäkuu 13, 2013, 20:51:35 »
Jep :) :)
Juuri noin toimii kunnossa oleva pumppu.
C5 III ei nosta ajon aikana vaan pitää sammutta, niin sitten alkaa nostamaan.
Tuskin vikaa on löytynyt vaan auto on jostai syystä laskenut jolloin nestettä on tullut ulos
säiliöstä.
Koria ei saisi itse laskea ollenkaan ala-asentoon...

Poissa kurtsi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 492
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #3 : Heinäkuu 13, 2013, 20:59:04 »
Käyttöohjekirjassa ei erikseen kielletä auton laskemista ala-asentoon.
ex Simca 1100-75,1100 Special-71,Chrysler-Simca 1307 GLS -79,Talbot 1510 GLS -80,Renault 21 GTS -88, Chevrolet Caprice C STW -90 pf,Renault 21 Nevada GTS -92,Buick Century STW Estate -88,Renault Laguna Break 2,0 A -99,Renault GS A 2006 dCi,Citroen C5 2012

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 458
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #4 : Heinäkuu 13, 2013, 21:10:52 »
Nouseminen on kyllä hidasta ajaessa, mut kyllä se nousee. Toki pitää ajaa hiljaa ja erittäin varovasti... En nyt ole kiinnittänyt huomiota nouseeko auto nopeammin paikallaan kuin ajossa.

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 245
  • Peukkuja: -2
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #5 : Heinäkuu 13, 2013, 21:13:23 »
C5 III ei nosta ajon aikana vaan pitää sammutta, niin sitten alkaa nostamaan.

Koria ei saisi itse laskea ollenkaan ala-asentoon...

Onkos näille väitteille jotain faktapohjaa?
2CV6 -77, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa isokissa10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #6 : Heinäkuu 15, 2013, 13:56:22 »
Kokemusta on kantapään kautta.
Kaksi kertaa auto on jäänyt ala asentoon ja noussut sammuttamisen jälkeen.
Eli kun sammuttaa, niin sähköpumppu käynnistyy ja kori nousee. Moottorin ollessa käynnissä ja painaessa korkeuden säätänappulaa, se muutaman kerran jälkeen lakkaa toimimasta, eikä enää reakoi mitenkään painamisiin.
Molemmilla kerroilla olin ajanut useita kilometrejä kuvitellen korin nousevan ajon aikana.
Veholla ei tiedetty mistä on kyse?
Rekarassa kertoivat auton toimivan näin ja Vihdin autotalossa sanoi, että autoa ei saa laskea ala-asentoon. Hekin
tarkastavat nesteen määrän mittareilla korttia avaamatta. Korkki on huollossa väännetty niin tiukkaan että vaatii kovat näpit aukaisuun.
Sitikka rassaajien pitäisi malttaa mielensä eikä laskea koria ala-asentoon. Pyörän vaihdon yhteydessä kori kannattaa nostaa yläsentoon ja käyttää tunkkia pyörän ylös saamiseksi, eikä laskea koria alas, kuten ennen tehtiin.
Nesteen oikea pinta on verkon tasolla.
Minulla on ollut ID,GS, CX, BX ja nyt pari C5. Tämä C5 III toimii eri lailla kuin vanhemmat, vaikka sitä ei ohjekirjassa olekaa kerrottu.
t. vanha sitikan rassaaja

Poissa Nuudeli

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 159
  • Peukkuja: 2
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #7 : Heinäkuu 15, 2013, 14:30:34 »
Pyörän vaihdon yhteydessä kori kannattaa nostaa yläsentoon ja käyttää tunkkia pyörän ylös saamiseksi, eikä laskea koria alas, kuten ennen tehtiin.

Meilläpäin on nostettu aina yläasentoon, sillä silloin riittää yksi tunkkaus / puoli. Muistelen, että näin se oli jossain ohjekirjassakin. Toiminut perheessämme seuraaviin mehusitikoihin: CX, BX, XM, Xantia sekä C5.
Nykyiset: C4 AT -11 (1.6 VTI), C5 Break AT -06 (DW10BTED4)

Entiset: Xantia Break -98 (XU10J4R), 405 GL -94 (XU5JP), 405 GLi -90 (XU5M), 405 GR -91 (XU52C)

Poissa isokissa10

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 26
  • Peukkuja: 0
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #8 : Heinäkuu 17, 2013, 13:51:03 »
Tarkotin, että nosti korin ylös ja laittoi vaikka pölkyn alle. Sitten laski korin alas jolloin se pyörä jäi ylös.
Aikoinaan ID:llä voi myös ajaa kolmella pyörällä kun nosti korin ylös, niin takana ei tarvinnut olla kuin toinen pyörä.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 089
  • Peukkuja: 4
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #9 : Heinäkuu 17, 2013, 15:26:49 »
Muistaakseni Top Gear tai Gripin pojat ajoi C6:lla kolmella pyörällä?

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 245
  • Peukkuja: -2
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #10 : Heinäkuu 17, 2013, 19:39:44 »
Kiinnostaisi ihan virallinen tieto esim. Sitikkapuoskarilta liittyen tuohon ohjeeseen olla laskematta koria ala-asentoon. Oon n. kerran kuukaudessa nostanut korin yläasentoon, laskenut alas ja nostanut ajoasentoon, paikallaan ollessa, tyhjäkäynnillä. Logiikkana tälle se, että jousitolpat vaimitänenyolikaan pysyisi hieman paremmassa kunnossa. Tietää sitten jatkossa olla tietentahtoen systeemiä rikkomati.
2CV6 -77, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 623
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #11 : Heinäkuu 17, 2013, 22:42:56 »
Eipä varmaan ole enää tarpeellista moinen jumppa.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

TeURaS

  • Vieras
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #12 : Heinäkuu 21, 2013, 11:46:36 »
Minulle on merkkiliikkeestä annettu tällaiset ohjeet:
Auton ollessa tyhjäkäynnillä painetaan nuolta ylös kerran ja odotetaan kunnes mittaristossa lukee, että korkeus on säädetty Max nopeus 40km/h
Jos autoa pitää nostaa seuraavaan pykälään se tehdään nyt painamalla toisen kerran ja taas odotetaan kunnes auto ilmoittaa jousituksen olevan kohdallaan
ja max nopeus 10km/h. ELI SITÄ NAPPULAA EI RÄMPYTETÄ!
Auton ala-asento on vain ja ainoastaan "säilytysasento" lämpimissä olosuhteissa, eli jos lähdet pariksi kuukaudeksi etelään ja auto on lämpimässä,
tällöin voit laskea auton jousituksen pohjaan ja näin hydrayli paine ei rasita järjestelmää. ALA ASENNOSSA AUTOA EI SAA AJAA!
Ala asentoa käytetään myös silloin kun tarkistetaan hydraulijärjestelmässä olevan nesteen pinnan taso.
Taso on oikea kun auton ollessa ala-asennossa LDS säiliön korkin aukaisee ja nestepinta koskettaa korkin alla näkyvää ritilää tai ritilä ei ole nestepinnan takia näkyvissä.

Itsellä oli C5III etupumpuissa vuodot jotka vähitellen laski öljyä pihalle ja sitä mukaa jousituksen toiminta muuttui hitaammaksi ja huonommaksi. Pumput vaihdettiin ja
järjestelmä ilmattiin ja toimii jälleen niin kuin pitääkin.

Poissa c2vts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #13 : Heinäkuu 16, 2017, 18:30:17 »
Lainaanpa vanhaa mutta hyvin kuvaavaa otsikkoa...

C5 -11 163 Hdi sporttinappulalla.
Vaihdoin etujousipallot ja sen seurauksena taikamatto makaa mahallaan eikö ylös millään.
Hydraulipumppu vain surahtaa ,ehkä sekunnin verran, kun auton käynnistää ja sen jälkeen ei mitään.
Ehjänä tuon nosturille ajoin ja paineet poistin manuaalisesti.
Akkua irroiteltu,sulakkeet tarkastettu ja liittimiä "nitkuteltu".
Ehdotuksia?

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 82
  • Peukkuja: 1
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #14 : Heinäkuu 18, 2017, 21:28:34 »
Lainaanpa vanhaa mutta hyvin kuvaavaa otsikkoa...

C5 -11 163 Hdi sporttinappulalla.
Vaihdoin etujousipallot ja sen seurauksena taikamatto makaa mahallaan eikö ylös millään.
Hydraulipumppu vain surahtaa ,ehkä sekunnin verran, kun auton käynnistää ja sen jälkeen ei mitään.
Ehjänä tuon nosturille ajoin ja paineet poistin manuaalisesti.
Akkua irroiteltu,sulakkeet tarkastettu ja liittimiä "nitkuteltu".
Ehdotuksia?
Pitääkös tähän malliin laittaa säiliön kautta 0.5bar esipaine ? Jos tarvii niin sitten niin. Ei se nyt ainakaan tuosta remontista rikki voi olla mennyt.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 057
  • Peukkuja: 9
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #15 : Heinäkuu 19, 2017, 08:05:44 »
Joo eli se ylipaine auttaa.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa c2vts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #16 : Heinäkuu 19, 2017, 13:46:54 »
Ei kai säiliön paineistaminen auta jos pumppu ei suostu pyörimään sekunttia kauempaa?
Lisähavaintona vielä että tuon sekunnin mittaisen hörähdyksen saa aikaiseksi myös korkeudensäätönappuloita painelemalla.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 057
  • Peukkuja: 9
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #17 : Heinäkuu 19, 2017, 15:16:10 »
Joo ei eikä nää kirjoittelut pitäs korjata viat.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 82
  • Peukkuja: 1
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #18 : Heinäkuu 19, 2017, 15:31:54 »
Ei kai säiliön paineistaminen auta jos pumppu ei suostu pyörimään sekunttia kauempaa?
Lisähavaintona vielä että tuon sekunnin mittaisen hörähdyksen saa aikaiseksi myös korkeudensäätönappuloita painelemalla.
Eihän se pumppu lähde imemään, kun on pelkkää ilma-nesteseosta. Kai siinäkin joku suojarele on joka sen sammuttaa tuossa tapauksessa.
Jos valmistaja sanoo, että esipainetta niin varmaan kannattaa niin tehdä.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 057
  • Peukkuja: 9
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #19 : Heinäkuu 19, 2017, 18:07:26 »

Eihän se pumppu lähde imemään, kun on pelkkää ilma-nesteseosta. Kai siinäkin joku suojarele on joka sen sammuttaa tuossa tapauksessa.
Jos valmistaja sanoo, että esipainetta niin varmaan kannattaa niin tehdä.

Just noin jokuset kokeillu ilman paineita niin ei ala skulaan.
C5 break 1.8 -03,Peugeot Expert 1.9TD -00,Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94 edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Hcet

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 47
  • Peukkuja: 0
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #20 : Heinäkuu 21, 2017, 06:04:30 »

Just noin jokuset kokeillu ilman paineita niin ei ala skulaan.

Ite vaihdoin etupallot parkkipaikalla. Testerillä paineet pois ja vanhat pois minkä jälkeen laitoin uudet kiinni. Ei tarvinnut paineilmaa eikä taikuuksia.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 208
  • Peukkuja: 1
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #21 : Heinäkuu 21, 2017, 06:18:27 »

Just noin jokuset kokeillu ilman paineita niin ei ala skulaan.

Ite vaihdoin etupallot parkkipaikalla. Testerillä paineet pois ja vanhat pois minkä jälkeen laitoin uudet kiinni. Ei tarvinnut paineilmaa eikä taikuuksia.

Itse poistin aikanaa myös testerillä paineet eikä ollut ongelmaa uudelleennostossa. Olisiko tuo manuaalinen paineenpoisto syynä ja vaatii sen takia juurikin tuon esipaineen?

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 833
  • Peukkuja: 18
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #22 : Heinäkuu 21, 2017, 10:24:19 »

Just noin jokuset kokeillu ilman paineita niin ei ala skulaan.

Ite vaihdoin etupallot parkkipaikalla. Testerillä paineet pois ja vanhat pois minkä jälkeen laitoin uudet kiinni. Ei tarvinnut paineilmaa eikä taikuuksia.

Itse poistin aikanaa myös testerillä paineet eikä ollut ongelmaa uudelleennostossa. Olisiko tuo manuaalinen paineenpoisto syynä ja vaatii sen takia juurikin tuon esipaineen?
Se vaatii sen silloin, kun on pumppu ollut kuivana, pallojen vaihdossa ei pumpusta poisteta nesteitä...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 Break -92, Xm V6.24 -95

Sekä Range Rover -76

Keskimääräinen vuosimalli 1979,33

Poissa c2vts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 23
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #23 : Heinäkuu 22, 2017, 15:03:13 »
Ei auttanut paineistus,pumppu ei vaan pyöri.
Purin sähkömoottorin ja puhdistin,siellä vaikutti kaikki olevan kunnossa.
Mitähän löytyy siitä mustasta laatikosta johon pumpunmoottorin johdot liitetään (2+1 johtoa) neljällä ruuvilla kasattu mutta ei suostunut kohtuullisella voimalla purkaantumaan?

Poissa ztitruunari

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 82
  • Peukkuja: 1
Vs: C5-III Hyde pumppu
« Vastaus #24 : Heinäkuu 22, 2017, 19:35:22 »
Ei auttanut paineistus,pumppu ei vaan pyöri.
Purin sähkömoottorin ja puhdistin,siellä vaikutti kaikki olevan kunnossa.
Mitähän löytyy siitä mustasta laatikosta johon pumpunmoottorin johdot liitetään (2+1 johtoa) neljällä ruuvilla kasattu mutta ei suostunut kohtuullisella voimalla purkaantumaan?
Vika viittaisi, että pumpun ohjausjärjestelmässä/suojausjärjestelmässä on vikaa. Eli pitäiisi olla sähkökaavio, että näkisi
mitä missäkin piuhassa pitäisi kulkea.
Ihmetyttää vaan, kun kaikki sanoo, että pumppu pitäiisi lähteä toimimaan ilman ilmausta, mutta ei vaan lähde ?