Kirjoittaja Aihe: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)  (Luettu 35778 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #75 : Lokakuu 20, 2013, 19:29:15 »
Ja vielä ... jos ongelmana onkin jonkin toisen venan jumittelu tai jotain vastaavaa ... Onko joku mahdollisesti kokeillut esim. Forten autom. vaihteiston lisäainetta?

Poissa DaKyy

  • C5 II 06
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #76 : Lokakuu 22, 2013, 18:31:59 »
Taas askarreltu. Kävi ilmi kun propun sain käsiin, että II-kopan proppu on erilainen. Eli se kaula on siellä ollut paikallaan koko ajan. Tuon 8mm neliökantaisen pultin alta löytyy 8mm kuusiokololla aukaistava muovinen kaula, joka ei näy ulospäin ellei katsele suoraan alapuolelta. Laitoin nyt öljymäärän oikeaksi ennen kuin teen muuta, mutta tilanne ei korjaantunut.

Tekee edelleen samaa, mutta nyt huomattavasti vähemmän. Kiihdytellä en uskaltanut kun alkoi kuulua laahaavaa ääntä. Eli joko se manuaalikara on väärinpäin, tai tuon peltiläpyskän säätö on vieläkin pielessä.

Ellei tuo liika öljy ole sitten jo jotain rikkonut.

Poissa Monikan kuski

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 98
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #77 : Lokakuu 23, 2013, 07:38:23 »
mtkoskin: "Öljyn piti olla kunnollista. LT71141, Teboil Fluid S. Ei siis Sitikan omaa, vaan parempaa. Tiedä näistä sitten. Punaista oli."

Ei kuulu öljyn olla punaista ei. Paremminkin väri on sellaista keltaisen sekaista, ainakin kun itse vaihtelin ja tilasin öljyt oikein Citroën kauppiaalta. Oli muistaakseni Mobil merkiltään.
Koetappa vielä vaihtaa nuo öljyt ja käytä huuhteluöljyjä eli parikertaa vaihtaa lähes peräkkäin.

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #78 : Lokakuu 23, 2013, 07:45:55 »
mtkoskin: "Öljyn piti olla kunnollista. LT71141, Teboil Fluid S. Ei siis Sitikan omaa, vaan parempaa. Tiedä näistä sitten. Punaista oli."

Ei kuulu öljyn olla punaista ei. Paremminkin väri on sellaista keltaisen sekaista, ainakin kun itse vaihtelin ja tilasin öljyt oikein Citroën kauppiaalta. Oli muistaakseni Mobil merkiltään.
Koetappa vielä vaihtaa nuo öljyt ja käytä huuhteluöljyjä eli parikertaa vaihtaa lähes peräkkäin.

Joo-o. Aikoinaan vaihdoin nuo sitikan omat öljyt. Silloinen käytös ei silloin parantunut. Sitten laitoin Valvolinen punaista ja muistelen että käytös huikan muuttui parempaan suuntaan. Tuo maxlifekin oli punaista. Tästä syystä rohkaistuna laitoin nyt tuota teboilia. Teboil sisältää tuon luokituksen lt71141 ja tarjoustalosta kun löytyy, jää hinta neljän litran purkille alle 40€.

Poissa DaKyy

  • C5 II 06
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #79 : Lokakuu 23, 2013, 07:59:29 »
Veholla olivat sitä mieltä että laatikko menee todennäköisesti vaihtoon. En nyt ihan purematta niele tuota, pitänee itse koittaa vielä säätää.

Poissa Monikan kuski

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 98
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #80 : Lokakuu 23, 2013, 08:10:34 »
Noh vaikea tuohon on muutakaan väittää. Tämä punaisen värin välttäminen vain oli valtuutetun Citroën huollon näkemys asiasta. Tiedäpä tuota sitten.

Itse tein tuon venttiilien vaihdon siten, että putsasin tuon koko sielun pinnan oikein hyvin ja piirsin ohuella tussilla kaikkien osien tarkan sijainnin ja eikun kootessa takaisin oikeaan kohtaan ja vot toimii. Minä mitään mittaillut. Hullun tuuria jälleen minulla.

Tuota onko se kara varmasti oikeassa lovessa ja oikein päin? En tiedä meneekö tuo kara edes väärinpäin kun itse huomasin ajoissa sen olevan tulossa pois paikaltaan ja ehdin työntää takaisin koloonsa. Sehän piti asetella vielä laatikkoon laittaessa oikealle kohdalle, että vaihdevipu meni oikeaan koloon. Katseleppa vielä noita kuvia oikein tarkasti ja vertaile omaan laatikkoon.

Sitten vielä noista tiivisteistä. Itse en vaihtanut muuta kuin ne mg venojen mukana tulleet tiivisteet ja siinä huomasin, että toisen venan tiiviste meinasi jäädä sieluun kiinni ja olisi tullut kaksi tiivistettä päällekkäin. Ei varmasti olisi toiminut, ei kyllä tainnut edes ruuvi riittää mitaltaan vai jäiköhän se vena niin korkealle että huomasi tuon erheen, en nyt muista tarkemmin.
Mitäs muita tiivisteitä siellä on kuin nuo venojen tiivisteet ja sitten sen kannen tiiviste.

No veholla on vehon mielipiteet. Ei tuo AL4 mekaanisesti ole mikään heikko laatikko, nuo mg venat vaan... l**ialla tai mikä se nyt on näkisi noitten venojen toiminnan ja kunnon, voihan se uusikin vena olla jo tiensä päässä. Vmäistä venkslaamistahan tuo on. Tietenkin vielä vanhat venat jos on tallessa - voisi eliminoida tuon venavian koittamalla takaisin vanhat venat. Jos niilläkin sama oire niin sitten tarkastella muuta.

Edit. Muuten katohan peijoonia tuossa petrila.org ohjeessa on muuten kaksi tiivistettä nro. 15  Mikä niiden funktio on muu kuin tiivistää. Jos ne on rikki tai pois tai vuotaa toimiiko loota ollenkaan?
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 23, 2013, 08:30:11 kirjoittanut Monikan kuski »

Poissa DaKyy

  • C5 II 06
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #81 : Lokakuu 23, 2013, 08:59:22 »
Täytyy ottaa tuo tosiaan vielä auki, ainakin nuo venat meinasin vaihtaa vanhoihin takaisin, onneksi ne tuli säilytettyä. Se kara tosiaan on siinä samassa lovessa kuin ennen purkua. Otin kuvan siitä koko vehkeestä ennen purkamista ja vertailin niitä niin samalta näyttää nyt jälkeenpäin. Mutta ainoa tosiaan että jos tuossa karassa on samanlaiset päät ja keskikohta on sitten erilainen, voisi selittää tuon oudon toiminnan.

Nuo mg-venttiileiden tiivisteetkin pitää vielä tarkastella, kiinni ne venat kuitenkin menivät ihan normaalisti. Ja en nyt ainakaan servicestä pikavilaisulla nähnyt varaosanumeroa noille kahdelle tiivisteelle tuolla alhaalla (15), eli jos sieltä jotain puuttuu niin mistä uudet tilalle?

Poissa Prof. Dr. Holzauge

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 526
  • Peukkuja: 6
  • C5 3.0 V6 Break 2006
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #82 : Lokakuu 23, 2013, 08:59:48 »
Veholla olivat sitä mieltä että laatikko menee todennäköisesti vaihtoon. En nyt ihan purematta niele tuota, pitänee itse koittaa vielä säätää.
Arvelen vahvasti että Vehon ydinosaamisalueeseen ei automaattivaihteistojen sielunelämän (pun intended) ymmärtäminen kuulu. Veikkaan että edullisin keino hoitaa loota kuntoon ns. kaupallisin keinoin olisi lähteä pienelle lomamatkalle Latviaan. Recron tyypit hoitanevat tuon kuntoon verrattain nopeasti ja pikkurahalla. Suomalaisilla Audi-harrastajilla näkyy olevan vain hyvää kerrottavaa tämän "pajan" (n. 40 työntekijää) toiminnasta.

Itse meinasin ostaa kesällä laatikkovikaisen C5:n (tosin Aisinin 6-pykäläisellä vaihteistolla). Optimistisen arvion mukaan venttiilikoneiston vaihto olisi riittänyt, pahimmassa tapauksessa olisi täysremontti ollut tarpeen. Suomessa hintahaitari välillä n. 1400-4500 euroa. Recrolta ilmoitettiin, että venttiilikoneiston vaihto töineen 750 euroa. Tehdaskunnostettu vaihtolaatikko tilalle asennuksineen 1900 euroa, kahden vuoden tai 100 000 km takuun lupasivat. Aika helppo valita.

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #83 : Lokakuu 23, 2013, 18:27:32 »
Pääsin oman ongelmani kanssa hieman pidemmälle, kun sain invertterin ja pääsin testilenkille leksan kanssa.

Temporary fault, Gearbox input speed sensor on se vikakoodi, mitä se sinne koko ajan tökkää. Nyt selvisi syykin. Testilenkillä vaihteiston input-nopeus näytti nollaa. Output-nopeus löytyi ja moottorin kierrosluku näkyi oikein.

Tuosta se varmaan johtuu tuo laatikon kummallinen käytös, kun se ei oikein tiedä omaa nopeuttaan ... Paineet yms. näytti olevan ihan kunnossa. Gear engaged kohtaan tuli aina pysähdyttäessä teksti "Refuge".

Mistäköhän tuollaisen anturin voisi ostaa?

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #84 : Lokakuu 23, 2013, 22:20:16 »
Löysin! eBay auttaa ... :D
PSA varaosanumero 2529.29 (AL4, Gearbox input speed sensor) ja Bulgariasta ainakin löytyy. Tuosta varmaan on johto poikki tai jotain vastaavaa häikkää, mutta tuolta tilattuna ei ollut kovin kallis. Aika paljon näyttää olevan purettavaa, että pääsee anturiin käsiksi, joten miksei uusis sitten saman tien.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #85 : Lokakuu 24, 2013, 09:30:42 »
Onko venttiiliremontilla suoraa yhteyttä miksi anturi olisi samalla hetkellä vaurioitunut? Kannattanee tarkistaa laatikon johtoliitin ja ulkoinen johdotus tuon anturin piuhan osalta ennen purkutöitä.

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #86 : Lokakuu 24, 2013, 09:36:52 »
Sepä se, kun ei siinä venttiiliremontissa noihin liitoksiin tarvitse koskea. Uskoisin, että tuo on ollut rikki jo ennen venttiiliremonttia.  Ja lisäksi näyttää olevan anturi ja sen johdot sellaisessa paikassa, että ilman purkutöitä niitä ei saa näkyville. Akun poistamisen laatikoineen päivineen vaatii joka tapauksessa, että anturin edes näkee.

Venttiiliremontin jälkeen tuota General pressure faultia (tuo virhe 06)  ei ole näkynyt, joten se remontti ilmeisesti onnistui. Koeajolenkilläkin paineet näytti hyviltä. Anturin mittaama paine oli lähes sama koko ajan, kuin mitä se Selection (ilmeisesti oletettu/pyydetty/haluttu?) paine.

Onneksi auto on tällä hetkellä kolmosautona, joten suurta painetta ei sieltä suunnasta ole. :)

Poissa Jone2

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 299
  • Peukkuja: 2
  • Xsara Picasso 1.6 HDI -04, Honda CBX650E MR -83
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #87 : Lokakuu 24, 2013, 10:11:13 »
Täytyy ottaa tuo tosiaan vielä auki, ainakin nuo venat meinasin vaihtaa vanhoihin takaisin, onneksi ne tuli säilytettyä. Se kara tosiaan on siinä samassa lovessa kuin ennen purkua. Otin kuvan siitä koko vehkeestä ennen purkamista ja vertailin niitä niin samalta näyttää nyt jälkeenpäin. Mutta ainoa tosiaan että jos tuossa karassa on samanlaiset päät ja keskikohta on sitten erilainen, voisi selittää tuon oudon toiminnan.

Nuo mg-venttiileiden tiivisteetkin pitää vielä tarkastella, kiinni ne venat kuitenkin menivät ihan normaalisti. Ja en nyt ainakaan servicestä pikavilaisulla nähnyt varaosanumeroa noille kahdelle tiivisteelle tuolla alhaalla (15), eli jos sieltä jotain puuttuu niin mistä uudet tilalle?

1-koppaisessa pitää softakin päivittää uusille venttiileille, miten lie 2-koppaisen kanssa?

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #88 : Lokakuu 24, 2013, 10:17:14 »
Pitää päivittää softa. Käsittääkseni vanhat venttiilit käyttää taajuutta 50Hz säätyäkseen ja uudet tarvii 100Hz. Tästä johtuu tuo päivitystarve.
Minä hommasin nuo kaksi tiivistettä (+ sen kopan tiivisteen ja tyhjennys- ja täyttöproppujen tiivisteet) tuolta --> http://www.vsac.fi/

Poissa DaKyy

  • C5 II 06
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #89 : Lokakuu 24, 2013, 11:41:14 »
Vanhat venttiilit oli kyllä mustilla liittimillä, mutta tuollahan sen varmistaa kun ne lykkää takaisin.

Poissa Monikan kuski

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 98
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #90 : Lokakuu 25, 2013, 15:17:30 »
DaKyy ja mtkoskin. Tuohon ongelmaan vielä palaan. Olettehan aivan varmoja, ettei akun + napa ole irronnut tuon venaremontin yhteydessä? Tuli vaan mieleen kun tuossa häärätään akun liepeillä. Tarinaa seuraavaksi automatique laatikon öljynvaihdosta. No tulipa vaihdettua ja häärättyä samalla akun liepeillä, suojakotelo kiinni koko ajan. Öljyt vaihdettu ja auto käyntiin ja ajoon - mitäs hittoa ei toimi nopeusmittari eikä senpuoleen kiekkamittarikaan. Muuten käy ja kukku kuten pitää. Tutkiskelua - sadattelua - pohdintaa... Pelti auki ja akkukotelon kansi irti. + kenkä oli irronnut sen verran, että kiinnityshakanen oli auki, mutta kenkä muuten paikoillaan. Uudelleen kiinnitys ja siinäpä se - toimii jälleen. Ei mitään ongelmia enää mittaristossa. Ihmeellistä tuossa oli se, ettei edes starttauksessa tullut mitään ilmi, joka olisi aiheutunut irronneesta akunkengästä / löysästä liitoksesta. Ihmeellisiä ovat Citroënit.

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #91 : Lokakuu 25, 2013, 16:14:16 »
DaKyy ja mtkoskin. Tuohon ongelmaan vielä palaan. Olettehan aivan varmoja, ettei akun + napa ole irronnut tuon venaremontin yhteydessä? Tuli vaan mieleen kun tuossa häärätään akun liepeillä. Tarinaa seuraavaksi automatique laatikon öljynvaihdosta. No tulipa vaihdettua ja häärättyä samalla akun liepeillä, suojakotelo kiinni koko ajan. Öljyt vaihdettu ja auto käyntiin ja ajoon - mitäs hittoa ei toimi nopeusmittari eikä senpuoleen kiekkamittarikaan. Muuten käy ja kukku kuten pitää. Tutkiskelua - sadattelua - pohdintaa... Pelti auki ja akkukotelon kansi irti. + kenkä oli irronnut sen verran, että kiinnityshakanen oli auki, mutta kenkä muuten paikoillaan. Uudelleen kiinnitys ja siinäpä se - toimii jälleen. Ei mitään ongelmia enää mittaristossa. Ihmeellistä tuossa oli se, ettei edes starttauksessa tullut mitään ilmi, joka olisi aiheutunut irronneesta akunkengästä / löysästä liitoksesta. Ihmeellisiä ovat Citroënit.

Kuulostaa uskomattomalta. Todellista sitikkaa ... :D käynpä tarkistamassa tuon + navan vielä ensitöikseni, vaikka en kyllä usko että se on pois paikoiltaan/auki. Yritin juuri sitä varoa, kun remonttia tein sn aiemman ajonestoepisodin takia.

Poissa DaKyy

  • C5 II 06
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #92 : Lokakuu 27, 2013, 15:26:27 »
Laatikko ois taas kunnossa, eikä tarvittu edes uutta vaihdelaatikkoa.

Manuaalikaraa ei saa väärin asennettua, koloonsa se kyllä menee molemmin päin, mutta toisesta päästä puuttuu lovi, joten sielua ei saa paikalleen jos tuo on väärinpäin.

Vika oli venttiileissä, tai oikeastaan niiden tiivisteissä. Niinkuin joku täällä kertoi, vanhasta venttiileissä voi tiiviste jäädä paikalleen sieluun. Minulla oli nyt siis kahdessa venttiilissä neljä tiivistettä paikallaan. Onneksi eivät olleet sen pahemmin kärsineet, että sain lootan niillä kasaan.

Olipahan homma. Mutta tosiaan olkaa tarkkana niiden tiivisteiden kanssa, itse tein homman kuumeisena niin tarkkaavaisuus ei ollut ihan kohdallaan. Nyt on sentään uudet venttiilit ja 10 litraa öljyä valutettu läpi. Ja muistakaa että II-koppaisen tyhjennysproppu voi olla erilainen kuin ö-vaihto ohjeessa.

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #93 : Lokakuu 27, 2013, 18:53:51 »
Mahtavaa! Onnittelut toimivan vaihdelaatikon johdosta!
Tulispa se mun anturi jo … ;)

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 625
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #94 : Lokakuu 27, 2013, 19:49:25 »
Muille opetuksena olkoon tuo tapaus. Tämän tasoisia remontteja tulee tehdä aivan erityisellä huolellisuudella. Ei ole vaikea työ, jos vaan perehtyy kunnolla toimenpiteeseen ennen remonttia ja miettii monet kerrat kaikki työvaiheet. Työvaiheiden ja osien kuvaaminen on yhtälailla tarvittava työkalu kuin torx-meisselikin.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa DaKyy

  • C5 II 06
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #95 : Lokakuu 27, 2013, 21:49:56 »
Voisi tuohon aloituspostauksen ohjeeseen mielestäni lisätä tuon venttiilien tiivisteiden tarkastuksen. Itselle vaihtoventtiilit tulivat niin että tiiviste oli valmiina paikallaan, joten en edes ajatellut että se voisi jäädä vanhasta paikalleen. Erityisellä huolellisuudella tuon olisi varmasti huomannut, mutta tosiaan kipeänä noita hommia ei kannata tehdä, tulee hutiloitua.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 625
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #96 : Lokakuu 27, 2013, 22:32:44 »
Meinasi käydä minullekin sama mikä tuossa meni pieleen. ;) Onneksi olin latautunut hitaaseen ja tutkivan tarkkaan asennukseen. Se ei aina ole helppoa...
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa samijar

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 22
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #97 : Lokakuu 28, 2013, 07:22:19 »
Heips, jos jotkut haluavat aikaisemmin esitetyn erikoistyökalun "peltiläpykän" säätämistä varten, niin semmoisen voi esim. tilata rellulta 0000146200 ja maksaa roheet 24€ (ei paha minun mielestä).
Mutta mites on, onko kaikki säätänyt mankkujen vaihdon jälkeen tästä linkistä mainittua säädintä?
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b2cg79k3.htm

Se kuulemma pitäisi säätää joka kerta kun laatikko avataan???

Päivän jatkoja kaikille.

Poissa mtkoskin

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 66
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #98 : Lokakuu 28, 2013, 07:29:08 »
Heips, jos jotkut haluavat aikaisemmin esitetyn erikoistyökalun "peltiläpykän" säätämistä varten, niin semmoisen voi esim. tilata rellulta 0000146200 ja maksaa roheet 24€ (ei paha minun mielestä).
Mutta mites on, onko kaikki säätänyt mankkujen vaihdon jälkeen tästä linkistä mainittua säädintä?
http://www.peugeot206cc.co.uk/repair-206/206/info/gb/b2cg79k3.htm

Se kuulemma pitäisi säätää joka kerta kun laatikko avataan???

Päivän jatkoja kaikille.

Minä en ainakaan ole (vielä) koskenut tuon vaihteenvalitsimen säätöihin. Kaikki palikat laitoin mittojen mukaan samoille paikolle, joten se lienee kyllä kohdallaan. Jos tuo nopeusanturin vaihto ei auta voidaan lähteä jatkamaan tuolla tutkintalinjalla.

Muuten, akun + napa oli tiukasti kiinni ja venojen vanhat tiivisteet kiinni venoissa, joten näiltä osin ei ole sattunut kasatessa vahinkoa...

Poissa DaKyy

  • C5 II 06
  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 71
  • Peukkuja: 0
Vs: AL4 automaattilaatikon mg-venttiilien vaihto (kuvia)
« Vastaus #99 : Lokakuu 28, 2013, 22:04:33 »
Näin venojen ja runsaan öljynvaihdon jälkeen täytyy todeta, että laatikko pelaa nyt oikein hienosti. Ennen 1-2 vaihdon huomasi pienenä nykäyksenä, nyt vaihde vaihtuu yhtä sulavasti kuin muutkin vaihteet. Lisäksi kickdown tuntuu toimivan paljon herkemmin.