Kirjoittaja Aihe: Xenonit vai ei?  (Luettu 6620 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #50 : Helmikuu 18, 2014, 16:00:34 »
Tämä ei taida olla ihan yksinkertaista. Hypistelin tuossa juuri postissa saapuneita prefacelift -mallin halogen umpioita (6206H8), ja niissä on lyhkäisen polttimoiden kohdalla takana teksti H7/D1S. Tiedä sitten johtuuko tämä siitä että tuo umpion runko lienee sama sekä halogenheijastin- että xenonlinssi -versiossa. Myös ballastin paikka on tuossa umpiossa.

Poissa Jaffa2

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 144
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #51 : Helmikuu 18, 2014, 23:38:49 »
Kyllä se umpion musta takaosa on sama kaikissa malleissa. Uudessa Bi Xenon umpiosssa on samat tekstit (pitkien kohdalla H1 vaikka siellä ei ole mitään valolähdettä).
C5 -14 Tourer 204 HDI
ex C5 -08 Tourer 136 HDI, C5 Break -05 2.0 16V, Xantia Break 2.0 16V -98, -95, BX Van 1.6 -90

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #52 : Helmikuu 26, 2018, 16:50:44 »
Mitä suosituksia D1S xenon polttimoista? Biltemasta saa viidelläkympillä kappale, mutta esim Philipsit on tuplasti kalliimpia. Biltemalla niin moni tuote on alihankittu isolta valmistajalta että tätäkin tuotetta on syytä epäillä tunnetun valmistajan tekeleeksi.
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 219
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #53 : Helmikuu 26, 2018, 17:21:26 »
http://www.motonet.fi/fi/tuote/430051/Osram-Night-Breaker-70-Xenon-D1S-12-V--35-W

^ Noi tuli joskus laitettua ja taisin saada kanta-asiakasetuna -10% hinnasta pois, oli sekin tietty tyhjää parempi.

Philipsiltä löytyy joku +150 malli, tulivat myöhemmin markkinoille, mutta hintaakin on.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #54 : Helmikuu 26, 2018, 17:31:08 »
Tuollaiset Osram Nightbreakerit asensin omaankin muutama viikko sitten ja pesee kyllä alkuperäiset selvästi vaikka vieläkin sitä valotehoa voisi olla enemmän. www.lichtex.de tilasin (n. 50 e/kpl + PK) kun en ollut hereillä Motonetin kampanjan aikaan.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 603
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #55 : Helmikuu 26, 2018, 22:43:41 »
Tuollaiset Osram Nightbreakerit asensin omaankin muutama viikko sitten ja pesee kyllä alkuperäiset selvästi vaikka vieläkin sitä valotehoa voisi olla enemmän. www.lichtex.de tilasin (n. 50 e/kpl + PK) kun en ollut hereillä Motonetin kampanjan aikaan.

Tilasin tuolta Lichtexistä tarjouksessa olleet Osramit 4300K värilämmöllä kuljetuksineen 79€:lla.
Kiitos vinkistä!
Peugeot 607 2.2 HDi A '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #56 : Helmikuu 27, 2018, 21:11:18 »
Eipä kestä :)

Poissa AnteroS

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #57 : Huhtikuu 13, 2018, 13:33:49 »
Täällä toivotaan ettei koskaan sorruta Xenoneihin jotka minulla on C5III 2014 mallisa. Yhdessä ja samasa umpiosa on lyhyet ja pitkät. Vuodesta -69 ajanu autoilla, ei koskaan näin huonoja pitkiä valoja. Jälkeenpäin muutokset hankalia. Kysynkin, mitä muut on asiasta mieltä.

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #58 : Huhtikuu 13, 2018, 13:54:01 »
Paranee selkeästi, kun sinne laittaa esim. Osramin tai Philipsin +xx % tuikut. Vakio-Xenonit ei mielestäni olleet juuri edellisen auton (C4) halogeeneja kummemmat. Saahan niitä lisävalojakin, jos ei muuten riitä...

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 617
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #59 : Huhtikuu 13, 2018, 14:14:37 »
Saahan niitä lisävalojakin, jos ei muuten riitä...

Huonoja lähivaloja on aika hankala nykylainsäädännön puitteissa millään lisävaloilla korjailla :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 614
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #60 : Huhtikuu 13, 2018, 15:21:56 »
Eipä niissä lähivaloissa mitään vikaa olekaan. Pitkien teho vaan on puutteellinen, niihin auttaa lisävalot.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 606
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #61 : Huhtikuu 13, 2018, 17:03:17 »
Jep, lähivalot ovat hyvät.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 433
  • Peukkuja: 7
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #62 : Huhtikuu 13, 2018, 18:44:56 »
Riippuu vähän mihin vertaa..omasta mielestäni lyhkäset on ihan suht ok, mutta hyvät ne ei ole. Pituutta kuviolla on todella vähän.

15v vanhan Saabin xenonit on ihan eri luokkaa lähivaloilla, tuosta uudemmasta AFL-valoilla olevasta nyt puhumattakaan. Niillä kyllä näkee.

Mutta eipä toi Sitikka yhtään sen huonompi ole kuin muutkaan xenoni-toteutukset, joissa ei ole apuhalogeeneja pitkissä.
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 617
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #63 : Huhtikuu 13, 2018, 19:07:26 »
Riippuu vähän mihin vertaa..omasta mielestäni lyhkäset on ihan suht ok, mutta hyvät ne ei ole. Pituutta kuviolla on todella vähän.

No jo pelkästään keulan korkeus tuo omansa tuohon, mitä ne lain mukaan 1% vai 1.5% pitäisi olla alas suunnattuina => korkeampi keula ja varsinkin korkeammalle asennetut valot voivat kantaa pidemmälle jos vain valomäärä siihen riittää. Tässä mielessä en oikein ymmärräkään tuota Citroënin uutta keulailmettä, jossa ajovalot on pudotettu puskuritasolle ja päivävalot nostettu ylänurkkiin, sillä ainakaan ajovalojen käytännöllisyyden kannalta tuota ei ole tehty :-\
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa ace

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 291
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #64 : Huhtikuu 13, 2018, 23:34:38 »
Lainaus
ainakaan ajovalojen käytännöllisyyden kannalta tuota ei ole tehty :-\

Eihän se sitikan suunnittelijoiden kuulukaan miettiä mitään niin tavanomaista ja arkipäiväistä kuin, että mikä on käytännöllistä  :)

Poissa jruoho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 193
  • Peukkuja: 2
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #65 : Huhtikuu 13, 2018, 23:46:28 »
Ei niitä päiväajovalojakaan saisi sinne puskurin alle laittaa. Niiden ainoa tarkoitushan on näkyä.

Jahka kun nykyinen LEDitäplähumputusmuoti loppuu, niin sittenhän ne voidaan jo näpsäkästi laittaa samaan umpioon :)

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 617
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #66 : Huhtikuu 14, 2018, 08:46:18 »
Jahka kun nykyinen LEDitäplähumputusmuoti loppuu, niin sittenhän ne voidaan jo näpsäkästi laittaa samaan umpioon :)

No johan ne on ollut Citroënin keulailmeessä jossain vaiheessa samassakin, mutta sittemmin erotettu ;)



Saa vaan nähdä mihin tuo valoilla "leikkiminen" johtaa, sillä Mursun uudessa AMG GT conseptissa nuo etuvalot ovat vähintäänkin ... mielenkiintoiset :o



Lainaus
The teaser gif shows the multi-colored lights doing their thing, with each distinctive shape within the headlight pod throbbing into full illumination. Most notable, though, is the eyebrow over the main light assembly that glows blue and orange until a yellow dot—the turn signal, presumably— travels from left to right. The two illuminated strips that sit sideways within the headlight assembly are slightly reminiscent of the Mustang, too.
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 606
  • Peukkuja: 21
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Xenonit vai ei?
« Vastaus #67 : Huhtikuu 14, 2018, 09:02:21 »
Lasten pelleilyä tuo on ja vilkkuva on kyllä niin paljon parempi kuin nuo teinien leikkimieliset. Toivottavasti lainsäätäjät rajoittavat nopeasti tuollaisen pelleilyn.