Kirjoittaja Aihe: C6 kokemuksia  (Luettu 49504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #275 : Helmikuu 04, 2018, 20:09:58 »
Tullin omasta Mahti-tietokannasta noita selailin. Viime vuodelta löytyy useita n. 3k€ tuntumaan sijoittuvia veropäätöksiä 2.7D:stä (-07), kun bensamalleista on maksettu 924€(-06 219tkm), 1328€ (-06, 119tkm) ja 841€ (-06, 278tkm). Halvin dieselistä tehty veropäätös on 1861 (-07, 313tkm) ja sen lisäksi löytyy kaksi alle 3000€ veropäätöstä. Todella mystistä, koska jälleenmyyntihinnatkaan eivät takuulla poikkea noin paljon. Itse asiassa nettiautossakin ainoa bensa-auto on kallein (tosin pyynti on ihan pöyristyttävä).

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 425
  • Peukkuja: 7
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #276 : Helmikuu 04, 2018, 20:23:39 »
Se on tän meidän verottajan syytä, ilmeisesti vertailumalli on Peugeot 607, jossa dieselit on pitäneet paremmin hintansa, joka sitä kautta vaikuttaa C6:sen verotukseen.
Päästöthän vaikuttavat vasta 2008 eteenpäin, eli 2006 ja 2007 kohdalla niillä ei ole merkitystä tuodessa.

Itsellä C6 2006 2.7 HDi 116tkm vero 3500€ keväällä 2016 Kamuxin tuomana, 2006 V6 bensa 118tkm keväällä 2017 ja vero oli jotain 1500€ luokkaa muistaakseni, tässä vertailuautona oli juurikin Peugeot 607 bensa.

Eli jos bensan löytää, niin sen kyllä saa huomattavasti kohtuullisemmalla verolla kilpiin, 2.7HDI:n tuontivero on erittäin kallis auton ikään nähden.

Niin ja tosiaan bensan co2 on korkein 266g/km, 2.7HDi n. 230g/km ja 3.0HDi vähän vajaa 200g/km.
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #277 : Helmikuu 04, 2018, 20:27:28 »
Itse en löydä Mahti-järjestelmästä yhtäkään C6:sta, en tiedä miksi.
Noi dieselien verotuspäätökset on ihan linjassa varmaan, kun aattelee, että noin 30% yleisestä myyntihinnasta. Bensojen verotuspäätöksiä en käsitä. Ei kai ne nyt kaikki voi olla kolaroituna tuotuja.

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #278 : Helmikuu 04, 2018, 20:29:19 »
Tämä kyllä selittäisi hyvinkin C6 bensojen alhaisen autoveron.

Se on tän meidän verottajan syytä, ilmeisesti vertailumalli on Peugeot 607, jossa dieselit on pitäneet paremmin hintansa, joka sitä kautta vaikuttaa C6:sen verotukseen.
Päästöthän vaikuttavat vasta 2008 eteenpäin, eli 2006 ja 2007 kohdalla niillä ei ole merkitystä tuodessa.

Itsellä C6 2006 2.7 HDi 116tkm vero 3500€ keväällä 2016 Kamuxin tuomana, 2006 V6 bensa 118tkm keväällä 2017 ja vero oli jotain 1500€ luokkaa muistaakseni, tässä vertailuautona oli juurikin Peugeot 607 bensa.

Eli jos bensan löytää, niin sen kyllä saa huomattavasti kohtuullisemmalla verolla kilpiin, 2.7HDI:n tuontivero on erittäin kallis auton ikään nähden.

Niin ja tosiaan bensan co2 on korkein 266g/km, 2.7HDi n. 230g/km ja 3.0HDi vähän vajaa 200g/km.

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #279 : Helmikuu 05, 2018, 00:48:32 »
Itse en löydä Mahti-järjestelmästä yhtäkään C6:sta, en tiedä miksi.
Noi dieselien verotuspäätökset on ihan linjassa varmaan, kun aattelee, että noin 30% yleisestä myyntihinnasta. Bensojen verotuspäätöksiä en käsitä. Ei kai ne nyt kaikki voi olla kolaroituna tuotuja.

http://www.belcar.fi/autoverolaskuri/

Tuolla pääsee hakemaan hakemistossa hakusanoilla.

Onpa kyllä omituista, että 607:aa käytetään verrokkina? Oliko se siis verrokkimalli dieseleissäkin?

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 355
  • Peukkuja: 2
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #280 : Helmikuu 05, 2018, 08:38:57 »
Minulla ainakin oli 2.7:aan verrokkina 607 neljä vuotta sitten.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer