Kirjoittaja Aihe: C6 kokemuksia  (Luettu 57872 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #275 : Helmikuu 04, 2018, 20:09:58 »
Tullin omasta Mahti-tietokannasta noita selailin. Viime vuodelta löytyy useita n. 3k€ tuntumaan sijoittuvia veropäätöksiä 2.7D:stä (-07), kun bensamalleista on maksettu 924€(-06 219tkm), 1328€ (-06, 119tkm) ja 841€ (-06, 278tkm). Halvin dieselistä tehty veropäätös on 1861 (-07, 313tkm) ja sen lisäksi löytyy kaksi alle 3000€ veropäätöstä. Todella mystistä, koska jälleenmyyntihinnatkaan eivät takuulla poikkea noin paljon. Itse asiassa nettiautossakin ainoa bensa-auto on kallein (tosin pyynti on ihan pöyristyttävä).

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #276 : Helmikuu 04, 2018, 20:23:39 »
Se on tän meidän verottajan syytä, ilmeisesti vertailumalli on Peugeot 607, jossa dieselit on pitäneet paremmin hintansa, joka sitä kautta vaikuttaa C6:sen verotukseen.
Päästöthän vaikuttavat vasta 2008 eteenpäin, eli 2006 ja 2007 kohdalla niillä ei ole merkitystä tuodessa.

Itsellä C6 2006 2.7 HDi 116tkm vero 3500€ keväällä 2016 Kamuxin tuomana, 2006 V6 bensa 118tkm keväällä 2017 ja vero oli jotain 1500€ luokkaa muistaakseni, tässä vertailuautona oli juurikin Peugeot 607 bensa.

Eli jos bensan löytää, niin sen kyllä saa huomattavasti kohtuullisemmalla verolla kilpiin, 2.7HDI:n tuontivero on erittäin kallis auton ikään nähden.

Niin ja tosiaan bensan co2 on korkein 266g/km, 2.7HDi n. 230g/km ja 3.0HDi vähän vajaa 200g/km.
Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #277 : Helmikuu 04, 2018, 20:27:28 »
Itse en löydä Mahti-järjestelmästä yhtäkään C6:sta, en tiedä miksi.
Noi dieselien verotuspäätökset on ihan linjassa varmaan, kun aattelee, että noin 30% yleisestä myyntihinnasta. Bensojen verotuspäätöksiä en käsitä. Ei kai ne nyt kaikki voi olla kolaroituna tuotuja.

Poissa C5-2005

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0i A Break -05
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #278 : Helmikuu 04, 2018, 20:29:19 »
Tämä kyllä selittäisi hyvinkin C6 bensojen alhaisen autoveron.

Se on tän meidän verottajan syytä, ilmeisesti vertailumalli on Peugeot 607, jossa dieselit on pitäneet paremmin hintansa, joka sitä kautta vaikuttaa C6:sen verotukseen.
Päästöthän vaikuttavat vasta 2008 eteenpäin, eli 2006 ja 2007 kohdalla niillä ei ole merkitystä tuodessa.

Itsellä C6 2006 2.7 HDi 116tkm vero 3500€ keväällä 2016 Kamuxin tuomana, 2006 V6 bensa 118tkm keväällä 2017 ja vero oli jotain 1500€ luokkaa muistaakseni, tässä vertailuautona oli juurikin Peugeot 607 bensa.

Eli jos bensan löytää, niin sen kyllä saa huomattavasti kohtuullisemmalla verolla kilpiin, 2.7HDI:n tuontivero on erittäin kallis auton ikään nähden.

Niin ja tosiaan bensan co2 on korkein 266g/km, 2.7HDi n. 230g/km ja 3.0HDi vähän vajaa 200g/km.

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #279 : Helmikuu 05, 2018, 00:48:32 »
Itse en löydä Mahti-järjestelmästä yhtäkään C6:sta, en tiedä miksi.
Noi dieselien verotuspäätökset on ihan linjassa varmaan, kun aattelee, että noin 30% yleisestä myyntihinnasta. Bensojen verotuspäätöksiä en käsitä. Ei kai ne nyt kaikki voi olla kolaroituna tuotuja.

http://www.belcar.fi/autoverolaskuri/

Tuolla pääsee hakemaan hakemistossa hakusanoilla.

Onpa kyllä omituista, että 607:aa käytetään verrokkina? Oliko se siis verrokkimalli dieseleissäkin?

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 376
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #280 : Helmikuu 05, 2018, 08:38:57 »
Minulla ainakin oli 2.7:aan verrokkina 607 neljä vuotta sitten.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #281 : Maaliskuu 17, 2018, 16:43:36 »
Haen kesällä auton Saksasta, joskaan en ole vielä päättänyt minkä. Kaikenlaista on pyörinyt vaihtoehdoissa E-sarjan Mersusta (vm. -06-08) Alfa Romeo Breran kautta... niin, tietenkin C6:n.

Onko kukaan tutkinut, saako polttoaineen syöttökarttoja säätämällä 2.7:sta lisää tehoa tai kulutusta pienemmäksi?


Tuossa ylläolevassa on uudelleenohjelmoitu 2.7HDI, jossa uudelleenohjelmoinnin jälkeen käppyrät näyttävät kyllä sellaisilta, että voisi melkein realistisesti odottaa pienoista kulutuksen laskuakin. Teho ei tietenkään tämän tyylin autossa ole pääasia, mutta toki reservi sielläkin päässä aina tuo tiettyä miellyttävyyttä. Mitenhän tuo voimalinja tuollaista kevyttä 15% tehonlisäystä kestää?

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 625
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #282 : Maaliskuu 17, 2018, 23:37:38 »
Kestää jos vääntö pysyy kohtuullisuudessa. Tuo 'alhainen' väännön kesto onkin suurin este DT20C (3.0hdi) -moottorin kanssa kun Jaguarissa samasta moottorista ZF:n kanssa otetaan 275hv/600nm.

Lainaus
The Aisin AW TF-8# SC series is a 6-speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N⋅m of torque.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #283 : Maaliskuu 17, 2018, 23:44:06 »
Kestää jos vääntö pysyy kohtuullisuudessa. Tuo 'alhainen' väännön kesto onkin suurin este DT20C (3.0hdi) -moottorin kanssa kun Jaguarissa samasta moottorista ZF:n kanssa otetaan 275hv/600nm.

Lainaus
The Aisin AW TF-8# SC series is a 6-speed automatic transmission designed for use in transverse engine applications. It is designed to handle a maximum of 440 N⋅m of torque.

Aika jännä valinta ison diesel-sedanin askiksi... 3.0HDI:ssähän tuo vääntöraja kyllä jo ylitetään, vaikkakin aika maltillisesti?

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 436
  • Peukkuja: 7
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #284 : Maaliskuu 18, 2018, 08:52:05 »
Poikittaismoottoreille ei vaan taida löytyä ton kestävämpiä askeja. Kunnon lootallahan tuosta otettaisiin varmaan Sitikassakin se 600Nm, mutta pitäisi olla moottori pitkittäin.

Volvon Polestarissa tuosta samasta lootasta rutistetaan 480Nm ja uskoisin, etteivät sielläkään varmuusmarginaaleja ylitä, eli eiköhän toi helposti päälle 500 kestä ainakin.
Suurimmat ongelmathan ko vaihteistossa tuntuu olevan venttiilikoneistossa, itse lootahan taitaa kestää ihan hyvin.

Citroen C5 3.0HDI -10, Saab 9-5 2.0T XWD -10

Poissa urhoilija

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 74
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #285 : Maaliskuu 18, 2018, 14:14:27 »
Poikittaismoottoreille ei vaan taida löytyä ton kestävämpiä askeja. Kunnon lootallahan tuosta otettaisiin varmaan Sitikassakin se 600Nm, mutta pitäisi olla moottori pitkittäin.

Tämä selittänee asiaa. Toki tuota vääntöähän voi osaavalla ohjelmointipajalla rajoittaa, että ei se ohjelmointi välttämättä mikään huono idea ole askista huolimatta.

Poissa Janne L

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 625
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #286 : Maaliskuu 18, 2018, 17:02:02 »
Ja voi olla että vääntöä rajoitetaan ensimmäisellä ja toisella vaihteella, muuten ei ollenkaan. Näin olin lukevinani atk:n syövereistä. Nm. Plagun 2.7hdi tuottaa ~500Nm ja siinä on Aisini kestänyt jo yli 100tkm jos oikein muistan, kokonaiskilometrien ollessa huomattavasti enemmän.

Saattaa olla jos kyllästyn tuohon yläpään latteaan vääntöön niin tutkin saisiko väännön optimoitua lähemmäksi viittäsataa.

Käyn automaattikorjaamo Siekkisellä ensi perjantaina ja esitän siellä näitä kysymyksiä. Kerron sitten heidän näkemyksnsä tänne tuohon AM6 -ketjuun.
Peugeot 607 2.2 HDi '05, Citroen C5 3.0HDi Tourer '10

Poissa TAC68

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #287 : Maaliskuu 27, 2018, 21:10:28 »
Kysyin APH racingiltä, joka myy ruottalaisten optimointeja https://www.tuningchip.se , ja meinasivat että ei ole ollu mitään ongelmia laatikon keston kanssa. Tosta pitäis jutella vähän lisää.

Googlettelin näitä kerran ja löysin Polestariin liittyvän keskustelun jossa kerrottiin Volvon sanoneen, että antavat takuun laatikon kestämiselle heidän viritysasteellaan. Mikä sinänsä lienee aika itsestään selvää kun sellasta myyvät.

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 389
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #288 : Huhtikuu 12, 2018, 10:22:06 »
Muistelen jonkun kirjoittaneen, että autolla on ollut taipumusta nostaa keulaa itsekseen parkissa. Oma C6 tekee välillä (tai aika useinkin) samaa, oliko tähän jo syy tiedossa?
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C6 3.0 Excl -06, C5 2.0 HDi tourer -12

Poissa DIY-Pena

  • amatööri
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 150
  • Peukkuja: 2
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #289 : Huhtikuu 13, 2018, 08:57:08 »
Mullon ainakin tullu mukavasti "eko"-softalla voimaa - ei se kyllä kulutusta pienentänyt muttei suurentanutkaan. Laatikko pelaa niinku ennenkin mutta ei tohon oo tullu ku joku 10tkm nyt tuon jälkeen.