Kirjoittaja Aihe: C6 kokemuksia  (Luettu 62251 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #125 : Tammikuu 28, 2015, 19:45:41 »
Kun tutkittiin akun kuntoa niin huomattiin että vaikka kaikki sisävalotkin on poissa  niin auto kuluttaa n. 4 A virtaa. Asiaa kun aikammin ihmettelimme niin edestäpäin kuului ääni, naksahdus, kuin joku rele olisi auennut ja samalla virrankulutus putosi 0.01 A:iin. Aikaa meni ovien sulkemisesta n. 1.5-2  minuuttia

Kiinnostais mikä "rele" siellä naksahtaa, onko se jousitukseen liittyvä ääni että sulkee nestevirtaukset.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 698
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #126 : Tammikuu 28, 2015, 21:23:35 »
Aktiivijousituksen solenoidihan se siellä sirittää ja syö sähköä, hetken aikaa. Ihan normaalia.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #127 : Tammikuu 28, 2015, 22:06:14 »
Niin arvelinkin, XM:ssä taisi olla vastaava ääni.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #128 : Helmikuu 08, 2015, 17:51:17 »
Tarvitseeko C6:n akun vaihdosta ilmoittaa L****lla tai vastaavalla jos vaihtaa isomman akun? Oisko kenellä tietoa? En löytänyt äkkiseltäni sellaista kohtaa.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #129 : Helmikuu 08, 2015, 21:55:50 »
Ei tarvitse. Avaa konepelti valmiiksi. Jätä kuljettajan ikkuna auki, ovet keskuslukolla kiinni ja 5 min odottelua. Akun vaihto (puhdista johtimien kengät ja hieraise akun navat) ja sitten akkukenkien kiinni laiton jälkeen odottelua 5 min. Laita ikkunasta käsin parkit päälle ja sitten avaa keskuslukolla ovet. Em. proseduuri on varmuustoimenpide BSI:n alustukselle. Vartan E39 akku sopii ja Bergan vastaavilla mitoilla. AGM ei ole välttämätön. Akkupojilta saat edullisesti.


Poissa eke

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 73
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #130 : Helmikuu 09, 2015, 08:52:50 »
Niin akkuhan on peräkontissa C6:ssa, konepeltiä ei tarvitse avata. Tuo Varten e39 (70 ah) on kyllä liian pieni akku, pitäisi olla 100 ah ja 830 A kylmäkäynnistysvirta Suomen oloissa. Sopivat akut ovat Vartan Silver dynamic H3 ja Bosch S5013, AGM akkua ei tarvitse/suositella. Muista Jalamari kiinnittää se höyryputki akun jompaan kumpaan reikään.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #131 : Helmikuu 09, 2015, 15:31:00 »
Minulla on kiinni 90 Ah:n ja 900 A:n käynnistysvirran akku mutta kun minusta se ei lataannu täyteen. Citroen Service technical dokumenteissa mainittiin että akku olisi 650 A:n akku. Ja Saksassa ilmeisesti vaihdettu isompi akku vuonna 2011. Oisko siitä pitänyt kertoa autolle tieto jotta latais isomman akun täyteen oli se minun kysymys. Ainakin Audilla pitää kertoa autolle tieto jos akun koko muuttuu.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa cx_tri

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 48
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #132 : Helmikuu 09, 2015, 16:58:13 »
http://c6owners.org/plugins/forum/forum_viewtopic.php?9170.10
tuolla foorumilla on akkuihin liittyvää pohdintaa. Siellä on tieto että alkuperäinen akku olisi ollut peräti 950A käynnistysvirran antava Varta-akku, ja koska autot on maanneet liikkeissä ennen myyntiä pitkät ajat olisi akut sitten vaihdettu halvempiin ja pienempiin kun akut on seisoessa tyhjentyneet ...tiedä sitten pitääkö paikkansa. Itsellä on autossa 74Ah pieni akku, Citroen leimoilla, mutta luulenpa että myyjäliike (merkkiliike) on heittänyt sinne ensimmäisen hyllystä löytyneen toimivan akun kun kaupankäyntiä on ollut kiikarissa. Joten Jalamari sun autossa saattaa olla ihan oikeankokoinen akku eikä tarvitse Lexiaa autolle näyttää sen takia, tietenkin jos ei lataa niin uutta akkua, eken vinkkaama Varta H3 vaan sinne :).
C6 2,7HDi exclusive 2007
C5 2,2HDi exclusive business tourer 2011
CX 25 TRI Break s1 1985

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #133 : Maaliskuu 08, 2015, 14:40:59 »
Yksi C6 2.7 HDI Exclusive Pack Lounge vm 06 aj. 100 tuh. taas lisää Savoon Saksasta tuotuna.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #134 : Maaliskuu 08, 2015, 15:04:27 »
Onnittelut!

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #135 : Maaliskuu 08, 2015, 15:11:01 »
Onnea!

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #136 : Maaliskuu 08, 2015, 19:15:38 »
Auto tuli minun tutulle, välitän onnentoivotukset hänelle. Väriltään auto on ns. Iron Grey.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #137 : Kesäkuu 27, 2015, 17:36:59 »
Lopultakin selvisi mistä tiputtaa nestettä allensa. Ohjauksen tehostuksen paluuputkessa kiinnikkeen kumihelan sisältä putki hapettunut koko matkaltaan. Muitten kiinnikkeiden alla ei minkäänlaista syöpymää. Vuoto oli pientä mehimää ja siksi oli vaikea alukis löytää, pikkuhiljaa vuoto lisääntyi.

Ihanan kallista, putkella hintaa marmorilta 450€. Paketissa mukana myös paineputki kokonaan pumpulta asti ja puolet paluuputkesta. C5 X7 samalla koneella niin siihen olisi saanut putkiston 134 € Citroen Assesoriesilta.  Ainoastaan loppukirjaimet oli erilaiset. Samassa paikkaa C6:n putki olisi ollut 340€.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 367
  • Peukkuja: 1
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #138 : Kesäkuu 27, 2015, 19:50:47 »
Luxus autossa on luxus viat ja hinnat  ;D

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #139 : Kesäkuu 27, 2015, 21:25:35 »
Tahtoo C6:en!

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 723
  • Peukkuja: 8
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #140 : Kesäkuu 27, 2015, 22:50:14 »
Lopultakin selvisi mistä tiputtaa nestettä allensa. Ohjauksen tehostuksen paluuputkessa kiinnikkeen kumihelan sisältä putki hapettunut koko matkaltaan.

Sama juttu sisarmerkissä 407:ssa. V6:sessa sama servotronic-hammastanko, jota AMVAR-boxi ohjaa. Sain putkiston takuuna. Pikakorjaus onnistui kumiletkulla. Syöpyy siltä kohdin, johon suolavesi pääsee. Kannattaa suojata putki ennakkoon.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #141 : Kesäkuu 28, 2015, 10:39:46 »
Syöpynyt kohta oli keskimmäinen kiinnike vasemmassa apurungossa eli alin suoraan vetoakselin alapuolella. Laitoin muovisuojan etulokarin jatkeeksi pyöräkoteloon, siihen aukkoon jonka kautta vettä pääsi myös ruostuttamaan lämmityslaitteen vesiputken.

Eli peitin tuon kuvassa näkyvän aukon, vetoakselin kohdalle tein kolon myoviin. Suolavedellä oli suora pääsy tuon reiän kautta lämppärin putkelle ja ohjauksen tehostimen putkille.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #142 : Heinäkuu 22, 2015, 13:18:44 »
Moi, tuli hankittua C6 2.7 Pallas 2007 loppuvuoden malli, luumunruskea vanhan XM 2.5 td breakin -99 seuraksi, Autolla ajettu kohta 170 tuhatta. Ihmettelen kun näyttää tuo kulutus olevan jotain kympin luokkaa, onkohan tuo vaihteisto vielä vanhan käyttäjän moodissa vielä. Kuinka nopeasti tuo oppii uuden käyttäjän tavat, kun se mielellään käyttää 1900 kierroksia, mutta kun manuaalisti olen vaihtanut isommalle pykälälle, niin sen jälkeen se ainakin jonkinaikaa tuntuu menevän pienemmillä kierroksilla. :? ;). Kyyti on kyllä mukavaa XM:n jälkeen eikä suhinoita kuulu.
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #143 : Heinäkuu 28, 2015, 21:33:26 »
Kulutus on kyllä yläkantissa. Oma on kuluttanut 8.0 l n. 5000 km matkalla oman tietokoneen mukaan. Auto myös 2.7 ja ajettu alle 100 tuhattta. Myös ensimmäinen 10000 oli 8 litran pinnassa. Ajoni on sekä lyhyttä että muutama pitempi reissu mukana.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #144 : Heinäkuu 28, 2015, 21:54:44 »
kulutus vika ilmeisesti selvisi toinen etujarru laahasi pahasti, vaihdettiin eteen levyt ja toisen puolen satula, pian näkee mitä nyt kuluttaa
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83

Poissa amikutoseeni

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #145 : Heinäkuu 29, 2015, 00:13:18 »
Meillä kulutus on ollut keskimäärin 7,1 l/100 km. Mittausjakso noin 16000 km. Kyseessä 3.0 diesel.
Ami 6 1962 * 2CV6 Spécial 1986 * Saxo 1.4i SX automatic 2000 * Berlingo 2.0 HDi Spacelight 2002 * C6 3.0 HDi Exclusive 2012

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #146 : Elokuu 07, 2015, 16:14:12 »
3litraisen kulutus onkin pienempi, mutta mullakin on jo keskikulutus putoamassa selvästi alle 8l, vaikka siinä on rasitteena tuo alun korkea kulutus.
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #147 : Syyskuu 11, 2015, 17:02:06 »
Mikähän on kun mulla C6:ssa 3kk keskikulutus on ajotietokoneen mukaan noin litran pienempi kuin laskemalla todellinen kulutus, miksi ajotietokone on niin paljon pielessä?
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 268
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #148 : Syyskuu 11, 2015, 17:35:32 »
En muista miten Citroenissa, mutta monissa autoissa kulutustieto lasketaan ainoastaan tietyn nopeuden ylittyessä. Eli ei sisällä mm. tyhjäkäyntiä ja liikkeellelähtöjä.
Ajossa: C5 II Break 2,0 HDi 136 (RHR) AM6 -06 + 406 HDi (RHZ) -00
EX-PSA:t: C8 2,2 bensa (3FZ) -05 + 406 GW HDi (RHZ) -04, Xsara 2,0Hdi Break -00, Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

Poissa xmakko

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 38
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C6 kokemuksia
« Vastaus #149 : Syyskuu 11, 2015, 18:30:06 »
Tuo laskee kaksi eri keskikulutusta, joten olettaisin että juuri tuo isompi on kokonaiskulutus ja siitä vielä noin puolilitraa pienempi olisi tuo ajossa mitattu.
C6 2.7 HDI Pallas -07, C3 PureTech 82 Feel
ex C4 2.0 VTR -05
ex XM 2.5 TD Break -99, ex XM 2.0 -98,
ex BX 1.9 TRS Break -87,ex Visa 1.1RE 82,
ex BX 1.9 GT -85, ex BX 1.6 TRS -83