Kirjoittaja Aihe: C5 III - Parkkitutkien anturit  (Luettu 57158 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa ajl

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #225 : Heinäkuu 21, 2017, 16:15:26 »
Homma jatkui vaihtamalla anturi ja sen jälkeen tunnin verran irroitettavan vetokoukun elvytystä.. Takaisin kasatessa kun puskuri on lykätty paikalleen on syytä varmistella että anturien johtosarjan liittimen saa kiinni eikä puskurin puoleinen liitin ole jäänyt jonnekin rakoon ennen kuin ruuvailee kaiken kiinni. Johtosarjan liittimelle on jonkunlainen metalliliuska johon sen voi ripustaa.

Vaihdon jälkeen eka käynnistyksellä valitti vielä peruutustutkan viallisuutta mutta sen jälkeen systeemi heräsi toimintaan.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 21, 2017, 19:26:25 kirjoittanut ajl »

Poissa Sitikka16

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
  • C5 2.0 -09
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #226 : Marraskuu 08, 2017, 10:04:00 »
Itelläkin nyt joku anturi paskana. Onkos tälläinen oikea anturi? https://www.skruvat.fi/Sensor-parkeringshjalp-P303435.aspx
Ihmettelin vain hintaa kun on noin edullinen?? Täytyy viikonloppuna tutkia että mikä niistä on pimeänä...

Poissa japejope

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 20
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #227 : Tammikuu 14, 2018, 17:07:18 »
On tarjota ! Tarjoo hintaa

Poissa nenone

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #228 : Tammikuu 17, 2018, 12:02:20 »
Vebo 22720086 meni heittämällä paikalleen C5 vm. 2012. Hyviä kokemuksia muillakin. Suomen hinta n. 60 eur ja Saksan 40 eur/kpl.

Poissa JouniP

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #229 : Tammikuu 17, 2018, 13:11:33 »
ttps://www.ebay.com/itm/Rear-Pdc-Parking-Sensor-For-Peugeot-307-308-407-CITROEN-c4-c5-ds3-RCZ-96638-X4L3/222748480418?epid=839906197&hash=item33dcd813a2:g:yRsAAOSwUYNaKwIC
Minä heitin tuollaisen tilalle ja on pelittänyt jo 2 v.


Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 560
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #230 : Tammikuu 17, 2018, 19:08:33 »
Vebo 22720086 meni heittämällä paikalleen C5 vm. 2012. Hyviä kokemuksia muillakin. Suomen hinta n. 60 eur ja Saksan 40 eur/kpl.
'
Herättää kysymyksiä tuo hintaero. 50 prossaa Suomilisää...

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #231 : Tammikuu 17, 2018, 19:21:37 »
Eivät kestä suolavettä yhtä hyvin. Riippuu paikasta miten tulee kestämään.

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #232 : Tammikuu 19, 2018, 08:05:40 »
"ei kestä suolavettä'" paskan marjat kun ei kestä Vehonkaan tutkat kun 2kk. 5v. ollut auto ja ehkä 2kk toiminut tutkat.Paska feature. Kuuluu samaan sarjaan ikkunan-nostimien kanssa. Huvittavaa että kun 2008 mallin nostimet todettiin liian hepposiksi n. 2010-11 niin mitään tuotekehitystä ei PSA tehnyt vaan ihmiset ostaa 40.000 euron autoja v. 2017 jossa nostimet todettu alamittaisiksi 7v. aiemmin. Ois kiva tietää 2017 mallissa vieläkö siellä möllöttää se ruostuva webaston peltiputki... Toinen kiva softabugi on etuikkunan pesu kun ajovalot ovat päällä. Kun ikkuna on pesunsa pessyt ja pyyhkimet asettuneet ala-asentoon niin eikös ne perkeeleen etuvalot saa vielä yhden ruiskauksen vettä jolloin ikkuna on taas märkä ja eikun erikseen pyyhkäisemään. Pieniä ah niin ranskalaisia asioita.   Huh kyl helpotti avautua :-) Silti mielii DS5:seen vaihtaa - vaikka siinä lienee samat saatanan ikkunan-nostimet ja tutkat...........

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 336
  • Peukkuja: 4
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #233 : Tammikuu 19, 2018, 09:02:30 »
Kyllähän nämä tutkan anturit ovat aika heikko esitys.  Ostaessa autoa viime toukokuussa korjattiin ja nyt taas yksi pimeänä. Onneksi nyt hajonnut on Diagboxin mukaan toinen niistä helpoista taka-antureista eikä kumpikaan niistä laitimmaisista. Elekmasta tilasin; alle 40e posteineen. Katsotaan miten asentuu...

P.S. avautuminen auttaa yleensä pahimpaan ahdistukseen  :laugh:

Poissa IJN

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #234 : Tammikuu 19, 2018, 09:21:58 »
Kakkoskoriseen olen kaksi rikkinäistä tutkaa uusinut. Toinen oli muutama vuosi sitten jo laitettu ja ulkoisesti vielä terveen näköinen, takapinnan massa tehtaan jäljiltä. Toinen taas oli 12 vuotias alkuperäinen jossa oli kampanjasilikoniköntsät päällä, mutta tiivistemassa millikaupalla turvoksissa, sisältä kostea ja elektroniikka hapettunut. Uuteen laitoin tällä kertaa Permatexin mustaa tiivistesilikonia niskaan tasaiset pari milliä, saa nähä auttaako.
En lukenut tätä koko ketjua läpi mutta heitän spekulaation: Koska se on ultraäänitutka, siinä on itsessään melkoinen uä-värähtely päällä aina pulssin ajan. Tuo värähtely aiheuttaa pehmeässä ja väkisinkin jonkin verran huokoisessa tiivistemassassa pumppausilmiön, joka hivuttaa suolavettä massan sisään. Puhdas vesi ei ehkä aiheuta niin nopeaa tuhoa, mutta nämä suolavedet elektroniikan kanssa ovat tuhoisa yhdistelmä. Massan suojaus vedeltä on varmaan ainoa kotikonsti mitä sille voi tehdä, ja sitä samaa maahantuojan kampanjakorjauksissa on yritetty. Liittimet olivat puolestaan uuden näköiset, iästä riippumatta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #235 : Tammikuu 19, 2018, 13:14:32 »
Tosiaan tarjoaa merkkihuolto sitä uutta mallia nyt tälläkin hetkellä jota ei lisätiivistetä kun ei kuulemma tarvitse. En tiedä tarjoaako Veho tuota mutta Vihdistä saa.
PS. Naapurin Skodassa mennyt tiheään tahtiin tutkia takaa.

Poissa ossi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 17
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #236 : Tammikuu 19, 2018, 13:30:58 »
Täällä taas -12-mallinen C5 johon on vaihdettu vasta yksi anturi n. 3 vuotta sitten. Myöskään ikkunahissit eivät ole reistailleet, kopkop.

Poissa vialho

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 112
  • Peukkuja: 0
  • Citroen C5 204 HDI Tourer

Poissa Deeässä5

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 34
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #238 : Tammikuu 19, 2018, 16:14:59 »
Lainaus
  Huh kyl helpotti avautua :-) Silti mielii DS5:seen vaihtaa - vaikka siinä lienee samat saatanan ikkunan-nostimet ja tutkat...........
Eipä ole mulla mitään ongelmia ollut, sen paremmin ikkunannostimien kuin peruutustutkan antureiden kanssa, moitteitta ovat pelanneet. DS5 Hdi163, kohta 6 vuotta ja 100 000 km täynnä.

Poissa TeeKoo

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 960
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 III Break HDi204 Exclusive A vm. 2011
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #239 : Tammikuu 19, 2018, 16:50:39 »
MInun autossani tutka piipåiteli varsin ahkeraan viel marraskuussa mutta sitten lopetti eikä ole äänt toistaiseksi kuuluntu. Viime kesänä pikakorjauksena kontaktisprayta, auttoi jonkin aikaa,

Jossai vaiheessa tietty vaihdettava mutta ootellaan .
TeeKoo Turuust

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 262
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #240 : Tammikuu 19, 2018, 22:00:10 »
Koska se on ultraäänitutka, siinä on itsessään melkoinen uä-värähtely päällä aina pulssin ajan. Tuo värähtely aiheuttaa pehmeässä ja väkisinkin jonkin verran huokoisessa tiivistemassassa pumppausilmiön, joka hivuttaa suolavettä massan sisään.

Mielenkiintoinen teoria, mutta toisen merkkisessä 11 v vanhassa on 4 tutkaa edessä ja 4 takana ja kaikki alkuperäiset toimii edelleen. Eiköhän nekin ultraäänellä toimi.

Poissa Alpo Kieppi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 228
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #241 : Tammikuu 19, 2018, 23:34:19 »
Tähän kolmoskoppaan olen vaihtanut kaksi anturia eteen ja kaikki neljä taakse. Aika äkkiä sitä muuten oppi pärjäämään ilman koko tutkaa, ennen kun sain aikaiseksi vaihtaa ne anturit. Vertailin vuoksi sanottakoon, että kakkoskopan ajoin 11-vuotiaaksi alkuperäisillä antureilla.

Ja ne ikkunannostimet vaihdoin tähän omaani vuosi sitten, kun vaijerit meni poikki ruosteen takia. Siihen kakkoseen en koskaan. Olen vaan miettinyt, että mahtaako syy olla huonoissa vaijereissa vai siinä, että lasi menee kiinni todella ahdistuneesti viimeiset sentit. Se huono luisto kuormittaa vaijereita. Ja nyt kun on kunnon pakkaset ainakin täällä maan keskivaiheilla, niin turha edes yrittää avata jäisiä laseja. Pitäisikö vaijereihin panna ennalta ehkäisyn nimissä öljyä suojaksi ruosteelta? Likaa keräämään?

Samoissa olosuhteissa perheemme Pösö 308:n lasit toimii ilman mitään ongelmia. Sillä uskaltaa ajaa parkkihalliin ja ottaa maksulapun avaamalla lasin. Pelkäämättä, että miten käy.

C5 1.6Hdi Dynamique Berline -11,
308 1.6vti  Sw -10

Citikkamiehen elämässä on kaksi onnen hetkeä: se kun hän ostaa hyvän Citikan ja kun hän siitä pääsee sitten eroon.

Poissa IJN

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 51
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #242 : Tammikuu 21, 2018, 18:58:05 »
Mielenkiintoinen teoria, mutta toisen merkkisessä 11 v vanhassa on 4 tutkaa edessä ja 4 takana ja kaikki alkuperäiset toimii edelleen. Eiköhän nekin ultraäänellä toimi.
Toisen merkkisessä voi olla toisenmerkkiset anturit ja paremmat massat. Samanmerkkisissäkin voi toki olla huonoja ja parannettuja rakenteita.
Kun olen noita netistä katsellut, kaikissa näyttää olevan se pehmeä massa takana vaikka olisi suoralla liittimellä. Se on varmaankin siksi että anturin takaa ei tulisi ei-toivottua heijastusta kun taakse lähtevä pulssin osa uppoaa häviölliseen massaan kuin jalka suohon. Kova takapinta olisi ratkaisu tiiviysongelmaan mutta sen jälkeen se ei toimisi tutkana oikein.

Poissa Claude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #243 : Tammikuu 21, 2018, 19:16:17 »
Uudessa parannetussa mallissa ei takana ole enää mitään massaa, vaan kovamuovia, kuten edellisellä sivulla kirjoitinkin. Jos tuo tutka vikaantuu, niin syy ei ainakaan ole veden pääsy takaosan läpi, mikä omassani on ollut syynä hajoamiseen joka kerta vanhalla mallilla.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #244 : Tammikuu 21, 2018, 19:32:46 »
Eiköhän toi antureiden sijoituspaikkakin vaikuttane vikaantumisherkkyyteen. Jos se liittimien puoli on alttiina suolavesiroiskeille niin varmaan vikaantuu ennemmin kuin kuivassa paikassa olevat anturit.

Poissa Claude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 49
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #245 : Tammikuu 22, 2018, 17:48:00 »
Täysin samaa mieltä - kyllä varmasti sijoituspaikkakin vaikuttaa kestoon. En ole missään muussa automerkissä nähnyt niitä noin alhaalla. Ei ole omaanikaan etututkia tarvinnut vaihtaa. Olen nähnyt yhden X7:n, johon oli laitettu uudet tutkat selvästi ylemmäs puskurin maalattuun osaan.

Poissa Jalamari 53

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 3
  • C5
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #246 : Helmikuu 02, 2018, 16:08:03 »
Tänään sitten ilmoitti kaupunkireissulla muistaakseni Parking System Faulty ja mitkään tutkat ei pelannut.

Takaa kun puhdisti lumet  pois antureista (sivulta toiset lumessa) niin taas pelitti tutkat. Ekana kannattaa tarkistaa ovatko lumen peitossa anturat.
GS 79 ....20 sitikkaa.....C5 CrossTourer

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #247 : Helmikuu 02, 2018, 17:12:43 »
Tänään sitten ilmoitti kaupunkireissulla muistaakseni Parking System Faulty ja mitkään tutkat ei pelannut.

Takaa kun puhdisti lumet  pois antureista (sivulta toiset lumessa) niin taas pelitti tutkat. Ekana kannattaa tarkistaa ovatko lumen peitossa anturat.
Kyllä ne toimivat mutta tietoa niistä ei näytetä. t. "Besserwisser"
Tuota voi herkemmät käyttää siihen että tunnistavat mikä tutka on rikki kun sormella pitää tutkan päällä, niin pitäisi väristä. Etututkissa moottorin aiheuttama värinä voi vaikeuttaa tuota tunnistamista. Minusta typerää ettei näytä niiden tutkien avulla mitkä toimivat tilannetta, voisi vaikka näytöllä näyttää että mikä kohta ei ole toiminnassa mutta tässä on varmaan joku typerä lakiseikka taas ettei niin saa tehdä koska en tiedä yhtään automerkkiä missä noin fiksusti toimisi?

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 644
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #248 : Helmikuu 02, 2018, 19:53:04 »
Tuntuu olevan melko yleistä näin talvisäässä. Yleensä ne on nuo takimmaiset reunatutkat jotka on huurussa.

Poissa Touché!

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #249 : Helmikuu 09, 2018, 13:20:50 »
Onko takana oikean puolen keskimmäisen anturin vaihtaminen millainen savotta? Autossa on myös irroitettava vetokoukku, jos se siihen vaikuttaa.