Kirjoittaja Aihe: C5 III - Parkkitutkien anturit  (Luettu 39093 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 472
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #125 : Maaliskuu 29, 2016, 20:12:16 »
Vm 2011 ja 76 tkm, taas huutaa että rikki on. Ärsyttävä ja todella selvä tyyppivika.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2016, 20:52:48 kirjoittanut Zego »

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 509
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #126 : Maaliskuu 29, 2016, 20:58:24 »
Joopa...just soittelin merkkiliikkeen 'huoltoneuvojalle', ja siinä 'rupatellessa' sanoi, että C5 III:n ensimmäiset viat ja korjaukset,  mitä tulee  esille näissä tuoreemmissa, on parkkitutkat...
..mutta..toimiiko nuo millään merkillä Suomen olosuhteissa? ..pirun keksintö... >:D

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 472
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #127 : Maaliskuu 29, 2016, 20:59:24 »
Meidän pösössä on toiminut moitteettomasti, tuntuisi olevan C5 III:en rakennevika (likaa imeytyy antureihin) tai vääränlaiset anturit?

Poissa TSV

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #128 : Maaliskuu 29, 2016, 21:41:14 »
Täällä vaihdettiin neljäs rikkoontunut. Vielä löytyy kaksi varaosaa omasta hyllystä. Avasin yhden rikkoontuneen anturin ja melkolailla hapettuneet oli liitokset sisällä. Vielä ei ole joutunut yhtää uutta vaihtamaan uudelleen (ebay halppis antureita) kolmen vuoden sisällä.
Citroen C5 Exclusive Farmari 136HDI 2.0 Automaatti.

Poissa tomba86

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #129 : Maaliskuu 29, 2016, 22:16:55 »
Kuinkas helppo noi anturit on vaihtaa...Lähinnä kulmissa olevat,tänään nopeesti vilkasin auton alle ja ei oikein päässy niihin käsiksi...Pitääkö edestä purkaa pois jotain,vai miten onnistuu?

Pari uutta halpisanturia olis hyllyssä,mut ei tie miten lähtis niitä kulman antureita irrottamaan....Koittaa ekaks noilla ennen kuin rupee huoltoo tilalleen...

Mut vinkkejä joo,kulman antureiden irrotukseen....
Citroen c5 hdi 163 -12

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 519
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #130 : Maaliskuu 30, 2016, 09:06:15 »
Avasin yhden rikkoontuneen anturin ja melkolailla hapettuneet oli liitokset sisällä.

Mistäköhän tuo kosteus sinne sisään menee? Sen puskurin sisäpuolella olevan anturin kuoren läpi tuskin mitään menee, joten se on mentävä joko sen sähköliittimen kautta tai sitten sieltä ulkopuolelta sen anturin rungon ja sen ulkoisen anturin osan kiekon välistä. Ei kai tuolla muita reittejä sille liene? ???

Joka tietysti johtaa ajatukseen voisiko noita kohtia mitenkään eristää? Ja taas toisaalta mikä tosiaan X7 on niin erilaista kuin muissa, sillä samoja antureitahan noissa muissakin PSA on, mutta juuri X7 kohdalla tuo on muodostumassa yhdeksi tyyppiviaksi, miksi? Eikä juuri ole eroa onko anturit ostanut eBaysta tai Vehosta :-\

Itselläkin on Vehon paperit tuossa jotta takaa on koko setti uusittu ennen kuin auto minulle tuli n. 2v sitten ja viime syksynä nuo napsahti uudelleen. Nyt on uusi setti eBaysta odotellut asennusta että nuo kelit ensin lämpiää, joten kaippa noita voisi kohta ruveta tässä paikoilleenkin sovittelemaan kesärenkaiden ohessa... 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 331
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #131 : Maaliskuu 30, 2016, 09:45:55 »
Rakennehan noissa antureissa on sellanen että se muovirunko on yhtenäinen ja sitten sinne sisälle laitetaan elektroniikka ja sen päälle valetaan tiivistemassa tjsp. Sitten lämpötilavaihtelut tekee tuosta vuotavan ja vesi pääsee sisälle.

Näitähän on kampanjana tiivistetty ulkopuolelle laitettavalla tiivistemassalla ja ne tuntuu pelaavan ihan kohtuullisesti, jos vaan on hyvin jaksettu laittaa paikkaansa.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 057
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #132 : Maaliskuu 30, 2016, 11:07:59 »
Murheellista luettavaa... nimim. 10 tutkaa, missä vika... ???

C5:n 4:n tutkan systeemissä ei 8 vuoden aikana koskaan mitään vikaa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Erkki56

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #133 : Maaliskuu 30, 2016, 11:43:30 »
Mistä tietää,onko vika
1. keskusyksikössä
2. johdotuksessa
3. anturissa
4. liittimessä
 ???

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 057
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #134 : Maaliskuu 30, 2016, 13:40:03 »
Onko muuten niin, että -03 C5:n ongelmattomat tutkat olikin Valeon tekemät, eikä laadukkaat Boschilaiset?

Muistan jo BX:n ajoilta, kun ranskiksia moitittiin rivissä. Ne sähköiset komponentit jotka sitten antautuivat olivatkin yllättäen made in Bosch :)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa salmiv

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #135 : Maaliskuu 30, 2016, 16:20:17 »
Mistä tietää,onko vika
1. keskusyksikössä
2. johdotuksessa
3. anturissa
4. liittimessä
 ???

siitä kun vaihtaa osan, eikä vika korjaantunut. Eli silloin voi todeta, että vika on jossain muualla. Itse ratkoin 2-koppaisessa ongelman poissulkevalla taktiikalla. Lopulta vika oli joko johtosarjassa tai liittimessä, kun ne vaihtuivat samalla kerralla.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 472
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #136 : Maaliskuu 30, 2016, 16:29:36 »
Mistä saa tällä hetkellä tilattua halvimmat pitkäkestoiset 100% toimivat anturit?

Poissa TSV

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #137 : Maaliskuu 30, 2016, 17:39:23 »
Kuinkas helppo noi anturit on vaihtaa...Lähinnä kulmissa olevat,tänään nopeesti vilkasin auton alle ja ei oikein päässy niihin käsiksi...Pitääkö edestä purkaa pois jotain,vai miten onnistuu?

Pari uutta halpisanturia olis hyllyssä,mut ei tie miten lähtis niitä kulman antureita irrottamaan....Koittaa ekaks noilla ennen kuin rupee huoltoo tilalleen...

Mut vinkkejä joo,kulman antureiden irrotukseen....

Mikäli koukku hiaman ahtaampaa mutta kun otat mustan alalistan päästä alapuolelta ruuvit irti (2 kpl torx) ja irroitat alalistan kiinnityksistä on homma helpompaa. Pakoputken puolelta voi olla helpompi kun otat läpösuojan pois edestä niin pääset nurkkaan alapuolelta helpommin käsiksi. Varaa pari isoa popniittiä niin saat lämpösuojan nätisti takaisin paikoilleen.
Citroen C5 Exclusive Farmari 136HDI 2.0 Automaatti.

Poissa TSV

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #138 : Maaliskuu 30, 2016, 17:43:02 »
Avasin yhden rikkoontuneen anturin ja melkolailla hapettuneet oli liitokset sisällä.

Mistäköhän tuo kosteus sinne sisään menee? Sen puskurin sisäpuolella olevan anturin kuoren läpi tuskin mitään menee, joten se on mentävä joko sen sähköliittimen kautta tai sitten sieltä ulkopuolelta sen anturin rungon ja sen ulkoisen anturin osan kiekon välistä. Ei kai tuolla muita reittejä sille liene? ???

Joka tietysti johtaa ajatukseen voisiko noita kohtia mitenkään eristää? Ja taas toisaalta mikä tosiaan X7 on niin erilaista kuin muissa, sillä samoja antureitahan noissa muissakin PSA on, mutta juuri X7 kohdalla tuo on muodostumassa yhdeksi tyyppiviaksi, miksi? Eikä juuri ole eroa onko anturit ostanut eBaysta tai Vehosta :-\

Itselläkin on Vehon paperit tuossa jotta takaa on koko setti uusittu ennen kuin auto minulle tuli n. 2v sitten ja viime syksynä nuo napsahti uudelleen. Nyt on uusi setti eBaysta odotellut asennusta että nuo kelit ensin lämpiää, joten kaippa noita voisi kohta ruveta tässä paikoilleenkin sovittelemaan kesärenkaiden ohessa... 8)

Kosteus pääsee tuon valetun "silikoni" päällystän läpi eli ei liittimen kautta.
Citroen C5 Exclusive Farmari 136HDI 2.0 Automaatti.

Poissa TSV

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #139 : Maaliskuu 30, 2016, 17:48:13 »
Mistä tietää,onko vika
1. keskusyksikössä
2. johdotuksessa
3. anturissa
4. liittimessä
 ???

Mikäli ilmoittaa parkkitutka järjestelmän vikaa niin tästä huolimatta toimivat tutkat toimivat ja niiden testaamiseen löytyy tästä ketjusta vinkit. Jos ei yksikään tutka toimi voi tehdä jatko johtopäätöksiä 🙂
Citroen C5 Exclusive Farmari 136HDI 2.0 Automaatti.

Poissa TSV

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 70
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #140 : Maaliskuu 30, 2016, 17:52:11 »
Mistä saa tällä hetkellä tilattua halvimmat pitkäkestoiset 100% toimivat anturit?

Jos raha ei este niin varmaankin citikka liikkeestä jolloin varaosan takuukin pelaa.
Citroen C5 Exclusive Farmari 136HDI 2.0 Automaatti.

Poissa tomba86

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 56
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #141 : Maaliskuu 30, 2016, 22:56:58 »
Kuinkas helppo noi anturit on vaihtaa...Lähinnä kulmissa olevat,tänään nopeesti vilkasin auton alle ja ei oikein päässy niihin käsiksi...Pitääkö edestä purkaa pois jotain,vai miten onnistuu?

Pari uutta halpisanturia olis hyllyssä,mut ei tie miten lähtis niitä kulman antureita irrottamaan....Koittaa ekaks noilla ennen kuin rupee huoltoo tilalleen...

Mut vinkkejä joo,kulman antureiden irrotukseen....

Mikäli koukku hiaman ahtaampaa mutta kun otat mustan alalistan päästä alapuolelta ruuvit irti (2 kpl torx) ja irroitat alalistan kiinnityksistä on homma helpompaa. Pakoputken puolelta voi olla helpompi kun otat läpösuojan pois edestä niin pääset nurkkaan alapuolelta helpommin käsiksi. Varaa pari isoa popniittiä niin saat lämpösuojan nätisti takaisin paikoilleen.

Kiitos vinkistä
Citroen c5 hdi 163 -12

Poissa Claude

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 45
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #142 : Huhtikuu 01, 2016, 16:02:37 »
Kävin Citroen - huollon tiskillä juttelemassa antureista. Vertasimme vierekkäin Citroen C5 III -  tarvikeanturia, jossa Citroenin logo ja 2003 - malliin tarkoitettua Vemoa. Olivat täysin identtiset päällepäin - myös nastat samanlaiset ja se valettu kohta, josta anturi alkaa päästää kosteutta sisään. Siitä huolimatta 2003:iin niitä ei ole kuulemma tarvinnut juuri vaihdella. Kuulin että uusiin C5:iin on tullut jo päivitetty versio, jossa tuo valettu kohta on jotain kovempaa ainetta. Voi vain arvailla, onko sillä positiivista vaikutusta kestoon. Ainakin maahantuojan hinnoittelun perusteella niin voisi luulla, sillä hinta oli jotain vähän päälle 200 €.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 472
  • Peukkuja: 19
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #143 : Huhtikuu 01, 2016, 18:35:43 »
200€ yhdestä anturista!? Juu, ei kiitos!

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 519
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #144 : Huhtikuu 01, 2016, 19:36:15 »
Tuolla hinnalla pitäisi saada neljä anturia ikuisella takuulla.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 509
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #145 : Huhtikuu 02, 2016, 10:48:43 »
Onko kellään JKL-seudulla Lexiaa, jolla voisi lukaista mun anturitilanteen?

Poissa salmiv

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 99
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #146 : Huhtikuu 02, 2016, 17:42:43 »
Viallisen anturin löytää vaikapa ruuvimeisselillä, mikäli ei omista oskiloskooppia tms. Kaveri sisälle autoon ja pakki päälle; enjä anturi naputtaa selkeästi kun sitä ruuvarin kanssa kuulostelee.

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 509
  • Peukkuja: 3
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #147 : Huhtikuu 02, 2016, 21:43:21 »
Pittääpäkokkeilla...

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 519
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #148 : Huhtikuu 05, 2016, 18:51:50 »
Tuntee ihan sormellakin...

Olipa meganopea toimitus Aliexpressistä, tilasin kaksi anturia viime viikon maanantaina, ja tänään ensimmäinen postilaatikossa.  ???

Tosin kahdesta tilauksesta vasta toinen perillä, mutta jospa se toinenkin tulisi ilman valitusta... Jostain syystä ei voinut tilata kahta kerralla joten piti tehdä kaksi tilausta yhdestä kappaleesta.

Poissa tuokiv

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 224
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Vastaus #149 : Huhtikuu 05, 2016, 19:48:18 »
Tuntee ihan sormellakin...

Olipa meganopea toimitus Aliexpressistä, tilasin kaksi anturia viime viikon maanantaina, ja tänään ensimmäinen postilaatikossa.  ???

Tosin kahdesta tilauksesta vasta toinen perillä, mutta jospa se toinenkin tulisi ilman valitusta... Jostain syystä ei voinut tilata kahta kerralla joten piti tehdä kaksi tilausta yhdestä kappaleesta.

Minkä tilasit noista vaihtoehdoista? Kerrohan sitten kuinka kävi toiminnan kanssa!