Kirjoittaja Aihe: DS5 kokemuksia  (Luettu 66715 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 803
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #225 : Elokuu 23, 2017, 21:29:15 »
edit:
Lisätään vielä sellainen, että hybridissä on erillisjousitus takana. Etuvedot puolestaan ovat yhdystukiakselilla.
Kun hybridissä samalla lisääntyy paino taka-akselilla, niin se todennäköisesti on hyvin erilainen ajettavuudeltaan kuin etuvedot.
Ei siis pelkästään sähkömoottorin ja nelivedon osalta, vaan myös alustan osalta.
Onko tuosta hybridistä jotain pahaa sanottavaa?
Se malli on vain jotenkin alkanut pyöriä päässä.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Harmonica

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #226 : Elokuu 26, 2017, 09:57:52 »
Onko tuosta hybridistä jotain pahaa sanottavaa?
Se malli on vain jotenkin alkanut pyöriä päässä.

Sama täällä, kun jossakin vaiheessa tuo DS4 menee vaihtoon....
Kuulisin mielelläni käyttökokemuksia.

Ja myös muutama kysymys tuosta Citikan DS5 hybridistä (lähinnä omissa ajatuksissa 2v - 3v vanha, ei hirmuisesti ajattu käytetty):

Pitääkö huhu paikkaansa, että sähkömoottori (ja neliveto) ei olisi käytettävissä, kun nopeus nousee tarpeeksi (oliko jotain 80km/h)? Jos pitää, niin vaikka auto kiihtyy 0-100km/h nopeammin kuin 163hp diesel (automaatilla), niin onko hybridi ns. ohituskiihdytyksissä jopa lepsumpi kuin pelkkä diesel (lisäpaino)?

Saako ''tiloja vaihdettua'' esim. nelivedon päälle, ja pois ajaessa/liikkellä ollessa, vai onko tila valittava pysähtyneenä ollessa?

Kuinkahan nuo akut kestää? Oliko takuu 5v, mutta Peugot ''ilmoittanut'' jossakin niiden kestävän 15v?

Onkohan hybridin määräaikaishuollot paljon kalliimpia, kuin normaali dieselin?

Jotkut ovat valitelleet autossa olevaa automaattivaihteistoa (hidas, epämääräinen)?

 
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2017, 10:47:34 kirjoittanut Harmonica »

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #227 : Elokuu 29, 2017, 08:48:19 »
Jotkut ovat valitelleet autossa olevaa automaattivaihteistoa (hidas, epämääräinen)?

Tuossahan se suurin "kaupan este" onkin, eli autossa ei ole perinteistä automaattivaihteistoa vaan vaihteistorobotti. Kannattaa käydä kokeilemassa että häiritseekö itseäsi.

Poissa mprono

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #228 : Elokuu 30, 2017, 08:40:48 »
Jotkut ovat valitelleet autossa olevaa automaattivaihteistoa (hidas, epämääräinen)?

Tuossahan se suurin "kaupan este" onkin, eli autossa ei ole perinteistä automaattivaihteistoa vaan vaihteistorobotti. Kannattaa käydä kokeilemassa että häiritseekö itseäsi.

Onkos DS:n robootissa myös manuaaliseen vaihtamiseen lätkät ratin takana ?
Berlingoa tuolla roboottilla tulee joskus ajeltua, ja siinä itse vaihtamisen mahdollisuus on kyllä hyvä lisä.
Robootti vissiin oppii vähän, ja kuski oppii ajamaan robootilla (keventää kaasua vaihtoihin), mutta kyllä se itselläkin oli kauppojen esteenä.
Etenkin jyrkemmät ylämäet talvella tuntuu mahdottomilta paikoilta, jos ei itse saa vaihdettua pienelle jo mäen alla.
Berlingon robootti päästää vauhdin pysähtymään sopivasti kesken mäen ja riuhtaisee sitten pidon kokonaan pois kun saa vihdoin pienemmän silmään.
DS5 SoChic

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #229 : Elokuu 30, 2017, 09:26:01 »
Itselläni kokemusta Cactucsen Dieselistä ja robotista. Pääsääntöisesti vaihteisto toimi hyvin ja sen kanssa tuli toimeen, mutta tuo mpronon mainitsema vedon nyykähtäminen esim. liukkaassa mökkitien ylämäessä oli tosi raivostuttavaa. Cactucsessa oli lätkät käsin vaihtamista varten, mutta auto pyrki silti saman tien korjaamaan pykälän mieleisekseen, jos vauhti pääsi hetkeksikin nousemaan. Kun katselee esitekuvia, näyttäisi käsilätkät löytyvän myös DS5:stä.

En ole ajanut DS5 Hybridiä, mutta muistelen erilaisten koeajoraporttien maininneen, että robotti toimii DS5:ssä kohtuullisen kivasti, koska nimenomaa takapyörien sähkömoottori tuli vaihtohetkellä mukaan ja pyrki tasaamaan vedon katkeamista. Sen sijaan äkäistä moottorijarrutusta moitittiin ainakin TM:n koeajossa.

Poissa tcane

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 91
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #230 : Elokuu 30, 2017, 10:36:18 »
DS5 e-HDI:stä robotilla kokemusta kertyi n. 120tkm. Ryömittäminen onnistui ihan hyvin, kuormattua kärryä sai peruutettua ylämäkeen, tosin pari kertaa elektroniikka sammutti auton kun ilmeisesti kytkimen lämpö nousi liikaa pitemmässä vekslailussa. 1-2 vaihto liikkeelle lähtiessä on hidas, muuten laatikon kanssa oppi elämään eikä se varsinaisesti rajoittanut menoa vaan rajoittava tekijä oli moottorin teho. Toki joskus hieman ärsytti että kone eikä kuski päätti koska veto laitetaan poikki. Käsiläpysköitä voi tosiaan käyttää myös auto-tilassa, laatikko palaa automaatille hieman vaihtelevasti. Yleensä kuitenkin kiskaisin manuaalin päälle kun tilanne oli epäselvä tai halusin kaikki tehot irti , läpysköiden läpsyttely ei nyt niin iso juttu ollut, pääasia että kytkintä ei tarvinnut käyttää. Kaikissa näissä automaateissa yhdistettynä luistonestoon on omat kikkansa esim. liukkaalla etenemiseen.

Olen kanssa ymmärtänyt että hybridissä noita vedon katkeamisia kompensoidaan sähkömoottorin takapyörävedolla, ei kokemusta aiheesta.
ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3

Poissa Krog

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #231 : Marraskuu 04, 2017, 15:50:54 »
Ohjekirjan paikka?  Uutena käytetyn ds5 omistajana kysyn, että onko autossa joku paikka ohjekirjakansiolle? Ei mahdu hanshalokeroon. Nyt pyörii oven taskussa hankalasti.  C5ssä oli oma lokero kojelaudan alla.

Poissa Youlux

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #232 : Joulukuu 18, 2017, 00:04:07 »
Itsekin kaipailen Hybridistä käyttökokemuksia. Nyt niitä näyttää olevan muutama kaupan käytettynä edullisesti. Pitkään harkitsin V60 Plugarihybridin hankkimista, mutta tulee niitä pitkiäkin matkoja silloin tällöin, ja tuo raskas pötkäle syö silloin huomattavasti enemmän kuin nykyinen diesel-Mondeoni. En halua nääs pysähtyä lataamaan sentään 40 km:n välein. :-\ ::)

Minua lähinnä huvittaa TM-toimittajien muinainen ylikriittisyys robovaihteita kohtaan - oma kokemukseni C4:sta oli söpö: robotti tuntui ihan kuin oikealta kuskilta jalkojeni alla nykimisineen kaikkineen! Ja sillä pääsin sentään keskimäärin 5 litran kulutuksella, vaikka vm oli 2008. Jos vielä sähkömoottori tasaa nykäyksiä, no problem.

- Minkä ilotta oppii, sen surutta unohtaa.

Poissa tomba86

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #233 : Tammikuu 03, 2018, 15:53:10 »
No ni.Kävin koeajaan tänään ds5 hybridin...Vähän jätti kaksjakosen fiiliksen...Lähinnä suurimpana häiritsi vaihteisto...Onko se robotti,tai mikä se ny olikaan jotenkin mallia oppiva...?Lähinnä voimakkaissa kiihdytyksissä vaihtaminen ei ollu niin hieno kokemus,kuin esim c5 2.0 hdi aut..."Oppiiko" vaihteisto jotenki  ajotavan, vai joutuuko itse opettelemaan uuden ajotavan...???Mitä kokemuksia muilla?

"Normaalissa" kaupunkiajossa häiritsevää vaihtamista ei huomannu...

Muutenhan vehje oli kiva ajaa,vaikkakin oli ihmeellisiä ja jänniä ratkasuja tehty esim c5:seen verattuna...

Mahdollisesti seuraava on ds 5 hybrid, mikäli vaihteistosta pääsee ymmärrykseen sen toiminnasta ja (ominaisuuksista)...
Citroen c5 hdi 163 -14

Paikalla CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 637
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #234 : Tammikuu 03, 2018, 17:38:51 »
Robottihan se on ja sähkömoottorin pitäisi tasata nykimistä vaihtotilanteessa. Liekö sitten ettei kovemmassa vauhdissa tasaakaan?

Käytännön kulutushan noissa taitaa olla aika iso, joten ei kannata sen suhteen odottaa ihmeitä. Ainakin pösöfoorumin keskusteluiden perusteella 508 Hybrid4 kulutuslukemat näyttää olevan ihan yhtä huonot kuin pelkän diisselin.

Poissa tomba86

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #235 : Tammikuu 03, 2018, 21:21:32 »
Robottihan se on ja sähkömoottorin pitäisi tasata nykimistä vaihtotilanteessa. Liekö sitten ettei kovemmassa vauhdissa tasaakaan?

Käytännön kulutushan noissa taitaa olla aika iso, joten ei kannata sen suhteen odottaa ihmeitä. Ainakin pösöfoorumin keskusteluiden perusteella 508 Hybrid4 kulutuslukemat näyttää olevan ihan yhtä huonot kuin pelkän diisselin.

No näin minäkin olen ymmärtänyt että pitäisi tasata,mutta nyt ei ainakaan tavannut...Onko jollain faktatietoa että tasaako?Vai oliko tässä kyseisessä yksilössä jotain vikaa...Kun en saanut edes koeajolla pelkkää sähkötilaa käyttöön,ja akut oli melkein täydet....Enkö sit vain osannut,vai oliko jotain häikkää,vaikka ohjekirja mainitsee suotusista olosuhteista....Mitä ne sit ovat...
Citroen c5 hdi 163 -14

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 439
  • Peukkuja: 7
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #236 : Tammikuu 03, 2018, 21:40:47 »
Kyllä se tasaa sitä vaihtotapahtumaa todella paljon, mutta ei siitä varsinkaan kovemmissa kiihdytyksissä ihan tavallisen vaihteiston veroista tule.  Jos mielestäsi hybridin vaihtotapahtuma on nykivä, niin käyppä ajamassa tavallista robottivaihteistoa  ;D
Saab 9-5 2.0T XWD Aero -10, Saab 9-5 2.0TiD -10

Poissa tomba86

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #237 : Tammikuu 03, 2018, 23:22:39 »
Kyllä se tasaa sitä vaihtotapahtumaa todella paljon, mutta ei siitä varsinkaan kovemmissa kiihdytyksissä ihan tavallisen vaihteiston veroista tule.  Jos mielestäsi hybridin vaihtotapahtuma on nykivä, niin käyppä ajamassa tavallista robottivaihteistoa  ;D

Joo,kävin ajaan tavallisen robotin pari kuukautta takaperin,ja siihen nähden hybridi oli parempi...Ja juurikin sillä kokemuksella osasin vähän odottaakin hybridiltä nykimistä...
Mutta mutta häiritseekö nykiminen liikaa ostohaaveita... ::) ::)
Citroen c5 hdi 163 -14

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 559
  • Peukkuja: 4
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #238 : Tammikuu 04, 2018, 00:39:22 »
Jos vaihteisto on oppiva, niin jossakin aikasyklissä kait se sitten pääsisi tutuksi omistajansa kanssa? Koeajoautoillahan vedellään ja väännellään pätkissä, ihmekös tuo, jos ovat sitten koeajossa omituisia?

Poissa c2vts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 25
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • DS5 Hdi 163
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #239 : Tammikuu 04, 2018, 18:26:23 »
Ds5 163hdi chic -13

Onkohan tuollaisessa kääntyvät sivupeilit?
Säätönappulassakin on taittoon viittaava symboli alareunassa mutta ei vaan käänny,säädöt toimivat normaalisti.

ex: Xsara vts -99, C2 vts -05, C5 -05, C5 Hdi -11

Poissa Jarppa

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 559
  • Peukkuja: 4
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #240 : Tammikuu 04, 2018, 22:58:43 »
Voipi olla, että on kytketty pois toiminnasta...

Poissa arska52

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #241 : Huhtikuu 08, 2018, 13:18:56 »
Onko joku asentanut DS5 Malliin peruutuskameraa?ja ottanut herätevirran peruutusvalosta.Laittaako vikakoodia tai sekoittaako
muuten virtapuolta.

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #242 : Huhtikuu 12, 2018, 08:02:38 »
DS5 hybridillä noin tuhannen kilometrin kokemuksella 17" 225/55 - sarjan renkaat huomattavati paremmat kuin 50-sarja ( ja mahtuu pyörimään) ja robottivaihteisto on aivan verrattavissa normaaliin automaattiin. Sen verran se sähkö tasoittaa vaihtamista.

Poissa PT 70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 73
  • Peukkuja: 0
  • Le Magnifique
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #243 : Toukokuu 06, 2018, 14:48:05 »
Onko joku asentanut DS5 Malliin peruutuskameraa?ja ottanut herätevirran peruutusvalosta.Laittaako vikakoodia tai sekoittaako
muuten virtapuolta.
Seuraan!

Itsellä harkinnassa https://www.verkkokauppa.com/fi/product/69270/jnqgx/Garmin-Drive-60LM-EU-tarvikepaketti

Askarruttaa tuon estetiikka ja talvikestävyys. BTW kerääkö DS5:n peräpeili lunta talvella? C5:ssä oli joskus koko perä valkoisena, kun oikein sattui pyryttämään....
DS5 HDi 163 chic 2012
ex-C5 HDi 136 A (Dynamique 90 Anniversaire) 2009
ex-C5 1,8 16V (BUSINESS PACK) 2004
ex-BX VAN 1,6S 1989

Poissa husse

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #244 : Toukokuu 17, 2018, 04:37:47 »
ds5 Jäähdytyslämpötila-anturi sijaitsee fyysisesti missäpäin moottoria?

Kyseessä 1,6 diesel ja turbon paineet eivät nouse kun anturi on rikki.

tilasin ebayn kautta anturin ja nyt täytyisi löytää se konehuoneesta

Poissa kaapula

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 174
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #245 : Toukokuu 20, 2018, 12:13:05 »
Onko joku asentanut DS5:een vetokoukkua itse? Jotain mitä pitää erityisesti ottaa huomioon? Tutkat ja kamera löytyy. Skruvatista ostin vertikaalisen irroitettavan + sähkösarjan valmiilla ds5-liittimellä.
Citroën DS5 HDi 163 Sport Chic vm. 2014
ex. Citroën C5 X7 Confort Tourer THP156 vm. 2011
ex. Citroën C5 1,8i 16V SX vm. 2004

Poissa Meisaku

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 1
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #246 : Toukokuu 21, 2018, 08:54:38 »
Paikallinen paja laittoi omaan DS5:een samantyyppisen koukun, ja sähköjen koodaustarve oli ainut varsinainen yllätys. Asennus itsessään on varmastikin aika simppeli operaatio.

Ilman merkkihuollossa käyntiä - tai muualta löytyvän Lexian käyttöä - autokohtainenkin sähkösarja on virraton ja parkkitutka huutaa jos ei käsin napista sammuta. Koodauksen jälkeen valot toimii ja tutka deaktivoituu kärryn töpselin kytkennästä.

Poissa CarrierGrade

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 105
  • Peukkuja: 1
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #247 : Toukokuu 24, 2018, 11:16:22 »
Ei auttanut DS:n irtaantuminen omaksi "automerkiksi" - ovensaranat naksuu ja paukkuu. Tuotekehitys tai valmistuteknisten virheiden korjaus on ala-arvoisella tasolla tässä korporaatiossa. Noh muutama vuosi näyttää onko kohta 15 vuotta heikoiksi tiedetyt ikkunamekanismit samat kuin C5:ssa.....

Poissa kaapula

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 174
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #248 : Toukokuu 30, 2018, 23:35:33 »
Paikallinen paja laittoi omaan DS5:een samantyyppisen koukun, ja sähköjen koodaustarve oli ainut varsinainen yllätys. Asennus itsessään on varmastikin aika simppeli operaatio.

Ilman merkkihuollossa käyntiä - tai muualta löytyvän Lexian käyttöä - autokohtainenkin sähkösarja on virraton ja parkkitutka huutaa jos ei käsin napista sammuta. Koodauksen jälkeen valot toimii ja tutka deaktivoituu kärryn töpselin kytkennästä.
Koukun asennus ei loppupeleissä ollut kummoinen homma, takapuskuri piti kyllä irroittaa ja puskurista leikata alhaalta näkymätön pala pois. Takapuskurin takana piilossa ollut peltipuskuri ruuvattiin pois ja koukun runkopalkki tilalle. Se kiinnitetään auton pohjaan ja puskurin taakse piiloon ainakin tässä kyseisessä Steinhof-koukussa.

Sulakeboksi kuljettajan vasemman polven kohdalla ei näyttänyt yhtään siltä miltä se näytti sähkösarjan valmistajan, tai citroen servicen kuvissa, joten tämä jää nyt hieman auki ja se pitää ehkä koodauksen yhteydessä suorittaa. Ei meinaan mitään hajua sulakkeiden ryhmänumeroista tai sijainneista.

Laitan kuvia asennuksesta jossain vaiheessa jos jotain muuta kiinnostaa tuo homma. Koukun asennuksessa meni n. 3,5h kahdelta. Sähkösarjan vetämisessä yhdeltä pari tuntia.
Citroën DS5 HDi 163 Sport Chic vm. 2014
ex. Citroën C5 X7 Confort Tourer THP156 vm. 2011
ex. Citroën C5 1,8i 16V SX vm. 2004