Kirjoittaja Aihe: DS5 kokemuksia  (Luettu 48558 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 747
  • Peukkuja: 8
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #225 : Elokuu 23, 2017, 21:29:15 »
edit:
Lisätään vielä sellainen, että hybridissä on erillisjousitus takana. Etuvedot puolestaan ovat yhdystukiakselilla.
Kun hybridissä samalla lisääntyy paino taka-akselilla, niin se todennäköisesti on hyvin erilainen ajettavuudeltaan kuin etuvedot.
Ei siis pelkästään sähkömoottorin ja nelivedon osalta, vaan myös alustan osalta.
Onko tuosta hybridistä jotain pahaa sanottavaa?
Se malli on vain jotenkin alkanut pyöriä päässä.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Harmonica

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 9
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #226 : Elokuu 26, 2017, 09:57:52 »
Onko tuosta hybridistä jotain pahaa sanottavaa?
Se malli on vain jotenkin alkanut pyöriä päässä.

Sama täällä, kun jossakin vaiheessa tuo DS4 menee vaihtoon....
Kuulisin mielelläni käyttökokemuksia.

Ja myös muutama kysymys tuosta Citikan DS5 hybridistä (lähinnä omissa ajatuksissa 2v - 3v vanha, ei hirmuisesti ajattu käytetty):

Pitääkö huhu paikkaansa, että sähkömoottori (ja neliveto) ei olisi käytettävissä, kun nopeus nousee tarpeeksi (oliko jotain 80km/h)? Jos pitää, niin vaikka auto kiihtyy 0-100km/h nopeammin kuin 163hp diesel (automaatilla), niin onko hybridi ns. ohituskiihdytyksissä jopa lepsumpi kuin pelkkä diesel (lisäpaino)?

Saako ''tiloja vaihdettua'' esim. nelivedon päälle, ja pois ajaessa/liikkellä ollessa, vai onko tila valittava pysähtyneenä ollessa?

Kuinkahan nuo akut kestää? Oliko takuu 5v, mutta Peugot ''ilmoittanut'' jossakin niiden kestävän 15v?

Onkohan hybridin määräaikaishuollot paljon kalliimpia, kuin normaali dieselin?

Jotkut ovat valitelleet autossa olevaa automaattivaihteistoa (hidas, epämääräinen)?

 
« Viimeksi muokattu: Elokuu 26, 2017, 10:47:34 kirjoittanut Harmonica »

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 154
  • Peukkuja: 2
  • ex: DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #227 : Elokuu 29, 2017, 08:48:19 »
Jotkut ovat valitelleet autossa olevaa automaattivaihteistoa (hidas, epämääräinen)?

Tuossahan se suurin "kaupan este" onkin, eli autossa ei ole perinteistä automaattivaihteistoa vaan vaihteistorobotti. Kannattaa käydä kokeilemassa että häiritseekö itseäsi.

Poissa mprono

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 18
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #228 : Elokuu 30, 2017, 08:40:48 »
Jotkut ovat valitelleet autossa olevaa automaattivaihteistoa (hidas, epämääräinen)?

Tuossahan se suurin "kaupan este" onkin, eli autossa ei ole perinteistä automaattivaihteistoa vaan vaihteistorobotti. Kannattaa käydä kokeilemassa että häiritseekö itseäsi.

Onkos DS:n robootissa myös manuaaliseen vaihtamiseen lätkät ratin takana ?
Berlingoa tuolla roboottilla tulee joskus ajeltua, ja siinä itse vaihtamisen mahdollisuus on kyllä hyvä lisä.
Robootti vissiin oppii vähän, ja kuski oppii ajamaan robootilla (keventää kaasua vaihtoihin), mutta kyllä se itselläkin oli kauppojen esteenä.
Etenkin jyrkemmät ylämäet talvella tuntuu mahdottomilta paikoilta, jos ei itse saa vaihdettua pienelle jo mäen alla.
Berlingon robootti päästää vauhdin pysähtymään sopivasti kesken mäen ja riuhtaisee sitten pidon kokonaan pois kun saa vihdoin pienemmän silmään.
DS5 SoChic

Poissa Topi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 295
  • Peukkuja: 1
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #229 : Elokuu 30, 2017, 09:26:01 »
Itselläni kokemusta Cactucsen Dieselistä ja robotista. Pääsääntöisesti vaihteisto toimi hyvin ja sen kanssa tuli toimeen, mutta tuo mpronon mainitsema vedon nyykähtäminen esim. liukkaassa mökkitien ylämäessä oli tosi raivostuttavaa. Cactucsessa oli lätkät käsin vaihtamista varten, mutta auto pyrki silti saman tien korjaamaan pykälän mieleisekseen, jos vauhti pääsi hetkeksikin nousemaan. Kun katselee esitekuvia, näyttäisi käsilätkät löytyvän myös DS5:stä.

En ole ajanut DS5 Hybridiä, mutta muistelen erilaisten koeajoraporttien maininneen, että robotti toimii DS5:ssä kohtuullisen kivasti, koska nimenomaa takapyörien sähkömoottori tuli vaihtohetkellä mukaan ja pyrki tasaamaan vedon katkeamista. Sen sijaan äkäistä moottorijarrutusta moitittiin ainakin TM:n koeajossa.

Poissa tcane

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 88
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #230 : Elokuu 30, 2017, 10:36:18 »
DS5 e-HDI:stä robotilla kokemusta kertyi n. 120tkm. Ryömittäminen onnistui ihan hyvin, kuormattua kärryä sai peruutettua ylämäkeen, tosin pari kertaa elektroniikka sammutti auton kun ilmeisesti kytkimen lämpö nousi liikaa pitemmässä vekslailussa. 1-2 vaihto liikkeelle lähtiessä on hidas, muuten laatikon kanssa oppi elämään eikä se varsinaisesti rajoittanut menoa vaan rajoittava tekijä oli moottorin teho. Toki joskus hieman ärsytti että kone eikä kuski päätti koska veto laitetaan poikki. Käsiläpysköitä voi tosiaan käyttää myös auto-tilassa, laatikko palaa automaatille hieman vaihtelevasti. Yleensä kuitenkin kiskaisin manuaalin päälle kun tilanne oli epäselvä tai halusin kaikki tehot irti , läpysköiden läpsyttely ei nyt niin iso juttu ollut, pääasia että kytkintä ei tarvinnut käyttää. Kaikissa näissä automaateissa yhdistettynä luistonestoon on omat kikkansa esim. liukkaalla etenemiseen.

Olen kanssa ymmärtänyt että hybridissä noita vedon katkeamisia kompensoidaan sähkömoottorin takapyörävedolla, ei kokemusta aiheesta.
ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3

Poissa Krog

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #231 : Marraskuu 04, 2017, 15:50:54 »
Ohjekirjan paikka?  Uutena käytetyn ds5 omistajana kysyn, että onko autossa joku paikka ohjekirjakansiolle? Ei mahdu hanshalokeroon. Nyt pyörii oven taskussa hankalasti.  C5ssä oli oma lokero kojelaudan alla.