Kirjoittaja Aihe: DS5 kokemuksia  (Luettu 40324 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 2
  • DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #125 : Elokuu 03, 2015, 22:19:39 »
onkos tuo nyt sitten jo sillä uudella ilmeellä eli ilman sitikan logoja? Näin semmoisen "Aidon" Ds 5:n viikonloppuna Tukholmassa ja en osannut vielä päättää onko faceliftatun ulkonäkö parempi kuin vanhan..

Poissa Zalama

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #126 : Elokuu 04, 2015, 06:52:20 »
Jep, auto on facelift, suurin muutos on keulamaski. Muuten ulkonäkömuutokset on hyvin vähäisiä, citikan merkit puuttuvat.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 623
  • Peukkuja: 7
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #127 : Elokuu 04, 2015, 09:35:18 »
Hieno!

Poissa seefive

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
  • DS5 Sports Chic dieseli
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #128 : Syyskuu 01, 2015, 07:15:07 »
Jep, auto on facelift, suurin muutos on keulamaski. Muuten ulkonäkömuutokset on hyvin vähäisiä, citikan merkit puuttuvat.
Onhan siinä kanssa uusittu jousitus, joka ainakin uusimpien testien mukaan on paljon enemmän sitikkamainen kuin vanhan DS5:n. Samin konehuoneen puolella on uudet BkueHdi dieselit, joista se 180hv:n 2-litrainen on varmaan aika pirteä tapaus..

Poissa Zalama

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #129 : Syyskuu 01, 2015, 07:23:53 »
Jep, auto on facelift, suurin muutos on keulamaski. Muuten ulkonäkömuutokset on hyvin vähäisiä, citikan merkit puuttuvat.
Onhan siinä kanssa uusittu jousitus, joka ainakin uusimpien testien mukaan on paljon enemmän sitikkamainen kuin vanhan DS5:n. Samin konehuoneen puolella on uudet BkueHdi dieselit, joista se 180hv:n 2-litrainen on varmaan aika pirteä tapaus..
Juuri näin. Uuden ja vanhan Ds:n jousituksessa on eroa kuin yöllä ja päivällä, uuden eduksi. Muutaman tuhannen kilometrin jälkeen olen edelleen tyytyväinen, vaikka pientä sanomistakin on. Autossa on uusittu vaihdelaatikko ja ainakin uudenkarhena se tuntuu vähän töksähtelevän, varsinkin pienillä vaihteilla. Tuntuu myös arpovan noita vaihteita vähän miten sattuu; pieneen ylämäkeen heti viitosta ja alamäkeen jopa nelosta. Vääntöä kyllä pitäisi riittää ja tuo alamäen moottorijarrutus on kyllä ylimitoitettu. Kaippa tuo tuosta asettuu.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 17
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #130 : Syyskuu 01, 2015, 08:21:43 »
Nyt jää alkuperäisen korostettu pyöreys (vai miten sen toteaisi?) pois ja en nyt heti pidä siitä muutoksesta. Oma 2011 2l diesel automaatti menee väännön voimin ja ei ole mitenkään yli-innokas vaihtamaan ylös/alas turhaan, sanoisin että miltei täydellisesti hoitaa vaihtamisen.

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 623
  • Peukkuja: 7
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #131 : Syyskuu 01, 2015, 20:24:27 »

Juuri näin. Uuden ja vanhan Ds:n jousituksessa on eroa kuin yöllä ja päivällä, uuden eduksi.
[/quote]

Citroen Serviceboxista kurkistus, mitä vaihtaneet alustaan? VINni numeroita tarvitsisi uudesta ja vanhasta...




VF7KFRHH8CS514152

2012 2.0 HDin tietoja tuolla vinillä, kuvan lähettäminen ei onnistu ilman linkkiä.
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 01, 2015, 20:50:33 kirjoittanut JPL »

Poissa Zalama

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #132 : Syyskuu 29, 2015, 14:43:54 »
Tässä tuon faceliftin Vin: VF7KFAHWTFS516369

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 623
  • Peukkuja: 7
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #133 : Syyskuu 29, 2015, 18:34:14 »
Thänks! Peukkua DSsällesi!

Poissa tcane

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 86
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #134 : Marraskuu 04, 2015, 09:59:14 »
Pari vuotta ja n. 80tkm takana ilman yhtään mitään ongelmia, mukava huomata että PSA pystyy tekemään autoja jotka toimii. Kone ei yski, kylmällä ei tule engine fault –herjoja, ikkunat aukeaa pakkasellakin eivätkä sotke itseään, konepelti aukeaa vivusta eikä kertaakaan ole jääty tielle. Tässä vaiheessahan edelliseen (C5THP’11) meni hermot niin totaalisesti että se vaihtui tähän nykyiseen. Ainoa miinus on alustan turha kovuus ja toki olisi pitänyt valita isompi pata mutta matka jatkuu nyt näin –ainakin toistaiseksi.
ex-DS5-C5X7-C3Picasso-C3Pluriel-C3

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 623
  • Peukkuja: 7
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #135 : Marraskuu 04, 2015, 22:05:09 »
Juuri näin liikenteessä prefllän, mikä on oikeastaan söötimpi kuin fl. Vieläkin tuo auto on näyttävä ilmestys. Tuo alustan kovuus kannattaisi tuunata pois, niin voisi ostaa prefllänkin.Kiva kuulla, että laatu on kohdallaan ja eikä nitise tai natise auto ja kuljettaja  :).

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 4
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #136 : Marraskuu 05, 2015, 21:20:28 »
Juuri näin liikenteessä prefllän, mikä on oikeastaan söötimpi kuin fl. Vieläkin tuo auto on näyttävä ilmestys. Tuo alustan kovuus kannattaisi tuunata pois, niin voisi ostaa prefllänkin.Kiva kuulla, että laatu on kohdallaan ja eikä nitise tai natise auto ja kuljettaja  :).

Jos tuunaa vaihtamalla jouset ja iskarit, ni riittääkö joustovarat? Olen elänyt siinä ymmärryksessä näitä foorumeja lukiessa, että joustovarat on pienemmät ja pienemmät aina joka faceliftin myötä C5:ssa ni liekö DS5:ssa sit varmaan sama kehitys jatkunut?

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 2
  • DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #137 : Helmikuu 08, 2016, 10:11:52 »
Kirjoitetaanpas jälleen hieman yhteenvetoa kun tuolla on itse tullut ajeltua n.42000km (-12 1.6thp so chic)
+ Muotoilu säväyttää edelleen, auto on kaunis ulkoa ja sisältä.
+ Jämäkkä ja hiljainen
+ Tavaratilan koko on yllättänyt positiivisesti, toimii hyvin näin lapsiperheelläkin.
+ Takapenkillä matkustaa tällä hetkellä kaksi lasta turvaistuimissa ja toimii ainakin siinä käytössä oikein hyvin
+ Moottori ja vaihteisto pelaavat erinomaisesti yhteen (aiemmin mainitsemani ominaisuus että korkeat kierrokset ja pieni vaihde pysyvät kiihdytysten jälkeen suht kauan päällä ei enää tunnu vaivaavan, liekö auto oppinut minun ajotapaan vai mina autoon)
+ kulutus kohtuullinen, maantiellä päässyt reilulla 5 litralla, kaupunkipyörityksessä jäänyt aina alle kahdeksan.
+ Kaikkiaan toimii käyttöautona ja kauppakassina oikein hyvin :)
+ Bluetooth ja kännykkä toimivat hyvin yhteen (vaikka WP 8.1 ja spotify eivät näytä kappaleen nimeä näytöllä)
+ perus stereoiden äänenlaatu yllättävän hyvä erityisesti bluetoothin tai auxin kautta.
+ Etupenkit todella mukavat ja ajoasento hyvä. Myös penkin hierontaa on tullut käytettyä pidemmillä matkoilla.

negatiivisia puolia, tai jotain mitä autossa voisi kehittää:
- Jousitus ei ole hydejousitetun C5:n tasoinen, ei lähelläkään.
- takakontin avausnapin valo saisi jäädä hetkeksi palamaan auton sammuttamisen jälkeen. Syyspimeässä vaikea löytää.
- Takakontin avausjouset (en tarkoita kaasujousia) eivät kestä. alkuperäiet väsyivät joten ostin huollon yhteydessä uudet mutta nekin kestivät vain 7kk (Veho/Autobon/Citroen ei antanut kysyessäni uusia vaikka kesto oli siis vain 7kk!)
- 1.6 thp:n jakoketju venyy ja korjauskustannuksista iso osa tulee omistajalle. Korvausmäärä pienenee jos et ole auton alkuperäinen omistaja (Veholla sanottiin ihan suoraan näin).
- 1.6 thp vilkuttelee talvisin check-engine valoa ja tehot voivat olla hetken kadoksissa (vaikka ketju juuri vaihdettu)
- ovien kynnykset keräävät hurjan määrän likaa joka ei lähde pesussa
- Sytytystulpat pitää vaihtaa 40tkm välein
- Isojen renkaiden vuoksi uraherkkä ja rengassarjat kalliita
- Autossa on kauniita muotoja.. jotka ovat liikaa joillekin autopesuille, pitää valita pesupaikat tarkkaan jos haluaa puhdasta
- Navigaattorin näytössä jokin kosketushäikkä, talvipakkasilla/kosteilla keleillä näyttö värisee.
- Ovien tehdasrasvat (tai vehon huollot) huonot, piti itse rasvailla että ei narise.
- Toinen takaovi naksahtaa suljettaessa, liekö jokin ruuvi saranassa löysällä.

Poissa paaver

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #138 : Maaliskuu 02, 2016, 13:43:31 »
Kyllä DS5 on hyvännäköinen auto. Mitä enemmän sitä katselee ja tutkii niin kuume senkun nousoo. Minulla on c5 ja olen aikeissa vaihtaa sellaiseen. On tosi huolitellusti tehty auto ja muotoilusta täys kymppi. Nestejousituksen kun olisivat laittaneet niin suosio olisi moninkertainen. Minä ajelen pääosin hyvillä teillä joten kyllä rautajousillakin pärjään.
Citroën Ds5 Blue HDI 2,0

Poissa Valvoline

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 152
  • Peukkuja: 2
  • DS5 156thp so chic Aut -12
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #139 : Huhtikuu 28, 2016, 13:16:24 »
Jahas, taas vilkkuu "engine fault repair needed". Auto on hieno, mutta pitäisiköhän vaan tunnustaa että ei tosta THP:sta ole mihinkään ja katsella vaihtoehtoja.

Poissa Jarppa

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 482
  • Peukkuja: 3
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #140 : Huhtikuu 28, 2016, 17:18:27 »
Juuri niin...THP on pirun keksintö >:D

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 4
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #141 : Huhtikuu 28, 2016, 17:34:59 »
- 1.6 thp:n jakoketju venyy ja korjauskustannuksista iso osa tulee omistajalle. Korvausmäärä pienenee jos et ole auton alkuperäinen omistaja (Veholla sanottiin ihan suoraan näin).

Miksiköhän toi voi olla noin? Jos tästä olis jokin ennakkotapaus, niin olis kiva lukea. Omistajuus ei olennaisesti voi vaikuttaa jakoketjun kestävyyteen ja jakoketjun pitäisi muistaakseni kestää koko moottorin eliniän, mitä se sitten tarkoittaakaan (200tkm+ ?). Tuotteessa on siis virhe ja oudolta kuulostaa, jos samaa autoa korjaillaan tai ei korjailla valmistajan piikkiin riippuen siitä, onko omistaja vaihtunut hetkeä ennen omistajaa.

Poissa Huikko

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 230
  • Peukkuja: 1
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #142 : Huhtikuu 30, 2016, 16:32:35 »
Korvausmäärät määrittää suomessa viime kädessä Kuluttajaviranomainen ja laki. Veho ei määrittele mitään. Voivat ne keksiä omia pykäliään, mutta niillä ei ole muuta kuin huvitusarvo.
ZX Volcane Automatic 1993
(Exät) C5 Berline HDi -10 ZX 1.8 Break -95 C4 Cactus Shine A -14 Xsara VTS -00

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 406
  • Peukkuja: 17
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #143 : Huhtikuu 30, 2016, 16:47:10 »
Juuri niin...THP on pirun keksintö >:D
Eiku BMW:n!  ::)

Poissa paaver

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 27
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #144 : Toukokuu 01, 2016, 22:58:52 »
Korvausmäärät määrittää suomessa viime kädessä Kuluttajaviranomainen ja laki. Veho ei määrittele mitään. Voivat ne keksiä omia pykäliään, mutta niillä ei ole muuta kuin huvitusarvo.

On se harmittavaa, kenen kohdalle tällainen sattuu. Sen vaihtoarvokin on mitä on, mutta herkkupala niille, joilla on tilat, välineet, taitoa ja intoa näiden kanssa pelata, varaosat kun ei hinnankiroissa ole. Mutta minulla on tämä 2,0 Blue Hdi kohta kaksikuukautta ollut, ajokilsoja n8000 kilometriä eikä ole mitään purnaamista. Ajo ominaisuudet hyvät sekä moottori pirteä, eli kiihtyy hyvin ja on hyvännäköinen. Sen totesin, kun parkkihalliin hetimiten ilmestyi toinen vastaava. Mutta on tämä senverran hintava auto, että en usko tämän yleiseksi kulkineeksi tien päälle tulevan jos ei hinnoittelua tarkisteta. Saahan siihen hintaan jo Kia Optimaa, Ford Mondeota, Nissan Qhasgaita ym jotka ovat muutenkin yleisempiä katukuvassa. Mutta itse en kadu valintaani. On hyvin viimeistelty, hiljainen ja kaikinpuolin minun makuuni sopiva auto.
Citroën Ds5 Blue HDI 2,0

Poissa jupale

  • Viestejä: 1
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #145 : Kesäkuu 07, 2016, 18:42:25 »
DS5 THP 200 35 tkm vm. 2013 ollut käytössä pari kuukautta. Muuten mukava peli, mutta ruuhkassa hitaassa ajossa aivan toivoton. Pintakaasulla nykii ja kun loivassa alamäessä ykkösellä tai kakkosella nostaa kaasua antaa joskus kauhean takapotkun. Kävin näyttämässä Citroen-huollossa, väittivät THP-koneen ominaisuudeksi. Koeajolla huoltopäälikön istuessa vieressä ei tapahtunut "oikeata" takapotkua, mutta lievän nykimisen pystyin demoomaan. En oikein usko, että kyseessä on "ominaisuus". Onko muilla kokemuksia THP 200:lla ruuhkaliikenteessä?
Se on vaan niin, että lähden ruuhkaan paljon mielummin perheen ykkösautolla 10v vanhalla Saab 95:llä.

Poissa Rommitommi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 333
  • Peukkuja: 5
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #146 : Kesäkuu 07, 2016, 22:13:07 »
DS5 THP 200 35 tkm vm. 2013 ollut käytössä pari kuukautta. Muuten mukava peli, mutta ruuhkassa hitaassa ajossa aivan toivoton. Pintakaasulla nykii ja kun loivassa alamäessä ykkösellä tai kakkosella nostaa kaasua antaa joskus kauhean takapotkun. Kävin näyttämässä Citroen-huollossa, väittivät THP-koneen ominaisuudeksi. Koeajolla huoltopäälikön istuessa vieressä ei tapahtunut "oikeata" takapotkua, mutta lievän nykimisen pystyin demoomaan. En oikein usko, että kyseessä on "ominaisuus". Onko muilla kokemuksia THP 200:lla ruuhkaliikenteessä?
Se on vaan niin, että lähden ruuhkaan paljon mielummin perheen ykkösautolla 10v vanhalla Saab 95:llä.

Toihan kuulosta ihan normaalilta Citroen merkkihuollolta pk-seudulla...Veho on kirosana.

Tosta seuraava vaihe on se, että alkavat olemaan epäasiallisia siellä tiskin toisella puolella, mutta kun sitkeästi jaksaa valittaa, niin kyllähän ne joutuvat sen hoitamaan kuntoon. Oman kokemuksen mukaan n. 10 kertaa saa ravata, ennen kuin alkavat kyllästyä ja hoitavat kuntoon. Onneksi ei ole enää Vehoon sidottua takuuta, ei tarvitse jalallaan enää koskaan astua sinne huoltoon.

Väitän, että kunnon huoltopalveluilla Citroen olisi aika paljon suositumpi ja maineeltaan parempi auto ihan ylipäätään. Oman kokemuksen mukaan pk-seudun huolloissa kaikki selkeät viat on "ominaisuuksia" ja käyttävät levittää paskojen ranskalaisten ilosanomaa, kun on sellaisia ihmeellisiä ominaisuuksia, joille huoltokaan ei mahda mitään.

Lieneekö Sitikka maksaa liian huonosti takuutöistä, on kivempaa hoitaa asiakkaita, jotka maksaa täyttä tuntiveloitusta... ??? Vaikka ei se kyllä paremmin mene Mersunkaan puolella omien kokemusten mukaan.


Poissa Joha

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 10
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #147 : Elokuu 04, 2016, 09:31:23 »
Moi, ikävä lukea thp kokemuksista :( , ikävä juttu tuo hairahdus bmw:n kanssa, mutta jos voin vain mitenkään helpottaa tuskaa niin nyt voisin myydä varmatoimisen 163hv automaatti ds-femman tuon halvemman thp:n hinnalla (auto pelannut todella hyvin, minulla on ollut jo 7-citroenia ja tämä ollut kyllä ehdottomasti paras niistä, laatuun on panostettu), myyn autoa koska dieselin tarvetta ei enää ole

Ps: tässä autossa on myös paranneltu äänieristys :) joten ei meluongelmaa

Erikoisalennus hinnasta foorumilaisille, kysy vaikka yksärillä

Linkki myynti-ilmoitukseen
http://www.nettiauto.com/citroen/ds5/8192549?utm_source=system-user&utm_medium=email&utm_campaign=contactrequest-exchange&utm_content=owncar

Auto nähtävillä hyrylässä :)
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2016, 10:23:56 kirjoittanut Joha »

Poissa nallenc5

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #148 : Elokuu 04, 2016, 11:39:46 »
Moi, ikävä lukea thp kokemuksista :( , ikävä juttu tuo hairahdus bmw:n kanssa, mutta jos voin vain mitenkään helpottaa tuskaa niin nyt voisin myydä varmatoimisen 163hv automaatti ds-femman tuon halvemman thp:n hinnalla (auto pelannut todella hyvin, minulla on ollut jo 7-citroenia ja tämä ollut kyllä ehdottomasti paras niistä, laatuun on panostettu), myyn autoa koska dieselin tarvetta ei enää ole

Ps: tässä autossa on myös paranneltu äänieristys :) joten ei meluongelmaa

Erikoisalennus hinnasta foorumilaisille, kysy vaikka yksärillä

Linkki myynti-ilmoitukseen
http://www.nettiauto.com/citroen/ds5/8192549?utm_source=system-user&utm_medium=email&utm_campaign=contactrequest-exchange&utm_content=owncar

Perskules että on nätti auto...jos nyt olis tarvetta niin...vähän alkoi kuola valumaan  :P

Poissa JPL

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 623
  • Peukkuja: 7
Vs: DS5 kokemuksia
« Vastaus #149 : Elokuu 04, 2016, 11:53:26 »
Ajelin kokeeksi juuri lähes tuollaista DS5H mallia ja on hieno auto. Ihan simppeli sisältäkin, vaikka aluksi olisi kuin lentokoneen ohjaamossa  :). Äe-parannus kiinnostaa ja hyvä lisä tuohonkin autoon.