Eka tuhat kilometriä kohta takana ja hyvin on mennyt. Kaasua pitää annostella tarkasti tai merkkivalo vilkkuu. Keskikulutus ajotietokoneen mukaan on ollut 6,9 l/100 km ( enimmäkseen työajoa Espoo-Helsinki-Espoo ). Ainut huoli on kun tulee luettua ulkomaisia kerhosivuja niin DS3club.eu ja ds3club.co.uk -sivustoilla on kovasti puhetta PCV ( Positive Crancase Ventilation ) putken tulppaamisesta. Eli kyseessä on nähdäseni huohotinputki kampikammiosta imuputkistoon. Väittävät, että putki nostaa öljynsekaista "limaa" imusarjaan ja sitä kautta imuventtiliin, jotka karstoittuvat ja lopulta aiheuttavat moottoririkon. Muutama kone on vaihdettu ja yksi kaveri on tällä viikolla saamassa kokonaan uuden Racingin. Irrotin omastani eilen huohotinputken yläpään ja se oli aivan siisti sisältä, mitä nyt hienoinen oljykalvo sisäpinnassa, mikä mielestäni kuuluukin asiaan. Huohotinputken asentamisella on tietty tarkoitus, enkä lähtisi sitä tulppaamaan, ellei Citroen tee sitä. Tämä koskee kaikkia THP koneita ( Citroen, Mini, Peugeot ). Onko joku jo tulpannut koneensa ja mitä mieltä on asiantuntijat tästä, olisi kiinnostavaa kuulla kommentteja?
PS Uudessa DS4:ssä ei kyseistä putkea kuulemma ole hmmm...