Kirjoittaja Aihe: C5 - Economy mode active  (Luettu 7385 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kaso70

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 83
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #25 : Helmikuu 07, 2008, 12:02:54 »
Economy mode tarkoittaa että väylä tekniikka autossa katkaistaan virran kulutus tietyn ajan jälkeen .esim C5 I aika on puoli tuntia auton sammuttamisen jälkeen ja uudelleen käynnistämisen jälkeen taas mahdollisuus puoli tuntia käyttää esim radiota.Kun taas uusi C5 II antaan eco tila ajan aina käynnissä olo ajan mukaan aluksi puoli tuntia ja jos käyttää autoa sen jälkeen vaikka 5 min. niin se menee uudestaan sitten 5min. jälkeen eco tilaan.toivottavasti tästä saa jotain selkoa...

Poissa CitRane

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 218
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
    • Rutinoffin kuskin tarinoita
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #26 : Helmikuu 07, 2008, 15:50:29 »
Manailin myös tuon -08 mallisen C4:n economy modea. Vähän väliä piti käynnistellä autoa, jotta olisi voinut kuunnella siellä istuessa musiikkia  :(
Joskus aikoinaan kun omistin Xsara Picasson, niin käynnistämisen jälkeen humppakone toimi puoli tuntia, mikä on huomattavasti miellyttävämpi kuin tuo muutamia minuutteja toimiva C4.
EX Citroën: C4 1.6 HDi BMP -08
Ilman elämää ei ole tarinaa www.rutinoff.net
Korvikeautojen koeajot

-63

  • Vieras
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #27 : Maaliskuu 03, 2008, 22:04:26 »
Hei....

Hengettömyys (ja nykiminen tasakaasulla) johtui viallisesta ahtopaineventtiilistä....Oli muuten jokapaikka täynnä pakokaasun "kierrätysmoskaa"

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #28 : Maaliskuu 04, 2008, 23:57:40 »
Hei....

Hengettömyys (ja nykiminen tasakaasulla) johtui viallisesta ahtopaineventtiilistä....Oli muuten jokapaikka täynnä pakokaasun "kierrätysmoskaa"
Olisko ollut Egr venttiili?
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #29 : Kesäkuu 26, 2018, 18:26:44 »
Vanha aihe, mutta mulla nyt ajankohtainen. Meni koko auto pimeeksi,ei lähde käyntiin, ikkunat jäi alas, ym. Ajaessa muutaman kerran ötkötti ja siihen jäi, hinurin kyydissä kotiin. Automaatti  2.2l -02 mallia kaikilla herkuilla. En viitsis asiaa pohtia, sen enenpää, mutta kun eilen kävin leimaamassa, olisin suonut vähän pitemmän suhteen tämän härpäkkeen kanssa. Ostohinta oli niin halpa, ettei suru puseroon tule vaikka paaliin laittaa, kilometrejä kyseisellä on vähän yli 500tuhatta.
Kaikki nuo konstit on kokeiltu mitä tässä keskustelussa on ehdotettu.

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 606
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #30 : Kesäkuu 26, 2018, 20:02:39 »
Jos ei käynnisty ja muu pimeyden syy voi olla akussa. Mittaapa akun jännite.

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #31 : Kesäkuu 26, 2018, 21:46:59 »
13,6v. Onko näissä konepellin alla sitä kuuluisaa punaista nappia. jarrutin aika rajusti tullesani risteykseen, tosin ei vielä siihen sammunut, vaan pääsin tien yli linjapysäkille.

Poissa Leonardo-89

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 57
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 - 2018
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #32 : Kesäkuu 27, 2018, 10:15:20 »
Onko näissä konepellin alla sitä kuuluisaa punaista nappia.

Ny pakko kysyä että mikä punainen nappi?  Heittoistuinko?   ;D

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #33 : Kesäkuu 27, 2018, 11:09:16 »
Törmäyssammutus, nk.esim. Peugeotissa on.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 006
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #34 : Kesäkuu 27, 2018, 11:13:48 »
Onko näissä konepellin alla sitä kuuluisaa punaista nappia.

Ny pakko kysyä että mikä punainen nappi?  Heittoistuinko?   ;D
Inertiakytkin, joka aktivoituu törmyksessä tms. Katkaisee sähköt polttoaineensyötöltä...

Voi olla, tai olla olematta. Voi sijaita myös muualla kuin pannuhuoneessa, kuten uusimmassa hankinnassani on apukuskin jalkatilassa oman luukkunsa takana. Myös parin Xsaran kanssa ihmetelty, kun toisessa sellainen on ja toisessa ei...

Sen ei pitäisi ominpäin laueta, eikä aiheuttaa mitään sellaista että esim sähkölasit lopettaisi toimintansa. Enemmän viittaa ongelmaan sähkönsyötössä, laturissa tai laturin takia akussa... Itse tuossa tilanteessa aloittaisin mittaamalla akun napajännitettä avainta käännettäessä eri asentoihin, ja jos sähköt pysyy akulla niin sitten "paksusähköpiirejä" etenemällä mitaten missä kohtaa loppuu sähkön eteneminen...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #35 : Kesäkuu 27, 2018, 11:16:24 »
Saattaa olla, antaisi kyllä jonkun vikakoodinlukija.

Poissa mustis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #36 : Kesäkuu 27, 2018, 18:47:19 »
Btw onko muut huomannu että aika monesti ihmetellään sitä inertia kytkintä. Itse en tiedä yhtään tapausta missä se olisi lauennut ja aiheuttanut nykimistä tjsp... 😉

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 367
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #37 : Kesäkuu 27, 2018, 19:07:54 »
Onko pääsulakkeet katottu?

Poissa ovi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 114
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #38 : Kesäkuu 27, 2018, 19:10:23 »
Jaa, enpä ole kuullut koko inertiakytkimestä. Dieseleiden kohdalla on aina ensimmäinen arvio, että polttoineen suodatin on tukossa. Koskaan en ole kuullut, että kenelläkään olisi ollut suodatin tukossa mistään autosta...

Mutta kyllä tuo vika viittaa Jasun arvioihin, eli virtasen kulku katkeaa. Jos tosiaan koko auto on pimeä, niin silloin vian täytyy olla aika lähellä akkua. Sulakerasian syöttö, maadoitus, tai vaikkapa akunkenkä löysällä.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 006
  • Peukkuja: 21
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #39 : Kesäkuu 27, 2018, 20:59:08 »
Btw onko muut huomannu että aika monesti ihmetellään sitä inertia kytkintä. Itse en tiedä yhtään tapausta missä se olisi lauennut ja aiheuttanut nykimistä tjsp... 😉
Ei sen laukeaminen mitään nykimisiä aiheuta, se estää moottorin käynnin...

Ja on niitä lauennut jopa auton ollessa parkissa, tosin rautajousisissa etujousen katketessa...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, Xm V6 -90, Xm V6 Break -92

Sekä Range Rover Classic -76 ja P38 -95

Keskimääräinen vuosimalli 1981

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #40 : Kesäkuu 27, 2018, 22:05:05 »
Nyt pelaa sähköt normaalisti, ei vaan lähde käyntiin, meinaa mutta ei, jaksa käydä ,15v boostererilla häippäs modet, vikakoodia ei anna mitään.

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #41 : Kesäkuu 27, 2018, 22:31:07 »
Dieselsuodatin ei ole haljennut tms?

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 367
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #42 : Kesäkuu 27, 2018, 22:39:49 »
Maadotusvika.

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #43 : Kesäkuu 27, 2018, 22:42:19 »
Ei ole haljennut. Maadotusvika missä

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 121
  • Peukkuja: 22
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #44 : Kesäkuu 28, 2018, 08:01:26 »
Btw onko muut huomannu että aika monesti ihmetellään sitä inertia kytkintä. Itse en tiedä yhtään tapausta missä se olisi lauennut ja aiheuttanut nykimistä tjsp...

Ihmettelen minäkin, että onko sitä nähty vielä yhdessäkään C5:ssä?

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #45 : Kesäkuu 28, 2018, 09:06:20 »
Vika löytyi, jakohihnasta puuttuu 2 hammasta, huoltokirjassa lukee 420t vaihdettu, mutta ei ole kun 275t missä korjaamon leima. Tämä törmäysnappi löytyy multa saman vuosimallin karvalakkimalista akun vierestä  -01 mallista löytyy 2litrasesta, smoin peugeot 307 ja expertistä. Se mode activu valo syttyy, kun akkuvirta menee alle 12,5v, kokeilin tuon homman kolme kertaa.

Poissa toiras

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 367
  • Peukkuja: 1
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #46 : Kesäkuu 28, 2018, 10:44:26 »
Kyllä kovassa jarrutustilanteessa jakohihna on kovilla jos ei kerkee painaa kytkintä.Maadotukset kannattaa tarkastaa löytynee sulakerasian läheltä sivupellistä ja vaihteiston päältä.

Poissa leikhan

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 31
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #47 : Kesäkuu 28, 2018, 11:21:32 »
Tää on automaatti

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 231
  • Peukkuja: 11
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #48 : Kesäkuu 28, 2018, 15:58:43 »
Vika löytyi, jakohihnasta puuttuu 2 hammasta, huoltokirjassa lukee 420t vaihdettu, mutta ei ole kun 275t missä korjaamon leima.

Hyvä kun vika löytyi. Siinä on varmaan käynyt niin että se hihna on vaihdon yhteydessä vaurioitunut, joku tee-se-itse-vaikka-et-osaakaan-asentaja survonut sen väkisin paikalleen tms. Tai sitten on käytetty jotain halvinta mahdollista ale-laarista löytynyttä hihnaa jonka parasta-ennen päivä meni jo. Kun vanheneehan se kumiseos niissä hihnoissa vaikkei niitä käyttäisikään...
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa mustis

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Economy mode active
« Vastaus #49 : Kesäkuu 28, 2018, 18:42:07 »
Btw onko muut huomannu että aika monesti ihmetellään sitä inertia kytkintä. Itse en tiedä yhtään tapausta missä se olisi lauennut ja aiheuttanut nykimistä tjsp... 😉
Ei sen laukeaminen mitään nykimisiä aiheuta, se estää moottorin käynnin...


Tarkoitin että ihmeen moneen vikaan sitä tarjotaan ensiavuksi. Esimerkiksi kolmannen ranskalaismerkin foorumilla...