Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 88060 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« : Elokuu 08, 2011, 20:24:54 »
Olisi mukava jakaa kokemuksia uudesta C4, jonka kanssa itse teen matkaa.
Jos paikalle eksyy muita jaetaan hyvää/huonoa listaa.
Lienee näissä autoissakin olevan yksilöitä niin hyvässä kuin pahassa :D
« Viimeksi muokattu: Elokuu 08, 2011, 20:33:58 kirjoittanut PicassoHDI »
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #1 : Elokuu 10, 2011, 16:09:22 »
Uusi C4/ 14.000km mittarissa.
Ensimmäinen huolto Vehossa:

-Termostaatin vaihto.
-Termostaatin takana olevan putken vaihto, murtui irrottaessa huoltomiehen käteen. Osaa odotettiin ranskasta viikko, jolloin auto seisoi Vehon pihassa.
-Lisättiin 8dl öljyä.
-Nollattiin vikakoodit kuolleenkulman varoittimesta.
-Vaikka ikkunat höyrystyvät sadakelillä ei ilmastoinnissa kuulemma ole vikaa-se säätää kaiken automaattisesti.

Vähän on kurja fiilis.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #2 : Elokuu 10, 2011, 16:12:17 »
Miksi termostaatti vaihdettiin ? Ei ole omaan 1.6 Vti koneeseen tarvinnut lisätä öljyä tippaakaan ja vielä on max. merkissä (aj.10tkm).

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #3 : Elokuu 10, 2011, 16:35:12 »
Auto kävi liian kuumana ja flekti huusi villisti täydellä teholla koko ajon ajan kaikuen pitkin katuja. Tästä syystä myös ilmastointi lamaantui täysin tai osittain.
Öljyvuotoa ei paikallistettu. Epäilivät, että tehtaalla ensitäyttö oli ollut vajaa. Öljymäärää tulee nyt tarkkailla ja tarvittaessa hakeutua uudelleen huoltoon.



C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Poissa c5ts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #4 : Elokuu 16, 2011, 00:12:34 »
Eipä näitä paljoa vielä ole liikenteessä. Tilasimme huhtikuussa 1.6HDI BMP business confortin, jota tehdas ei sitten pystynyt toimittamaan puuttuvien japsiosien taki. Tilalle saatiin viimein excusive malli. 

Hyvää: hiljaisuus, jousitus, ajotuntuma / Huonoa: BMP,
mutta muuta automaattia ei saanut kun 1.6VTi AL4:sen kanssa ei toimi - moottoritinopeuksilla vaihteet loppuu ja joutuu ajamaan kovilla kierroksilla.

C4 BMP:llä oli kuitenkin kokonaisuutena parempi kuin vaihtoehtona ollut Golf 1.2TSI DSG. TSI+DSG on loistava, mutta kun Golfin jousitus nypyttää joka töyssyn, rengas ja ikkunamelu häiritsee moottoritienopeuksilla, kova istumatuntuma harmittaa ja tilat ovat pienet, niin Golf jäi kauppaan.

BMP:llä kuitenkin pärjää dieselin kanssa. Esim. mäkistä ja mutkaista perusmaantietä ajaessa loota vaihtelee mäestä ja mutkasta riippuen 6-5-4-5-6 välillä ilman että vaihtamisia sen kummemmin tuntee. Ohituksissa vaihtaa varsin ripeästi pienempään - ei jää DGS:tä huonommaksi. Kaupunkiajossa vaihto 1-2 on hankalin kun vedon taukoamisen selvästi tuntee.

Jousitus on aika-ajoin aivan C5 luokkaa. Ilmeisesti hyödynnetty C5:sen ominaisuutta, että ulosjoustoa ei vaimenneta niin tehokkaasti. Antaa selvästi isomman ja raskaamman auton tunteen.

Exclusive-mallissa riittää vetkuttimia. Hyödyllisiksi osoittauneita ovat bluetooth, tutkat edessä ja takaa, sokean kulman vahti, cruiseri muistipaikoilla sekä ennenkaikkea ylinopeuden rajoitin. Moottoritiellä nopeus nousee aivan huomaamatta 150:iin, sen verran vakaata ja hiljaista matkanteko on.

Palataan asiaa kun kokemuksia kertyy.
C5 HDI-163 A 2012
C4 e-HDI-112 bmp 2011

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #5 : Elokuu 18, 2011, 00:49:11 »
Tänään katosi toiminnasta kummatkin peruutusvalot sekä parkkitutka takaa.
Sulake luultavasti kärähtänyt.

Kurjaa todeta, että ikävää murhetta on ollut alkutaipaleella.

Tuntuu myös, että auto on melko tehoton. Jotenkin 120hv:sta ei olla saatu puristettua kaikkea irti. Motarilla ei uskalla rivakoihin ohituksiin lähteä, sillä kiihtyvyys on heikko, ellei sitten huudata konetta. Tämä ei ole pelkästään minun huomioni.
Ajomukavuus matka-ajossa muutoin bueno.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #6 : Elokuu 18, 2011, 11:21:11 »
Tuskin on sulake. Peruutusvalon katkaisija varmaan.

Poissa Karzan33

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #7 : Elokuu 24, 2011, 17:58:08 »
Kolahteleeko teillä taka-akselisto jos ajaa terävään kuoppaan. Minulla pitää niin hirveän jysähdyksen että matkustajat aivan pelästyvät. Kuopan pitää tosiaan olla terävä, esim. kiveyksen reuna, rautatiekisko tai teräväreunainen kuoppa asfaltilla.
C4 VTi 120 Confort 2011

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #8 : Elokuu 30, 2011, 14:53:29 »
Kolahteleeko teillä taka-akselisto jos ajaa terävään kuoppaan. Minulla pitää niin hirveän jysähdyksen että matkustajat aivan pelästyvät. Kuopan pitää tosiaan olla terävä, esim. kiveyksen reuna, rautatiekisko tai teräväreunainen kuoppa asfaltilla.

Sama ominaisuus oli vanhassa C4:ssa. Ilmeisesti täysin normaalia.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #9 : Elokuu 30, 2011, 15:13:30 »
Kolahteleeko teillä taka-akselisto jos ajaa terävään kuoppaan. Minulla pitää niin hirveän jysähdyksen että matkustajat aivan pelästyvät. Kuopan pitää tosiaan olla terävä, esim. kiveyksen reuna, rautatiekisko tai teräväreunainen kuoppa asfaltilla.

Sama ominaisuus oli vanhassa C4:ssa. Ilmeisesti täysin normaalia.

mulla oli sama ongelma auton ostaessa. nyt kun olen ajellut noin vuoden verran ominaisuus hävinnyt. mahtaako johtua iskareista tai onko tässä myös ne xsaran tapaiset kumityynyt takana?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #10 : Elokuu 30, 2011, 15:51:48 »
Ei ole normaalia. Tuosta taisi olla joku ohje olemssa. Sitikkapuoskari tietää.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #11 : Elokuu 31, 2011, 08:57:01 »
Ei ole normaalia. Tuosta taisi olla joku ohje olemssa. Sitikkapuoskari tietää.

Niin. Se on normaalia, mutta ilmeisesti korjattavissa. ;)
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa keppana

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #12 : Elokuu 31, 2011, 21:53:18 »
Ostin uuden C4 VTi120 Confortin heinäkuussa ja nyt sillä on tullut ajettua jo pari tuhatta kilometriä. Ei ole juurikaan pahaa sanottavaa, hyvää enimmäkseen:

+ mäkilähtöavustin on kiva vekotin
+ mittarivalot loistaa kauniisti pimeällä :)
+ aika nättikin
+ mukavasti pikkutilpehööriä varusteina vakiona
+ digitaalinen nopeusmittari on kiva, samoin cruiseri

Entiseen karvalakkipösöön (307) verrattuna oikein mukava vekotin. Auton äänimaailman pystyy valitsemaan neljästä eri vaihtoehdosta, joista kaksi on käyttökelpoisia.

- Prisman pihassa oli samanlainen yksilö :(
- Kuljettajan istuin alkanut nukkaantua yhdestä kohtaa...
- Jos käynnistää kylmällä säällä (+16) niin pikkaisen nykii 500 metriä, sitten kulkee moitteettomasti

Bluetooth on ollut tosi kätevä mutta puhelin ei aina yhdistä siihen joka kerta. En tiedä onko puhelin ollut liian kaukana tai sitten vain puhelimessa vikaa. En kyllä ihmettelisi kun on niitä paljon parjattuja Nokioita. Nykiminen on myös outoa. Pitää nyt odotella kun syksy viilenee niin alkaako se pahentua vai onko se vain satunnaista. Vai johtuuko se vain tästä uudesta epäekologisesta 95e10-keitosta. Mutta eipä tuo niin suurta ole että se häiritsisi.


PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #13 : Elokuu 31, 2011, 22:05:57 »
Jos puhelin on E-sarjan nokialainen, niin ongelmia voi olla bluetoothin kanssa. Tuleeko se nykiminen moottorijarrutuksessa ? Vaikuttaako ilmastointi nykimiseen ?

Poissa Karzan33

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #14 : Syyskuu 01, 2011, 17:45:45 »
Autollani on nyt ajettu 12 tkm ja ilkeä taka-akselin kolahtelu vain jatkuu terävissä kuopissa. Tänään tuli kutsu kampikammion tuuletusputken lämmitysvastuksen vaihtoon ?? pitää samalla kysellä onko tuolle kolahtelulle mitään tehtävissä.
C4 VTi 120 Confort 2011

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #15 : Syyskuu 01, 2011, 17:57:53 »
Autollani on nyt ajettu 12 tkm ja ilkeä taka-akselin kolahtelu vain jatkuu terävissä kuopissa. Tänään tuli kutsu kampikammion tuuletusputken lämmitysvastuksen vaihtoon ?? pitää samalla kysellä onko tuolle kolahtelulle mitään tehtävissä.

Tarkastusta vaativa kohde: Kampikammion huohotinletkun vaihto, kampanjaviite ZBF.

Ohjeaika tuolle vaihdolle on kaksi tuntia. Eli varmaan tehdään muutakin kuin huohotinputki vaihdetaan. Imusarja kuulemma irrotetaan, tuo 2 h on kampanjaohjeen mukainen ohjeaika, muihin malleihin näyttäisi olevan jopa 0,5 h enemmän. Uusi huohotinputki on laadultaa parempi ja siinä on imusarjaan tuleva liitin muutettu + lämmitysvastus luonnollisesti. Varaosanumero uudelle huohotinputkelle on = 1192CR + side = 6980A8.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 642
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #16 : Syyskuu 01, 2011, 19:00:45 »
Autollani on nyt ajettu 12 tkm ja ilkeä taka-akselin kolahtelu vain jatkuu terävissä kuopissa. Tänään tuli kutsu kampikammion tuuletusputken lämmitysvastuksen vaihtoon ?? pitää samalla kysellä onko tuolle kolahtelulle mitään tehtävissä.

Tarkastusta vaativa kohde: Kampikammion huohotinletkun vaihto, kampanjaviite ZBF.

Ohjeaika tuolle vaihdolle on kaksi tuntia. Eli varmaan tehdään muutakin kuin huohotinputki vaihdetaan. Imusarja kuulemma irrotetaan, tuo 2 h on kampanjaohjeen mukainen ohjeaika, muihin malleihin näyttäisi olevan jopa 0,5 h enemmän. Uusi huohotinputki on laadultaa parempi ja siinä on imusarjaan tuleva liitin muutettu + lämmitysvastus luonnollisesti. Varaosanumero uudelle huohotinputkelle on = 1192CR + side = 6980A8.
Hauskaa lukea kampanjainfoa täältä ensiksi... ei ole meille piireille vielä tuota tietoa tullutkaan  :-\. Ilmeisesti sun papereissa ei luekaan "luottamuksellinen"
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa keppana

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #17 : Syyskuu 01, 2011, 19:44:26 »
Nykiminen tulee ihan ajaessa pienellä nopeudella mutta häviää nopeasti. En ole kokeillut onko ilmastoinnilla vaikutusta. Täytyy huomenaamuna koittaa taas.

Mullekin tuli tuo kutsu kampikammion tuuletusputken lämmitysvastuksen vaihtoon. Kirje on päivätty 30.8.2011 joten eiköhän muillekin tule kutsu viimeistään huomenna.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #18 : Syyskuu 01, 2011, 20:46:22 »
Mulle tuli pari vkoa sitten kutsu.

pepito

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #19 : Syyskuu 01, 2011, 21:25:27 »
Meillä C4 1.6L bensaversio. Tätä ennen on ollut kaksi vanhakorista C4:sta. Vanha mallikin oli hyvä, mutta tästä uudesta tykätään kovasti. Istuu käteen hyvin, helppo ajettava ja myös miellyttävä katsella - sisältä ja ulkoa. Ja tavaratilaa on paljon.

Ainoat viat (tähän asti) ovat olleet pieniä. Takaluukku pitää lyödä melko lujaa kiinni, jotta sensori tunnistaa että se on oikeasti kiinni (vaikka olisikin). Pystyy varmaan säätämään huollossa kunhan sen aika tulee. Kummallisempi ongelma oli se, että oikea takaovi ei auennut ulkoapäin. Sisältä aukesi mutta ulkoa ei. Kaikki muut ovet aukesivat normaalisti. Ilmiö oli satunnainen eli yhtenä päivänä ei auennut ollenkaan ja seuraavana päivänä taas ihan normaalisti. Ilman mitään toimenpiteitä siinä välissä. Välillä saattoi olla viikon aukeamatta ja sitten alkoi taas toimia. Aina aukesi kuitenkin sisältä eikä lapsilukkoa ollut päällä (muutenhan ovea ei olisi saatu auki ollenkaan). Ilmiö ei nyt ole toistunut moniin viikkoihin joten lienee korjaantunut itsestään. Juu ja Bluetooth ei toimi Nokian C7:n kanssa. Voi olla kyllä ongelma puhelimessa. Kolmen muun puhelimen kanssa pystyy kyllä kommunikoimaan. Mitään muuta vikaa tai haittaa ei ole ilmestynyt. Eli aika pienet on murheet :)

Olen kyllä positiivisesti yllättynyt miten hyvä auto tämä on. Koeajoin myös DS3:n ja Mazda6:n mutta tämä on meille paras vaihtoehto.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #20 : Syyskuu 02, 2011, 19:25:25 »
Tuli koeajettu Vti 120 Business Confort ja tilauspäätös löhellä. Teki muuten hyvän vaikutuksen muuten, mutta moottori alkaa pauhaamaan satasen jälkeen. Lyhyet välitykset ja viisi vaihdetta suurin syy, mutta sitten rupesi harmittamaan, kun ei tullut katsottua konepellin alle: Onko tässä versiossa ääneneristyshuopa konepellin alapinnassa? Exclusivessa on, mutta entä Confortissa?

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #21 : Syyskuu 02, 2011, 19:48:29 »
Peruutusvalojen katkaisijan rikkoitunut johto korjattu, sekä kampanjahuolto tehty.
Nyt jatketaan taas matkaa. Mittarissa 15800km.

Itse myös kaipailen yhtä lisävaihdetta tuolla moottoritiellä. Kyllä kone jaksaisi vetää.
Exclusivessa tuo ääniasia ei ainakaan ole herättänyt huomiota kuin positiivisesti-hiljaista on meno, eikä tartte takapenkkiläisille huutaa tai päätänsä kääntää keskustellakseen.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #22 : Syyskuu 03, 2011, 19:34:00 »
Säästävät budjettimalleissa myös ovien tiivisteissä. Vaikuttanee tuulen suhinaan.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa Karzan33

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #23 : Syyskuu 17, 2011, 08:48:42 »
Mistäköhän tässä autossa löytyy diagnostiikkapistoke ? Vilkaisin pikaisesti sulakekoteloon mutta ei siellä ainakaan mitään avointa pistoketta löytynyt. Syynä tämän etsintään on että auton jäähdytyspuhallin huutaa lämpimänä jatkuvasti täysillä jopa tyhjäkäynnillä. Vaikka kesällä oli lämmintä tällaista ei tapahtunut, olisin katsonut testerillä jäähdytynesteen lämpötilan koska autossa ei ole omaa mittaria. Voihan olla että puhaltimen anturiin on tullut jotain vikaa.
C4 VTi 120 Confort 2011

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #24 : Syyskuu 17, 2011, 09:13:10 »
Millä koneella autosi on ? 1.6 bensa vti vai thp ? Yleensä obd pistoke löytyy sulakerasiasta, tuhkakupin alta tai edestä, keskikonsolin kyynärtuen alta.

Olisiko hanskalokerossa ?