Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 90654 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 345
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #75 : Maaliskuu 06, 2012, 17:25:47 »
Samanlaisia havaintoja minullakin kuin Pikasso Hdi:llä. Lämmettyä tyhjäkäynti ilman ilmastointia useimmiten 3 palkkia (olisiko siis n. 750). Joskus laskee kahteen palkkiinkin. Silloin tuntuu, että kone alkaa jo hieman värisemään eli tuo kolme palkkia tuntuisi hyvälle tyhjäkäyntinopeudelle. Minulla siis myös Vti 120 manuaalivaihteistolla.

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #76 : Maaliskuu 06, 2012, 18:48:09 »
Ok. Sitten kaikki on mallillaan.

Vaihdoin juuri asuntoa ja auto toimi mainiona muuttoapuna. Vaikkei takapenkit kaadukaan aivan vaakatasoon, kyllä muuttolaatikoita ja nyssäköitä sai ladattua aikamoisen määrän yhteen kyytiin.
Aika ronskia tuo muutto oli. Sisustuksiin ei siltikäänjuuri naarmuja tahi kolhuja jäänyt.

26tkm täynnä ja vuoden verran ikää autolla.
Alun rämpimisen jälkeen lämpöantureineen ja muineen, on matkaa tehty vioitta.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #77 : Maaliskuu 06, 2012, 19:05:49 »
Toivottavasti nyt ei lämpöanturi enää menisi vialliseksi.

Poissa c5ts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #78 : Toukokuu 30, 2012, 22:47:17 »
C4 eHDI BMP 2011.
Paljoa ei ole viestiketjuun tullut koemuksia - ei liene suurempia ongelmia ollut?
Meillä on nyt liki vuosi ja 15000 km sompailtu. Ainoaksi kommentiksi jää kun talvella muutaman kerran etuovien lukot jäässä. Tyytyväisiä ollaan.
C5 HDI-163 A 2012
C4 e-HDI-112 bmp 2011

frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #79 : Elokuu 05, 2012, 10:52:00 »
Uusi kasvo foorumilla ja olen lueskellut läpi näitä kokemuksia koskien uutta C4 mallia. Kävin katsomassa liikkeessä uutta C4:sta ja yllätyin positiivisesti. Auto oli todella hyvännäköinen ja sisältäkin mukavan erilainen ja penkit olivat hyvät. Ajaa en päässyt kyseistä autoa, koska myyjillä oli kiire jutella keskenään eikä mitään palvelua saanut vaikka auton ympärillä pyöriskelin ja kävin vielä myyjien lähituntumassa hakemassa katsekontaktia. Noh ei siitä sen enempää. Auto on siis ajamatta ja liikkeillä tuntuu olevan tuota 1.6VTI bensakonetta vain tarjolla. Itseä kiinnostaisi 1.6 e-hdi BMP6 vaihteistolla.

Nykyinen auto on Skoda Fabia 1.4tdi Sport -08 ja vaikka ajoa ei tule paljon (n. 12tkm vuodessa), kaipaan tuota dieselin vääntöä, mitä ei tuosta bensavaparista saa ja lisäksi bensassa on vain 5-vaihdetta. Jos tuota e-hdi konetta ja BMP-6 vaihteistoa haluaa testata, lähin liike (käytettyjen osalta) näyttäisi olevan pk-seudulla. Käytettynä näyttäisi olevan valkoinen väri tarjolla, jos katsoo tuota vaihteistoyhdistelmää. Toki uusikin on harkinnassa, mutta vuodessa näköjään tiputtanut hinnastaan jo 6000e, joten pistää miettimään kannattaako värin takia noin paljoa laittaa :D.

Vertailun vuoksi kävin koeajamassa myös uutta Kia Ceedia (1.6 bensa) ja Ford Focusta (1.0 125hv Ecoboost). Molemmat autot olivat hyviä ja otti kuopat vastaan hyvin. Rengasmelu oli tosin molemmissa autoissa aika kova (Fordissa vielä kovempi, ajettu malli oli farmari). Nimenomaan syy miksi haluaisin vaihtaa tuota autoa (vaikkakaan pakko ei ole), on tuo äänekkyys varsinkin kesärenkailla.

Nyt kiinnostaisi tietää teiltä, jotka uuden C4:n omistatte, että miksi olette päätyneet juuri kyseiseen autoon ja moottoriin (diesel tai bensa)?

Ja lisäyksenä vielä, minkälaisia kulutuslukemia olette saaneet tuolla 1.6 120VTI bensakoneella?

Oma ajo on pääasiassa 80% kaupunkiajoa ja 20% maantietä.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 05, 2012, 12:59:43 kirjoittanut frozzu »

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #80 : Elokuu 05, 2012, 14:11:25 »
Ei kokemusta uudesta C4:stä, mutta meillä on about samankokoinen Pösö 308 tuolla samalla VTi 120 bensakoneella, ja olen myös testannut samaa autoa useamminkin 110Hdi dieselilläkin.

En suosittele VTi 120:stä tuohon - tai oikeastaan mihinkään - autoon. Kone vetää kyllä tasaisesti melko alhaisiltakin kierroksilta, mutta mitään voimantunnetta siinä ei missään vaiheessa ole kuten dieselissä. 5-pykäläinen laatikko on myös huono: välitykset ovat lyhyet jolloin kone huutaa 120:n motarivauhdissa yli 3500:ssa, ja hyvästä äänieristyksestä (kuten käsittääkseni C4:ssäkin on) huolimatta se alkaa kuulua liian hyvin auton sisään. Sen lisäksi VTi 120:ssä 5-lovisen laatikon vaihdekepin liikkeet ovat pitkät ja pykälät loksahtelevat päälle melko epätäsmällisen oloisesti. Dieselin 6-pykäläinen on toista maata, kepin liikkeet ovat lyhyet ja täsmälliset, ja välitykset sellaiset että motarivauhdissa kierrokset olivat muistaakseni tuolla 2500:n tuntumassa. Sen lisäksi tuo HDi 110 (tai uudemmat HDi112 ja HDi115) moottori on jo itsessään on erinomainen voimanlähde ja juuri tuollainen hakemasi alhaalta maukkaasti vääntävä moottori.

Kulutuksesta: tasaisessa maantievauhdissa (n. 60-90km/h) VTi:n kulutus on hyvinkin maltillista, hetkellisen kulutus ajotietokoneen mukaan on usein alle 5l/100km. Lyhyistä välityksistä johtuen motarilla menee sitten jo helposti 7l/100km ja ylikin, ja kaupunki/taajama-ajossa (jota meillä vaimon ajossa on suurin osa) kulutus on ties mitä. Meillä viimeisen 10tkm:n kulutus on ajotietokoneen mukaan huimat 9.1l/100 keskinopeuden ollessa 36km/h (vertailukohtana edellinen auto Volvo V50 2008 paljon kuluttavalla 2.4l bensa-automaatilla: 9.8l/100km & keskinopeus 37km/h 10tkm:llä). Ja auto on tsekattu ja säädetty, eli esim. käsijarru ei lahaa (kuten PSA:n autoissa monesti tapana).

Jos autoa hakee hintakylki edellä ja itse autoilusta tai autoista ei ole kiinnostunut vaan se on vain välttämätön paha kulkuväline, niin ota VTi 120. Jos et tunnista tuosta itseäsi niin ota ehdottomasti HDi.

PS: Pelkän moottorin ja laatikon toimivuuden ja ominaisuudet voit testata myös koeajamalla esim. Pösö 308:n (jos tällaisia siis löytyy lähistöltä helpommin kuin c4:sta) joka on suurinpiirtain saman painoinen ja joista löytyy samat voimalinjat jolloin VTi:n ja HDi:n erot tulevat varmasti selviksi. Toki auton muut ominaisuudet tulee sitten testata ajamalla itse C4:sta.

PPS: Nuo 6-pykäläisen vaihdekepin käyttöön liittyvät kommentit koskevat siis manuaalivaihteistoa, joka on tosin sama laatikko kuin Sitikan BMP tai Pösön 2Tronic -robottilaatikot mutta joita ei luonnollisestikaan tarvitse itse hämmentää.

Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #81 : Elokuu 05, 2012, 19:01:27 »
Pieni tarkennus tuohon edelliseen viestiin: juuri tsekkasin ja viimeisen 9.5tkm:n kulutus ollut hieman pienempi eli 8.7l/100km keskinopeuden ollessa 31km/h. Tuo mainitsemani 9.1l/100km oli keväällä talven jäljiltä enkä ollut sitä sittemmin tarkistanut kun en autolla juurikaan aja. Aika kaukana ollaan silti ilmoitetuista EU-kulutuslukemista.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #82 : Elokuu 05, 2012, 19:48:07 »
No joo on kyllä. Eli tästä voimme ainakin kyseisen bensakoneen ottaa pois laskuista. Onkohan tähän C4:seen tulossa lähiaikoina mitään uudistuksia? Esim. pikkubensaturboa?

Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #83 : Elokuu 05, 2012, 20:53:17 »
Itse pidän tuota 1.6 VTi:tä parempana valintana kuin nämä muodissa olevat pienet turbot koska on kestävä ja turvallinen valinta. Ei se mielestäni todellakaan ole noin huono miltä tuossa yllä kerrottiin. Suhteellista tietty mutta pääsee tuolla oikeasti pieniin kulutuslukemiin, riippuu vähän autosta minkälaiset välitykset on, en tiedä C4:sta. Hyvää tuossa on se ettei sammu kovin helposti ja tehoa kyllä tarpeen vaatiessa löytyy (kierroksia). Jos on tottunut vääntöön niin 1.6 dieseli on parasta mitä markkinoilta löytyy. Itse myös harmittelen sitä ettei 6-lovista saa 1.6 VTi:n yhteydessä. Dieselissä on pakko olla toinen 5-lovinen käytössä (vai oliko C4:ssa 6-lovinen aina dierselin yhteydessä?) koska sen tuntuma on aivan erilainen?

frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #84 : Elokuu 05, 2012, 21:15:34 »
6-vaihteinen on dieselin yhteydessä. Liikkeessä mitä kokeilin istua C4:ssa, jossa oli tuo 1.6VTI kone, tuntui tuo 5-vaihteinen todella epämääräiseltä eikä yhtään tuntunut omalta. Toivottavasti tuo 6-vaihteinen on tosiaan erilainen. Huomenna ajattelin käydä hieman pidemmällä ja käydä koeajamassa tuon C4:n 1.6 e-hdi robottivaihteistolla. Sitten onkin toinen juttu, pystyykö tuota 6-vaihteista manuaalia jossain testaamaan. Aika huonosti näkee netistä missä tuota mallia olisi koeajettavissa. Muutenkin vaikeata tietää mitkä liikkeet lähialueella myy tuota.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #85 : Elokuu 05, 2012, 21:29:34 »
HDi 110:n parina on ainakin C3 Picassossa ollut viisilovinen (ihan uusista en tiedä, oisko jo 6?) mutta en tiedä onko sama laatikko. Oletan että on, mutta ihan eri välityksillä, ja dieselin parina se toimiikin ehkä juuri noiden välitysten johdosta paremmin. Käisttääkseni myös HDi 90 moottoreiden kanssa on aina tuo viisilovinen, mutta uudessa C4 HDi 110:ssä (vai onko se nykyään 112 vai jopa 115?) on aina 6 vaihteinen aski.

Onhan PSA:llakin "pikkuturbo", eli VTi:n turboversio 1.6 THP 150 (vai 156?). Tosin siinä on ollut jonkin asteisia murheita ainakin imusarjan ja jakopään kanssa, joista on puhuttu paljonkin sisarmerkin Pösön palstalla (www.peugeot-foorumi.com). Kannattaa kirjautua sinnekin (koska tekniikka Pösöissä ja Sitikoissa on suureklta osin yhteneväistä) ja hakea esim. hakusanoilla THP ongelmat. Tälläkin palstalla noita ongelmia on jossain määrin tuotu esille mutta en nyt pikaisella haulla löytänyt mitään laajempaa keskustelua asiasta. Anyone else?

En siis väitä että VTi 120 on varsinaisesti huono, vaan että se on vaan hyvin tavallinen ja tylsä, joskin toimiva perusmoottori, ja sellaista hakevalle ihan ok valinta. Valitettavasti tuo surkea laatikko välityksineen korostaa näitä tylsiä piirteitä tehden kokonaisuudesta mielestäni moniin kilpailijoihin verrattuna erityisen vanhahtavan ja siten mielestäni huonon.

Katso Citroenin kotisivulta kaikki alueen jälleenmyyjät ja soita niille ja kysy onko ko. moottori/laatikkoyhdistelmää koeajoautoissa. 1.6 HDi on sen verran yleinen ja suosittu moottori tätä nykyä että ihan varmaan jollain se on. Ja jos ei ole niin kuten aikaisemmin sanoin kokeile C4:nen VTi:llä ja käys sitten Pösön jälleenmyyjällä kokeilemassa Pösö 308 HDi:llä.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #86 : Elokuu 05, 2012, 22:21:47 »
Meillä on 508:ssa tuo 1.6 vti moottori ja kulutus maantieajossa 4,7-5,2 litraa/100km vähän kelistä ja vauhdista riippuen. Sekalaisessa pyörityksessä 5,5-6,5 litraa ja kovilla pakkasilla lyhyessä ajossa 7,2-8 litraa. Hyvin tuolla koneella on pärjännyt, mutta ohituksissa saisi paukkua olla lisää, kun joutuu huudattamaan. Vti on varma moottori, mutta thp ei. Tahtoo kaikki nykyiset bensa turbot olla varsinaisia vikapesäkkeitä oli merkki mikä vaan. Mukavia kun toimivat jos toimivat. 1.6 hdi on hyvä valinta. Muistaa vaan vaihtaa öljyt 10-15tkm välein.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 119
  • Peukkuja: 22
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #87 : Elokuu 06, 2012, 09:03:51 »
THP ongelmat. Tälläkin palstalla noita ongelmia on jossain määrin tuotu esille mutta en nyt pikaisella haulla löytänyt mitään laajempaa keskustelua asiasta.

Ei noista epidemiaa kuvaavassa laajuudessa ole keskusteltu, mutta tuossa yhden auton ongelmia yhdeksän sivullista: http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,16930.0.html

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #88 : Elokuu 06, 2012, 18:36:39 »
Isällä on Pökö 3008 VTi 120 koneella.Tämä syö öljyä  0,8L /5 000km. Vääntö se vaan jatkuu ja jatkuu Delta-Auton kanssa koneen avaamisesta,mäntien rengastamista ja venttiilinohjurien kumien vaihtoa varten. Delta-Auto kertoi että Veho on avannut "joitakin 1,6 L VTI 120 koneita" citikoissa ja niihin on tehty ed main työt. Auto on "virallisessa" öljynkulutusseurannassa, eli eläkeläis isäni ajaa kiltisti Delta-Autoon toiselta paikkakunnalta öljynlisäyksiä varten. Minulla palaisi työssäkäyvänä päreet moiseen.Itseasissa minulla on palanutkin, sillloin oli kyseessä työsuhde Vectra, 2.2L direct joka vei öljyä ja sen kanssa piti ravata öljynkulutusseurannassa. Väännöksi on isällä mennyt, kun isä on auton toinen omistaja,auton  mittarissa on 40 tkm. Maahantuoja on nuiva, koska isä ei ole auton ensimmäinen omistaja. Myyjä (siis Delta-Auto) on heittäytynyt onneksi isäni puolelle "julmaa maahnatuojaa vastaan" :) Ilmeisesti sitten Delta-Auton piikkiin avataan jos ei asia muutoin asiat oikene. Delta-Auto vääntää vielä maahantuojan kanssa hetken, kun kaikki päättäjät ovat kesälaitumiltaan palailleet. Motti tuntuu ajossa olevan täysin tikissä.
xxx
Minä olen ajellut 200 tkm 1.6 HDi:llä, ohjekirjan 20 tkm huoltoväliä noudattaen.EGR oikkuilee, ei sekään vielä häiriövaloa poltya.

frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #89 : Elokuu 06, 2012, 21:05:30 »
Kävinpä tänään ajamassa tuota 1.6 e-hdi BMP6 Exclusive C4:sta. Tässä muutamia huomioita:

+Hyvännäköinen
+Hieno Dieselmoottori
+Hyvä ajettavuus

+-Hiljainen, mutta rengasääniä kuului jonkin verran (huomasi ajavansa 20km/h enemmän kuin luuli ajavansa).
+-Lopulta aika neutraali ajokokemus

-vilkun kovaääni häiritsi
-BMP6 robottivaihteisto ei sovi todellakaan omaan ajoon
-Ehkä vaihteisto pilasi oman kokemukseni, mutta ei tullut sitä tiettyä fiilistä, että laittaisi huomattavan summan rahaa tähän autoon.


Poissa Zego

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 664
  • Peukkuja: 22
  • C5 III Break HDi163 Confort A vm. 2012
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #90 : Elokuu 06, 2012, 21:25:32 »
Itse olen huomannut että BMP6 pitää "ajaa sisään" jonka jälkeen alkaa toimimaan enemmän kuten normaali automaatti. Kokemusta kahden tuttavan BMP6 pikkudieselistä, ja jalkaa ei todellakaan tarvi nostaa kaasulta vaihtojen sattuessa jotta olisi sujuva vaihto.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 345
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #91 : Elokuu 06, 2012, 22:56:34 »
Itselläni tulee nyt 20 000 km täyteen C4 Vti 120 Confort Busineksella. Olen ollut hyvin tyytyväinen autoon. Ajan myös Skoda Octavia TSi 1.4 DSG:llä ja Sitikka hakkaa kokonaisuutena Skodan mennen tullen. Skodan turbokoneen potku on kyllä parempi, mutta DSG-automaatin nykivät vaihdot eivät hakkaa C4:n pehmeätoimista kytkintä ja tuota paljon haukuttua 5 vaihteista manuaalivaihteistoa. Ainoa haitta on Sitikan vähän kovilsi nousevat kierrokset motarinopeudessa. Silti sanoisin, että 5 vaihteisen lootan välitykset ovat juuri passelit suomalaiselle tiestölle. Olisi väsyttävää hämmentää pienempää esim. ylämäkiin tai ohituksiin, miten monissa 6 vaihteisissa bensa-autoissa pitää tehdä. HDi-moottorit ovatkin sitten ihan eri juttu. Ennen ajelin sellaisella ja mitä parhain moottori käyttöautoon. Itse kyllästyin vain dieselveroon, joten vaihdoin bensaan.

Autossa ei ole ollut ensimmäisen 20 000 km aikana yhtään vikaa tai omituista ominaisuutta. Ja mitä tulee yhdessä viestissä olleeseen öljynkulutukseen, on omallani ajettu koko huoltoväli alle puolen mittatikun vajauksella. Eli ei syö öljyä. Bensaa menee 6-7l satasella sekalaisessa ajossa. Yli seitsemän ei nouse motarillakaan.

Eli tyytyväinen olen ollut, kun muistan maksaneeni autosta vain vajaat 21000€ uutena. Ja vilkunkin hälyytysäänen saa säädettyä toisenlaiseksi.


frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #92 : Elokuu 07, 2012, 08:09:55 »
Taidan käydä siis tänään ajamassa vielä tuon bensamallin, vaikka kulutus onkin tärkeä asia, niin itseä häiritsee myös tuo dieselvero nykyisessä autossa. Varsinkin kun kilometrejä tulee vuodessa n. 12tkm.

Vielä olen miettinyt tuota uutta Ford Focustakin, jota kävin siis jo koeajamassa (farmari). Tosin hinta karkaa jo 26ke puolelle varusteineen, joten huomattavasti kalliimmaksi menisi. Enkä aivan varma ole tuostakaan autosta. Ajoin tosin eilen tutun Focuksen farmaria (-09 diesel, edellistä korimallia) ja se tuntui kyllä oikein mukavalta ajokilta, tosin hieman ahdas oli itse kabiini.

Voiko joku viisaampi valaista, miksi nykyautoissa on tuulilasin pyyhkijät ns. väärinpäin kuten C4:ssa ja uudessa Focuksessakin? Eli molemmat pyyhkijät nousevat eri sivuille. En tiedä onko tottumattomuutta vai mitä, mutta itseäni tuntuu ärsyttävän noinkin pieni asia.

Vilkun hälytysäänen voi varmaankin vaihtaa, mutta tuntui olevan kovin kovaääninen, tuota äänenvoimakkuutta ei varmaankaan voi säätää?

Tuolla kyseisellä koeajetulla autolla oli kylläkin ajettu jo 30tkm, joten pitäisi olla kunnossa tuo laatikko. Ellei sitä pysty jotenkin opettamaan uudestaan, mutta nyki siis todella pahasti sekä automaatilla että manuaalilla. Vähemmän kun nosti kaasulta, mutta en nyt ajatellut kaasulta nostella kokoajan jos automaatilla ajelen.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 07, 2012, 08:40:46 kirjoittanut frozzu »

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 698
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #93 : Elokuu 07, 2012, 09:33:10 »
Vilkun hälytysäänen voi varmaankin vaihtaa, mutta tuntui olevan kovin kovaääninen, tuota äänenvoimakkuutta ei varmaankaan voi säätää?

Muistelen näin, että menussa oli valinta eri vaihtoehdoille. Voimakkuutta ei muistaakseni voinut vaihtaa.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #94 : Elokuu 07, 2012, 13:29:41 »
Meillä 2tronic vaihtaa vaihteet todella nätisti tuossa 1.6 vti mallissa.

frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #95 : Elokuu 07, 2012, 14:06:05 »
Meillä 2tronic vaihtaa vaihteet todella nätisti tuossa 1.6 vti mallissa.

Tuossa koeajomallissa kyllä pää ihan nytkähti eteenpäin, kun vaihto tapahtui. Ei kauheasti vakuuttanut eikä lisännyt käyttömukavuutta. 5-6 vaihdot tapahtui sillä lailla, minkä käytöksen laatikolle olisin vielä voinut hyväksyä pidemmällä aikaa.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #96 : Elokuu 07, 2012, 17:59:36 »
Minä en ole BMP:stä tykännyt. Ehkä se koeajoauto, BMP lootallinen, tulisi olla väh 3 tkm ajettu niin mullekin kelpaisi? Kuinka paljon kilsoja BMP vaatii että se asettuu?

frozzu

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #97 : Elokuu 07, 2012, 18:42:36 »
Kävin nyt ajamassa vielä tämän 1.6 120vti:n ja sehän oli hyvä auto. Väänsi hyvin alhaalta, manuaali ei ollut niin huono kuin odotin eikä kulutuskaan koeajolenkillä ollut niin paha. Toki 130km/h motarilla kulutus oli 8l/100km tuntumassa ja vähän ylikin. Rengasmelu oli ainoa joka häiritsi kyllä, mitkähän tuossa on ensiasennusrenkaat?

Ajoin tuon jälkeen vielä Focuksen farmarin uudestaan, tuolla 1.0 125hv ecoboostilla. Alusta oli selvästi kovempi, ajettavuus ja vakaus toki parempi, mutta en saanut millään tuosta sitä tunnetta irti mitä tarvitsisi. Hinta on n. 4te kalliimpi kuin uusi C4 ja varusteita vähemmän. Kulutuskin olis melkein tismalleen sama tuolla koeajolenkillä. 130km/h vauhdissa kulutti aivan saman verran kuin tuo 1.6vti, samoin 110km/h. Tätä tuo koeajolenkki oli suurimmaksi osaksi, mutta tuolla C4:lla pääsi myös n. 5l/100km tuntumaan. Tämä kulutus, vaihdelaatikko ja moottorinluonne kyllä yllätti täysin ja aivan riittävä ja hyväluonteinen moottori/vaihdelaatikko tuo on. Niin ja Focuksessahan oli 6-vaihdetta, mutta silti sama kulutus. Outoa.

Jos tässä päätyy tuohon C4:seen (jos siis vaihdan autoa lainkaan), niin kysyisin muutamaa asiaa. Minkälaiset talvirenkaat teillä on C4:ssa? Kitkat vai nastat, merkki ja koko? Onko kenelläkään tullut selkä kipeäksi noissa penkeissä, hyvin tuntui olevan tukea, mutta sekä eilen, että tänään tuntui, että selkä tuli hieman kipeäksi (voi olla toki muutenkin).

Pasille: Itse ajoin yli 30tkm ajettua BMP:tä ja meno oli todella rykivää, joten en tuon perusteella kyllä uskaltaisi tuota vaihteistoa ottaa.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 142
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #98 : Elokuu 07, 2012, 19:51:55 »
Oletko Renu Meganea , esim1.2 TCe koneella ajanu? Renulla on kuulemma hiano kaksoiskytkinkin. Mulla oli Herztiltä manuaalina jollain pikku turbo koneella lainassa, hiljainen ja mun käteen paras.Penkkki olikin sitten  persiistä, liian kapea peffaosan osalta.

Poissa faradi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 HDI 170 Exlusive Tourer
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #99 : Elokuu 07, 2012, 20:15:45 »
Mulla oli edellismallin C4 BMP.llä ja kaipaan sitä nyt ajellessani manuaalilla.
Käytin bmp.tä jokseenkin aina manuaalisesti läpysköillä jolloin voi itse määrätä vaihteen kuin manuaalissa, muttei silti tarvii kytkintä painella ja hämmentää keppiä.
Mielestäni bmp hakkaa manuaalin 10-0, toki oikee automaatti on sitte eri juttu mutta kulutus kasvaa.
Varma mielipiteeni on ehdoton ehkä.