Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 85229 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #50 : Lokakuu 31, 2011, 18:26:06 »
Voi sentään. Lieneekö ominaissuus :D

Mulla on jo kerran olut auto viikon telakalla.
Kurjempi juttu, jos jälleen joutuu samanlaiseen pyöritykseen.
Tänään eivät vielä ilmoitelleet auton tilannetta. Päivitän asiaa, kun saan lisätietoa.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #51 : Marraskuu 01, 2011, 11:09:12 »
Lämpötila-anturi meni vaihtoon + jotain muuta koneen käyntilämpötilaan vaikuttavaa.
Auto on valmis 17.11. (*Tässä kohtaa muutamia kirosanoja)

Huoltoliike kertoi, että pihassa seisoo autoni lisäksi kolme samaa remonttia odottavaa yksilöä.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #52 : Marraskuu 01, 2011, 12:08:37 »
Ei ole omassa vielä anturi hajonnut. 15tkm ajettu. Noissa on ollut jo pitkään tuota lämpötila-anturivikaa. Koskas tuo tuli joskus 2007 ? Ekat oireet on käynnistysongelmat.

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #53 : Marraskuu 07, 2011, 09:43:01 »
Nyt on lämpötila-anturi vaihdettu ja auto on haettavissa Lahdesta.
Mutta.
Öljypumpun johtonipun huomattiin olevan märkä.
Sieltä jostain siis tihuttaa.

Autossa 20tkm huolto 15pvä.
Saavat tutkia asiaa Veholla.

C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #54 : Marraskuu 18, 2011, 14:52:14 »
Nyt on kilsahuolto (20tkm) tehty, talvinakit laitettu alle, johtosarjan vuotokohta korjattu.

Toivottavasti tästä alkaisi huolettomat talvikilsat. Mulla ei ole mahdollisuutta autoa pitää piuhassa, joten katsellaan miten sydäntalvella käy.
Edellinen uudemman A-sarjan mersu lähti jokainen aamu kakomatta käyntiin.

Kylläpä muuten muuttui auton käytös, ketteryys ja rullaus kun sai nuo kesäläskit pois alta!
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Poissa c5ts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #55 : Tammikuu 10, 2012, 23:49:39 »
1.6 HDi 112. Nyt liki 10000km kasassa.
Ainoa ongelmaksi luettava on etuovien lukkojen jäätyminen. Sama vika oli 407:ssa, jossa takuuseen asennettiin vesisuojat lukkojen päälle oven sisällä. Sama lienee tarpeen tässä uudessa C4:ssa. Takaovessa ei ongelmaa ole joten sisältä käsin saa etuoven auki. Ei millään viitsisi viedä huoltoon kun mitään muuta ei ole.

Moottori on osoittanut tosi mukavaksi - 112 hv & 270 Nm on hyvä yhdistelmä tän painoiselle autolle. Pelittää oikein hyvin 6 vaihteisen BMP:n kanssa.
C5 HDI-163 A 2012
C4 e-HDI-112 bmp 2011

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #56 : Tammikuu 11, 2012, 11:33:27 »
Lukko ongelmaan auttaa kun vaihdetaan uusi lukkolaite, se voidellaan aseöljyllä, kaikki lukon saumat tiivistetään, vaijerit öljytään aseöljyllä, lukkolaitteen päälle laitetaan suojapussi joka on alhaalta auki. Pussi tulee osaksi myös vaijerin päälle. Tuohon ei taida olla sitä kumisuojaa edes saatavissa kuten oli 407:ssa. jos menet lukkolaitteen vaihtoon ja tuota ei tehdä, niin sitten oli turha korjaamokäynti. Tilaa autoosi uusi lukkolaite ja käske valmiiksi tekemään nuo valmistelut.

eHDiC4BMP

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #57 : Tammikuu 13, 2012, 12:44:07 »
Reilu puoli vuotta ajoa ja ilman ongelmia, 10000 km alkaa tulla täyteen, puolet siitä viime kesänä Euroopan teillä. Täytyy sanoa, että yllättävän pirteästi ja vakaasti auto kulki vapailla moottoriteilläkin. Tuollainen 140-150 km/h mittarinopeudella pystyi jatkuvasti ajamaan ja vielä keskustelemaan ja kuuntelemaan radiota. Eivät sivutuuletkaan pahemmin heilautelleet, vertailuna edellinen auto C4 Grand Picasso, joka oli paljon tuuliherkempi ja äänekkäämpi.
Yksi asia on nyt alkanut kiinnittää huomiota. Jarrut ovat alkannet ottamaan paljon äkäisemmin kiinni, johtuneeko kylmistä ja kosteista ilmoista vai mistä. Onko muilla havaintoa?
Aivan toinen asia on citroen.fi -sivusto, joka ei näy kunnolla, miten teillä? On melkein vain viivaa ja pistettä.

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 828
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #58 : Tammikuu 13, 2012, 13:24:46 »
Kyllä tuo citroen.fi sivutoimii ainakin itsellä ihan hyvin, jopa kännykän exploreilla.
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Poissa keppana

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #59 : Tammikuu 17, 2012, 21:58:05 »
Eipä kyllä omassa C4:ssa ole eroa jarruissa kesällä tai talvella.

Tuo C4:sen hätävilkutus jarruttaessa on muuten vähän ikävä ominaisuus. Itse vähän säikähdin kun suuntamerkit alkoivat yhtäkkiä vilkkumaan mittaristossa kun jouduin tekemään hätäjarrutuksen nopeuskameran takia. Ohjekirjan mukaan toimiton on otettu pois käytöstä täällä Suomessa mutta näköjään mittarissa vilkkuu siitäkin huolimatta.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #60 : Tammikuu 17, 2012, 22:19:22 »
Testerillä saa varmaan pois käytöstä. Syttyykös C4:n jarruvalot päälle aina silloin, kun esp korjaa auton kulkusuuntaa esim. väistössä.

Hessu.xre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #61 : Tammikuu 21, 2012, 11:28:24 »
Nyt kun kymppitonni on eHDiC4BMP mittarissa voi muutaman kommentin heittää kokemuksina. Vikoja ei ole ollut, ellei viaksi lasketa peilissä vilkkuvan ns kuolleen kulman valvontajärjestelmän valoa, joka vilkuttelee milloin sattuu. Sulan maan aikaan toimi ok. Samoin tutkat edessä ja takana peittyvät lumen ja jään estävään kalvoon, jolloin pillit soivat vaikka mitään estettä ei olisikaan.  :-\  Onneksi edm saa pois pelistä nappia painamalla.
  Huvittava ja toisaalta ärsyttävä yksityiskohta on ohjekirjassa automaattijarrun automaatin poiskytkentä suositus talvisaikaan, kun automaatti on päällä niin sen voi kavasta nykäisyllä poistaa haluttaessa ilman että sen kokonaan ohjelmoi pois - eikö ole järkevämpää nykäistä se päältä jos pelkää jarrujen jäätyvän kiinni, ja antaa muuten sen toimia automaatilla.   Sitten luku sinänsä on hälytysäänien ja summereiden "sinfonia", kun esim automaattijarru on kytketty pois päältä ja avaat kuskin oven niin alkaa sireenit soimaan sellaisella voimalla että heikkoa hirvittää. Onkohan nuo ranskalaiset noin huonokuuloista poruhkaa kun paikallinen palosireenikin taitaa jäädä desipeleissä toiseksi. Tietääkö kukaan voiko äänen vomakkuutta säätää ? Paikallinen merkkiliike epäili ettei voi.
 Muuten auto toiminut kuin ajatus.. diiseliksi lämmityslaite erittäin hyvä, kylmänä lähtiessä ei lähde puskemaan kylmää ilmaa sisään ennenkuin auton nesteet alkaa lämpenemään, ikkunat pysyy huurteettomana, lämpöä tasaisesti joka putkesta, eikä melua.  Kiihtyvyys hyvä. Alusta miellyttävä. Ajettavuus hyvä. Istuinerkonomia hyvä.
 No siinäpä ne tärkeimmät.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #62 : Tammikuu 21, 2012, 14:51:08 »
Tämä on sarjassa kotikutoisia konsteja, mutta hälyytysääniä voi vaimentaa liimaamalla esim. palan mustaa teippiä summerin aukon päälle. Hälyytysäänet eivät tule kaiuttimista, vaan rattiakselilla olevasta summerista. Käännä rattia vinoon, niin takaa rattiakselin verhoilusta löytyy rypäs pieniä reikiä. Teippiä niiden päälle.

Hessu.xre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #63 : Tammikuu 22, 2012, 11:31:56 »
Kiitos vihjeestä ! Mitä tarkoitat "vinoon" ratin kääntämisellä ? alas- ylös- vaiko kuskiin päin - ei kai käänny muuhun suuntaan.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #64 : Tammikuu 22, 2012, 15:11:48 »
Reiät ovat ratin ja ohjausakelin suojapaneelin välisessä raossa. Käännät rattia vain kuten ohjaisit autoa. Kun käännät rattia oikealle ja se on "vinossa/kallellaan" oikealle välillä 45-90 astetta, näkyy ohjausakselin suojaverhoilun päässä rattiakselin oikealla puolella pieniä reikiä. Summeri on niiden takana. Jos ratti on suorassa ikään kuin ajettaessa suoraan, peittää se reiät kokonaan. Koska ratti on musta ja ohjausakselin suojapaneelitkin ovat mustat, on reikiä vähän vaikea havaita. Taskulamppu auttaa asiaa ja näkyvät vielä paremmin matkustajan penkillä istuen, kun  ei tarvitse kurkkia ratin taakse katveeseen.

Hessu.xre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #65 : Tammikuu 23, 2012, 09:18:45 »
Kiitos lisäohjeista :)

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #66 : Helmikuu 08, 2012, 08:45:22 »
Hankin lokakuun puolivälissä C4 Vti 120 Confort Busineksen ja lupailin tuolloin kertoa kokemuksia, kun kilometrejä on kertynyt edes vähän mittariin. Nyt mennään vajaassa 9000 km:ssa ja talvikokemuksiakin on tullut, joten pienen väliraportin aika.

+ Hiljainen lukuun ottamatta reilua 120 km/h motarinopeutta. Kuudes vaihde olisi paikallaan. Ostin omaani Exclusiven ja dieseleiden äänieristyshuovan konepeltiin, ovien ylimääräiset pystyrakotiivisteet ja laitoin äänieristemattoa tavaratilan sivuverhoilujen ja lattiamaton alle. Suosittelen. Ero on selvä.

+Mukavasti varusteita. Erityisesti BT, joka pystyy myös musiikin välittämiseen on hyvä.

+Hyvin viimeistelty. Ei nitise pakkasillakaan. Audikuskit kateellisia laatuvaikutelmasta autoa tutkiessaan.

-Saisi olla kuudes vaihde ja sujuvampi vaihteensiirto.

-Ovilukot tuppaavat jäätymään. Auttoi, kun suihkutin CRC:tä pienen kumitulpan peittämästä reiästä oven uumeniin. Reikä on etuoven päädyssä lukon yläpuolella. Takaovessa ei ole vastaavaa, mutta niiden jäätyminen ei ole niin suuri ongelma.

-Jarrut pyrkivät kitisemään pakkasilla jarrutuksen jälkeen. Varsinkin kaupungissa kevyt jarrutus liikennevaloihin ja sen jälkeen, kun taas lähtee matkaan, kitisee hetken.

Havaintoja:

Moottorin jäähdytyspuhallin humisee hetken sammuttamisen jälkeen. Tuntuu kyllä humisevan muillakin tämän palstan perusteella, mutta lämpöanturivikakeskustelut silti käyvät mielessä, kun huminan kuulee.

Suorituskyky ja varsinkin alavääntö paranivat selvästi n. 5000 km kohdalla. Tulikohan sisäänajo lopulta suoritettua? Aluksi moottori oli lievä pettymys, nyt ihan ok minunlaiselle rauhallisen pehmeää suorituskykyä hakevalle. Liikennevalokiihdytykset jätetään muille jo yksistään vähän kömpelön vaihteensiirron vuoksi.

Auto on ollut talvella lämmin ja kelpo ajettava Michelinin kitkoilla. Nastoilla varmasti vieläkin vakaampi esim. sään lauhtumisen jäädyttämällä moottoritiellä. Nyt kitkan vähenemisen tuntee ihan sormissaan, mikä kertoo auton hyvyydestä ja kyseisen rengastyypin rajallisuudesta liukkaalla pinnalla.

Ei ole ollut lukkoja lukuunottamatta muita pakkasvaivoja. Starttaa hyvin (yli 25 kokeiltu) ja kaikki toimii alusta saakka täsmällisesti ja kangertelematta.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #67 : Helmikuu 08, 2012, 11:08:19 »
Lukko-ongelmiin on korjaus.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 344
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #68 : Helmikuu 08, 2012, 11:26:30 »
Sen tiedänkin; kiitos tällä palstalla liikkuvista asiantuntevista neuvoista!

Omalta osaltani jäätymistä ei ole ilmennyt kuin kerran, joten seuraan toistaiseksi tilannetta. Kysäisen lukkojen voitelua ja suojapusseja vasta määräaikaishuollossa, jos ongelma ei äidy tämän pahemmaksi. Tämän takia en jaksa vielä korjaamolle lähteä.

Poissa C@rlos

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 69
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #69 : Helmikuu 23, 2012, 11:47:55 »
Tässä uudessa C4:ssä oli muistaakseni jakopää ketjulla. Onko tämän tiimoilta ollu kenelläkään vielä ongelmia?

Poissa oddjob58

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 884
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #70 : Helmikuu 23, 2012, 14:05:19 »
Tässä uudessa C4:ssä oli muistaakseni jakopää ketjulla. Onko tämän tiimoilta ollu kenelläkään vielä ongelmia?

Tuolta löytyy pitkä ongelmakertomus jakoketjullisesta koneesta:
 http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,16930.0.html
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #71 : Helmikuu 23, 2012, 14:16:26 »
THP mallissa enempi ongelmia. VTi moottorissa ei juurikaan ole ollut muuta kuin lämpötila-anturi ongelma.

Poissa srout

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 52
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • ex C4 VTi 120 Berline -09
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #72 : Helmikuu 23, 2012, 16:03:22 »
Tässä uudessa C4:ssä oli muistaakseni jakopää ketjulla. Onko tämän tiimoilta ollu kenelläkään vielä ongelmia?

Tuolta löytyy pitkä ongelmakertomus jakoketjullisesta koneesta:
 http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,16930.0.html

Niin no, ei kai tuo nyt sinänsä jakoketjuongelma ole...
Ja ketju oli jo edellisen korimallin VTi moottoreissa (ainakin 120)

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 41
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #73 : Maaliskuu 05, 2012, 21:49:54 »
Kuinka monta "palkkia" teillä on kierroslukumittarissa tyhjäkäynnin aikana?
Mulla on kolme, ja korvakuulolla tuntuu, että auto kävisi turhan kovasti tyhjäkäynnillä.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #74 : Maaliskuu 05, 2012, 22:01:51 »
Kylmänä tyhjäkäynti on n.1500 rpm ja siitä se sitten hiukan laskee kun lämpenee. Lämpimänä kierrokset ilman ilmastointia on 750 rpm.