Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 76347 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Karzan33

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #25 : Syyskuu 17, 2011, 11:50:28 »
Auto on bensa VTi 120. Hansikaslokerossa ei ainakaan koska se oli äskettäin irti kun asensin lämmityspistokkeen kaapelia. Pitää katsoa tarkemmin lampun kanssa tuo sulakekotelo jos siinä liittimessä on jonkinlainen kansi päällä.


Edit:    Löytyihän sieltä vähän pidemmän johtonipun päässä oleva liitin mutta se oli vähän erilainen kuin nämä vanhemmissa autoissa olevat.
Oma Memoscan U581 ei ainakaan suoraan käy tuohon liittimeen. Pitää etsiä uutta välikaapelia.

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 17, 2011, 13:46:48 kirjoittanut Karzan33 »
C4 VTi 120 Confort 2011

Hessu.xre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #26 : Syyskuu 18, 2011, 11:47:14 »
Hei, tuli tilattua uusi c4 exluciv var +xenon valoilla. Kun lueskelee kokemuksia sivulle kirjoittaneilta niin ekaksi tulee mieleen miten saisi tilauksen peruttua.. senverran hurjia kokemuksia jo uudesta autosta vikojen suhteen tuntuu olevan. :? Koeajossa auto tuntui miellyttävältä, 1.6 eHdi robottivaiteisena tuntui normaaliajossa ihan ok,ta. Lehdistöissä on kehuttu mukavuudesta, ko moottorilla kulutuksesta, varustelutasosta, voitto lämmityslaitetestissä, laadusta ( parh. arvosana 9) jne. No materiaalien kestävyys, siis myös teknisten, onkin sitten asia mikä ei päältäpäin näy.
Hurjalta tuntuu tuo vikaluettelo käyttäjien kokemuksina uudesta autosta. Tulee mieleen miten tuollaisella uskaltaa esim. talvella lähteä lappiin tms matkoille - turkishaalarit on ainakin syytä pakata vaatetuksena mukaan.
Suomessa 01-08kk myyty yli tuhat c4,sta, mahtaa korjaamoilla olla vipinää. :| tottapuhuen se juuri voi onneksi pakottaa maahantuojan korjaamaan usein toistuvia vikoja esim takaisinkutsuilla.
 No kerrotaan sitten kokemuksista kun niitä tulee.

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #27 : Syyskuu 18, 2011, 11:57:14 »
Hei, tuli tilattua uusi c4 exluciv var +xenon valoilla. Kun lueskelee kokemuksia sivulle kirjoittaneilta niin ekaksi tulee mieleen miten saisi tilauksen peruttua.. senverran hurjia kokemuksia jo uudesta autosta vikojen suhteen tuntuu olevan. :? Koeajossa auto tuntui miellyttävältä, 1.6 eHdi robottivaiteisena tuntui normaaliajossa ihan ok,ta. Lehdistöissä on kehuttu mukavuudesta, ko moottorilla kulutuksesta, varustelutasosta, voitto lämmityslaitetestissä, laadusta ( parh. arvosana 9) jne. No materiaalien kestävyys, siis myös teknisten, onkin sitten asia mikä ei päältäpäin näy.
Hurjalta tuntuu tuo vikaluettelo käyttäjien kokemuksina uudesta autosta. Tulee mieleen miten tuollaisella uskaltaa esim. talvella lähteä lappiin tms matkoille - turkishaalarit on ainakin syytä pakata vaatetuksena mukaan.
Suomessa 01-08kk myyty yli tuhat c4,sta, mahtaa korjaamoilla olla vipinää. :| tottapuhuen se juuri voi onneksi pakottaa maahantuojan korjaamaan usein toistuvia vikoja esim takaisinkutsuilla.
 No kerrotaan sitten kokemuksista kun niitä tulee.

heh :) kuinkahan paljon uutta c4 on myyty ja kuinka monessa myydyssä on olleet nämä *hurjat vikaluottelot*. jos ostaisit puheiden ja foorumien perusteella auton, et voisi ostaa mitään autoa. kaikissa autoissa ja niiden malleissa on jotain ongelma mitä takuuhuolto korjaa. oma c4 vts on ollut yhtä luotettava mitä edeltävä xsara vts:ssä. eli pienet ovat murheet olleet.

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 820
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #28 : Syyskuu 18, 2011, 12:31:02 »
Hei, tuli tilattua uusi c4 exluciv var +xenon valoilla. Kun lueskelee kokemuksia sivulle kirjoittaneilta niin ekaksi tulee mieleen miten saisi tilauksen peruttua.. senverran hurjia kokemuksia jo uudesta autosta vikojen suhteen tuntuu olevan. :? Koeajossa auto tuntui miellyttävältä, 1.6 eHdi robottivaiteisena tuntui normaaliajossa ihan ok,ta. Lehdistöissä on kehuttu mukavuudesta, ko moottorilla kulutuksesta, varustelutasosta, voitto lämmityslaitetestissä, laadusta ( parh. arvosana 9) jne. No materiaalien kestävyys, siis myös teknisten, onkin sitten asia mikä ei päältäpäin näy.
Hurjalta tuntuu tuo vikaluettelo käyttäjien kokemuksina uudesta autosta. Tulee mieleen miten tuollaisella uskaltaa esim. talvella lähteä lappiin tms matkoille - turkishaalarit on ainakin syytä pakata vaatetuksena mukaan.
Suomessa 01-08kk myyty yli tuhat c4,sta, mahtaa korjaamoilla olla vipinää. :| tottapuhuen se juuri voi onneksi pakottaa maahantuojan korjaamaan usein toistuvia vikoja esim takaisinkutsuilla.
 No kerrotaan sitten kokemuksista kun niitä tulee.
Ja yksikään vika ei ole tainnut tielle jättää. Aika pieniä nuo viat tuntuu olevan ja tässäkin on kerrottu vain parin auton kokemuksista.
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Poissa Karzan33

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #29 : Syyskuu 18, 2011, 14:29:59 »
Minut jätti eilen tielle. Jäähdytysjärjestelmän ylilämpö. Jätin auton huoltoasemalle ja kävin tänään tarkastelemassa tarkemmin. Auto ei meinannut lähteä kunnolla käyntiiin ja vähän aikaa käytyään tuli taas tuo ylilämpövaroitus. Jäähdytyspuhallin huutaa täysillä vaikka moottori ei ole vielä edes ehtinyt lämmetä.

Oma arveluni on että jäähdytysnesteen mittaus ei toimi oikein, siitä varmaan johtuu tuo kylmän moottorin huono käynnistyvyys.
Mutta mutta , huomenna korjaamolle.
C4 VTi 120 Confort 2011

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #30 : Syyskuu 18, 2011, 20:16:34 »
Lämpötila-anturi on viallinen. Kannattaa vaihtaa pian. Jos ei lähde käyntiin, niin kannattaa kokeilla ottaa liitin irti anturista. Voipi lähteä heti käyntiin kun ei tule väärää infoa vaan jonkinlainen oletusarvo.

Poissa keppana

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 32
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #31 : Syyskuu 29, 2011, 00:47:35 »
Nykiminen tulee ihan ajaessa pienellä nopeudella mutta häviää nopeasti. En ole kokeillut onko ilmastoinnilla vaikutusta. Täytyy huomenaamuna koittaa taas.

Mullekin tuli tuo kutsu kampikammion tuuletusputken lämmitysvastuksen vaihtoon. Kirje on päivätty 30.8.2011 joten eiköhän muillekin tule kutsu viimeistään huomenna.

Nyt kun auto kävi tuolla niin nykiminen on hävinnyt. Liekö ollut siitä kiinni, en tiedä.

Harmi että joutuu nyt kohta viemään auton uudestaan. Tyttöystävän veli peruutti kylkeen ja joutuu fixailemaan... osui suoraan eturenkaan kohdalle ja ohjaus puoltaa oikealle.


Hessu.xre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #32 : Lokakuu 16, 2011, 09:51:27 »
Jes, nyt on peräti th.km uuden c4 1.6 e-hdi mittarissa, jonka vaihteistona toimii tuo paljon parjattu BMP-vaihteisto. No, mitään uutuuden vikoja ei ole ilmennyt. joitakin "häiriöilmoituksia" jotka ovat olleet lähinnä omasta käyttövirheestä johtuvia, kuten esim startatessa ei ole malttanut odottaa ko merkkivalojen sammumista - no sehän ei inahdakkaan, siis ei vika.  :). Pienillä vaihteilla/nopeuksilla ajaessa nuo parjatut nykäykset ovat kyllä selvä miinus - mutta maantienopeuksissa 5-6 vaiheiden vaihtumista ei edes aina huomaa. Eka huomio manuaalivaihteita ( =ohjauspyörän) käytettäessä on että jos vaihtaa kylmänä liian nopeasti isommalle niin moottorin puhti loppuu silläkertaa siihen, vaide kyllä vaihtuu. No silläpuolella ei vielä kokemuksia enemmälti.
 Edelliseen (skoda vm-08 1.9dsl) verrattuna melu on hiljaisempaa c4,ssä, ohjaus miellyttävämpää joskaan ei täysin kiitettävä, moottorin ja alustan äänet pysyvät poissa ja moottorin kiihtyvyys selvästi parempi. Myös alustan toiminta ehkä miellyttävämpi tietyillä tiepinnoilla mutta kuppaisilla kyläteillä sivuttaisliikkeet epämiellyttvämpiä kuin skodalla. Tosin autot ovat paljolti erilaisia että vaikea verrata. Kaistavahti ei melestäni toimi niinkuin pitäisi, ainoastaan ns leveillä "suunnistuskaistaviivoilla" varoitaa jos ajaa viivan päälle.
Muut tutkat toimii ihan ok. No kerätään kokemuksia ja palataan sitten. :-\

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #33 : Lokakuu 16, 2011, 10:09:41 »
itselläni kaistanvahti huomaa jos menen katkoviivojen yli tai näiden suunnistuskaistaviivojen.

mutta jos käytät vilkkua ja sulla on kaistanvahti päällä, niin se ei silloin varota mitään. eli vilkku kertoo kaistanvahdille kuski tekee harkittua kaistanvaihtoa ei nukuksissa :)


PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #34 : Lokakuu 16, 2011, 13:28:48 »
Kannattaa opetella sille robotille kuinka vaihteet vaihdetaan, eli ratti viiksistä vaihtelet hauamallasi tavalla vaihteita ja samalla hiukan nostat kaasupoljinta vaihteen vaihdon kohdalla., Alkaa robotti oppimaan sopivat vaihdot ja omassa autossa vaihtoja ei huomaa kuin mittaristossa 2-3-4-5 ja 6 vaihteilla. 1 vaihteelta 2 vaihteelle vaihtaa nyt aika aikaisin. Autom. toiminnolla ajaessa saat vaihdot paremmiksi kun hiukan nostat kaasua vaihdon aikana. Tai no kokeilemalla oppii. Omassa toimii kyllä todella hyvin.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 768
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #35 : Lokakuu 16, 2011, 15:37:55 »
Kannattaa opetella sille robotille kuinka vaihteet vaihdetaan, eli ratti viiksistä vaihtelet hauamallasi tavalla vaihteita ja samalla hiukan nostat kaasupoljinta vaihteen vaihdon kohdalla., Alkaa robotti oppimaan sopivat vaihdot ja omassa autossa vaihtoja ei huomaa kuin mittaristossa 2-3-4-5 ja 6 vaihteilla. 1 vaihteelta 2 vaihteelle vaihtaa nyt aika aikaisin. Autom. toiminnolla ajaessa saat vaihdot paremmiksi kun hiukan nostat kaasua vaihdon aikana. Tai no kokeilemalla oppii. Omassa toimii kyllä todella hyvin.
Onko robotti todellakin oppiva?
Minulle on kerrottu, että se toimii aina samalla tavalla. Tosin minulla on vanha C4 BMP vaihteilla.
Manuaalia en käytä juuri koskaan. Toimii kyllä hyvin. Nyt ajettu vasta 150 tuhatta.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #36 : Lokakuu 16, 2011, 23:27:55 »
Kävin perjantaina hakemassa uuden C4 Vti 120 Confort Busineksen. Liikkeeseen jäi C4 vm. 2008. Ensivaikutelma uudesta autosta oli, että tämähän on kuin joku Audi tms.; niin hyvässä kuin pahassakin. Vanhan mallin persoonallisuus ja veistoksellinen muotoilu on mennyttä, mutta laatuvaikutelma on nyt aivan eri luokkaa kuin ennen. Eipähän tarvitse ainakaan enää kavereille perustella, miksi menin Sitikan ostamaan; sen verran tasokkaalta auto näyttää ja tuntuu. Täytyy kyllä myöntää, että kiinteää ratin keskiötä ja kojelaudan päällä olevaa mittaristoa tuli ikävä.

Sinällään jännä hinnoittelu, kun Confort Business -version saa melkein tonnin halvemmalla kuin perus-Confortin, vaikka varustelu on parempi. Hinnoittelun outouksia, mistä ostaja hyötyy. Heti alkuun asensin autooni vielä Exclusiven ja dieselmallien äänieristeet konehuoneeseen sekä Bilteman paksua vaahtomuovi+bitumilevyäänieristemattoa tavaratilan sivuverhoilun ja tavaratilan maton alle. Suosittelen molempia. Koneen ääni vaimeni selvästi ja renkaiden ääntä ei rehellisestikään sanoen meinaa kuulla vasta kuin reilussa kahdeksassakympissä karhealla pinnalla. Kumpa autossa olisi vielä kuudes vaihde, niin motarikin menisi nykyistä hiljempaa.

Varustelu on kiva ja erityisesti pidän siitä, että iPhonen kautta soitettava Spotify-tulee mukisematta Bluetoothin kautta stereoihin ja tottelee rattiohjaimia. Tämä oli iloinen yllätys, koska aina kaikki iPhone-telakatkaan eivät ohjaa Spotifyta, vaan ainoastaan laitteen omaa mp3-soitinta. Ja tietenkin puhelut tulevat ja menevät hand freenä kuin ajatus auton näytön ja rattiohjainten kautta.

Tässä tällaisia kokemuksia parin päivän ja parinsadan kilometrin matkalta. Hyvältä vaikuttaa tähän mennessä, mutta katsotaan sitten, kun kokemukset karttuvat ja talvi koittaa. Palaan asiaan tuonnempana, niin hyvässä kuin pahassakin, kunhan saan kilometrejä vähän enemmän mittariin.

Hessu.xre

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #37 : Lokakuu 17, 2011, 15:45:40 »
Muutama lisäys edelliseen tekstiini. Kääntyvä xenon ajovalojärjestelmä ja kulmavalosysteemi on todella loistava juttu. Valot tosi tehokkaat jo näin mustan tien aikaan, mitä sitten kun on luminen tie - pitäisikö ottaa aurinkolasit käyttöön  :) - tai paremminkin suositella vastaantulijoille. "Puolivaloilla" ajaessa näyttää raja kuitenkin olevan aika selvä, ja kääntyvät valot vähentävät häikäisyä vastaantuleville ainakin oikealle kaartuvalla tiellä. Kukaan vastaantuleva ei kuitenkaan ole vilkutellut valoja.
     Tuohon robottivaihteiston käyttöön on kuulunut monenlaisia ohjeita, nyt parin päivän aikana olen kokeillut ajaa tekemättä kaasulla mitään ihmeellisempiä liikkeitä - vaan yksinkertaisesti kun esim liikennevaloista lähtee ja painaa kaasua sopivasti niin että auto kokoajan kiihtyy (ei liian kovalla) ja pitää sitten käpälää paikallaan niin robotti nakkelee vaihteita suuremmalle niin että sitä edes tuskin huomaa ja kiihtyminen on lähes yhtä tasaista kuin esim volkkarin DSG vaihteillakin. Kaasun löysääminen-lisäämin ei kuitenkaan ajoitu tarkkaan vaihtamishetkeen, (oliko se peräti 0.6 sek) Kokeilkaa... olettaisin että näin on suunnittelija/valmistaja tarkoittanutkin.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #38 : Lokakuu 18, 2011, 16:17:40 »
Ensimmäinen outo havainto, josta syntyi huoli muutamien aiempien kirjoitusten perusteella. Autossa kun ei ole lämpömittaria, niin mietityttää, käykö kone liian kuumana.

Ajossa en ole huomannut mitään outoa, vikailmoituksia eikä varoitusvaloja ei ilmesty eikä puhallin huuda sen kummemmin. Mutta flekti lähtee humisemaan pienellä teholla virran katkaisemisen jälkeen. Pyörii vajaan minuutin. Tämä melkein aina ajotavasta ja matkasta riippumatta (motari, kaupunkiajo).

Onko normaalia? Muilla samanlaisia kokemuksia? Autoni on Vti 120 eikä ilmastoinnilla tai maskinsuojalla ole merkitystä ilmiöön. Huolto "ARVELI" että kuuluu asiaan. Konehuoneessa tuntuu muutenkin lämpimältä ainakin entiseen dieseliin verrattuna, mutta nehän eivät oikein muutenkaan jaksa tuottaa lämpöä edes lämmityslaitteelle.

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #39 : Lokakuu 18, 2011, 16:21:13 »
Kyllä minun autossani on tuo sama ominausuus. Sammuttamisen jälkeen flekti jää pyörimään hetkeksi tasaisella pienellä huminalla, mutta sammuu samalla kuin kojelaudan virtakin.
Uskon tämän olevan ihan normaalia.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

jones

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #40 : Lokakuu 23, 2011, 20:38:19 »
Omistajan käsikirja sivu 179 .kannattaa selailla jos jää joutoaikaa :-\

Poissa macceS

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 10
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #41 : Lokakuu 25, 2011, 07:35:23 »
Samalla lailla humisee meilläkin.... No problem...3000km ajettu eikä muutenkaan mitään valittamista.
Ainoastaan tämä Vti120 saisi olla ripeämpi, kun olen tottunut Octavian 1.4 Tsi:n kiihtyvyyteen, joka on huomattavasti parempi!

macceS
(vaimolla) C4 e-Hdi115 ETG6   -15
ex. C4 Vti120 -11

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #42 : Lokakuu 25, 2011, 15:40:49 »
Tehosofta maksaa 200 euroa tuohon 120vti moottoriin.

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #43 : Lokakuu 25, 2011, 21:05:10 »
Tehosofta maksaa 200 euroa tuohon 120vti moottoriin.

tehosofta ???

Poissa c5ts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #44 : Lokakuu 26, 2011, 23:06:23 »
Kokemukset 1.6 HDI BMP stop&start 2011/07 6000 km jälkeen:

- minkäänlaisia vikoja ei ole ollut - seuraavat taitavat olla enemmänkin ominaisuuksia;)
- kone jää rykimään jos starttaa heti, mutta kun malttaa odottaa varoitusvalojen sammumisen verran niin kone jää pyörimään normaalisti (ilmeisesti hehkutusaika mutta en löytänyt odotusohjetta ohjekirjasta)
- vaihteiston kanssa päästy sinuiksi - ei valittamista - rattiviikset erinomaiset koska toimivat myös autoasennossa
- 6 vaihteella 120 kmh vauhdissa kierroksia on vain 2000 rpm luokkaa (syy miksi valittiin dieseli)
- on hiljainen ja vielä hiljaisempi liikennevaloissa
- jousitus on hyvä (lähes C5 veroinen) - taka-akseli ei pauku terävissä kuopissa (eli jos paukkuu niin täytyy olla jotain vialla?)
- sinihammas ja usb yhteys toimivat hyvin (tosin joskus vanhan mallinen 6000 sarjan nokia ei ota yhteyttä automaattisesti vaan joutuu luomaan yhteyden, E52 mallin kanssa ei ole todettu ongelmia)
- stop&start toiminto toimii kylmälläkin moottorilla mikä on mielestäni väärin - nyt lähtiessä pitää muistaa kytkeä pois päältä ja sitten koneen lämmettyä takaisin (muutoin s&s on kyllä hyvä - C5:lla ajaessa tuntuu jo tosi typerältä kun moottori käy liikennevaloissa)

-- hyvin menee ja ollaan tyytyväisiä autoon
C5 HDI-163 A 2012
C4 e-HDI-112 bmp 2011

Poissa Rojekti

  • maajussi
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 156
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #45 : Lokakuu 27, 2011, 08:54:07 »
C5 Grand Picasso sai meikäläisistä juuri uuden omistajan. Avopuolison kanssa kun kyseiseen avaruussukkulaan astuttiin, oltiin aluksi epäileväisiä, mutta homma oli lopulta harvinaisen klaari; '02 C5 sai mennä vaihtoon juuri tähän kyseiseen yksilöön.

Pari juttua myönnettävä; hankinta kun on sen verran uusi:
- En ole vielä varma, mikä moottori autossa on.
- En ole ihan varma, onko autossa parkkitutkaa.
- Onko ultraääni sisuksissa vakiona?

Ja hyviä kokemuksia:
- Vaihteiston kanssa olin sinut sen sileän tien: mokoma muistutti lämpimästi 7-tonnisen traktorin Dyna6-vaihteistoa. Lähes kaikki kilometrit olen huruttanut M-asennossa.
- D-asennossa auto on vähän innokas kepittämään ja huudattamaan, tuntuu siltä, että on olemassa tasan kolme tapaa kiihdyttää: kepitys ja huuto, huuto, tai erittäin rauhallinen. Siksi M.
- Automaaginen parkki aiheuttaa vielä päänvaivaa ja aina joskus kaupan pihassa jään hetkeksi pohtimaan, mitä tein väärin, kun startti ei pyöri: vissiin ei kuitenkaan anna ennen kunnon hehkua käynnistää, näin lueskelin vessassa ohjekirjaa?
- Äärimmäisen mukava ajonautinto, avopuolison herkkä matkapahoinvointi ei aktivoidu kuten C5:ssa (comfortit) teki ja toisaalla hidasteisiin ei edelleenkään niin hirveästi tarvitse hidastella.
- Ratti ei laske niin alas, että polvella pääsisi kunnolla ohjastamaan, mutta ei haittaa.
- Tilava kuin mikä! Penkit alas, ja taakse mahtuu vaikka.. mitä. Se oli yksi hieno ajatus, jotta Eurooppaan lähdetään autolla ajelemaan, ja tämä Picasso myötäilee sitä aika mainiosti, kun takatilasta syntyy nopeasti matka-auto.
- Toisaalla myös maatilan rahtailuun passailee, tehot piisaavat vaikka rautakuormatrailerin vetoon, puhumatta eläinkuljetuksista. Renkaat sentään vähän leveämmät ja suuremmat kuin C5:ssa niin ehkä lisää prosentin maastokelpoisuutta. (Heh, Picasso nelivetona..poks)
- Kulutus varsin miellyttävän pienikokoinen.
- Hiljainen ja miellyttävä ajo, tosiaan se 2000rpm ja vaihde 6 riittävät, oliko se 110 vai jopa 130kph?

Autoon hankittava: webasto, tosin lienee turhan hintava, sekä se peräkoukku mahd.pian.

Pitää vielä myöskin radiota pohtia, josko löytyisi hyllytavarana tuon liitäntöihin sopiva radio, joka juttelee USB:ta. Onko tästä kokemuksia?
XM 1990, 2.0i, manuaali, mustat nahkapenkit (tärkeää)

Poissa macceS

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 10
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #46 : Lokakuu 28, 2011, 09:24:46 »
Tehosofta maksaa 200 euroa tuohon 120vti moottoriin.

Jahas, kiitos tiedosta! Mistäs ja miten tuommoisen saa?
macceS
(vaimolla) C4 e-Hdi115 ETG6   -15
ex. C4 Vti120 -11

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #47 : Lokakuu 30, 2011, 22:54:49 »
C4 VTi120 2011 20500km

Auto jätti tänään tielle.
Moottorilämpötilan varoittimet alkoivat huutaa ja kehottivat välittömästi pysähtymään.
Konepellin alla todella kuumaa ja kosteaa usvaa.
Tätä ennen kahtena edellisinä aamuina käynnistysongelmia kostean ja kolean yön jälkeen. Starttasi, muttei käynnistynyt kuin vasta toisella yrittämisellä. Tämän jälkeen nyhtämistä ja nykimistä, kuin tukehtumaisillaan olevassa käsiryyppyisessä autossa.
Termostaatti vaihdettu jo kerran, samoin huohotinputki (kampanja).

Auto jäi reilun 200kilometrin päähän kotoa.
Kiitos kuitenkin Citroenin maahantuonnin puhelinpalvelulle. Siirtokuljetus sekä sijaisauto hoituivat yhdellä puhelinsoitolla.
Lava-autokin tuli noin tunnissa.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #48 : Lokakuu 30, 2011, 22:57:32 »
Sulla on ollut kyllä huonoa säkää tuon auton kanssa. Lienee lämpötila-anturi viallinen tai sitten on jotain muuta kämmätty huollossa.

Poissa Karzan33

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 33
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #49 : Lokakuu 31, 2011, 13:37:27 »
Minulla kävi samalla lailla, tosin kaikki nesteet pysyivät sisällä. Uutta anturia sai odotella viikon Ranskasta.
Citroen-palvelu toimi muuten kiitettävästi.
C4 VTi 120 Confort 2011