Kirjoittaja Aihe: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista  (Luettu 76343 kertaa)

0 jäsentä ja 3 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #125 : Marraskuu 01, 2012, 16:16:47 »
Tänään sitten mentiin lava-auton kyydissä korjaamolle.
Starttaa, muttei käynnisty. Ja jos käynnistyy, niin tukehtuu saman tien.
Vihoitteli parina aamuna jo aiemmin, kunnes tänään laukesi.

Luotettavuus autoa kohtaa alkaa olla nyt nollassa.
Tämän auton kanssa yhteinen taival on ollut melko ikävä.
Mittarissa on kuitenkin vain 36tkm.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #126 : Marraskuu 01, 2012, 17:40:56 »
Tiedän, että tämä ei paljoa lohduta Petteriä, mutta laitan tämän kuitenkin siltä varalta, että joku on tämän palstan monista ikävistä kokemuksista huolimatta kiinnostunut edelleen C4:stä.

Minulla myöskin Vti120-moottorinen uusikorinen C4. Kilometrejä n. 30 000. Ei yhtään vikaa tai ikävää ominaisuutta vuoden käytön aikana. Auto jaksaa viehättää jokaisella ajokerralla yhä uudelleen ja uudelleen pehmeänmukavalla kulullaan ja täsmällisellä toiminnallaan. Tässä autossa on oikeasti laatuauton tuntua verrattuna esim. Skoda Octaviaan, millä myöskin ajelen. Ja Skodassa on kuitenkin turbokone ja DSG-automaatti, mutta kyllä tässä parivertailussa premium-arvosana menee selkeästi Sitikalle.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 638
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #127 : Marraskuu 01, 2012, 22:32:47 »
Topille iso HAA huuto. Harvoin näillä palstoilla kuullaan kehuja, suomalais-ugrilainen luonne varmaan ;) Meilläkin on satoja ( vai sanoisinko tuhansia) tyytyväisiä Citroen omistajia asiakkaina.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #128 : Marraskuu 02, 2012, 12:06:49 »
Tänään sitten mentiin lava-auton kyydissä korjaamolle.
Starttaa, muttei käynnisty. Ja jos käynnistyy, niin tukehtuu saman tien.
Vihoitteli parina aamuna jo aiemmin, kunnes tänään laukesi.

Luotettavuus autoa kohtaa alkaa olla nyt nollassa.
Tämän auton kanssa yhteinen taival on ollut melko ikävä.
Mittarissa on kuitenkin vain 36tkm.

Voi olla lämpötila-anturi, viallinen huohotinputken vastus, nokka-akselien anturit (etu ja taka).

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #129 : Marraskuu 02, 2012, 15:19:06 »
Tiedän, että tämä ei paljoa lohduta Petteriä, mutta laitan tämän kuitenkin siltä varalta, että joku on tämän palstan monista ikävistä kokemuksista huolimatta kiinnostunut edelleen C4:stä.

Minulla myöskin Vti120-moottorinen uusikorinen C4. Kilometrejä n. 30 000. Ei yhtään vikaa tai ikävää ominaisuutta vuoden käytön aikana. Auto jaksaa viehättää jokaisella ajokerralla yhä uudelleen ja uudelleen pehmeänmukavalla kulullaan ja täsmällisellä toiminnallaan. Tässä autossa on oikeasti laatuauton tuntua verrattuna esim. Skoda Octaviaan, millä myöskin ajelen. Ja Skodassa on kuitenkin turbokone ja DSG-automaatti, mutta kyllä tässä parivertailussa premium-arvosana menee selkeästi Sitikalle.

Ei minulla nyt vielä ikävä mieli tästä autosta ole. Kurjaa vain, että juuri minulle ajautui maanantaikappale alle. Minulla on hyviä kokemuksia tästä autosta ja tykkään sillä ajella. Olen niistä aiemmin maininnutkin :D

Autossa on jälleen viallinen lämpöanturi. Se on jo kerran vaihdettu-silloin jäin talvipakkasilla Lahden motarin varteen.
C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #130 : Marraskuu 02, 2012, 15:25:30 »
Ottaa liittimen irti lämpöanturista jos simahtaa, niin ei anna väärää tietoa.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #131 : Marraskuu 02, 2012, 20:23:25 »
Onpa tosi paljon harmia yhdestä ja samasta komponentista. Pahus! Yksi alihankkijan toimittama oikutteleva osa ja menevät fiilikset muuten niin mainioon autoon. Tsemppiä ja toivottavasti nyt laatu on lopulta parantunut niin, että saat luotettavasti pelittävän anturin tilalle.

jaakko1966

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #132 : Marraskuu 05, 2012, 08:26:04 »
Mulla confort business vti 120 vm.2011.Hyvinhän tuo tuntuu toimivan.Ajettu 35000 km.Mitä nyt joskus häiritsee tuo moottorimelu moottoritiellä-ja sais ehkä olla
6-pykälää vaihteissa.Muuten toiminut hyvin.Nyt pakkasilla tuppaa jäätymään kuskin puoleinen takaovi,ei meinaa sitten millään mennä lukkoon.Ilmeisesti vois voidella
jostain reiästä sitä mekanismia?Joskus olen myös huomannut jäähdyttimen nestepinnan alenemista,en tiedä mistä mahtaa johtua.Mitään vuotoja en oo havainnut missään.Pitäiskö tarkistuttaa korjaamolla.Talvimaskin käytöstä:onko helppo asentaa ja onko hyviä kokemuksia?Ainakin c5 meni paikalleen ilman mitään työkaluja.

VTSBOY

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #133 : Marraskuu 05, 2012, 09:41:05 »
Mulla confort business vti 120 vm.2011.Hyvinhän tuo tuntuu toimivan.Ajettu 35000 km.Mitä nyt joskus häiritsee tuo moottorimelu moottoritiellä-ja sais ehkä olla
6-pykälää vaihteissa.Muuten toiminut hyvin.Nyt pakkasilla tuppaa jäätymään kuskin puoleinen takaovi,ei meinaa sitten millään mennä lukkoon.Ilmeisesti vois voidella
jostain reiästä sitä mekanismia?Joskus olen myös huomannut jäähdyttimen nestepinnan alenemista,en tiedä mistä mahtaa johtua.Mitään vuotoja en oo havainnut missään.Pitäiskö tarkistuttaa korjaamolla.Talvimaskin käytöstä:onko helppo asentaa ja onko hyviä kokemuksia?Ainakin c5 meni paikalleen ilman mitään työkaluja.

laita lukkoon aseöljyä, niin ei jäädy :)

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #134 : Marraskuu 05, 2012, 12:20:33 »
Olen tätä täällä aikaisemminkin vouhottanut, mutta laitanpa taas uudelleen; niin täpinöissäni olen tästä meluasiasta.

Näillä kahdella jutulla nimittäin reilussa satasessa alkanut moottorin pörinä hävisi niin hyvin, että auto menee vain tasaisesti humisten vielä 130:ssäkin. Sen kummemmin moottori kuin renkaatkaan eivät enää kiinnitä yksittäisenä melunlähteenä huomiota.

En käynyt omaani sen rankemmin eristämään, mutta moottorin äänet motarilla saa lähes kuulumattomiin kahdella kikalla:

-Äänieristemattoa (mielellään aika raskasta) ihan irtolevynä tavaratilan maton ja varapyörätilan väliin. Pakoputken pörinät häviävät lähes tyystin. Homman viimeistelee vaikkapa ohuempi eriste takajalkatilaan lattialle irtomattojen alle. Meluntorjuntaa harrastava vuoraa tietenkin tarkemmin ja liimailee vaikka eristeet tavaratilan kylkiin, mutta itse en vaivautunut edes moiseen, kun on takuutkin ym.

-Mallikohtainen äänieristehuopa varaosatiskiltä konepellin alapintaan. Mitään omia viritelmiä ei kannata lähteä liimailemaan, jottei liima petä ja tipahda kuuman moottorin päälle. Mallikohtaisessa huovassa on napsautettavat kiinnikkeet ja on leikattu muutenkin konepellin muotoihin tyköistuvaksi. Maksoi kyllä toistasataa, mutta viimeisteli homman.

Jos näistä kahdesta haluaa valita toisen, niin kannattaa laittaa eristelevy tavaratilan lattialle. On halvempi ja itsekin yllätyin, että nimenomaa pakoputken ääni on se rasittavampi kuin moottorin ääni.

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #135 : Marraskuu 05, 2012, 12:58:27 »
Ja sitten vielä tuohon toiseen havaintoon eli jäädytysnestepinnan alenemiseen. Kehuin tuossa äsken C4:sta niin luotettavaksi, mutta nyt kun tuli puheeksi, niin tämä on ollut sellainen ihmetystä herättänyt seikka minullakin.

30 000 km kuluessa olen lisännyt kaksi kertaa jäähdystysnestettä sellaisen vajaan mittavälin verran. Minneköhän sitä häviää? Auto ei ole vielä merkkivaloja polttanut, mutta itse tulee silloin tällöin vilkaistua konepellin alle. Kun tämä ei ole ollut erityinen kiusa, niin unohdin kysäistä 20 000 km huollossa asiaa. Mitään vuotoja ei kyllä näy eikä tuo hupeneminenkaan kovin vauhdikasta ole.

Osaisiko joku antaa järkiselityksen, kuuluuko asiaan vai kannattaisiko kysäistä huollosta?

Poissa Topi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 319
  • Peukkuja: 1
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #136 : Marraskuu 05, 2012, 13:15:22 »
Sitten vielä talvijuttuja:

Itse voitelin lukkojen mekanismin suihkimalla spray-öljyä oven kantissa olevien reikien kautta lähinnä summamutikalla oven uumeniin. Reiät ovat lukkojen lähellä oven kantissa ja niissä on kumitulpat peittona. Ei ole jäätyny enää sen koomin.

Maskinsuojus menee napakasti paikoilleen ja istuu lähes huomaamattomasti rivoituksen päällä. Napsauttaa vain kiinni, ei sen kummempia työkaluja. Ja kestää irvistelemättä paikoillaan konepesuissa ym. Auto lämpiää tosi nopeasti ja on ilmeisesti muutenkin melkein pakkovaruste, kun lumi pölisee muuten flekstiin ja saattaa estää sitä pyörimästä. Flkeksti kun on jäähdyttimen ulkopuolella.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #137 : Marraskuu 07, 2012, 17:18:16 »
Tänään sitten mentiin lava-auton kyydissä korjaamolle.
Starttaa, muttei käynnisty. Ja jos käynnistyy, niin tukehtuu saman tien.
Vihoitteli parina aamuna jo aiemmin, kunnes tänään laukesi.

Luotettavuus autoa kohtaa alkaa olla nyt nollassa.
Tämän auton kanssa yhteinen taival on ollut melko ikävä.
Mittarissa on kuitenkin vain 36tkm.

Turhaa veit auton hinausautolla korjaamolle. Meillä teki vti 120 moottori nyt tuon saman. Kaasu puoliväliin ja starttausta. Käynnistyy, älä hellitä kaasua. Jos käynnistyksessä painetaan kaasu pohjaan, niin polttoainetta ei ruiskuteta eikä auto käynnisty. Anna olla kierrokset hetken korkealla. Hetken päästä toimii ok ja autolla voi ajaa. Tänään kun laittoi virrat päälle, niin lämmöt oli jo 70 astetta vaikka autolla ei oltu ajettu vuorokauteen ollenkaan eikä ollut lämmityksessä. Uusi termostaatti/lämpötila-anturi on nyt parannettua versiota. Hyllyssä olisi ollut vanhaa versiota, en huolinut. Huomenna laittavat uuden version.

Lämpötila-anturin oireilu alkaa siten, että lämmöt ei nouse niin nopeasti 90 asteeseen ja välillä lämmöt seilaa 85-95 astetta. Sitten alkaa polttoaineenkulutus nousta 0,5-1 litraa/100km. Sitten alkaa kylmäkäynnistysongelmat. Viallisesta anturista ei vielä tässä vaiheessa tule vikakoodia eikä autokaan mitään herjaa. Sitten kun anturi on lopullisesti sökö, niin herjaa ylilämpöä ym. Kannattaa esim. Kännykän kameralla ottaa videolle todistusaineistoa ja mennä merkkihuoltoon vaihdattamaan uusi osa takuuna.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #138 : Marraskuu 09, 2012, 20:30:04 »
Lämpöanturi asiaa:

Ekassa versiossa näissä oli vaihdettava anturi (näitä meni paljon), sitten tuli seuraava versio jossa termostaattikotelossa kiinteä anturi ja jos anturi hajosi (kestää ehkä vuoden verran), niin piti vaihtaa uusi termostaattikotelo, tässä uusimmassa versiossa on palattu takaisin vaihdettavaan anturiin joka on erilainen kuin edellisissä versioissa ja siksi pitää johtosarja vaihtaa uudempaan versioon. Toivottavasti on kestävempää sorttia. Kannattaisi ostaa varalle anturi jos hajoaa, niin äkkiä vaihtaa uuden tilalle itse.

Poissa c5ts

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 43
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista / BMP-DSG stop&start
« Vastaus #139 : Marraskuu 10, 2012, 00:15:37 »
Vittaan kyselyyn muutaman viesti ylös

päin - Pääsin sopivasti vertailemaan sitikan 1.6 HDI+BMP ja volkkarin 1.6 TDI+DSG toimintoja pitemmällä matkalla.

Ensiksi koneet: sitikan koneen vääntö tuntui voimakkaammalta (numeroiden valossakin 275/250 Nm) ja koneen ääni hiljaisemmalta.

DSG hyvää: tavallisen automaatin kaltainen ryömintä kun hellittää jarrun, nopeat ja pääosin huomaamattomat vaihdot
DSG huonoa: pitkä miettimisvaihe kun ohittaessa painaa kaasun pohjaan (johtuneeko siitä, että vaihteisto joutuu tekemään kaksi vaihtoa peräkkäin? - Volvon uudella kaksoiskytkimillä viive on DSG:täkin pidempi), manuaaliviikset puuttuvat (perinteinen manuaali vaihdekepissä on huono)

BMP hyvää: manuaaliviikset jotka toimivat auto-asennossakin (jos on alamäkeä voi naputella suuremman vaihteen tai ylämäessä/ohitustilanteessa voi naputella vaihteen pienemmäksi ja automaatti hoitaa jatkon, nopea kick-down vaihto pienemmälle ohitustilanteissa
BMP huonoa: opettelua vaativa vaihto 1->2 (käytännön neuvo: auto polkaistaan ykkösellä liikkeelle, ja varsinainen kiihdytys aloitetaan vasta kakkosella), ei ryömi (ruuhka-ajosta tulee nykivää kun vaihde välillä vetää ja välillä päästää)

Stop&start: Sitikan käynnistys on aivan omaa luokkaa (erillinen pikastarttimoottori - nopea ja huomaamaton käynnistys). Volkkari ilmeisesti käynnistyy normaalilla starttimoottorilla, hidas ja kovaääninen. Volkkarille plussaa siitä, että kevyellä pintajarrulla moottori ei pysähdy eli jarrun käytöllä pystyy säätämään pysäytystoimintaa.

Eli molemmissa on hyvät ja huonot puolensa.

Luinpa englantilaisen autolehden vertailun näistä kahdesta: kumpaakaan ei arvostettu suoraan paremmaksi vaan paremmaksi tulee se auto joka vastaa enemmän kuljettajan mieltymyksiä. Suomalais-saksalaiset autolehdet eivät tällaiselle lähestymistavalle juuri arvoa anna.


Korjattu Volkkarin lyhenne TDI:ksi kun oli HDI lipsahtanut yhteen kohtaan //KariM
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 10, 2012, 07:58:21 kirjoittanut KariM »
C5 HDI-163 A 2012
C4 e-HDI-112 bmp 2011

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #140 : Marraskuu 10, 2012, 11:09:32 »
1.6 TDi passatin Start Stop vaatii että jarrua painetaan koko ajan,vissiin muidenkin valmistajien start & stop toimii siten. Liikennevaloissa jalan nosto jarrulta -> auto käynistyy jalan painaminen jarrulle auto sammuu.  Luulisi että lastuaivon ohjelmointi olisi tehty siten että konetta ei jatkuvasti rääkätä liikennevaloissa samuu-käynnitsyy-sammuu leikillä, helpostikin voitaisiin ohjelmoida että auto ymmärtäisi olevan liikennevaloissa, jossa jono hissukseen tiivistyy.Tätä käynnistyy sammuu leikkiä jatkui muutamissa liikennevaloissa, autot kun matelevat, jono tiivistyy valoissa hieman. Auto voisi jäädä käymään.Kaippa automatiikan olisi saanut pois. Auto oli lyhyessä lainassa. Olen DSG:n kannalla jos BMP ja DSG:n väliltä pitää valilta. Luulisi että DSG jo kestääkin. 1.6 TDi on silti rouheampi ääninen kuin 1.6 HDi, voi olla makuasia mutta minun mielestä HDi käy hitusen pehmeämmin.Passatissa oli pehmoisempi kyyti kuin 508 pösössä ja penkki oli neutraalimpi ja mukavampi  passatissa. Minua kun jurppii nuo muka sporttiset persettä painavat pehmusteet, jotka löysin 508 pösöstäkin,enkä ole iso peffainenkaan. C4 picassoa odottelen, sitten tehdään valinta.Ilmeisesti sitikalle ei tule kaksoiskytkin laatikkoa, eli Megane Scenicicciin EDC laatikolliseen päädytään :) Lyhyt Scenicci ,1.5 DCi,EDC laatikolla on aito ranskalainen, hilajainen,pehmeä kulkuinen ja hintaan nähden sopivasti 3 lapsiselle perheelliselle tilava ja edullinenkin. Renun EDC on passeli laatikko, selvästi parempi kuin BMP. Minusta BMP on kehityksestä valovuoden EDC:tä ja DSG:tä jäljessä.Scenicin penkitkin on perusmallia,pitkähköllä istuin osalla jotta tukea reisille piisaa ja ilman hölmöjä "muka sportti pehmuste" -muokauksia jotka vain painavat paikkoja pitkällä taipalella.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #141 : Marraskuu 10, 2012, 14:14:44 »
Robotti on perinteinen manuaalivaihteisto joka on vain automatisoitu. Dsg on kaksoiskytkin loota ja todella kallis korjata sekä niissä ollut paljon ongelmia kuten muidenkin valmistajien kaksoiskytkin vaihteistot. Se vaan noissa dsg lootissa on harmina, että moni autoliike ei ota niitä edes vaihdossa ellei ole korjattu. Robotti loota on hyvin varmatoiminen mutta vaihtaa hitaasti.

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #142 : Marraskuu 10, 2012, 14:27:01 »
Mä en ainakaan ole kuullut tai lukenut että esim. Rellun EDCssä tai Fordin vastaavassa kaksoiskytkinlaatikoissa ois ollut mitään DSGtä vastaavia ongelmia. Korjatkaa toki jos olen väärässä.

Pari hyvää kaveria istuu hieman korkeammilla palleilla isoissa autoliikeketjuissa, ja olen heiltä kysynyt että miten esim. vaihdossa tarjottaviin DSG/TSi yhdistelmiin suhtaudutaan. Vastaus molemmilta oli että päällisin puolin hyvin, mutta käytännössä vaihtotarjouksessa monesti tätänykyä varaudutaan parin tonnin menoerään liikkeen katteen päälle, eli vaihtohyvitys ei ole paras mahdollinen. Etenkin kuulemma jotkin Audin mallit ovat ongelmallisia, koska niiden (laatikoiden) korjaaminen maksaa monesti enemmän kuin VW/Skodan vastaavien. Toisaalta VAGgineiden kysyntä käytettynäkin on kuulemma edelleenkin huippuluokkaa (aika harva siis näitä palstoja lukee), joten niistä pääsee silti eroon hyvällä hinnalla. Ja eihän kaikki niistäkään porsi.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #143 : Marraskuu 10, 2012, 15:23:52 »
On Fordin kaksoiskytkinlaatikossa ollut ongelmia. Esim. meidän työpaikan Mondeo ollut jo useasti korjattavana vaihteisto-ongelmista. Ei lähde liikkeelle. Vaihteita kun renaa pakkia ja eteenpäin useasti tai käyttää autoa sammuksissa ja uudelleen käyntiin, niin voi sitten lähteä eteenpäin.

youtubessa joitain videoita myös fordin loota ongelmista:

Poissa EHa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #144 : Marraskuu 16, 2012, 19:06:45 »
C4 kävi 15000km huollossa, takaovien tiivisteiden hankaumat paikkamaalattiin ja päälle laitettiin teipit. Pehmeämpiä tiivisteitä ei ole, uudet on toki aluksi pehmeät vastattiin!

jones

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #145 : Marraskuu 20, 2012, 20:18:23 »
C4 HDi 112  manuaali  ajettu 26000 km  1 huolto tehty. vaidettu pyyhkijän sulat ja käyty muutaman kerran tankilla. Ongelmattomia kilometrejä ^-^

Poissa macceS

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 10
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #146 : Joulukuu 03, 2012, 08:44:21 »
Vaimo ajellut tyytyväisenä nyt n. 16500km, ja muuten on ollut kaikki ok, mutta
nyt sitten toinen takaovi jäi "aukiasentoon", eli lukko/vivusto jäätyi niin, että ovi ei lukkiutunut.
Vein sitruunan lämpöiseen halliin vuorokaudeksi, ja nyt taas toimii hyvin...

Onko samaa ollut muilla TAKAOVISSA, ja miten takaovien lukkoja voi voidella, ettei vastaavaa enää tulisi?

macceS
(vaimolla) C4 e-Hdi115 ETG6   -15
ex. C4 Vti120 -11

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #147 : Joulukuu 03, 2012, 17:13:43 »
CRC Aseöljyllä. Jos hyvän haluaa, niin kannattaisi ottaa lukkolaite irti ja tiivistää siitä kaikki saumaraot ja sitten muovipussi lukkolaitteen päälle joka alaosastaan auki. Näin ei vesi valu lukkolaitteen päälle. Vaijereihin ja mekanismiin myös aseöljyä.

Poissa EHa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 16
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #148 : Joulukuu 29, 2012, 11:29:48 »
Mittarissa +15tkm  ja -20 pakkasta ulkona. Autoa puhdistaessa huomasin takaluukun lasissa 20cm pitkän särön , onkohan valmistus vaiheessa jäänyt jännityksiä?

Poissa PetteriK

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 39
  • Peukkuja: 0
Vs: Kokemuksia uusikorisesta C4 mallista
« Vastaus #149 : Tammikuu 03, 2013, 15:50:39 »
40tkm mittarissa.
Jarrupoljin painuu melkein pohjaan ja "suhisee". Jarrupoljinta auto käynnissä painaessa, vaste tulee hyvin alhaalla.
Jos auto ei ole käynnissä polkimen voi pumpata taas tiukaksi.
Äkkijarrutuksessa puuttui tehostus kokonaan. Bussin perälauta meinasi tulla vähän turhankin lähelle!
Jarrutehostimessa lienee jokin vika. Veholla tutkitaan.

Vaikka kuinka autostani pidänkin ja sen kyyti on mitä mainiointa, en enää ole vakuuttunut sen laadusta.


C4 VTI 2012 Exclusive
C4 VTI 2010 Exclusive