Kirjoittaja Aihe: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat  (Luettu 145119 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 785
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #350 : Marraskuu 16, 2017, 13:42:51 »
Esim. imuläppien testissä pitää autoa käyttää "min. 10sek" ja sammuttaa. Ei silti ikinä toimi tuo testi.
Voisko olla vikaa jossain sensoritiedossa tmv. jonka mukaan se Diagbox arvioi niiden ehtojen täyttymistä?
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa orhi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #351 : Joulukuu 31, 2017, 14:28:14 »
itte oon takunnu tuon -02 jumper 2,8 hdi:n kans. Mistäpä siitä luetaan vikakoodit, kun ei ole obd liitintä laisinkaan.

Paikalla yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 898
  • Peukkuja: 7
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #352 : Tammikuu 31, 2018, 13:23:17 »
Onks normaalia ECU:n toimintaa vai OBD-lukijan omituisuus, että moottorijarrutuksessa luettu LTFT-arvo pomppaa sataan prosenttiin? Torque Pro ilmoittaa samalla, että "open loop during deceleration", eli se tunnistaa moottorijarrutuksen jonkinlaisena erikoistilanteena ja voi itsekin syöttää jotain oletusarvoja LTFT-käppyrälleen moottorijarrutuksen aikana, jos ECU:lta ei saa silloin "oikeita" lukemia.

Mikään oikea lukemahan tuo ei ole eikä voi olla, kun vikakoodeja paukkuisi varmaan jo siinä, jos LTFT olisi edes 10-20%. Eikä se muutu muutenkaan noin nopeasti. Lisäks LTFT on nollan tienoilla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja päästöt täysin ok. Kierrosten tiputtaminen tyhjäkäynnille, kun ollaan parkissa ei myöskään ehdi laukaista tuota deceleration-tilaa ja LTFT pysyy alhaalla. Huomasinkin tämän omituisuuden vasta, kun ajelin Torque päällä asioilla ollessani.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 095
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #353 : Tammikuu 31, 2018, 22:47:23 »
Onks normaalia ECU:n toimintaa vai OBD-lukijan omituisuus, että moottorijarrutuksessa luettu LTFT-arvo pomppaa sataan prosenttiin? Torque Pro ilmoittaa samalla, että "open loop during deceleration", eli se tunnistaa moottorijarrutuksen jonkinlaisena erikoistilanteena ja voi itsekin syöttää jotain oletusarvoja LTFT-käppyrälleen moottorijarrutuksen aikana, jos ECU:lta ei saa silloin "oikeita" lukemia.

Mikään oikea lukemahan tuo ei ole eikä voi olla, kun vikakoodeja paukkuisi varmaan jo siinä, jos LTFT olisi edes 10-20%. Eikä se muutu muutenkaan noin nopeasti. Lisäks LTFT on nollan tienoilla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja päästöt täysin ok. Kierrosten tiputtaminen tyhjäkäynnille, kun ollaan parkissa ei myöskään ehdi laukaista tuota deceleration-tilaa ja LTFT pysyy alhaalla. Huomasinkin tämän omituisuuden vasta, kun ajelin Torque päällä asioilla ollessani.

Olisiko kyseisessä autossa sellainen systeemi että moottorijarrutuksessa se katkaisee polttoaineen syötön osasta tai kaikista sylintereistä tai tiputtaa sen ihan minimiin just sen verran että moottori ei sammu?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Paikalla yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 898
  • Peukkuja: 7
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #354 : Tammikuu 31, 2018, 23:23:57 »
Olisiko kyseisessä autossa sellainen systeemi että moottorijarrutuksessa se katkaisee polttoaineen syötön osasta tai kaikista sylintereistä tai tiputtaa sen ihan minimiin just sen verran että moottori ei sammu?

Varmaan syöttää just sen verran bensaa, ettei katalysaattori viilene. Tulisko toi bensatrimmi siitä, että oikeasti tarvittaisiin 0ms suuttimia auki, mutta tuon moottorijarrun takia syötetään kuitenkin hetken aikaa bensaa, ja jokin koodinpätkä laskee raa'asti, että syötetty aika / tarvittu aika = trimmikerroin, mikä on tuossa käytännössä ääretön.

Auto on siis normi bensa-C5, kuten edellisissäkin ihmettelyissä :)