Kirjoittaja Aihe: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat  (Luettu 157235 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #350 : Marraskuu 16, 2017, 13:42:51 »
Esim. imuläppien testissä pitää autoa käyttää "min. 10sek" ja sammuttaa. Ei silti ikinä toimi tuo testi.
Voisko olla vikaa jossain sensoritiedossa tmv. jonka mukaan se Diagbox arvioi niiden ehtojen täyttymistä?
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa orhi

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 6
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #351 : Joulukuu 31, 2017, 14:28:14 »
itte oon takunnu tuon -02 jumper 2,8 hdi:n kans. Mistäpä siitä luetaan vikakoodit, kun ei ole obd liitintä laisinkaan.

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 970
  • Peukkuja: 7
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #352 : Tammikuu 31, 2018, 13:23:17 »
Onks normaalia ECU:n toimintaa vai OBD-lukijan omituisuus, että moottorijarrutuksessa luettu LTFT-arvo pomppaa sataan prosenttiin? Torque Pro ilmoittaa samalla, että "open loop during deceleration", eli se tunnistaa moottorijarrutuksen jonkinlaisena erikoistilanteena ja voi itsekin syöttää jotain oletusarvoja LTFT-käppyrälleen moottorijarrutuksen aikana, jos ECU:lta ei saa silloin "oikeita" lukemia.

Mikään oikea lukemahan tuo ei ole eikä voi olla, kun vikakoodeja paukkuisi varmaan jo siinä, jos LTFT olisi edes 10-20%. Eikä se muutu muutenkaan noin nopeasti. Lisäks LTFT on nollan tienoilla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja päästöt täysin ok. Kierrosten tiputtaminen tyhjäkäynnille, kun ollaan parkissa ei myöskään ehdi laukaista tuota deceleration-tilaa ja LTFT pysyy alhaalla. Huomasinkin tämän omituisuuden vasta, kun ajelin Torque päällä asioilla ollessani.

Poissa hyper

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 175
  • Peukkuja: 10
  • ex: C5-II 2.0i Break
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #353 : Tammikuu 31, 2018, 22:47:23 »
Onks normaalia ECU:n toimintaa vai OBD-lukijan omituisuus, että moottorijarrutuksessa luettu LTFT-arvo pomppaa sataan prosenttiin? Torque Pro ilmoittaa samalla, että "open loop during deceleration", eli se tunnistaa moottorijarrutuksen jonkinlaisena erikoistilanteena ja voi itsekin syöttää jotain oletusarvoja LTFT-käppyrälleen moottorijarrutuksen aikana, jos ECU:lta ei saa silloin "oikeita" lukemia.

Mikään oikea lukemahan tuo ei ole eikä voi olla, kun vikakoodeja paukkuisi varmaan jo siinä, jos LTFT olisi edes 10-20%. Eikä se muutu muutenkaan noin nopeasti. Lisäks LTFT on nollan tienoilla tyhjäkäynnillä sekä kierroksilla ja päästöt täysin ok. Kierrosten tiputtaminen tyhjäkäynnille, kun ollaan parkissa ei myöskään ehdi laukaista tuota deceleration-tilaa ja LTFT pysyy alhaalla. Huomasinkin tämän omituisuuden vasta, kun ajelin Torque päällä asioilla ollessani.

Olisiko kyseisessä autossa sellainen systeemi että moottorijarrutuksessa se katkaisee polttoaineen syötön osasta tai kaikista sylintereistä tai tiputtaa sen ihan minimiin just sen verran että moottori ei sammu?
Nykyinen kulkuneuvo: Honda CR-V Ex: Citroen C5-II Break

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 970
  • Peukkuja: 7
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #354 : Tammikuu 31, 2018, 23:23:57 »
Olisiko kyseisessä autossa sellainen systeemi että moottorijarrutuksessa se katkaisee polttoaineen syötön osasta tai kaikista sylintereistä tai tiputtaa sen ihan minimiin just sen verran että moottori ei sammu?

Varmaan syöttää just sen verran bensaa, ettei katalysaattori viilene. Tulisko toi bensatrimmi siitä, että oikeasti tarvittaisiin 0ms suuttimia auki, mutta tuon moottorijarrun takia syötetään kuitenkin hetken aikaa bensaa, ja jokin koodinpätkä laskee raa'asti, että syötetty aika / tarvittu aika = trimmikerroin, mikä on tuossa käytännössä ääretön.

Auto on siis normi bensa-C5, kuten edellisissäkin ihmettelyissä :)

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #355 : Maaliskuu 09, 2018, 10:24:20 »
En tiedä onko aihetta jo käsitelty mutta nyt kun näyttäisi esim lexiaa saavan suht halvalla kiinasta (noin 50- 100 euroan hintaan)
niin tekeekö näillä mitään (jotain muuta mitä yleismallin obd lukijalla ei )
esim saanko sopeutettua kasuläpän?
Pääsenkö muuttamaan auton asetuksia niiltä osin mitä on auton mukaan mahdollista muuttaa?
Pääsenkö käsiksi turvalaitteisiin ja jarruihin ?

Onko kokemuksia näistä?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #356 : Maaliskuu 09, 2018, 10:45:32 »
Tekee niillä, sellaisethan kaikilla on. Luuletko, että ne euroopassa vähän kalliimmalla myytävät ovat jotenkin erilaisia? :)

kaikki edellä mainittu onnistuu.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 09, 2018, 12:28:47 kirjoittanut Teuski »
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #357 : Maaliskuu 09, 2018, 11:45:04 »
mietin vain sitä että puuttuuko noista halvoista kiinaversioista joitain ominaisuuksia mitä merkkiliikkeen testeristä on?

mutta jos näin ei ole niin pitäähän se tilaus laittaa vetämään

Poissa yason

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 970
  • Peukkuja: 7
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #358 : Maaliskuu 09, 2018, 11:59:21 »
mietin vain sitä että puuttuuko noista halvoista kiinaversioista joitain ominaisuuksia mitä merkkiliikkeen testeristä on?

mutta jos näin ei ole niin pitäähän se tilaus laittaa vetämään

Ne on kloonattuja kopioita alkuperäisistä ja kräkätyillä softilla. Ei ne kiinanpojat ole siellä mitään omia versioitaan kehittäneet :)

Poissa olli__o

  • Administrator
  • "C8"
  • *****
  • Viestejä: 1 337
  • Peukkuja: 14
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #359 : Maaliskuu 09, 2018, 12:23:49 »
Joskus oli versioita liitäntäboksista jotka olivat "vajaasti kalustettuja", eli eivät toimineet uudemmissa autoissa, eli piti valita hieman auton mukaan jota aikoo käpistellä. Samoin aina taitaa puuttua kaikki toiminnot joissa vaaditaan yhteys palvelimeen, esimerkiksi ohjelmistopäivitykset auton eri laitteisiin.

Muutenhan ne on laitepuolelta enemmän tai vähemmän hyviä laittomia klooneja, mutta erilaisia versioita ja erilaisilla osilla toteutettuna on, joskus oli myös esimerkkikuvia piirilevyistä joita ei kannattanut ostaa, eli ihan kaikki eivät ole täysin samanlaisia (kuten kiinanmanki ei ole Honda Monkey). Kai ne mainoslauseissa sanovat mitä sisältää ja missä pitäisi toimia ja kannattaa valita joku jonka toimivuudesta löytyy ostajien kommentteja.

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #360 : Maaliskuu 09, 2018, 12:32:14 »
Eikös joidenkin C5:sten kanssa ollut ongelmia jonkunmallisten Lexojen kanssa?

Jossain joskus mainittiin, että Diagboxin (Actia=laite, Lexia=softa vanhempiin, Diagbox=softa uudempiin) uudemmissa versioissa sellaiset ominaisuudet, jotka ennen toimivat, vaativat nykyään nettiyhteyden. Joten ihan tuoreimpaan versioon ei kannata päivittää.

Renaultin CAN CLIPistä on liikkeellä sisuskaluiltaan hyvinkin erilaisia versioita joissa on ihan selkeitä eroja toiminnassa.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 234
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #361 : Maaliskuu 09, 2018, 12:34:06 »
Niissä tulee tarratkin, joissa lukee Made in France. On ne vaan kovia poikia.  ;D
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #362 : Maaliskuu 09, 2018, 14:26:04 »
Niissä tulee tarratkin, joissa lukee Made in France. On ne vaan kovia poikia.  ;D
Mulle ainakin on tullut tarrat erikseen, se on sitten ihan oman omantunnon vastuulla että liimaako niitä siihen purkkiin  ;D
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #363 : Maaliskuu 10, 2018, 10:48:58 »
No niin. laitoin tilauksen vetämään. katsotaan mitä sieltä tulee  :)

Poissa Joni2402

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 314
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #364 : Maaliskuu 11, 2018, 15:57:20 »
ei ois kellään myydä diagboxia / autocomia / delphiä?
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #365 : Maaliskuu 12, 2018, 12:49:28 »
Autocomilla ei pystynyt sopeuttamaan kaasuläppää eikä parittamaan kaukosäädintä. Joten siksi laitoin tilauksen vetämään lexiasta. Oikeastaan tällä hetkellä vain tarvetta näille toiminnoille..

Poissa Joni2402

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 314
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #366 : Maaliskuu 12, 2018, 15:34:38 »
Oisko linkkiä laittaa lexiaan/diagboxiin?
Nykyiset: c5 x7 tourer 2.0hdi ja volvo v50 2.0d Entiset:C5 break -05`, Xantia 99`exclusive break

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #368 : Maaliskuu 12, 2018, 17:20:57 »
https://www.google.fi/url?sa=t&source=web&rct=j&url=http://www.wish.com/c/550c3a12cf357b0fed88d931&ved=2ahUKEwjcgbH_iefZAhXhZpoKHQ9RDxoQFjACegQICRAB&usg=AOvVaw2G51x88HxLaBj-Yb4vpIDN

[Mode-edit]:
Noissa wisheissä on usein tuo pakkokirjautumisikkuna, joka kuten tässäkin peittää melkein kaiken, tosin näkyy sieltä alta "loppuunmyyty"...

Mutta jos haluaa wishejä linkittää, niin mieleemmin ihan suoraan eikä googlen kautta, lisäksi vinkkinä, kun perään lisää
Koodia: [Valitse]
?hide_login_modal=trueei tule kirjautumisikkunaa, eli vaikka noin (vai pääseekö siitä jotenkin muuten eroon?):
https://www.wish.com/c/550c3a12cf357b0fed88d931?hide_login_modal=true
Mutta ei siellä silti mitään ostettavaa kai ole.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2018, 23:28:48 kirjoittanut olli__o »

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #369 : Maaliskuu 12, 2018, 23:37:52 »
Kiitoksia moderaattorille

Linkitin tuon puhelimella jossa "yhteys" tuohon wish ojelmaan
mietinkin että mahtaakohan näkyä

No tuolta hommasin kun sain halvemmalla kuin ebaysta

36 euroa oli ostoksella hintaa ja postikulut kympin verran
toimitusaika noissa on yleensä 2-6 viikkoa..

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #370 : Maaliskuu 13, 2018, 06:35:06 »
Toi Wish on muuten aika hanurista verrattuna muihin. Kyllä huomaa, että kohderyhmänä on kiinankaupan aloittelijat :)
Postikulut on aika poskettomat, monesta paikkasta saa ilman. Joka tuotteelle tietty erikseen, mutta se johtuu kauppapaikan luonteesta (vrt. esim. dealextreme, gearbest yksittäiset kaupat).

Kuvat ja hinnat on välillä aika härskiä kusetusta, esim. kengissä usein se mainostettu hinta on jollekin olemattomalle koolle, esim "8" kun muut koot ovat sarjaa 40-45 ja maksavat liki tuplaten.
Katselin jokin aikaa sitten bluetooth-kaiuttimia, kuvassa käsi kannattelee hervotonta boomboxia, mutta tiedoista selviää laitteen pituudeksi 17cm kun kuvassa näyttää vähintään 30-senttiseltä.

-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #371 : Maaliskuu 13, 2018, 07:23:42 »
jeps, kyllä tuon kanssa saa olla tarkkana mutta sieltä löytää yleensä muuta (tarpeetonta  :) ) sälää todella halvalla mitä ei esim ebaysta löydä samalla hintaa

Viimeksi tilasin pojan mopediin suutin setin n 6 eurolla missä kymmenen kappaletta suuttimia
(pää ja tyhjäkäynti suuttimia)

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 234
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #372 : Maaliskuu 13, 2018, 11:06:08 »
Amerikkalainen verkkokauppa, joka myy kiinalaista rihkamaa...siinä on jenkit kuitenkin välikätenä ja hämmentämässä.  ::)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*

Poissa turboapc

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 151
  • Peukkuja: 0
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #373 : Maaliskuu 25, 2018, 22:25:39 »
No niin Lexia tuli postissa ja asennettu (en vielä asentanut päivityksiä mitä tuli mukana) olikohan tuo 7.02 versio
Näytti kuitenkin olevan 09 vuosimallia ja potilas on 2003 joten ajattelin että tuolla pärjää

Hetken ehdin ihmetellä mutta en löytänyt kohtaa mistä voisin sopeuttaa tuon kaken ?
oisko tuohon kellään apuja antaa?
ja moottorin puolelta varmaankin tuo kaasuläpän sopeutus?

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 886
  • Peukkuja: 13
Vs: Diagnoosiohjelmat ja OBD lukijat
« Vastaus #374 : Maaliskuu 26, 2018, 07:58:40 »
Hetken ehdin ihmetellä mutta en löytänyt kohtaa mistä voisin sopeuttaa tuon kaken ?
oisko tuohon kellään apuja antaa?
Kerro tarkemmin mitä olet tekemässä. Onko sulla sellainen kake, joka on autossa jo toiminut vaiko ihan uusi?

Uuden paritukseen tarvitset turvakoodin (auton papereissa, jos ei ole niin marmorilta) ja kaikki käytössä olevat avaimet ja kaukosäätimet.

Jos paritus on jo tehty ja on muuten vaan mykkänä, niin käännä virrat päälle, pidä lukkonappia 10sek pohjassa, ota avain pois ja pitäisi toimia.
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96