Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki  (Luettu 37196 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 605
  • Peukkuja: 44
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #50 : Maaliskuu 03, 2012, 18:10:51 »
Mielestäni ei BMP runno mitenkään. Kyllä se on kuski joka runnoo niitä kaasulla. BMP ei ole oikein sovelias niille, joilla on painava kaasujalka.
No jos lukaisit tuon minun viestin läpi, niin moottorijarrutuksessa se lienee aika se ja sama kuinka raskas kaasujalka tuolla kuskilla on ::) Ja mitä tulee kiihdytykseen, niin vaihdot pehmeni kummasti uudella softalla ja jos tulee kiiru, niin aski manuaalille ja aina vaihdon yhteydessä jalka pois kaasulta kuten manuaali-askisessakin. Tällöin lusikan voi jo polkea konehuoneeseen aika huolella ilman sen suurempia vaihtojen nyökkimisiä - jopa 1007:ssa 8)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA GT -08

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 278
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #51 : Maaliskuu 03, 2012, 18:22:19 »
Mielestäni ei BMP runno mitenkään. Kyllä se on kuski joka runnoo niitä kaasulla. BMP ei ole oikein sovelias niille, joilla on painava kaasujalka.
No jos lukaisit tuon minun viestin läpi, niin moottorijarrutuksessa se lienee aika se ja sama kuinka raskas kaasujalka tuolla kuskilla on ::) Ja mitä tulee kiihdytykseen, niin vaihdot pehmeni kummasti uudella softalla ja jos tulee kiiru, niin aski manuaalille ja aina vaihdon yhteydessä jalka pois kaasulta kuten manuaali-askisessakin. Tällöin lusikan voi jo polkea konehuoneeseen aika huolella ilman sen suurempia vaihtojen nyökkimisiä - jopa 1007:ssa 8)
No ei ota kyllä moottorijarrutuksessakaan rajusti. Harvoin tosin tulee edes mitään rajuja moottorijarrutuksia, koska ajotapani on mahdollisimman ennakoiva. Sitten jos alkaa leikkiä sillä manuaalipuolella, niin saa vaikka kuinka rankasti jarruttamaan. Itse en käytä manuaalia siihen tarkoitukseen. Ei ole koskaan tarpeen.
Mulla on ilmeisesti myös hyvä softa. Olisivat halunneet sen huollossa aikoinaan päivittää, mutta kielsin. Minusta ehjää ei kannata korjata.
Citroën 2CV AZ Berline -56

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #52 : Maaliskuu 03, 2012, 19:32:51 »
Jos on vaihtamisongelmia, niin uudet ohjelmapäivitykset, nollaus ja sopeutus uusiksi. Vaihteistoöljy kannattaa vaihtaa, koska uutena noissa ei ole täyttä määrää öljyä laatikossa. N. 1.8 litraa, kun uudelleen täytöllä oli muistaakseni 2,1 litraa. Oma robotti laatikko vaihtaa vaihteet hienosti ilman ääntelyjä.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 605
  • Peukkuja: 44
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #53 : Maaliskuu 03, 2012, 19:56:38 »
No ei ota kyllä moottorijarrutuksessakaan rajusti.
Sehän on sittten hyvä. Pökössä aut.modessa se nakkaa pienempää moottorijarrutuksessa ja päästää kytkimen varsin hätäseen => etusten nastat ropajaa kummasti pienen hetken. Tuohon ei softapäivityskään siis tuonut korjausta. Tiedä sitten jos koittaisi tuota man.modella, mutta ei liene kuitenkaan askin tarkoitus että kuski vaihtelee noita modeja jatkuvasti :-\

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA GT -08

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #54 : Maaliskuu 03, 2012, 19:59:48 »
Ei ole sopeutettu oikein ja laatikkoöljyjä ei ole vaihdettu.

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 605
  • Peukkuja: 44
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #55 : Maaliskuu 03, 2012, 20:04:55 »
Ei ole sopeutettu oikein ja laatikkoöljyjä ei ole vaihdettu.
Tai uutuuden kankeutta vielä, 24tkm ajetussa autossa ;D

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA GT -08

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 587
  • Peukkuja: 26
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #56 : Maaliskuu 04, 2012, 10:38:25 »
Tuo 1007:n, C2:n yms. pikkumallien robottilaatikkohan on kuitenkin täysin eri loota kuin 508:n ja C4:n?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #57 : Maaliskuu 04, 2012, 13:43:52 »
Joo se on Sensodrive loota jota C2 ja C3 malleissa käytetty. On hitaampi ja vaihdot tuntuu.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 278
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #58 : Maaliskuu 04, 2012, 16:16:39 »
Joo se on Sensodrive loota jota C2 ja C3 malleissa käytetty. On hitaampi ja vaihdot tuntuu.
Minustakin BMP:tä ja Sensodrivea ei pitäisi sekoittaa keskenään. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Se vähän mitä Sensodrivellä ajelin, niin siirryin heti manuaalipuolelle.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 605
  • Peukkuja: 44
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #59 : Maaliskuu 04, 2012, 17:04:30 »
Minustakin BMP:tä ja Sensodrivea ei pitäisi sekoittaa keskenään. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Sorry, luulin että 2Tronic = BMP = sama aski auton koosta huolimatta :-[

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA GT -08

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #60 : Maaliskuu 04, 2012, 17:56:46 »
Peugeotilla se on aina ollut muistaakseni 2tronic nimellä, mutta oikeasti se on sensodrive loota.

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #61 : Maaliskuu 05, 2012, 14:13:21 »
C4 Grand Picasso, 2.0 BMP, vm.2008, n. 70 000 km. Vaihdelaatikon laakerit rikki. Vaihteistoöljyssä metalli lastuja.
Kyllä tuo taitaa olla aika tyyppivika, sillä olen asiasta kuullut jo joku aika sitten myös ihan toistakin kautta kaverilta joka noiden Picassojen kanssa on enempikin ollut tekemisissä :-\ Tuli vain puheeksi kun tuon 1007 2Tronic tuli taloon 8)

Hah, kieroutunut käsitys tyyppiviasta..

Käyppä tuolla lukemassa, niin ehkä käsityksesi tyyppivioista muuttuu vikkelään..

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=6771.0
http://www.tuulilasi.fi/kysymys/vagn-14-tsi-moottori-ongelmat?page=2

Useita/toistuvia vakavia tyyppivikoja --> ketjuvikoja, turbovikoja, vaihteistovikoja ja mitä lie muita vikoja..(vähän ajetuissa autoissa), ja tämä kaikki vieläpä yhdessä suomalaisten suosikki merkissä,eikä siis pelkästään tuossa 1.4tsi:ssä , vw "luottopeli", siis osta se..


Juttelin eilen kaverin kanssa noistä tsi ongelmista.
Tänään se sitten soitti heti aamulla että nyt niitä on kaks pihassa oottamassa.
Molemmat alle 60tkm ajettuja ja vika koodeina turbon mekaaninen vika ja nokan asentotunnistin.
Lähettivät suoraan vw korjaamolla taistelemaan korvauksista.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #62 : Maaliskuu 05, 2012, 14:18:45 »
Omasta 2000km ajetusta C4 1,6 hdi BMP:stä tuntuu kanssa hajonneen jotain. Auto nykii 1500-2000rpm kohdalla rauhallisesti kiihdytettäessä, etenkin ylämäkeen. Parkkiin tullessa haisee kytkin. Onko nää todellakin näin surkeita vehkeitä ettei kestä ajoa. Myös C2 alkoi kytkin luistaa keväällä ja alle 30Tkm ajettu. Onko tähän uuteen C4 jotain softa päivityksiä jo? Saattaapi olla viiminen sitikka jos näihin ei löydy korjausta.

Tästä omasta keissistä sen verran että nykiminen loppui kun tehtiin pidempi reissu mökille.
Eli vika oli aika varmasti se hiukkaspoltto kun ei kerinny polttamaan kunnolla taajama-ajossa.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #63 : Maaliskuu 05, 2012, 15:49:31 »
Kannattaa seurata polttoaineen hetkellistä kulutusta koska poltto on päällä tai asennuta lamppu takalasinlämmittimen johtoihin jolloin näet koska hiukkaspoltto on päällä.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 278
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #64 : Maaliskuu 05, 2012, 16:03:56 »
Kannattaa seurata polttoaineen hetkellistä kulutusta koska poltto on päällä tai asennuta lamppu takalasinlämmittimen johtoihin jolloin näet koska hiukkaspoltto on päällä.
Minkähän takia tuota polttoa pitää salata?
Olisiko se niin negatiivista mainosta, jos  näyttötaulussa varoitettaisiin polton käynnistymisestä? Osaisi sitten toimia oikein polton edetessä.

Uudessa Scanian kuorma-autoissa ilmoitus ja ohjeet tulee suoraan näytölle.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Folkke

  • Vieras
Re: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #65 : Maaliskuu 05, 2012, 16:25:12 »
Aiemmassa elämässä huollon tiskillä jouduin toistuvasti selitttämään että "se on ihan hyvä valo se, sen kuuluukin syttyä ,se näyttää milloin hiukkaspoltto" jne... Kun ko. merkki poisti koko ilmoituksen, tuloksena tyytyväisemmät asiakkaat.

Itseä kyllä kiinnostaisi tietää koska poltellaan...

Folkke
nolnelnolnolkaxkolseitnolkuuskolme

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 605
  • Peukkuja: 44
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #66 : Maaliskuu 05, 2012, 17:34:16 »
Kannattaa seurata polttoaineen hetkellistä kulutusta koska poltto on päällä
Opelissa polton aikana hetkellinen huitelee tyhjäkäynnillä lukemissa 3.0-3.5 l/h, normaalilla kylmällä koneella 1.0-1.5 l/h ja lämpöisellä 0.4-0.6 l/h. Eli kyllä tuossa melkoinen ero on ja jos oikein osaa kuunnella, niin huomaahan tuon polton moottorin käynnissäkin :-\

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA GT -08

Paikalla Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 576
  • Peukkuja: 22
  • Sukupuoli: Mies
  • BX 1.9 GTi A-91
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #67 : Maaliskuu 05, 2012, 18:38:32 »
Joo se on Sensodrive loota jota C2 ja C3 malleissa käytetty. On hitaampi ja vaihdot tuntuu.
Minustakin BMP:tä ja Sensodrivea ei pitäisi sekoittaa keskenään. Eroa on kuin yöllä ja päivällä.
Se vähän mitä Sensodrivellä ajelin, niin siirryin heti manuaalipuolelle.

Olen kokeillut C2 ja isoa picassoa noilla kyhäelmillä, kumpikin eroaa oikeasta automaatista kuin yö päivästä, tosin Alfan 147 on vielä kamalampi ja Dodgen variaattori viritys lähinnä säälittää.

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 278
  • Peukkuja: 13
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #68 : Maaliskuu 05, 2012, 18:48:15 »
Olen kokeillut C2 ja isoa picassoa noilla kyhäelmillä, kumpikin eroaa oikeasta automaatista kuin yö päivästä, tosin Alfan 147 on vielä kamalampi ja Dodgen variaattori viritys lähinnä säälittää.
Tottakai eroaa, koska kysymyksessä ei ole automaattilaatikko. Ei niitä kai kuulukaan verrata keskenään.
Pitää verrata vain automaatteja, tai robotteja keskenään.
Itse pidin  CVT vaihteistosta. Oli varsin kiva risteyksistä lähtiessä.
Citroën 2CV AZ Berline -56

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 605
  • Peukkuja: 44
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #69 : Maaliskuu 05, 2012, 19:20:02 »
Itse pidin CVT vaihteistosta. Oli varsin kiva risteyksistä lähtiessä.
Skootteri ;)

Omasta mielestäni perinteinen automaatti on varsin hyvä verrokki robotille, sillä jos robotti pääsee vastaavaan vaihtamisen mukavuuteen, niin kyseessä on tällöin todella hyvä robotti 8)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA GT -08

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 591
  • Peukkuja: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #70 : Maaliskuu 05, 2012, 20:05:14 »
Muttaku, robottivaihteiston ja automaatin rakenne on täysin erilainen, kun taas robotin ja manuaalin ei...

Oikeammin pitäisi verrata robottia hyvin vaihtavaan ihmiseen...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 2.2 -04

Sekä Land-Rover Series 2a 63

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 489
  • Peukkuja: 12
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #71 : Maaliskuu 05, 2012, 20:27:24 »
^ mielipide kyssäri, en olipitänyt yhdestäkään robottilaatikosta. DSG (vaikka on vika herkkä) vaihtaa paljon paremmin.

Poissa Jasu

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 591
  • Peukkuja: 26
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #72 : Maaliskuu 05, 2012, 20:32:54 »
^Minä taas olen, yhdestä, DS:n mehuvaihteesta...

Mielipidekysymys, tuo tykkääminen...
Dyane 4x4 IE -69, Sm 2.7 -71, Dyane IE -74, C8 2.2 -04

Sekä Land-Rover Series 2a 63

Paikalla HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 605
  • Peukkuja: 44
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #73 : Maaliskuu 05, 2012, 21:18:06 »
Muttaku, robottivaihteiston ja automaatin rakenne on täysin erilainen
Aivan! Jos joku on tehnyt manuaalin kylkeen niin fiksun automatiikan että se päihittää käyttömukavuudessa jopa perinteisen automaatin, niin todella hyvän keksinnön on kaveri tuolloin kyllä tehnyt 8)

Citroën Berlingo 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16
Suzuki GSF1250SA GT -08

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #74 : Maaliskuu 05, 2012, 21:21:03 »
Ei ole sopeutettu oikein ja laatikkoöljyjä ei ole vaihdettu.

Menee OT:ksi mutta liuta kysymyksiä jotka ovat askarruttaneet mieltäni jo jonkin aikaa: Miten tuo sopeuttaminen tehdään? Ilmeisesti tämä koskee ns. oppivia automaatti- ja robottivaihdelaatikoita? Voidaanko laatikko sopeuttaa vain yhdelle ns. oikealle ajotavalle (mikä ikinä lieneekään), vai vaihtoehtoisesti ja kuljettajan mukaan esim. joko mieluummin moottorin vääntöä käyttäväksi tai vastaavasti korkeammilla kierroksilla vaihtavaksi? Jos laatikko sittemmin "oppii" kuljettajan "huonoille" tavoille, voiko sen sopeuttaa itse uudestaan? Jos voi niin miten? Vastaavasti osaavatko kaikki merkkihuollot sopeuttaa laatikon, vai onko vain rahan tuhlausta sopeuttaa laatikko sattumanvaraisessa merkkihuollossa (eli antavat vaan valohoitoa)?

Yleisen mielenkiinnon lisäksi syy kysymyksiin on se että ostin yksityiseltä systerille Peugeot 1007 1.6 2tronicin, jonka haen myyjältä huomenna. On oletettavaa että laatikon sopeutus softapäivityksineen lienee paikallaan (muutaman muun huolto- ja korjaustoimenpiteen lisäksi), mutta ei huvittais viedä sitä täällä pk-seudulla hinnakkaaseen Autokeskukseen kun eivät suht uutena Pösöhuoltona kuitenkaan tiedä mitä ovat oikeasti tekemässä. Vastaavasti systeri asuu Vaasan suunnalla eikä sielläkään  asiantuntevalla Pösöhuollolla päästä brassailemaan. Sitikka jos ois kyseessä niin käskisin tietysti mennä Seinäjoelle heti....  ;)

Anyway, ois nasevaa jos joku pystyisi hieman valottamaan tuota laatikon sopeutusta ihan vaan muutenkin.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *