Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki  (Luettu 26260 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #75 : Maaliskuu 05, 2012, 21:50:45 »
Olisiko se niin negatiivista mainosta, jos  näyttötaulussa varoitettaisiin polton käynnistymisestä? Osaisi sitten toimia oikein polton edetessä.

Uudessa Scanian kuorma-autoissa ilmoitus ja ohjeet tulee suoraan näytölle.

Scaaniaa ajaa ammattilaiset ja heidän voi olettaa ymmärtävän mistä on kyse. Mutta jos jossakin tavallisen kansalaisen ostamassa autossa ilmaantuisi ruudulle ilmoitus "hiukkaspoltto käynnissä, ei saa sammuttaa", niin johan siitä päivälehdet repisivät lööpit "ekoautosta". Samaten varmasti pian joku rahanahne asianajaja löytäisi tehtäväkseen korvauskanteen, kun auton omistaja jätti auton käymään autotalliin ja talo paloi :)

Se kuulemma oikeassa oleva kuluttaja kun on sitä mieltä, että auto on häntä varten eikä toisinpäin, eikä hänen tarvitse tietää autoista sen enempää kuin mitä ajokortin saamiseen vaadittiin  :-\

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #76 : Maaliskuu 05, 2012, 22:00:04 »
Kannattaa varmaan käyttää automecassa seinäjoella tai ess autotalossa seinäjoella.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #77 : Maaliskuu 05, 2012, 22:04:34 »
Olisiko se niin negatiivista mainosta, jos  näyttötaulussa varoitettaisiin polton käynnistymisestä? Osaisi sitten toimia oikein polton edetessä.

Uudessa Scanian kuorma-autoissa ilmoitus ja ohjeet tulee suoraan näytölle.

Scaaniaa ajaa ammattilaiset ja heidän voi olettaa ymmärtävän mistä on kyse. Mutta jos jossakin tavallisen kansalaisen ostamassa autossa ilmaantuisi ruudulle ilmoitus "hiukkaspoltto käynnissä, ei saa sammuttaa", niin johan siitä päivälehdet repisivät lööpit "ekoautosta". Samaten varmasti pian joku rahanahne asianajaja löytäisi tehtäväkseen korvauskanteen, kun auton omistaja jätti auton käymään autotalliin ja talo paloi :)

Se kuulemma oikeassa oleva kuluttaja kun on sitä mieltä, että auto on häntä varten eikä toisinpäin, eikä hänen tarvitse tietää autoista sen enempää kuin mitä ajokortin saamiseen
vaadittiin  :-\

Hondassa on hiukkaspolton merkkivalo
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 05, 2012, 22:58:02 kirjoittanut Pasi A S »

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #78 : Maaliskuu 11, 2012, 20:39:45 »
Tarina on näköjään siirtynyt BMP:n ongelmista hiukkaspolttoon. No ei se mitään. Oma C4 BMP:n laakeriremppa oli kuulemma "harvinainen vika". Paitsi että maahantuojalta löytyi korjaussarja oikeine osineen suoraan hyllystä. Kaipa niitä laakereita sitten muutkin ovat tarvinneet...Nyt kyseinen kulkupeli on ollut muitten huolena melkein jo vuoden. Ihan hyvä ottaa välillä etäisyyttä PSA:n tuotteisiin. Jos taudin oireet esiintyvät, voihan sitä sitten mennä potkimaan sitikan renkaita. Ihan vielä se kuitenkaan ole tullut mieleen. Jos jonkun toisen merkin kanssa ehkä mukavuudessa häviää, sitä saa kuitenkin jotain muita ominaisuuksia tilalle.

Jos nyt automaattisitikka pitäisi hommata, niin sitten "oikea" automaatti, ei robottia.

Arskamalaattori

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #79 : Maaliskuu 12, 2012, 08:35:04 »
Tarina on näköjään siirtynyt BMP:n ongelmista hiukkaspolttoon. No ei se mitään. Oma C4 BMP:n laakeriremppa oli kuulemma "harvinainen vika". Paitsi että maahantuojalta löytyi korjaussarja oikeine osineen suoraan hyllystä. Kaipa niitä laakereita sitten muutkin ovat tarvinneet...Nyt kyseinen kulkupeli on ollut muitten huolena melkein jo vuoden. Ihan hyvä ottaa välillä etäisyyttä PSA:n tuotteisiin. Jos taudin oireet esiintyvät, voihan sitä sitten mennä potkimaan sitikan renkaita. Ihan vielä se kuitenkaan ole tullut mieleen. Jos jonkun toisen merkin kanssa ehkä mukavuudessa häviää, sitä saa kuitenkin jotain muita ominaisuuksia tilalle.

Jos nyt automaattisitikka pitäisi hommata, niin sitten "oikea" automaatti, ei robottia.

Sut muistan ja sulla olikin oikeastaan aika"jännä" vika, koska kaikkien muiden (ne) harvat bmp-vikaantumis kokemukset ovat koskeneet raskaampaa Grand picassoa, eivät siis koskaan tavallista henkilöautomallin c4:sta, niin kuin kertomasi mukaan sinulla.

Ajelet nykyään varmasti TSI Volkkarilla (vieläpä Dsg-vaihteistolla), kun olet silminähden kovin tyytyväinen ;D

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #80 : Maaliskuu 12, 2012, 08:54:49 »
Ajelet nykyään varmasti TSI Volkkarilla (vieläpä Dsg-vaihteistolla), kun olet silminähden kovin tyytyväinen ;D

HEP! Täällä toinen. Sormet ristissä kyynärpäitä myöten, puuta koputellen jne. Vielä se kulkee, vaikka VAGifoorumien mukaan DSGn olis pitäny hajota 53tkm mennessä vähintään kerran + parit ketjut ja turbon voiteluviat. :)

PS. Kaksi jarruvalopolttimoa olen vaihtanut ja bensaa juottanut 13tkm aikana. En muita kuluvia osia. Toistaiseksi.
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #81 : Maaliskuu 12, 2012, 20:14:25 »
Eipä ole DSG:tä eikä TSI:tä. Vaan Golf TDI Blue Motion. Manuaali.  ;D. 21 tkm takana ja ei ainuttakaan vikaa, edes polttimoita. Vaatii tosin tankkaamista silloin tällöin. Kesällä kulutus alkaen 3,6 sataselle. Keskimäärin kuitenkin 3,8 - 4 litraa tavallisella maantieajolla.

Nyt siis VW:llä. Tulevaisuutta en lähde ennustamaan automerkin suhteen. Yksi sitikka vielä on talossa ja se on toiminut ihan hyvin.

Poissa CitRane

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 218
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
    • Rutinoffin kuskin tarinoita
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #82 : Maaliskuu 12, 2012, 20:25:27 »

HEP! Täällä toinen. Sormet ristissä kyynärpäitä myöten, puuta koputellen jne. Vielä se kulkee, vaikka VAGifoorumien mukaan DSGn olis pitäny hajota 53tkm mennessä vähintään kerran + parit ketjut ja turbon voiteluviat. :)

PS. Kaksi jarruvalopolttimoa olen vaihtanut ja bensaa juottanut 13tkm aikana. En muita kuluvia osia. Toistaiseksi.

No ei kait noitakaan nyt kaikki ole hajoavia yksilöitä. Meillä on duunissa muutama DSG-laatikolla varustettu auto, enkä muista että yhdestäkään olisi laatikko kajahtanut. Muutaman tonnin ajettu Caddy meni muun syyn vuoksi hinurin kyydissä korjaamolle.

Aikoinaan omaa Citroënia ostaessa mietitytti BMP-laatikon kestävyys. Ilokseni täältä saa lukea, ettei niissä ole ollut suuremmin vikoja. Volkkarin suhteen olen itse ainakin ollut yllättynyt, että niissä on ollut noinkin paljon laatikko-ongelmia. Itse tiedän tosin henkilökohtaisesti vain yhden tutun, jolla meni Audista DSG-laatikko n. 20tkm kieppeillä. On sittemmin vaihtanut merkkiä muiden syiden vuoksi.
EX Citroën: C4 1.6 HDi BMP -08
Ilman elämää ei ole tarinaa www.rutinoff.net
Korvikeautojen koeajot

venetpe

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #83 : Elokuu 08, 2012, 06:22:57 »
175t ajettu C4 robottivaihteistolla ja nyt ilmennyt nopeuden suhteen tasaisesti nouseva sirklaava/ujeltava ääni. Kustannusarvio 2500-4000€. Vaihteiston korjaus tai vaihto tehdaskunnostettuun. Onneksi en ole ensimmäinen ja vertaistukea on saatavissa :)

C4_robotti

  • Vieras
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #84 : Elokuu 18, 2012, 19:35:09 »
Osanottoni  :( Hyvällä tuurilla maahantuoja saattaa tulla tonnilla vastaan (kuten omalla kohdallani). Muuten artisti maksaa. Kyllähän se kyrsii maksaa sellaisesta remontista, mitä ei nykypäivänä autoon pitäisi tulla.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 087
  • Peukkuja: 22
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #85 : Elokuu 19, 2012, 09:43:24 »
Otsikkoon liittymätön tarinointi muiden merkkien ongelmista siirretty ketjuun Muiden murheita.

 :police:

Poissa oddjob58

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 884
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #86 : Elokuu 19, 2012, 10:05:38 »
Oikein!
vv. 1968-1983 omistanut 8 rättäriä ja 1 GSA.
Ex Peugeotit 205, 405 (2kpl) ja 406
Ex Xsara II 1.6i 16V Break -04 2 kpl
Nykyisin Xsara Picasso 1.6i 16v -07

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #87 : Heinäkuu 14, 2014, 20:14:34 »
Olen nyt ajanut C4 Hatch Back 4000 km 6-BMP vaihteistolla ja olen erittäin tyytyväinen sen toimintaan. Autolla ajettu 145 000. Nyt on alkanut kuulumaan metallin hankausääni, kun lähtee liikkeelle reippaasti ylämäkeen. Liekö kytkin loppumassa ?
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #88 : Heinäkuu 14, 2014, 20:59:15 »
Kerran sisarmerkillä tuli riitatilanne maahantuoja eikä autoliike ottanu mitään kantaa eikä luvanneet mitään olisi pitäny maksaa remontti ite. Kirjoitin netissä tehtaan sivuille palautteen meni muutama päivä tuli lappu kotiin kaikki korvataan paitsi nesteet, maksettavaa jäi jäähdytysnesteet, koittakaa lähettää palaute tehtaalle jos on isoista epäselvistä korvauksista kyse.
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82

Poissa Äijänkäppyrä

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #89 : Heinäkuu 31, 2014, 12:08:37 »

Kysymys.

Ittellä on TDi 1.6 BMP6 vuosimalli 2008 ja ajettu nyt pikkasen alle 200tkm. Nyt on ilmennyt semmoinen "esko epäkeskon" kuuloinen sivuääni (hankaava/välillä kuuluu harvakseltaan metallikontakin ääntä). Ääni lähtee keulan puolelta - en osaa paikallistaa sitä. Tyhjäkäynnillä ääni häviää. Voimansiirto kytkettynä kuuluu tuo laahausta muistuttava ääni, joka selviten kuuluu
alakierroksilla pienellä nopeudella ajaessa, mutta kiihtyy ajonopeuden kasvaessa. Vaihdetta vaihdettaessa ei äänen taajuus muutu, joten liekö tuo vaihdelaatikossa, mutta ehkä kytkimestä
eteenpäin voimansiirtolinjasta voisi löytyä vika. Talvella oli jarrukengät vähän jumissa, mutta tämä ei mielestäni liitty nyt niihin, koska ei ilmene vapaalla, pyörän laakerikaan se tuskin on.
Flektiin lensi viime kesänä asuntovaunureissulla lintu ja se aiheutti sen pyrimiseen melkoisen epäkeskon - pitäis vaihtaa. Mutta tuskin tuo flektikään on syynä  Hihnat näyttäis pyörivän hyvin, on syytäkin koska ne ja pumppu vaihdettiin joku aika sitten. Asuntovaunun kanssa kytkin välillä antoi hajusteita peruutettaessa ja liikkeelle lähtiessä oli myös pientä kytkimen nykimistä - eli ei varmaan tykännyt lisäpuntista.

Onko vastaavaa laahaavaa ääntä tullut kellään muulla, lähinnä pitäisi osata paikantaa tuo vika.

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #90 : Heinäkuu 31, 2014, 12:36:55 »
Minä epäilin yhdessä vaiheessa kanssa kytkinvikaa, kun se kuului oikeastaan vain lähtiessä ylämäkeen, mutta kas kummaa se onkin turbon
ääni. Meneekö siellä sitten turbiinin siivet kiinni elikkä tavallaan "hukkaporttia" hakis.
Minun vian voi kokeilla jarru pohjassa ja antaa kaasua, niin ääni tulee. Ääni muistuttaa Ralliautojen vaihteen vaihtotilannetta.
Sinun vikasi voi olla myös turbon antama ääni.
Minulla C4 HDi 110 hatch back vm. 2009 BMP 140 000 km.
Minulla on suora ilmaputki vasemmasta lokasuojasta turbolle. Tietenkin siellä lokasuojassa on suodin.
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Poissa Äijänkäppyrä

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 15
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #91 : Heinäkuu 31, 2014, 13:49:31 »
Korjasitko turbon/ loppuiko kahina/laahaus? Minulla tuo kuuluu varmasti isommillakin kiekoilla, mutta se ikäänkuin häviää muun äänen sekaan, koska taajuuden kasvaessa varmaankin
massahitaus tekee tehtävänsä.

Poissa mph76

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #92 : Marraskuu 18, 2016, 13:55:31 »
No niin, nyt on hyvät neuvot kalliita...eli itsellä tilanne on se että vaihdelaatikko BMP6 vaihdettiin laakerivian takia (samalla kytkin hilppeet ja kaksoismassavauhtipyörä uudelleen, kestää ilmeisesti 120 tkm). Auto ns. kunnossa seuraavat kuukauden ajan ja sitten hajosikin itse vaihteenvaihtaja (oli aivot kärynneet), syyksi epäiltiin puppuyksikköä ja sekin vaihdettiin. No eilen hain auton ja kerkesin ajaa 10 km kunnes taas katos kaikki vaihteet autosta, eli osaako joku kertoa missä vika voisi olla kun kaikki laatikkoon liittyvät hilppeet on jo kertaalleen vaihdettu eikä tuota saa näköjään toimimaan ei sitten millään...alkaa käymään kukkaron päälle kun näihin mennyt jo 7500€ rahaa. Auto siis -07 Grand Picasso, ajettu 235000 km. Alkaa olemaan gearbox faulty jo liian tuttu näky kojelaudassa...

Mika

Edit: oireet laatikossa olivat siis sirklaava ääni kylmällä ilmalla, muuten kahiseva/laahaava. Laatikko vaihdettiin tehdaskorjattuun Veholta, kytkin ja muut kilkkeet tulivat Atoy autohuollon kautta, uudemman vian osat (lukuun ottamatta pumppuyksikköä, jonka hommasin ruotsista käytettynä) ja korjaukset tehty Veholla.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 18, 2016, 14:10:34 kirjoittanut mph76 »

Poissa Nmanner

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 30
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #93 : Marraskuu 29, 2016, 08:37:59 »
No niin, nyt on hyvät neuvot kalliita...eli itsellä tilanne on se että vaihdelaatikko BMP6 vaihdettiin laakerivian takia (samalla kytkin hilppeet ja kaksoismassavauhtipyörä uudelleen, kestää ilmeisesti 120 tkm). Auto ns. kunnossa seuraavat kuukauden ajan ja sitten hajosikin itse vaihteenvaihtaja (oli aivot kärynneet), syyksi epäiltiin puppuyksikköä ja sekin vaihdettiin. No eilen hain auton ja kerkesin ajaa 10 km kunnes taas katos kaikki vaihteet autosta, eli osaako joku kertoa missä vika voisi olla kun kaikki laatikkoon liittyvät hilppeet on jo kertaalleen vaihdettu eikä tuota saa näköjään toimimaan ei sitten millään...alkaa käymään kukkaron päälle kun näihin mennyt jo 7500€ rahaa. Auto siis -07 Grand Picasso, ajettu 235000 km. Alkaa olemaan gearbox faulty jo liian tuttu näky kojelaudassa...

Mika

Edit: oireet laatikossa olivat siis sirklaava ääni kylmällä ilmalla, muuten kahiseva/laahaava. Laatikko vaihdettiin tehdaskorjattuun Veholta, kytkin ja muut kilkkeet tulivat Atoy autohuollon kautta, uudemman vian osat (lukuun ottamatta pumppuyksikköä, jonka hommasin ruotsista käytettynä) ja korjaukset tehty Veholla.

Oisko sinne aktuaattoriin (vai mikä oikea nimi lienee) jäänyt ilmaa vaihdon yhteydessä  tai esim. kytkimen työsylinteriin.

Kallista leikkiä tuo vaihdelaatikkojumppa, varsinkin kun tilaa on C4GP niin vähän että aina jumpataan konetta ja apurunkoa ylösalas.

Joku reilu 100 tkm on kait suht normi kytkimen kestoikä BMP:lle. Rippuu ajetaanko kaupungissa vai tiellä. Mulla on nyt joku 245 tkm, kytkin vaihdettiin 235 kohdalla.

Vauhtipyörää ei vaihdettu kun klappia oli sen verran vähän. Siinä oli joku astemäärä jonka alle se klappi on vielä OK, toki en tiedä kuinka nopeasti se alkaa siitä kasvaa.

Kytkin + työsylinteri + työt oli joku 500€ yhteensä. Mutta kyllä se ammattikoululla aika kauan aikaa otti.
C4GP -2007 2.0HDI BMP6 263tkm, nyt jo 304 tkm

Poissa mph76

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #94 : Marraskuu 30, 2016, 21:39:17 »
Juu, Veho löysi vian eli nyt kun ensin vaihdettiin ohjausyksikkö ja pumppu niin itse vika olikin siinä palikassa joka vaihtaa niitä vaihteita, koko paketti tilaukseen (ohjausyksikkö, pumppu ja vaihteenvaihtaja)...eli meni 1800 hukkaan, hieman v****taa näin joulun alla...miksei nyt aina.
Edit, halvalla olet kytkinremontin saanut.
Mulle riittää nyt tää leikki ja merkki vaihtuu, olisi oikeasti kovalla rahalla korjattu C4GP myytävänä.

Poissa mph76

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #95 : Joulukuu 12, 2016, 15:23:57 »
Terve, ei kellään sattuis olemaan räjäytyskuvaa tuosta bmp6 laatikosta, jäi (turhaan) vaihettuja osia käsiin tuosta remontista mutta ei hajuakaan mitä nuo ovat kun ei tiedä edes mitä siellä pitäisi olla :)

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #96 : Tammikuu 17, 2017, 10:45:46 »
Joo, niin voisi sitä itsekkin hakea Internet + YouTube, mutta tässä muuan kuva !

Laita kuvat tänne, mitä sinulla on "ylimmääräistä" !
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Poissa mph76

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #97 : Tammikuu 25, 2017, 14:35:54 »
Kiitos näistä kuvista, itse en löytänyt oikein infoa tuosta BMP6 lootasta internetistä, tuolla myyntilinkissä on kuvat osista mitä löytyy ->
http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=26280.0 eli tuollaiset kilkkeet löytyy, ilmeisesti näillä nimillä (Vehon kuitista löyty nimikkeet), jos nyt ovat oikeat nimet noille.

Mika

Poissa VierasC4

  • Viestejä: 2
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #98 : Helmikuu 19, 2018, 10:22:18 »
Oma kontribuutio tähän ketjuun...C4 BMP6 Exclusive bensakoneella, nyt neljä kertaa tehnyt niin, että vaihteet häviävät kesken ajon. Kun vaihdetta yrittää siirtää päälle, se vaihtuu näytöllä hetkeksi oikein, mutta palaa nopeasti N-asentoon. Auton sammuttelu ja starttaus eivät auta asiaan. Jossain vaiheessa ruutuun tulee myös Gearbox fault -virheilmoitus. Erikoista tässä viassa on se, että se tulee ja menee. Kaksi kertaa nyt hinattu, ja molemmilla kerroilla auton on voinut lopulta ajaa lavalta pois ja vaihteet toimivat tällöin normaalisti. Veholla eivät kyenneet löytämään varsinaista vikaa, eivätkä toistamaan vaihteiden häviämistä. Vehon diagnoosi oli 9D047210 (en tiedä sanooko tämä mitään) ja vikakoodit, joita löytyi: P0925, P0896 ja P1767. Myös tällainen löytyi P171A -> Jarruvalokosketin viallinen, vaihdettu. Mitään ylimääräistä ääntä vaihteistosta ei kuulu.

Onko kenellekään tuttu tilanne tai osaisiko kukaan neuvoa, mistä kannattaa lähteä hakemaan ongelman ydintä?
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 19, 2018, 11:08:25 kirjoittanut VierasC4 »

Poissa Aakku

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 796
  • Peukkuja: 9
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso - BMP vaihteisto rikki
« Vastaus #99 : Helmikuu 19, 2018, 11:26:48 »
Oma kontribuutio tähän ketjuun...C4 BMP6 Exclusive bensakoneella, nyt neljä kertaa tehnyt niin, että vaihteet häviävät kesken ajon. Kun vaihdetta yrittää siirtää päälle, se vaihtuu näytöllä hetkeksi oikein, mutta palaa nopeasti N-asentoon. Auton sammuttelu ja starttaus eivät auta asiaan. Jossain vaiheessa ruutuun tulee myös Gearbox fault -virheilmoitus. Erikoista tässä viassa on se, että se tulee ja menee. Kaksi kertaa nyt hinattu, ja molemmilla kerroilla auton on voinut lopulta ajaa lavalta pois ja vaihteet toimivat tällöin normaalisti. Veholla eivät kyenneet löytämään varsinaista vikaa, eivätkä toistamaan vaihteiden häviämistä. Vehon diagnoosi oli 9D047210 (en tiedä sanooko tämä mitään) ja vikakoodit, joita löytyi: P0925, P0896 ja P1767. Myös tällainen löytyi P171A -> Jarruvalokosketin viallinen, vaihdettu. Mitään ylimääräistä ääntä vaihteistosta ei kuulu.

Onko kenellekään tuttu tilanne tai osaisiko kukaan neuvoa, mistä kannattaa lähteä hakemaan ongelman ydintä?
Mitään en asiasta tiedä, mutta olisiko mäkilähtöavustin jollakin tapaa syynä?

Väliaikatietona sunnuntaiyksilöstäni C4 BMP -07. Ajettu nyt 265 tuhatta. Vaihteistossa ei mitään oireilua. Vaihtaa pehmeästi edelleen. Öljyt vaihdettu kahdesti, eikä koskaan päivitetty softaa.
Citroën C4 e-HDi 112 Exclusive BMP -11
Citroën C4 HDi 110 Exclusive BMP -07
Citroën 2CV AZ Berline -56