Kirjoittaja Aihe: Xantia - Käytettyä ostamassa  (Luettu 47473 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Xantia - Käytettyä ostamassa
« : Marraskuu 05, 2006, 18:41:46 »
Moikka kaikille arvoisille Sitikkamiehille,

Havittelen "talviautoksi " itselleni käytettyä Xantiaa hintaluokassa alle 2000 euroa. Sen verran tietoa kyseisestä autosta on että ostokriteereinä on, että jakohihna ja jousipallot olisi vaihdettu/huollettu "lähiaikoina".  Muuta en oikein näistä valitettavasti tiedä.

Mitä muuta tällaisen pelin ostossa kannattaa katsoa, ja paikanpäällä tarkastaa?  Millaisia ratkaisevia eroja on 8-ja 16 venttiilisellä 2.0 litran moottorilla? Kaikki tieto kiinnostaa, niin ei tarvisi ihan ummikkona mennä näitä katselemaan. Tiedän, että tämä ei ehkä ihan huoltovapain auto ole, mutta lämmin autotalli on käytettävissä pieniä remontteja varten.

Yritin etsiä haulla vastaavaa aihetta, mutta en löytänyt, joiten kysäistäänpä näin  :)


pasi.r@pp.nic.fi

  • Vieras
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 19, 2009, 11:32:45 kirjoittanut PicassoHDI »

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #2 : Marraskuu 05, 2006, 19:21:49 »
Kiitoksia sinulle! Nuo Nettiauton Xantiat olen selannutkin, ja muutamasta ollut myyjän yhteydessä!
Pitääpä tutkia tuo antamasi linkki tähän Foorumille tarkkkaan.

LIsätieto on silti tervetullutta jos joku jaksaa kirjoittaa! :)

muokkaus: juu aika suppea linkkihän tuo oli, lisää vaan tietoutta jos löytyy.

Katselemani yksilöt ovat olleet 300 tuhannen kilsan rajaa lähestyviä, joihin kyllä ajkohihna on vaihdettu, ja pallotkin parin vuoden sisään ilmeisesti.

Saas nähä tuleeko Sitikka ostettua vai ei.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2006, 19:26:18 kirjoittanut Mukavuudenhaluinen »

Poissa ealab

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 603
  • Peukkuja: 4
  • "Hyvät pyhät, sanoi Manu maanantaina"
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #3 : Marraskuu 05, 2006, 19:53:16 »
Varsinainen Citroën- asiantuntijapoppoo ja - tiedosto löytyy www.sitruunapatonki.tk. Haku kuitenkin siten, että "sitruunapatonki" on määrävä sana.

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #4 : Marraskuu 05, 2006, 19:56:54 »
Varsinainen Citroën- asiantuntijapoppoo ja - tiedosto löytyy www.sitruunapatonki.tk. Haku kuitenkin siten, että "sitruunapatonki" on määrävä sana.

Haistanko sarkasmia tässä?  ??? :)

Joel

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #5 : Marraskuu 05, 2006, 20:07:47 »
Moikka kaikille arvoisille Sitikkamiehille,

Havittelen "talviautoksi " itselleni käytettyä Xantiaa hintaluokassa alle 2000 euroa. Sen verran tietoa kyseisestä autosta on että ostokriteereinä on, että jakohihna ja jousipallot olisi vaihdettu/huollettu "lähiaikoina".  Muuta en oikein näistä valitettavasti tiedä.


Tämän vuoden Tuulilaseissa oli testissä käytetty Xantia. Joten kirjatosta löytyy vielä.
Tuon ikäisessä/hintaisessa voi olla mitä vain ominaisuuksia ja vikoja. Mielestäni tärkeää olisi katsoa auton yleisilmettä, miten sitä on pidetty. Toiseksi huoltokirja tai kuitteja; onko autoa huollettu ja miten.

Jos nämä on kunnossa, niin sitten tuumaamaan kaupantekoa.

pasi.r@pp.nic.fi

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #6 : Marraskuu 05, 2006, 20:10:55 »
terve
tästä en tiedä onko jo mennyt
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/tekniikka.msnw?action=get_message&mview=0&ID_Message=86859&LastModified=4675590862971203385&all_topics=1
koeta hakia tuolta lisää osiosta keskustelu ,sitruunahaku:
http://groups.msn.com/sitruunapatonki/sitruunahaku.msnw
No,itse laittaisin kanssa 2.0 16v myllyllä, ei siinä pitäs olla niin paljoa tuossa vaiheessa enää hintaeroa ja on hiukka turvallisempikin siinämielessä että ohitustilanteissa riittää paremmin voimaa..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2006, 20:40:55 kirjoittanut pasi.r@pp.nic.fi »

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #7 : Marraskuu 05, 2006, 20:32:39 »
Kiitoksia kaikille tähän mennessä vastanneille.

Eräs myyjä sanoi tätä 2.0 16V -moottoria luotettavammaksi, kuin sitä 8-venttiilistä. Onko näin, ja mistä moinen johtuneepi? ??? :)

Lisätäänpä toinen kysymys: Onko normaalia, että auto käynnistyessä laskee alustan alas, ja 20 sek. päästä nostaa ylös?? Katsastusmiehen mukaan kuulemma on normaalia. Miten teidän mielestä?
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2006, 21:02:20 kirjoittanut Mukavuudenhaluinen »

Poissa Xari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 028
  • Peukkuja: 14
  • Sukupuoli: Mies
  • Xantia 1.8-99 Break BX 1.9 GTi A-91
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #8 : Marraskuu 05, 2006, 22:56:23 »
Lainaus
Onko normaalia, että auto käynnistyessä laskee alustan alas, ja 20 sek. päästä nostaa ylös?? Katsastusmiehen mukaan kuulemma on normaalia. Miten teidän mielestä?

Ei nyt ihan normaalia mutta vikana ei välttämättä ole muuta kuin LHM-pöntössä oleva imusuodatin tukossa ja/tai päävaraajapallo lopuillaan(~40€) Suodattimet voi pestä bensalla,löpöllä tai vaikka Fairylla ::)

Jos auto on siisti,ehjä ja kaikki toimii eikä ole vaihtanut omistajaa jatkuvasti se todennäköisesti on hyvä,pikkuvikoja täynnä olevaa kiertopalkintoa ei osta kuin "tasokkaan" Tuulilasi-lehden asiantuntevat toimittajat ;D


Jaake

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #9 : Marraskuu 06, 2006, 00:25:09 »
Mitäs tuossa nyt omaan on tullut tehtyä parin kuukauden aikana, auto on -97, 230 tkm ajettu.
-Koiranluut, tosin tämän teki myyjä, että meni leimalla läpi
-Kaikki pallot, tai vajoamisenesto on vielä laatikossa
-Molempien ovien lukot, melko yleinen vika käsittääkseni
-Jakohihna
-LHM:n vaihto
-Tyhjäkäyntimoottori, tämäkin kai likaantuu/hajoaa säännöllisesti
Tuollasia huoltokohteita ainakin tuossa oli, kaiken muun tiesin jo ostaessa paitsi tuon tyhjäkäyntimoottorin, noh tarvikkeena maksoi 39€, saa nähä tekeekö sillä mitään.

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #10 : Marraskuu 06, 2006, 00:42:12 »
Jees, kiitoksia vaan vinkeistä!

2-3 tuntia tämän palstan aktiivista selausta, ja kaikki Xantia-aiheiset topicit luettuna luulisin että nyt alkaa tuon jousituksenkin sielunelämä ja yleisimmät korjaustoimenpiteet selvitä :) Tuon Jaake:n mainitseman tyhjäkäyntimoottorin putsasin itse entisestä autostani muutes  :)

Silti vähän epäilyttää vielä sitikan osto, mutta jos keräisin rohkeuteni ja uskaltaisin kauppaa solmia. Hyvin kyllä selvisin edellisenkin autoni kanssa (Saab 9000 turbo CD, on muutes mahtava peli sekin 8)) Nyt Sitikan kanssa joutuisi sitten heti karsimaan varusteissa ja tehoissa, sekä luopumaan automaatista. No, talven yli ajattelin vaan tällä pärjätäkkin, silloin ei tarvita tehoja tai ilmastointia.  ::)

Pari melko kiinnostavaa yksilöä olisi näköpiirissä, toinen 2.0 8v konella, ja toinen 16 venttiilisellä. Jälkimmäisessä olisi paremmat varustet (airbag, ABS), mutta väri on aika kamala, punainen, ja hinta hieman korkeampi. Kaikenlisäksi siinä on kuskin lukossa vika, ei mene lukkoon, avain pyörii lukossa, mutta myyjä sanoi että se on itse helppo korjata. (joku läppä irronnut?) melkein 300 tkm rullattuja kuitenkin kumpainenkin. Hauduttelen nyt muutaman päivän asiaa, ja aion selata ahkerasti tätä foorumia. ;D

Sellaisen käsityksen sain että kohtalaisen lupsakkaa porukkaa täällä fooorumilla ainakin pyörii!

Lisäinfo edelleen tervetullutta :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2006, 00:50:01 kirjoittanut Mukavuudenhaluinen »

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 390
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #11 : Marraskuu 06, 2006, 08:35:00 »
Itse parin 9000:n ja kolmen Xantian kokemuksella voin lausua, että jälkimmäisten kanssa on päässyt huomattavasti vähemmällä. Pikkuvikoja ei ole juurikaan ja ruoste loistaa poissaolollaan. Tämä siis verrattuna vanhempiin tonnareihin jotka lienevät kopioineen sähkölaitteiden toimintavarmuuden ja ruostepolitiikan italiasta  :)
Tuo juttu että16V olisi luotettavampi kuin 8V on minulle uusi, olisi mielenkiintoista kuulla perusteita. Itselläkin tosin siintää kaukana horisontissa kaluston päivittäminen faceliftattuun automaattiin tässä jonakin päivänä.
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C6 3.0 Excl -06, C5 2.0 HDi tourer -13

mch42

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #12 : Marraskuu 06, 2006, 08:49:11 »
Kaikenlisäksi siinä on kuskin lukossa vika, ei mene lukkoon, avain pyörii lukossa, mutta myyjä sanoi että se on itse helppo korjata.

Tuttavan Xantiassa (-97) oli sama vika, Rekara vähän "herkisti paikkoja" lukkomekanismissa muun huollon yhteydessä eivät veloittaneet siitä ekstraa, eli ilmeisesti muutamassa minuutissa toi homma hoitui. Sen jälkeen lukko on toiminut ihan OK.

Lainaus
Tuo juttu että16V olisi luotettavampi kuin 8V on minulle uusi, olisi mielenkiintoista kuulla perusteita.

En tiedä koskiko lainkaan kaksilitraista, mutta aikoinaan muistin lukeneeni että joidenkin vuosimallien 1.8 8V:ssa oli tyyppivika joka aiheutti reipasta öljynkulutusta ja pahimmassa tapauksessa hyvin kalliin remontin. Asioihin paremmin perehtyneet voivat varmaan valaistaa asiaa tarkemmin. Itse tiedän vain että 220 tkm ajettu -99 1.8 16V ei kuluta tippaakaan öljyä, kun taas kaverin 140 tkm ajettuun -97 1.8 8V pannuun pitää jatkuvasti lisätä soosia.

Poissa KariM

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 5 120
  • Peukkuja: 22
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #13 : Marraskuu 06, 2006, 09:17:31 »
Itse olen pari kk. sitten tekemääni Xantia-ostokseen koko ajan vain tyytyväisempi. Nyt ajettuani 500km polanteisia maanteitä, koen suorastaan valaistuneeni uudesta ajomukavuudesta  8)

Itsekään en juuri tämän automallin kohdalla hairahtuisi moniongelmaiseen kiertopalkintoon; Xantioita on todella paljon liikenteessä, joten hyviäkin mahtuu joukkoon.

Omassani olen saanut tähän mennessä tehdä normaalin pallojenuusintakierroksen. Loput viat ovat olleet sähkölaitteiden alueella: Lukot, niiden johdotukset ja antenni. Uusimpana juttuna automaatti-ilmastoinnin puhallinkontrolli on alkanut sekoilla, olisiko tähän linkkivinkkiä?

Xanteri

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #14 : Marraskuu 06, 2006, 10:03:12 »
Uusimpana juttuna automaatti-ilmastoinnin puhallinkontrolli on alkanut sekoilla, olisiko tähän linkkivinkkiä?

Kerrotko vähän tarkempia oireita tuon puhaltimen osalta. Voi olla, että etuvastus on rikki: http://www.citroen-foorumi.com/forum/index.php?topic=353.0

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #15 : Marraskuu 06, 2006, 10:48:27 »
Itse parin 9000:n ja kolmen Xantian kokemuksella voin lausua, että jälkimmäisten kanssa on päässyt huomattavasti vähemmällä. Pikkuvikoja ei ole juurikaan ja ruoste loistaa poissaolollaan. Tämä siis verrattuna vanhempiin tonnareihin jotka lienevät kopioineen sähkölaitteiden toimintavarmuuden ja ruostepolitiikan italiasta  :)
Tuo juttu että16V olisi luotettavampi kuin 8V on minulle uusi, olisi mielenkiintoista kuulla perusteita. Itselläkin tosin siintää kaukana horisontissa kaluston päivittäminen faceliftattuun automaattiin tässä jonakin päivänä.

Nojuu, ruostettahan tuossa omassanikin oli ovissa, ei tosin pahasti, ja korjauksen jälkeen tuli tosi hyvä. Sähkövioltakin säästyin. Reilun vuoden omistin. Sain siitä sen verran rahaa vielä että jää vähän säästöönkin jos ostan sitikan talveksi. Ja autohan oli siis vuosimallin -89 Turbo CD automaatti kaikilla varusteilla, todella hyväkuntoinen kaiken lisäksi. Tehoa, varusteita, ja automaattia varmaan tulee ikävä, ja olihan se tilavakin, mutta mahdollisesti sitikkaan päätyessäni toivon että tuo kaasunestejousitus ja persoonallinen meininki korvaa em. puutteet ^-^ ;)

Katsellaan mitä käy :)

P.S Saabbia on jo ikävä :'(
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2006, 10:50:20 kirjoittanut Mukavuudenhaluinen »

andre

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #16 : Marraskuu 06, 2006, 10:57:49 »
En tiedä koskiko lainkaan kaksilitraista, mutta aikoinaan muistin lukeneeni että joidenkin vuosimallien 1.8 8V:ssa oli tyyppivika joka aiheutti reipasta öljynkulutusta ja pahimmassa tapauksessa hyvin kalliin remontin. Asioihin paremmin perehtyneet voivat varmaan valaistaa asiaa tarkemmin. Itse tiedän vain että 220 tkm ajettu -99 1.8 16V ei kuluta tippaakaan öljyä, kun taas kaverin 140 tkm ajettuun -97 1.8 8V pannuun pitää jatkuvasti lisätä soosia.

Tuo ns. "tyyppivika" koskee ainoastaan vm. 1993 1.8 8V autojen mäntiä. Uudemmissa on erilaiset männät eikä ole noita murheita ollut.
Itsellä 2 kpl 1995 1.8 8V autoja eikä kumpaankaan tarvitse lisätä öljyä huoltojen välillä. Toisella ajettu n. 260 000 km ja toisella 215 000 km.

Jussi

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #17 : Marraskuu 06, 2006, 11:21:18 »
Tehoa, varusteita, ja automaattia varmaan tulee ikävä, ja olihan se tilavakin, mutta mahdollisesti sitikkaan päätyessäni toivon että tuo kaasunestejousitus ja persoonallinen meininki korvaa em. puutteet ^-^ ;)

Vanhoista Citikoistakin löytyy malleja joissa ei ole noita puutteita ja aivan samaan hintaan kuin Saabejakin. Xantiaa saa kolmen litran V6:lla ja kahden litran turbolla, kuten myös XM:ää. Ruosteongelmat ovat kertaluokkaa pienempiä kuin samanikäisissä Saabeissa, sähkö- ja mekaaniset ongelmat samaa luokkaa kuin Saabeissa ja ajo-ominaisuudet omaa luokkaansa.

XM:n kanssa ei tule yhtään ikävä Tonnareita vaikka Tonnareita on tullut omistettua jokunen kappale ja reilut puolimiljoonaa kilometria niillä ajettua... Xantiasta en usko olevan Tonnarin korvaajaksi jos sen luokan autoihin on tykästynyt, kyse on kuitenkin täysin eriluokan autosta kuin Xantia.


P.S Saabbia on jo ikävä :'(

Totuttelet Citikoihin Xantian kanssa. Xantia on aika yksinkertainen ja ongelmaton peli, sen avulla on helppo päästä sinuiksi Citikoiden kanssa. Sitten kun taas alkaa iskemään tarve päästä ajelemaan edustusautolla niin kokeilet XM:ää ja Tonnaria... veikkaanpa että XM jää käteen :)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2006, 11:24:08 kirjoittanut Jussi »

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #18 : Marraskuu 06, 2006, 11:37:58 »
Tehoa, varusteita, ja automaattia varmaan tulee ikävä, ja olihan se tilavakin, mutta mahdollisesti sitikkaan päätyessäni toivon että tuo kaasunestejousitus ja persoonallinen meininki korvaa em. puutteet ^-^ ;)

Vanhoista Citikoistakin löytyy malleja joissa ei ole noita puutteita ja aivan samaan hintaan kuin Saabejakin. Xantiaa saa kolmen litran V6:lla ja kahden litran turbolla, kuten myös XM:ää. Ruosteongelmat ovat kertaluokkaa pienempiä kuin samanikäisissä Saabeissa, sähkö- ja mekaaniset ongelmat samaa luokkaa kuin Saabeissa ja ajo-ominaisuudet omaa luokkaansa.

XM:n kanssa ei tule yhtään ikävä Tonnareita vaikka Tonnareita on tullut omistettua jokunen kappale ja reilut puolimiljoonaa kilometria niillä ajettua... Xantiasta en usko olevan Tonnarin korvaajaksi jos sen luokan autoihin on tykästynyt, kyse on kuitenkin täysin eriluokan autosta kuin Xantia.


P.S Saabbia on jo ikävä :'(

Totuttelet Citikoihin Xantian kanssa. Xantia on aika yksinkertainen ja ongelmaton peli, sen avulla on helppo päästä sinuiksi Citikoiden kanssa. Sitten kun taas alkaa iskemään tarve päästä ajelemaan edustusautolla niin kokeilet XM:ää ja Tonnaria... veikkaanpa että XM jää käteen :)

Jep tiedän että Xantiaakin löytyy turbona (melko matalavireisenä tosin) sekä varusteita näihinkin saa, mutta sellaisen yksilön löytyminen on hankalampaa, ja se ei takuulla sovi mun budjettiini :| Mutta ei sillä väliä, uskon pärjääväni kyllä ilman tehoa ja ilmastointia talven yli, ainoa mitä ehkä vähän jään kaipaamaan enemmän on tuo automaatti ja varsinkin vakionopeudensäädin. No säästänpähän bensassa keppivaihteilla, ajan kuitenkin paljon kaupungissa. Tai mistäs sitä tietää jos Cruisella varustettu yksilö tulisi vastaan, tällä hetkellä katselemissani autoissa sitä ei ole :|

Xantiasta senverran kokemusta että muutmana kerran istunut kyydissä ja mukavan kyydinhän se tarjosi, sentakia uskaltaudunkin sellaista harkitemaan autokseni, sanokoon "Essonbaarin miehet" mitä tahansa  :P

Joel

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #19 : Marraskuu 06, 2006, 11:58:55 »
...sanokoon "Essonbaarin miehet" mitä tahansa  :P

Kaikkein "eniten" Citikoista tietää ne, jotka on joskus kuulleet siskonkaimanveljenkaverin kokemuksia autosta. Sitten kun kysyt omista kokemuksista sitikoista, kellään ei ole...

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #20 : Marraskuu 06, 2006, 12:06:29 »
...sanokoon "Essonbaarin miehet" mitä tahansa  :P

Kaikkein "eniten" Citikoista tietää ne, jotka on joskus kuulleet siskonkaimanveljenkaverin kokemuksia autosta. Sitten kun kysyt omista kokemuksista sitikoista, kellään ei ole...

Jep huomasin saman asian Saabia ostaessani. Sitten seurasi epäilijöiden ja "tietäjien" ensimmäinen kyyditys kyseisellä autolla, ja sitä seurasi selkeästi innostuneen kiinnostunut pyöriminen auton ympärillä.. "-pitäisiköhän minunkin tällainen Saabbi.. :P :? ^-^ :P"


Jaake

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #21 : Marraskuu 06, 2006, 13:01:58 »
Kaikenlisäksi siinä on kuskin lukossa vika, ei mene lukkoon, avain pyörii lukossa, mutta myyjä sanoi että se on itse helppo korjata.

Tuttavan Xantiassa (-97) oli sama vika, Rekara vähän "herkisti paikkoja" lukkomekanismissa muun huollon yhteydessä eivät veloittaneet siitä ekstraa, eli ilmeisesti muutamassa minuutissa toi homma hoitui. Sen jälkeen lukko on toiminut ihan OK.


Vähän riippuu kuinka helppo homma. Tuo lukkohan toimii niin, että jos avain ei käy se ei käännä ollenkaan lukkopesän pohjaa ja sitä kautta avaa lukkoa, vaan sisin sylinteri vaan pyörii tyhjää. Mulla oli ainakin käynyt niin, että lukot oli kuluneet ja avain meni liian syvälle ja lukko pyöri tyhjää. Tuohon ei pelkkä herkistely auttanut vaan lukkopesä piti purkaa ja vähän pihdeillä muotoilla ettei avain mene liian syvälle. En tiedä kuinka pitkäikäinen tuo korjaus on, koska avainta pitää joka tapauksessa avatessa hieman painaa sisäänpäin, että sisempi sylinteri (tai mikä sen nimi nyt onkaan) ottaa kiinni lukkopesän pohjaan.

Itse tosin purin koko lukkopesän atomeiksi ennen kun tajusin mikä toimimattomuuden aiheuttaa. Ja suurin homma oli saada ne tapit ja jouset sinne takaisin vieläpä oikeaan järjestykseen.

Jaake

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #22 : Marraskuu 06, 2006, 13:08:02 »
Tuon Jaake:n mainitseman tyhjäkäyntimoottorin putsasin itse entisestä autostani muutes  :)


Joo minäkin tuo ensin putsasin, mutta oli vissin tullut tiensä päähän, kun putsauksen jälkeen toimi niinkin hyvin, että aina ei ollut tyhjäkäyntiä ollenkaan. Ennen putsausta se oli vaan usein liian korkealla. Aika hauska oli muuten kun se sääteli itseään vaihdon jälkeen tuo auto. Siinä se seisoi pihassa ja kaasutteli muutaman minuutin kuin teinicorolla liikennevaloissa. Minä tupakoin vieressä ja mietin, että tuleekohan tästä nyt mitään.

Sitten tosta omasta listasta unohtui tietysti tuo takaovien johtojen korjaus, toiselta puolella muistaakseni 2-3 poikki toiselta kaikki.

Mukavuudenhaluinen

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #23 : Marraskuu 06, 2006, 21:17:18 »
Hei taas,

Päivitystä sen verran tilanteeseen, että käyn huomenna aamupäivällä katsomassa -95 vuosimallin 2.0 16v koneella olevaa autoa, mittarissa on 296 000 km, etupallot vaihdettu vuosi sitten, ja takapallot kolme. Jakohihna vaihdettu. LHM ei tietoa.

Tiedossa olevat viat on, että tuo kuskinoven lukko ei ota toimiakseen, avain ilmeisesti pyöri tyhjää, kaukosäädin ei pelaa (paristo? Myyjällä ei tietoa enempää joten en laske pelkän pariston varaan), sekä taustapeili on irronnut tuulilasista  :)  Joku hydrauliputki on kuulemma hankautunut joskus rikki ja vaihdettu (etulokasuojan tienoilla). Konetilassa tarra siitä jakohihnan vaihdosta, sekä olikohan Seinäjoen?? Citroen-Huollon joku tarkistustarra. Sivuhuomautuksena mainittakoon, että takavalot eivät ole mattaantuneet. Auto on uudemmalla Airbag-ratilla.

Sillä mielellä vähän lähden, että jos auto on luvatun oloinen, niin tulen sen kanssa takaisin, en jaksaisi bussillakaan edestakaisin suhia :|

Saa kommentoida :)

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2006, 21:25:38 kirjoittanut Mukavuudenhaluinen »

Joel

  • Vieras
Vs: Xantia - Käytettyä ostamassa
« Vastaus #24 : Marraskuu 06, 2006, 21:26:34 »
Onnea auton hankinreissulle ja pidetään ne silmät auki  :)
Huonoin tlanne on, jos autoon ihastuu ensi näkemältä, saattaa tulla virheostos...