Kirjoittaja Aihe: C5 - Takapää laskee itsestään  (Luettu 23888 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Maddis

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #75 : Helmikuu 25, 2008, 07:27:22 »
Vastataans vanhaan säikeeseen, kun tuli ajankohtaiseksi omalla kohdalla.

Eli C5 Break -02 ajettu vajaa 92tkm. Lauantaina kävin ajeleen eikä mitään, sunnuntaina menin putsaileen sitten lumia auton päältä niin eiköhän ollut perse maassa. Nosti kyllä auton ylös, kun aukasi keskuslukon. Vilkuilin auton alle, että lentääkö LDS muttei näkynyt. Nyt sitten maanantai aamuna sama juttu. Eli tarttis tehrä jottain.

Onko teillä oireillut jousitus mitenkään ennen kuin perä on alkanut tippumaan? Itselläni on ollut hieman sitä oiretta, että on keula noussut työpäivän aikana eikä perä laskenut. Sitten kun aukasee keskuslukon niin keula laskee noin sentin pari. Vasta noin kk sitten auto seiso melkein viikon ja laski sinä aikana tasaisesti kummastakin päästä noin reilun sentin että aika äkkiä tuo vika tuli.

Ei oo paikkaa saati taitoa(eikä sisua opetella tuolla loskan keskellä) joten korjaamolle sen taitaa joudua viemään.

Maddis

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #76 : Helmikuu 26, 2008, 18:07:27 »
Ei näköjään pysty muokkaan omaa viestiä. Noh, laitetaan uusi.

Tänään käytin korjaamolla ja katseltiin takasylinterit ja ohivuotoletkut ja muutenkin tutkittiin eikä mitään ulkoisia vuotoja näkynyt. Saa sitikka mennä polvilleen minun puolesta, kun ei kerran nestettä hukkaa mihinkään.

Poissa kimi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 50
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #77 : Helmikuu 26, 2008, 23:28:06 »
Sama vika täällä kuin Xanterillakin eli vasemman jousisylinterin vaihtaminen auttoi.
Lainaus
säiliöstä korkki auki
sitten auto pyörät maassa(normaalissa ajoasennossa)paluuletkut irti sylinterien päästä  ja katsoo tuleeko nestettä sylinteristä päin tiputtamalla.. ja se sylinteri on rikki josta tulee nestettä!!
tällä ohjeella korjaamolla paikallistettiin vika.
C5 THP 156 Comfort Business Tourer AT -10

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #78 : Huhtikuu 16, 2008, 19:45:17 »
Pari viikkoa sitten alkoi kanssa perä putoamaan -05 faceliftistä. Aikani sitä katselin, kunnes merkkihuolto totesi tilanteen ja tilattiin aika takahydraulisylinterien vaihdolle. Sylinterit vaihdettiin tänään molemmin puolin ja autoliike tuli onneksi 50% mukaan, kun vasta tammikuussa auton ostin. Mutta saas nähdä miten käy. Mielestäni äsken töistä lähtiessä ovea avattaessa perä nousi jo jonkin verran ylöspäin, vaikka oli ollut parkissa vasta pari tuntia.

Tosin tässä oli outo tapahtuma hieman aiemmin kun kävin parkkipaikalla tupakilla ja huomasin, että ovet oli jääneet auki. Laitoin kaukosäädöllä ovet lukkoon. Keula putosi silmin nähden. Useinmitenkin tuo keula näyttää olevan varsin korkealla, kun katsoo renkaan ja lokasuojan väliä. Paljoko siinä normaalisti kuuluu väliä olla? Voi olla, että kuvittelen omianikin.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

joffe

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #79 : Huhtikuu 17, 2008, 09:58:16 »
Tosin tässä oli outo tapahtuma hieman aiemmin kun kävin parkkipaikalla tupakilla ja huomasin, että ovet oli jääneet auki. Laitoin kaukosäädöllä ovet lukkoon. Keula putosi silmin nähden. Useinmitenkin tuo keula näyttää olevan varsin korkealla, kun katsoo renkaan ja lokasuojan väliä. Paljoko siinä normaalisti kuuluu väliä olla? Voi olla, että kuvittelen omianikin.

Samanlaista käyttäytymistä havaittavissa täälläkin. Eli parkissa keula jää ylös. Kun sitten avaa lukituksen kaukolla, niin keula laskee alas "normaaliasentoon". Liekö tuo vika vai ominaisuus?  :)

CeeVitonen

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #80 : Huhtikuu 17, 2008, 13:41:33 »
meillä omassa 06 vtr:ssä alusta kyl laskeutuu hieman ku ovet lukitaan ja tyhjäkäynnillä perä laskeutuu hieman mutta liikkeellelähdön jälkeen palautuu..

Poissa Jarski

  • C5 -14
  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 140
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #81 : Huhtikuu 17, 2008, 22:47:57 »
Sylinterien vaihto auttoi. Nyt pysyy auto ylhäällä. Ensimmäinen kerta pariin viikkoon, kun aamulla autoa tallista haettaessa oli normaalikorkeudella. Tätä riemua tosin latisti se, että ulos peruuttaessani tuli taas parking assistance failure. Toimi siis viikon edellisestä tutkan vaihdosta. Taakse on nyt n. kuukauden aikana vaihdettu jo 2kpl tutkia. Olisi ilmeisesti kannattanut laittaa kaikki vaihtoon. Mutta kun rahaa ei ole ihan määräämättömästi... Nyt vähän harmittaa, että ovat huollossa vähän nihkeitä tekemään tehdastakuukyselyä tutkista, vaikka sellaista tiedustelin 1. tutkan hajottua. Toisaalta tekivät hydraulisylinterien osalta 50% laskun automyynnille ihan pyytämättä. Se oli iloinen yllätys.
C5 THP 156 Premium Tourer Automaatti

jallucola

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #82 : Huhtikuu 19, 2008, 00:47:24 »
Sylinterien vaihto auttoi. Nyt pysyy auto ylhäällä. Ensimmäinen kerta pariin viikkoon, kun aamulla autoa tallista haettaessa oli normaalikorkeudella. Tätä riemua tosin latisti se, että ulos peruuttaessani tuli taas parking assistance failure. Toimi siis viikon edellisestä tutkan vaihdosta. Taakse on nyt n. kuukauden aikana vaihdettu jo 2kpl tutkia. Olisi ilmeisesti kannattanut laittaa kaikki vaihtoon. Mutta kun rahaa ei ole ihan määräämättömästi... Nyt vähän harmittaa, että ovat huollossa vähän nihkeitä tekemään tehdastakuukyselyä tutkista, vaikka sellaista tiedustelin 1. tutkan hajottua. Toisaalta tekivät hydraulisylinterien osalta 50% laskun automyynnille ihan pyytämättä. Se oli iloinen yllätys.
Eikös liikkeestä ostetun auton takuu ole 6kk 150eur omavastuulla? ns. kuluttajansuojalaki.

CC-CAR

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #83 : Huhtikuu 19, 2008, 08:28:08 »
Sylinterien vaihto auttoi. Nyt pysyy auto ylhäällä. Ensimmäinen kerta pariin viikkoon, kun aamulla autoa tallista haettaessa oli normaalikorkeudella. Tätä riemua tosin latisti se, että ulos peruuttaessani tuli taas parking assistance failure. Toimi siis viikon edellisestä tutkan vaihdosta. Taakse on nyt n. kuukauden aikana vaihdettu jo 2kpl tutkia. Olisi ilmeisesti kannattanut laittaa kaikki vaihtoon. Mutta kun rahaa ei ole ihan määräämättömästi... Nyt vähän harmittaa, että ovat huollossa vähän nihkeitä tekemään tehdastakuukyselyä tutkista, vaikka sellaista tiedustelin 1. tutkan hajottua. Toisaalta tekivät hydraulisylinterien osalta 50% laskun automyynnille ihan pyytämättä. Se oli iloinen yllätys.
Eikös liikkeestä ostetun auton takuu ole 6kk 150eur omavastuulla? ns. kuluttajansuojalaki.

Taitaa riippua autoliikkeestä mitä takuuta mitenkin jakelee ja millä ehdoilla...`?

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #84 : Kesäkuu 10, 2008, 21:04:48 »
Tulipahan tuollainen vika C 5:seen, johon jo täälläkin muutamat ovat törmänneet. Perä laskee täysin alas parin tunnin aikana. Tähän asti se on säilyttänyt ryhtinsä hyvin. Keula kyllä pysyy kuosissaan. Haeskelin täältä ja sitruunapatongin puolelta keskustelua aiheesta ja löytyihän sitä. Päällimmäisenä esille tuli vuotava(t) jousisylinteri. Alan kallistua sen puoleen, mutta kysäistäänpä vielä. Onko joku hoksannut luotettavan diagnoosin tuon toteamiseksi? Entä onko joku vaihtanut itse tai  korjannut tiivisteitä vaihtamalla jousisylintereitä? Auto kyllä nostaa perän oikeaan korkoon heti oven avattuani. Entä mikähän mahtaa olla hinta noille sylintereille?? Viimeisimmät hintatiedot ovat v. 2006-2007. Ulospäin olevia vuotoja ei näy missään.

EDIT: Otsikko ja välilyönnit.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 18, 2008, 07:53:20 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 907
  • Peukkuja: 2
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2009, 17:24:16 kirjoittanut PicassoHDI »
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

tinksi

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #86 : Toukokuu 21, 2009, 09:35:23 »
Terve! Kaikista varoituksista, kauhisteluista ja ystävyyssuhteitten katkaisu-uhkauksista huolimatta tuli hommattua tuollainen C5 2.2 Break automaatti -02. Ensimmäiset korjaukset foorumin vihjeitten mukaan tehty (kaasuvaijerin välys 15 mm, imusarjan läppävipu). Nyt olis työn alla tuo laskeva takapää. Vaihdoin molempiin jousisylintereihin uudet tiivisteet + suojakumit, siitä huolimatta perä laskee n. 2 h - täysin alas. Illalla irroitin molempien jousisylinterien paluuputket, sanomalehdet alle yöksi, ei tippaakaan kummastakaan sylinteristä nestettä ulos ja perä alhaalla. Mikähän olisi seuraava tutkimisen paikka??

tinksi

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #87 : Toukokuu 21, 2009, 17:29:42 »
jahas, siellä olisi ollut tietoa tarjolla kun olisi älynnyt oikein etsiä. eli monella on korjaantunut tiivisteiden/sylintereiden vaihdolla, mutta minun tapauksessa sylinterit ei vuoda, onko joku saanut purettua tuota taka akselin luona olevaa venttiiliä, kun oikein tarkkaan kuuntelee venttiili  tuntuis pitävän pientä suhinaa. välillä sammuttamisen  jälkeen takapää ei ole laskenut, mutta harvemmin näin.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 907
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #88 : Toukokuu 21, 2009, 18:10:43 »
Voi olla hydraulipumpun takaiskuventtiili kaput tjsp. Jos muistan oikein niin jollakin korjaantui pumpun vaihdolla, mutta kannattaa varmistaa ennen kuin vaihtaa pumpun on nimittäin aika kallis osa...
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99

Poissa Strombi

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 252
  • Peukkuja: 3
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 Break 2.0 aut. -03
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #89 : Toukokuu 21, 2009, 20:34:20 »
Tuossa vähän ylempänähän oli tuo mun kysely viime vuodelta. Eli siihen lisätäkseni. Vuotoja ei näkynyt, ei ulos eikä sisällä. Sinällänsä kumma juttu että jos ei vuotoja ole ulospäin niin pakkohan niitä on sisälläpäin. Otin huohottimen tulpat (2kpl/puoli) suojakumeista pois yöksi ja sanomalehtiä alle. Mutta ei. Ei tullut öljyä. Mihin piruun se öljy oikein katosi ??? Eipä kyllä säiliössäkään vähentynyt. Minäkin epäilin takaiskuventtiiliä. Kylmä hiki kihosi selkään kun vaihdoin uusia sylinterejä ja mietin, että jos ei vieläkään toppaa vajoaminen, niin mitäs sitten  :'(. Mutta siihen se loppui. Tiivisteiden vaihto ei välttämättä johda onnistuneeseen lopputulokseen. Sylinterissä itsessäänkin voi olla vikaa (valupurse, naarmu tjsp). Ja voihan tiivisteet vahingoittua asennuksessa.

tinksi

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #90 : Toukokuu 22, 2009, 08:18:51 »
niin, eikös vuotavista tiivisteistä ja naarmuista ohi tuleva öljy tulisi paluupuolelta ulos. mites tuo keskimmäinen pallo takana, mitä tekee jos siitä puuttuu paineet ? kuuluuko kunnossa olevasta pallosta heiluttaessa "moksahtelua" siis irtopallosta ?? taas oli yön aikana takapää laskenut  täysin pohjaan, kestää aikas kauan tuo nesteen pumppaus tyhjään takapäähän. täytyy miettiä tuota sylitereiden vaihtoa, vaikkas vähän oudolta tuo tuntuu.

tinksi

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #91 : Toukokuu 22, 2009, 16:51:07 »
Multa löytys autotallista pummpu josta sähkömoottori on päästäny savut pihalle, runko lienee ehjä. Tarkoitus oli tutkia se joskus mutta kun on ollut niin paljon kaikkea muutakin niin voisin varmaan luopua siitä korvausta vastaan :)
onko tuon pumpun kohtalo mikä ?

vihreäpallinen

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #92 : Toukokuu 22, 2009, 17:17:28 »
Miulta löytys myöskin kärvähtänyt pumppu.

tinksi

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #93 : Toukokuu 22, 2009, 17:25:14 »
Miulta löytys myöskin kärvähtänyt pumppu.
laitatko yksityisviestin hintapyyntöineen ja missäpäin pummppu olisi??

KKu

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #94 : Toukokuu 26, 2009, 10:45:24 »
Joskus näinkinpäin:

Itse kärsin samasta viasta alkukeväästä ja huollon tuomio oli tyly: takaiskuventtiili(?) sökö, vaatii koko pumpun vaihdon, alkaen 1000€. Mutta, tuon "huollon" jälkeen perä ei ole enää tippunut.

Tehokas valohoito tällä kertaa  ???

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 219
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #95 : Toukokuu 26, 2009, 11:39:22 »
OT: Mikäs ton pumpun saa kärvähtämään, vai ikäkö sen lopulta väsyttää? Itellä on tapana jumpata sitikkojen jousia ylös-alas viikottain, eli aktiivisesti. Voiko olla haitallista?
Minusta järjestelmä on tehty käytettäväksi. ;D

Aikoinaan BX:n hydraulipumpusta murtui hihnapyörä irti normaaliajossa.
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Gitikka

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #96 : Toukokuu 27, 2009, 16:42:37 »
jeh, oli omasakin ostettaessa -käytettynä siis- takapäänlaskuvikaa, korjattiin liikkeessä, nyt en muista miten, selvinnee jos jotain kiinnostaa

mutta tuohon jumppaukseen: ite tulee välillää jumpattua, ei nyt viikoittan, kuukausittain ainakin kun välil ajelee huonoissa maastoissa, toinen hyvä konsti jumppauttaa on se mitä isäkin harrasti ID:lle kun pieniä oltiin, leikittiin lentokonetta, lähtönousut ja alaslaskut perillä... kyllä pikkupojilla oli kivaa  ;D ja tuota perinnettä olen tytölleni joskus jatkanut... ehkäpä tulossa citikkatyttö joskus hänestä >:D

tinksi

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #97 : Kesäkuu 02, 2009, 17:15:28 »
nyt ei ole sitikka tiputtanut peräpäätään 4-päivään. elikkäs taka-akselipalkin keskellä olevasta putkihärdellistä paluuputki irti, ja tuosta härdellistä tiputti nestettä aivan loronaan. härdelli irti ja osiksi, tuon solenoidiventtiilin alta paljastuvan metallikuoren sisältä löytyi metallikara jota painaa hento jousi ja tämä metallikara ei liikkunut kunnolla. puhdistus ja kasaan on nyt toiminut 4-päivää, toivottavasti toimii pidempäänkin.

tinksi

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #98 : Kesäkuu 16, 2009, 17:47:20 »
eipä toiminut paljon pidempään,perä maassa 5-vrk jälkeen, eikun uudelleen paluuputki kokonaan irti ja tutkimaan. no nestehän tulikin säiliöstä päin , takajousituksesta 1-tunnin aikana ei tippaakaan ja perä alhaalla. purin täältä foorumilta ostamani pumpun koepalana ja siitä rohkaistuneena uskalsin irroitaa pumpun autosta mutten johdoista. itse pumppu on tosi yksinkertainen laitos ja helppo purkaa autossa johtojen ollessa paikoillaan, vaihdoin tuosta toisesta pumpusta nuo venttiilit puhdistuksen jälkeen omaani,toinen sihdeistä oli omassani täysin tukossa ja toisessakin pumpussa olivat muurautuneet melko tukkoon. tuonne sihtien taakse kun pääsee paskaa niin sen on melkeinpä mahdotonta kulkeutua sieltä pois omin apuinensa.nyt on perä pysynyt 3-vrk ylhäällä, katsotaan miten etenee. lisään illemmalla tänne kuvan tuosta venttiilistä jos vaan osaan sen laittaa.

Poissa powerage

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 907
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #99 : Kesäkuu 16, 2009, 18:03:54 »
Hieno homma kun sait auton pelaamaan. Hieno homma jos saat ne kuvat/ohjeet foorumille. Minä kauhulla odottelen milloinka minun vanhuksesta pumppu kosahtaa...
C5 II 2.0 16V Berline man. -04
C5  I 2.0 16V SX Berline man. -01

ex Xantia 1.8 16V man. -99