Kirjoittaja Aihe: C5 - Takapää laskee itsestään  (Luettu 23890 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

pete68

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #25 : Maaliskuu 29, 2007, 21:47:34 »
Alkoi perä laskea C5:ssa. Syy: vuotavat takasylinterit. Korjaus 370 euroa Veholla. Kestävät kuulemma 2-3 vuotta. Näin sanoi korjaamomies. Tietää varmaan mistä puhuu? Mukavuudella on hintansa.

Poissa Ceeviitonen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 149
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C3 1,4 SX 2004
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #26 : Maaliskuu 29, 2007, 22:13:15 »
Vaihdettiinko kokonaan uudet sylinterit? Voihan niihin vaihtaa pelkät tiivisteetkin. Ainakin vanhempiin malleihin on voinut. En usko että C5 sylintereiden kestoikä on noin lyhyt. Ajoin CX:llä 10 vuotta ja 150000 km eikä ollut mitään ongelmaa jousituksen kanssa, vain pallojen ja nesteiden vaihtoa.  Nykyinen C5 on 4 vuotta vanha eikä ole mitään vikaa....(koputtaa puuta).
Autoilua sitikoilla vuodesta 1988 (BX, CX, Xantia, C5, C3). Vuodesta 2010 pelkästään fillarointia.

Poissa KareJG

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 421
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Savun hälvettyä uusimme kytkennät
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #27 : Maaliskuu 30, 2007, 00:32:10 »
Enpä minäkään oikein usko, että sylintereiden kestoikä pääsääntöisesti olisi noin lyhyt. Koslalla ikää pian kuusi vuotta ja kilsoja 260 tkm.
Mitsubishi Outlander vm 2010, C4 1,6HDi Exclusive Berline 5d vm 2007, Peugeot 206 1,4 SW vm 2003
Exät: C-Crosser HDi 2.2.  vm 2010 AT, C5 2,0i 16v Break AT, vm 2007, C5 2.2 HDi Berlinen AT vm 2001,C5II 2.0 HDi Break AT vm 2007 C4 1,6 16V Design II Berlin

Poissa Ego

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0-16v SX Berline '02
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #28 : Maaliskuu 30, 2007, 17:48:04 »
Kestävät kuulemma 2-3 vuotta. Näin sanoi korjaamomies. Tietää varmaan mistä puhuu?

Tämän perusteella lähes kaikista 2004-vuoden malleista olis takajousisylkyt menny vaihtoon, ja osasta 2005-vuoden mallejakin. Enpä oikein usko  ::) Oisko joku 2-3 C5:n omistajaa raportoinu jousisylinteriongelmista tämän kanavan useista kymmenistä ellei sadoista C5:n omistajista. Ja suurin osa näistä foorumilaisten C5:sista on yli 3v vanhoja


pete68

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #29 : Maaliskuu 30, 2007, 22:56:50 »
mulla ajettu 170 tkm. Voihan olla että 2005 malleissa on vielä päässy takuuseen ;-) Joku voisi tehdä ohjeet noihin sylintereiden/tiivisteiden vaihtoon.

Vellu

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #30 : Huhtikuu 06, 2007, 18:05:11 »
C5 2005 ajettu 45tkm, vaihdettiin takuuseen takajousisylinterit kun perä laskeutui. Vuotivat.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #31 : Huhtikuu 06, 2007, 18:11:55 »
-05 ajettu silloin 25tkm. Vaihdettu kolinan takia. Kuulemma yleistä II-koppaisessa.

kharju

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #32 : Huhtikuu 21, 2007, 13:54:46 »
hö... Mä oon kattellu näitä laskeutuva sitikka- vuotavat sylinterit- keskusteluja ja ollu tyytyväinen omaani, se kun on pitänyt kor(k)eutensa. Nyt ykskaks pääsiäisen aikoihin huomasin että takapää tipahtaa melko nopsaan sen jälkeen kun on auton sammuttanu.

Asiasta kirveenvarteen:
Onko noihin sylintereihin saatavis tiivisteitä/ovatko ihan normi sylinterin tiivisteet, jos on niin mikä hinta. Uudet taitaa olla ~50-100 euroa kappale? Jos laittaa uudet niin kannattaako comfortit?

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 638
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #33 : Huhtikuu 22, 2007, 00:16:03 »
hö... Mä oon kattellu näitä laskeutuva sitikka- vuotavat sylinterit- keskusteluja ja ollu tyytyväinen omaani, se kun on pitänyt kor(k)eutensa. Nyt ykskaks pääsiäisen aikoihin huomasin että takapää tipahtaa melko nopsaan sen jälkeen kun on auton sammuttanu.

Asiasta kirveenvarteen:
Onko noihin sylintereihin saatavis tiivisteitä/ovatko ihan normi sylinterin tiivisteet, jos on niin mikä hinta. Uudet taitaa olla ~50-100 euroa kappale? Jos laittaa uudet niin kannattaako comfortit?
Eivät myy osia sylinterin sisälle valitettavasti, vaan koko sylinteri pitää uusia  >:(  Ei ole kokemuksia C5::n komforteista. Muissa malleissa laatu ei ole vakuuttanut- siksi siirryimme aikanan tarvikepalloista alkuperäisiin joilla on 2:n vuoden takuu, sis. merkkiliikkeessä työtkin.
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

Poissa Ego

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0-16v SX Berline '02
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #34 : Huhtikuu 22, 2007, 00:34:29 »
"2 Jahre Garantie" lukee IFHS:n comfort-pallojen myyntipakkauksissa.

Poissa Sitikkapuoskari

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 638
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
    • http://www.automeca.fi/
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #35 : Huhtikuu 22, 2007, 01:38:34 »
"2 Jahre Garantie" lukee IFHS:n comfort-pallojen myyntipakkauksissa.
Jeps mutta työt jää joko asiakkaalle tai pajalle.. ainakin Suomessa. Ehkäpä ne ei osaa saksaa suomessa  :-\
En oo korvaamaton, mutta paras maharollinen.

timoberg

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #36 : Huhtikuu 25, 2007, 10:26:14 »
Mulla on vm 2003 C5. Ensimmäinen sylinteri vaihdettiin syksyllä 2005 (80tkm ajettu) takuuseen  ja toinen meni syksyllä 2006 (120tkm ajettu ). Sen jouduin maksamaan itse (200EUR osa ja työ). Molemmissa tapauksissa perä laskeutui parkissa ja jälkimmäisessä vielä rupesi vuotamaan nestettä ulos.

Poissa Gusse

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 827
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
  • Sportage -16 & 118d -12
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #37 : Huhtikuu 25, 2007, 16:25:39 »
Mulla on vm 2003 C5. Ensimmäinen sylinteri vaihdettiin syksyllä 2005 (80tkm ajettu) takuuseen  ja toinen meni syksyllä 2006 (120tkm ajettu ). Sen jouduin maksamaan itse (200EUR osa ja työ). Molemmissa tapauksissa perä laskeutui parkissa ja jälkimmäisessä vielä rupesi vuotamaan nestettä ulos.
Aika kallis tuo jälimmäinen vaihto. Faijan femmaan vaihdettiin toinen sylinteri viikko sitten rekaralla ja kokonais hinta töineen, nesteinen ja osineen oli alle 150€.
exät BX Gti, Giulietta 1.4 MA, Focus Wagon -13, E87 116i -07, Alfa 147 -07, Alfa GT -05, Pösö 307 -05, Delta -09, C2 VTS -05, ZX 1.4 -97, Xsara 1.8 16v -98, CX 20 TRE -87  ja Volvo 460 -90.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #38 : Huhtikuu 26, 2007, 09:23:00 »
No, mulla vaihdettiin taannoin kun oli ajettu reilu 30 tonnii molemmat puolet. Veho tuli vastaan 80% kustannuksiin, koska takuu oli menny pariviikkoa aikaisemmin umpeen. Maksoin itse silloin n. satasen itse .

Poissa jussisa

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 19
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #39 : Toukokuu 04, 2007, 06:58:04 »
Molemmissa tapauksissa perä laskeutui parkissa ja jälkimmäisessä vielä rupesi vuotamaan nestettä ulos.
Uutena Citroën-omistajana täytyy kysyä tuosta: C5 laskeutuu hetken kuluttua auton pysäköinnistä ehkä muutaman sentin. Laskeutuminen on nopeaa ja vaikuttaa "suunnitellulta" :). Sitä tapahtuu vain normaaliajokorkeudesta, ei ylemmistä asennoista. Onko tämä ihan ominaisuus vai pitääkö varata huoltoaika? Ja jos pitää niin France Moteur vai Veho (takuu voimassa eli valintakriteeri on työn laatu, ei hinta)?

C5 on 2.0 vm. 2003, ajettu 55tkm. Ja vielä mahdollisesti tyhmempi kysymys: onko maavaran stop-asennon käyttämisestä parkissa mitään haittaa, ts. saako sitä käyttää jatkuvasti? (näyttää paremmalta matalana :))

C4 Lady

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #40 : Toukokuu 04, 2007, 09:40:26 »
Kaverin 2005 vuosimallin ceevitoseen vaihdettiin just ko. osat, kun perä raahas maata  :)
Mut vaikka takuu oli mennyt alkuvuodesta umpeen, oli sen verta reilu tampereen veho, että vaihtoi ilman eli vielä silti takuun piikkiin!

Xanteri

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #41 : Toukokuu 04, 2007, 18:52:09 »
Uutena Citroën-omistajana täytyy kysyä tuosta: C5 laskeutuu hetken kuluttua auton pysäköinnistä ehkä muutaman sentin. Laskeutuminen on nopeaa ja vaikuttaa "suunnitellulta" :). Sitä tapahtuu vain normaaliajokorkeudesta, ei ylemmistä asennoista. Onko tämä ihan ominaisuus vai pitääkö varata huoltoaika? Ja jos pitää niin France Moteur vai Veho (takuu voimassa eli valintakriteeri on työn laatu, ei hinta)?

C5 on 2.0 vm. 2003, ajettu 55tkm. Ja vielä mahdollisesti tyhmempi kysymys: onko maavaran stop-asennon käyttämisestä parkissa mitään haittaa, ts. saako sitä käyttää jatkuvasti? (näyttää paremmalta matalana :))

Ihan normaalilta "maaten menemiseltä" kuulostaa.

Stop-asennon käyttämisestä ei ainakaan mun tietämyksen mukaan ole varsinaisesti mitään haittaa.

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 696
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #42 : Toukokuu 07, 2007, 20:27:21 »
Uutena Citroën-omistajana täytyy kysyä tuosta: C5 laskeutuu hetken kuluttua auton pysäköinnistä ehkä muutaman sentin. Laskeutuminen on nopeaa ja vaikuttaa "suunnitellulta" :). Sitä tapahtuu vain normaaliajokorkeudesta, ei ylemmistä asennoista. Onko tämä ihan ominaisuus vai pitääkö varata huoltoaika? Ja jos pitää niin France Moteur vai Veho (takuu voimassa eli valintakriteeri on työn laatu, ei hinta)?

Tokihan se auto laskeutuu hieman, kun kyydistä nousee painoa pois -> korkeus nousee ja korkeudensäätö asianmukaisesti korjaa korkeuden oikeaksi.
Lainaus
C5 on 2.0 vm. 2003, ajettu 55tkm. Ja vielä mahdollisesti tyhmempi kysymys: onko maavaran stop-asennon käyttämisestä parkissa mitään haittaa, ts. saako sitä käyttää jatkuvasti? (näyttää paremmalta matalana :))

En tiedä mitä C5:n ohjekirja sanoo ala-asennon käyttämisestä, mutta muistaakseni BX:n tai Xantian ohjekirjassa oli maininta "erittäin hitaasta ajonopeudesta" (20-30km/h?). Voithan sillä toki ajaa, mutta muista että alimmassa asennossa ei ole jousitusta ollenkaan... ja saattaahan siinä jokin paikka rikkoontua, kun ilman jousitusta johonkin sopivasti täräyttää.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

pmk17

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #43 : Toukokuu 07, 2007, 20:36:30 »
Molemmissa tapauksissa perä laskeutui parkissa ja jälkimmäisessä vielä rupesi vuotamaan nestettä ulos.
Uutena Citroën-omistajana täytyy kysyä tuosta: C5 laskeutuu hetken kuluttua auton pysäköinnistä ehkä muutaman sentin. Laskeutuminen on nopeaa ja vaikuttaa "suunnitellulta" :). Sitä tapahtuu vain normaaliajokorkeudesta, ei ylemmistä asennoista. Onko tämä ihan ominaisuus vai pitääkö varata huoltoaika? Ja jos pitää niin France Moteur vai Veho (takuu voimassa eli valintakriteeri on työn laatu, ei hinta)?

C5 on 2.0 vm. 2003, ajettu 55tkm. Ja vielä mahdollisesti tyhmempi kysymys: onko maavaran stop-asennon käyttämisestä parkissa mitään haittaa, ts. saako sitä käyttää jatkuvasti? (näyttää paremmalta matalana :))


Maavara stop asentoa saa käyttää ohjekirjan mukaan vain auton ollessa pysähtynyt,esim. huoltotoimintaa suoritettaessa,ei siis kannata päästellä meneen auto kentässä.
 Itselläni jos auto on vaikka yön seisonut parkissa ja aamulla avaan oven,nostaa järjestelmä automaattisesti autoa hieman ylöspäin surinan säestämänä, tämä siis vm.02 c5:ssa. Ilmeisesti se siis hieman laskee maavaraa yön aikana automaattisesti tarkoituksella,sitä ei vain silmillä eroa huomaa.



Poissa Ego

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0-16v SX Berline '02
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #44 : Toukokuu 08, 2007, 00:10:40 »
Maavara stop asentoa saa käyttää ohjekirjan mukaan vain auton ollessa pysähtynyt,esim. huoltotoimintaa suoritettaessa,ei siis kannata päästellä meneen auto kentässä.
 Itselläni jos auto on vaikka yön seisonut parkissa ja aamulla avaan oven,nostaa järjestelmä automaattisesti autoa hieman ylöspäin surinan säestämänä, tämä siis vm.02 c5:ssa. Ilmeisesti se siis hieman laskee maavaraa yön aikana automaattisesti tarkoituksella,sitä ei vain silmillä eroa huomaa.

C5 ei suostu pysymään ala-asennossa jos auto liikkuu, vaan nostaa korin automaattisesti normaaliasentoon. Samoin automatiikka estää vauhdissa ala-asentoon menon tai muutkin normaalista poikkeavat asennot jos vauhtia on tarpeeksi.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #45 : Toukokuu 08, 2007, 08:49:15 »
Lainaus
C5 ei suostu pysymään ala-asennossa jos auto liikkuu,
Ala-asennossa raja on 10 km/h
Normaalissa ei rajoituksia (olisihan se hassua :) )
Mökkitie asento max 40 km/h
Ylin asento max 10 km/h 

c5-03

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #46 : Joulukuu 15, 2007, 17:47:01 »
   

  Oisko kellään tietoa 3+ jousituksen toiminnasta.Perä putoaa alas n.20min. Vuotaa paineen säiliöön. Taakse vaihdettu kaikki mahdollinen.
  Onko pumpussa omatkanavat etu- ja takapäähän ja takaiskuventtiilit. Ilmeisesti joku venttiili vuotaa. Tietääkö kukaan kuka korjaa       
  pumppuja, uusi on vähän sikakallis. Auto on -03 2l. break, ajettu 130 tuhatta.

Poissa cxtuning

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 180
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
  • bx sport turbo, xantia v6 activa
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #47 : Joulukuu 15, 2007, 19:04:49 »
eli mitä on vaihdettu??

ja on pumpussa ns:pidätinventtiilit etu ja taka päälle erikseen.

c5-03

  • Vieras
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #48 : Joulukuu 15, 2007, 20:29:15 »
Keskinmäinenpallo,se mihin se kiinnitetään, siinähän on sähköventtili,säätötanko,jousituksen säätöyksikkö ohjelmoitu uudelleen.Sivupallot pitäisi olla ehjät, jos ne ois rikki autohan ois kun kivireki, eikä ole vuotaneet haitarikumeihin.Kaikki tehty jyväskylän jmt autopalvelussa.

Poissa Ego

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 211
  • Peukkuja: 7
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 2.0-16v SX Berline '02
Vs: C5 - Takapää laskee itsestään
« Vastaus #49 : Joulukuu 16, 2007, 01:55:55 »
Tämä vika on käsittääkseni aika yleinen. Omien havaintojeni perusteella lähes 100% näistä tapauksista on korjattu vaihtamalla takajousisylinterit. Lohduttavaa tässä on se, että ne ei ole kovinkaan tyyriit.