Kirjoittaja Aihe: C5 III - Sammuu  (Luettu 6110 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
C5 III - Sammuu
« : Marraskuu 11, 2010, 09:35:14 »
Eli muutaman viikon aikana tsippaillut liikennevaloihin ym. tyhjäkäynnillä. Auto oli määräaikaishuollossa pari päivää sitten, vikakoodit luettu, ei mitään mainintaa vioista. Huollon jälkeen sammui seuraavana aamuna valoihin, tänä aamuna sammui taas valoihin eikä meinannut käynnistyä ollenkaan. Nyt auto on taas Olarin veholla, lieneekö vikaa löytyy. Huollon jälkeen satuin olemaan auton vieressä ulkona,  tyhjäkäynti muuttui ääneltään traktorimaiseksi kalkutukseksi hetkesi ja heti perään kakoi hetken, mutta ei sammunut.

Huollossa vaihdettu polttoainesuodatin, epäilivät vettä, eipä se auttanut.

Poissa Mikael

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 14
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #1 : Marraskuu 11, 2010, 21:26:18 »
Minulla teki C5 Hdi 170 saman tempun viime keväänä.Ajoin samantien merkkihuoltoon jossa se sammui myös.Samat oireet,epätasainen käynti ja kalkatus.
Jonkinaikaa kävi näin ja sitten sammui.Piuhan päässä katsottiin vikakoodeja mutta ei mitään.Tuon episoodin jälkeen ei ole tuota tehnyt.
C5 2.0i 16V Confort Tourer A. -09

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #2 : Marraskuu 11, 2010, 22:04:26 »
Meillä sammui tuo 1.6 110 hdi kesken ajon, kun oli ajettu jonkin aikaa softapäivityksen jälkeen. Ongelma ei ole toistunut. Kait se jotenkin hakee raja-arvot millä toimia.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #3 : Marraskuu 12, 2010, 12:24:07 »
Eli joopa joo, kun eilen hain auton, oli kuulema konehuoneessa vaihdettu koko sulakerasia.
Noh, muutama kilsa ja sammui kesken ajon.
Ens tiistaina ottavat työn alle, muuta tänään menen viemään auton sinne ja saadaan vissiin johtotähti alle sijaisautoksi, saas nähdä  :)
Pitää olla automaatti nääs.

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #4 : Marraskuu 22, 2010, 11:49:27 »
No viikkohan siinä vierähti, joku polttoainetankin paine? juttu vaihdettiin, eikä ole sen jälkeen sammunut.

Poissa Mikael

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 14
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #5 : Marraskuu 24, 2010, 22:15:37 »
Olisko tarkempaa tietoa tuosta tankin painejutusta.Kiinnostais kovasti kun on samoja oireita minunkin autossa.
C5 2.0i 16V Confort Tourer A. -09

Poissa Tepi

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 688
  • Peukkuja: 5
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #6 : Marraskuu 25, 2010, 08:57:18 »
Paljonko näillä autoilla on ajettu? Tietää itsekin henkisesti varautua, jos... :) Vielä ei ole *kop*kop* moista vikaa esiintynyt.

Muutenkin tänne kannattaa laittaa se tarkka viankorjauksen toimenpide niin saadaan tietokantaan talteen muitakin varten.
C5 204 HDiA Exclusive Tourer -14 + BX Sport
ex C5 163 HDiA Dynamic Tourer -12, C5 136 HDiA Confort Tourer -08, C5 2.0 Business -04, Xantia 2.0 SX -99, Xantia 2.0 VSX -93, BX 1.4 -85

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 238
  • Peukkuja: -2
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #7 : Kesäkuu 08, 2012, 09:04:00 »
Täällä myös sammuilua, useimmiten kun hiljentelee liikennevaloihin, just ennen seisahdusta saattaa sammua. 136 HDi autmaatti siis. Tuntuis että sammuu juuri kun vaihtaa ykköselle. Välillä menee pari-kolme kk ettei sammahtele, nyt taas kuukauden sisällä pari kertaa tehny tätä. Ajettu 137 tkm. En oo huollossa käyttäny tän vuoksi, kohta tulossa määräaikaishuolto, täytyy mainita asiasta.
2CV6 -77, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #8 : Syyskuu 22, 2012, 11:03:45 »
Onko kukaan saanut tuota korjattua? Omassa HDI136:ssa on samaa vikaa. Joskus käy epätasaisesti tyhjäkäyntiä ja sammahtelee. Vieressä kokenut automies sanoi, että ihan kuin yksi sylinteri ei saisi syöttöä kunnolla. Joskus sammuu vauhdissakin moottorijarrutuksessa. Tuo tekee ongelmasta jo käytännössä ikävän, koska automaatti ei anna käynnistää jos valitsin ei ole P-asennossa. On siis pakko pysähtyä saadakseen auton uudelleen käyntiin.

Folkke

  • Vieras
Re: C5 III - Sammuu
« Vastaus #9 : Marraskuu 01, 2012, 22:38:51 »
Noniin ,ja nyt sama vika täälläkin. Samat speksit ,eli autom HDI 136. Juuri ennen pysähdystä sammuu siis.

Folkke


Poissa Sitrö_ön

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 148
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #10 : Marraskuu 03, 2012, 07:22:38 »
80-luvulla ajelin pikkuhiivateilla ja niissä polttoaineenkorkin ilmareikä jäätyi talvella...alipaine tankissa ja aina auto sammui. Ongelma oli yleinen talvella. Korkin avaus hetkeksi ratkaisi ongelman.
C5 sedan 2008 Hdi 136 A

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #11 : Marraskuu 12, 2012, 14:10:49 »
Mulla ongelma on tyystin kadonnut nyt syksyllä. En tiedä liittyykö mitenkään ilmojen viilenemiseen, mutta kesän lämpiminä päivinä sitä eniten esiintyi.

Poissa Basbarduu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 995
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #12 : Marraskuu 12, 2012, 19:16:17 »
Saattaa olla että joku tiiviste vuotaa polttoainepuolella ja hävittää paineet.
If in doubt, go flat out.

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 238
  • Peukkuja: -2
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #13 : Marraskuu 12, 2012, 20:16:49 »
Meidän femmassa on samaa vikaa enkä muistanut viime huollossa asiasta kysyä. Tuo vuotokommentti laittoi ajatukset liikkeelle, ja otin kuvan konehuoneesta. Mikähän putki tuossa vuotaa? Jotain sieltä on tihkunut, ei kuitenkaan tuore ole tuo vuoto. Ei juuri haise miltään.

Sammahtelu oli hetken jo poissa, kuvittelin että kun aiemmin ajelin jonkin pätkän moottoritiellä isoilla kierroksilla, tämä olisi jotain puhdistellut. Sammahtelu olikin pois ehkä reilun kuukauden. Nyt on pari kertaa sammunut liikennevaloihin hiljennellessä, muutama viikko tapauksilla väliä. Toisinaan sammahtelua on ollut lyhyehkön (3-4 km) ajon jälkeen, joskus taas kun on ajeltu maantiellä 120 km ja sitten tullaan kaupungin liikennevaloihin. Logiikkaa ei tässä ole.. outoa..

edith: joskus ajaessa hiukan tuoksahtaa hetken aikaa vanhan lättähatun mieleen tuova tuoksu (rautatieläisen poika nääs) eli diisseli. Onko näin muilla?
2CV6 -77, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #14 : Marraskuu 12, 2012, 20:48:07 »
Olisikohan tuo joku huohotusputki.

Poissa Basbarduu

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 995
  • Peukkuja: 7
  • 2CV -70
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #15 : Marraskuu 12, 2012, 22:08:59 »
Tarkotin kyllä vuotoa toiseen suuntaan. Eli imasee ilmaa sisäänsä ja sen vuoksi sammuu kun ei ole mitä polttaa. Koittakas kiristellä kaikki ruuvit polttoainepuolella ei tarvii olla paljoa löysällä että saa vedettyä ilmaa sisään. Ilmahan menee huomattavasti pienemmästä raosta kuin neste u know  ::)
If in doubt, go flat out.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #16 : Marraskuu 12, 2012, 22:22:56 »
Onko polttoainesuodattimen kansi tiivis? Itselle ilmautuu välillä liiallisesta polttoaineenpaineesta varoitus, ei ole vielä muuten oireillut.

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 089
  • Peukkuja: 4
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #17 : Marraskuu 12, 2012, 23:13:37 »
Oma 1.6 HDi tuoksahteli ja sammui,syy oli ruiskujen paluulinjassa.45egee ko osa.

Poissa Jaffa2

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 141
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #18 : Marraskuu 13, 2012, 18:22:36 »
Vuoto kuvassa johtuu huohotusputken lämmitysvastuksen sähköjohtojen läpiviennistä joka ei ole täysin tiivis. Tuolle ei tarvitse tehdä mitään, lähinnä kosmeettinen haitta. Itse olen puhdistanut tuon ulkopuolelta kerran vuodessa rasvanpoistoaineella.
C5 -14 Tourer 204 HDI
ex C5 -08 Tourer 136 HDI, C5 Break -05 2.0 16V, Xantia Break 2.0 16V -98, -95, BX Van 1.6 -90

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 238
  • Peukkuja: -2
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #19 : Marraskuu 13, 2012, 22:23:48 »
Ok, kiitokset Jaffa2

Hieman off-topic: itsellä on kokemusta bensasitikoista (2cv, ax, bx, xantia, berlingo) ja näissä kaikissa talviajoa ja moottorin lämpenemistä + huohottimen jäätymistä esti se, että käytettiin pohja"panssaria" ajoviimaa estämässä. En ole tarkemmin katsellut femman pohjaa, ja kysynkin onko tarvetta nykyfemman pohjapanssarille? Siellä kai jotain muovisuojia on?
2CV6 -77, Acadiane -80, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa Jaffa2

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 141
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #20 : Marraskuu 14, 2012, 16:30:26 »
Moottoritilan alla on iso muovinen pohjalevy. Talvikaudeksi vielä alkuperäiset talvimaskit keulaan niin lämpenee nopeammin ja ei hajoa jäähdyttimen puhallin (etupuolella) lumista. Talvimaskit laitetaan edestä katsottaessa kiinni vasempaan reunaan (ed.kts. oikeassa reunassa ilmalle kulkureitti välijäähdyttimelle). Diesel malleissa on vakiona Webasto joka nopeuttaa lämpenemistä alle +5C.

korjattu asennuspuoli oikeaksi
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2012, 13:33:14 kirjoittanut Jaffa2 »
C5 -14 Tourer 204 HDI
ex C5 -08 Tourer 136 HDI, C5 Break -05 2.0 16V, Xantia Break 2.0 16V -98, -95, BX Van 1.6 -90

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 432
  • Peukkuja: 4
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #21 : Marraskuu 14, 2012, 21:50:05 »
Mun mielestä noi viimasuojat käy muotojensa perusteella edestäpäin katsottuna vasempaan reunaan paljon paremmin. Siis apukuskin puolelle. ;)

Poissa Kane80

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 158
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • C5 136A Hdi Conf.Tourer-08
Vs: Re: C5 III - Sammuu
« Vastaus #22 : Helmikuu 25, 2013, 20:36:29 »
Noniin ,ja nyt sama vika täälläkin. Samat speksit ,eli autom HDI 136. Juuri ennen pysähdystä sammuu siis.

Folkke

Tänään kun Veholla autoa noudin, muistin kysyä tuon vian lopullisen korjauksen.
 Vaihdettiin kuulema polttoainepumpun korkeapaineventtiili.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #23 : Maaliskuu 16, 2013, 05:23:46 »
Jahas, pitäisiköhän sitä viimeinkin ostaa tuo edellisessä postissa mainittu venttiili. 136hdi sammahtelee tyhjäkäynnillä, vikakoodia on antanut jo useamman kuukauden liian korkeasta polttoaineen paineesta...Meinaa olla melko mielenkiintoista ajella tuolla sammuilevalla automaatilla, varsinkin kun saattaa välillä toimia useamman kuukaudenkin sammumatta.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: C5 III - Sammuu
« Vastaus #24 : Maaliskuu 20, 2013, 05:23:09 »
Jahas, pitäisiköhän sitä viimeinkin ostaa tuo edellisessä postissa mainittu venttiili. 136hdi sammahtelee tyhjäkäynnillä, vikakoodia on antanut jo useamman kuukauden liian korkeasta polttoaineen paineesta...Meinaa olla melko mielenkiintoista ajella tuolla sammuilevalla automaatilla, varsinkin kun saattaa välillä toimia useamman kuukaudenkin sammumatta.

Vikaa selvitetty edelleen, nykyisin sammuu jo jokapäivä vähintään 4 kertaa päivässä. Vikakoodia ei jää sammumisesta. Suuttimien korjausarvot näyttävät vähän siltä, että 2 pyttyyn pitää laittaa suutin. Sinne menee +50 yksikköä ja sitten taas 4 pyttyä korjataan -38. 1 pytyn korjaus -13 ja kolmosen +13. Nämä mitattu lämpimästä koneesta tyhjäkäynnillä. Kolmosenkaan suutin ole uuden veroinen, mutta josko se asettuisi sillä yhden uusimiselle. Delphin tuote kyseessä ja koodilla 1980S3 löytyy hintalappu 440e pösöliikkeestä, sitikalla sama 447.. Ilmeisesti ihanan kallista remonttia tulossa.