Kirjoittaja Aihe: C4 - Vetokoukun asennus?  (Luettu 4296 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
C4 - Vetokoukun asennus?
« : Syyskuu 21, 2010, 07:12:37 »
Hei,

Auto on 5-ovinen vm 4/2007

Olisi tarvetta vetokoukulle ja kyselenkin, että onko iso homma itse laittaa?
Itse koukun asentaminen ei ole mikään ongelma, mutta entäs johto sarja?
Tuleeko johtosarja kiinni takavaloihin vai jollain töpselillä ja mistä tämä töpseli löytyy?
Lähinnä hirvittää sisustan purkaminen, jos töpseli on jossain etu osassa autoa.
Olen kysellyt auto varaosa liikkeistä eikä sielläkään tiedetä millainen systeemi on.
Tarvitseeko käyttää aina veholla koodattavana? Tästäkin on löytynyt netistä kahta eri tarinaa.

En ole vielä ostanut vetokoukkua, enkä aio ostaakkaan jos auto pitää purkaa puoliksi.

Uskoisin että moni on näitä itsekkin laittanut, joten laittakaapas ohjeita miten laitoitte ja minkä merkkiset koukut.

Kiitos vastauksista.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

Poissa JarnoF

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 707
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #1 : Syyskuu 21, 2010, 08:22:52 »
Ainakin citroen.servicen tarjoamat johtosarjat mainostavat vaativansa BSI:n koodaamista. Kannattaa kirjautua ja hämmästellä sieltä suoraan auton omalla VIN-koodilla!
2008 Golf Variant Sportline 103 kW TSI/DSG  

Poissa juilhy

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 54
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #2 : Syyskuu 21, 2010, 22:28:53 »
Itse asensin Grand C4 picassoon koukun itse. Johtosarjan ostin veholta ja siinä oli kuvalliset ohjeet miten sarja asennetaan. Mukana tuli kaikki tarvittavat nippelit ja nappelit. Sarja sisälsi johtosarjan, "pistorasian" ja ohjausboksin ja muut pientarvikkeet. Ohjausboksi tulee peräosaan verhoilun alle (kuskin puolelle). Ohjeessa oli muistaakseni myös "normi" C4:n ohje rinnalla. Johdot oli tässä mallissa pelkät johdon päät verhoilun alla (sarja sisältää myös liittimet jotka käyvät boksiin ja jopa abiko-liittimet sarjojen yhdistämiseen), mutta ilmeisesti uudemmassa mallissa on jo valmiit liittimet, koska kuvissa näkyi myös niiden asennus.

Minulla ei ole peruutustutkaa joten en ole käynyt mitään ohjelmoimassa ja kaikki valot yms. toimii. Ohjeessa oli kuvattu peruutustutkan nappia ja ohjelmointilaitetta, joten jos on tutka niin silloin ilmeisesti pitää ohjelmoida jotain.

Johtosarja maksoi 190 euroa, ja koukku hajottamolta 150 eukkoa.

Poissa Saxo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 268
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #3 : Syyskuu 23, 2010, 15:02:35 »
Joo mullakin oli johdon päät valmiina takakontissa.
Ostin thulen vetokoukun ja brinkin valmistaman johtosarjan.
Kaikki onnistui hyvin, eikä tarvinnut käyttää veholla.
C4 eHDI -11, C2 VTS -09, ex C4 HDI -07, ex Saxo -00.

Poissa Sitruuna 55

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #4 : Kesäkuu 03, 2012, 16:05:33 »
Itse ostin myös Thule vetokoukun ja johtosarjan, mutta missä kohtaa ovat nuo liitin johdot, joihin saa laitettua koukun sähköt.
Kuljettajan puolella, mutta missä siellä. C4 berline 1,6 Hdi -07.

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 626
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #5 : Kesäkuu 03, 2012, 17:44:25 »
Itse juuri ruuvasin tuohon Rönöön irroitettavan koukun kiinni, no probs. Ja koko setti postikuluineen, sähkösarjoineen kaikkineen 290;- täältä. Eiköhän tuolta C4GP:kin koukku löydy :)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa pieniapina

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 5
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #6 : Joulukuu 13, 2017, 19:59:03 »
Nostetaanpa vanha ketju, kun tuli tarve 4CGP:n koukulle.

Vinkkejä mistä edullisen koukku/johto yhdistelmän löytää? Saa olla käytettykin. Sopiiko Picasson koukku/johtosarja Grand Picassoon?

Poissa ace

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 303
  • Peukkuja: 3
  • C5 240 HDi (ex. BX, Xm V6, Xantia Activa TCT, C4)
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #7 : Joulukuu 14, 2017, 00:55:06 »
Auto-Hak:n koukku + Erich Jaegerin merkkikohtainen johtosarja -yhdistelmästä on yhden DS4:n verran hyviä kokemuksia. Tuo sarja (vertikaalisesti irtoava koukku) taitaa olla C4GP sopiva: https://m.ebay.com/itm/Citroen-C4-Grand-Picasso-06-13-AUTO-HAK-Anhangerkupplung-abnehmbar-7polig-neu/152004657685?hash=item23642f0215:g:k4UAAOSwbF1aDmZl

EDIT: Ja tuo merkkikohtainen johtosarja vaatii asennuksen jälkeen aktivoinnin diagnostiikkalaitteen avulla.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2017, 15:11:32 kirjoittanut ace »

Paikalla knoj

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #8 : Tammikuu 19, 2018, 09:03:22 »
Onko kenellä kokemusta BMP6 vaihdelaatikolla varustetulla autolla vetoautona? Kysymyksessä olisi C4 HDI ja kokonaismassaltaan 800 kg matkailuvaunusta. Autossahan riittäisi hyvin vetovoima (n. 1500 kg), mutta onko ajo kuinka "epämukavaa" tuolla laatikolla?
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #9 : Tammikuu 25, 2018, 08:12:45 »
BMP6 laatikkoa voi ajaa manuaalilla. Vaihdelaatikkoa eikä kytkintä ole tehty tuollaisen massan vetämiseen.
Mutta, jos haluat vetää niin paas tilaten kytkin ja vaihdelaatikko.
Ja tietenkin lämpimien kelien takia flektin manuaaliohjaus kapiiniin !
Onko se 800 kg vaunun omamassa  vai lastattuna ?

Eräs vaihtoehto on laittaa jokin, vaikka MB W201, mutta täältä sopiva peli: https://www.nettiauto.com/mercedes-benz/190

Kts. seuraava taulukko ( kokonaismassa ): https://citroen.alkali.fi/modeldata/4/citroen_c4_201102_tekniset.pdf
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Paikalla knoj

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #10 : Tammikuu 28, 2018, 17:04:46 »
BMP6 laatikkoa voi ajaa manuaalilla.
-Silloinhan olisi parempi hankkia auton, missä on manuaali laatikko.
Vaihdelaatikkoa eikä kytkintä ole tehty tuollaisen massan vetämiseen.
-valmistaja lupaa yhdistelmälle 1540 kg vetomassa.
Onko se 800 kg vaunun omamassa  vai lastattuna ?
-siinähän lukee KOKONAISMASSA 800kg.

En epäile olleenkaan, ettei auto tai vahdelaatikko kestäisi näin kevyttä kuormaa, mutta onko vaihtaminen (automaatti-asennossa) kuinka nykivää?
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #11 : Tammikuu 28, 2018, 18:13:28 »
En ole huomannut peräkärryn puukuormalla mitään erityistä muuta kuin nousee mäen päälle leikiten.
Vaaruvuori.
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Paikalla knoj

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 58
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #12 : Tammikuu 28, 2018, 18:21:07 »
Sehän kuullostaa hyvältä. Luultavasti vaihdan nykyisen autoni C4:seen. Vakutti ihan mukavalta koeajossa.
Citroen C4 1,6 HDI BMP6 2008

Poissa eju

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 403
  • Peukkuja: 0
  • Eki
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #13 : Tammikuu 29, 2018, 09:22:00 »
Rakastan Ropottia ! Manuaalipuolella tai sportasennossa voi tehdä kiihdytykset ja jarrutukset, samoin autom. viiksijarrutukset.
- Vapaasuodin lisää tehoja ( kuvassa on lisäsuodinkokeilu ).
- EGR:n sulkeminen ohjelmallisesti
- välijäähdyttimen ohitus, lämpiää talvella nopeammin, tietenkin keula suurimmaksi osaksi ummessa
- niin ja se flektin pakko-ohjaus
C4 HDi 110 BMP6, 2009, 210 000km; Renault Clio II 1,4 8v, 2000 automat + ilmastointi + kattoluukku, 93 000 km.

Poissa kaselin

  • Expert and Specialist for Everything
  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 167
  • Peukkuja: 9
Vs: C4 - Vetokoukun asennus?
« Vastaus #14 : Tammikuu 29, 2018, 13:23:00 »
Toi höpinä vaparin tehonlisäyksestä onko mustaa valkoisella? Dyno käyrää
Fiat Scudo 1,6 Multijet -08
C5 break 1.8 -03,
Peugeot Expert 1.9TD -00,
Honda GL1800-08, Xantia1,8 sx -94
edesmenneet 2cv4 -72, 2cv6 -82