Kirjoittaja Aihe: CX - Bensa turbon moottorin lämmöt  (Luettu 5159 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

DSM-Juuso

• Vieras
CX - Bensa turbon moottorin lämmöt
« : Helmikuu 02, 2006, 15:59:07 »
Sattuisko täällä jo olemaan ketään, jolla on numeronäytöllinen moottorinlämpömittari bensa-turbo-CX:ssä?
Tuossa kovilla pakkasilla ei mulla noussut päälle 75° ja lämmistyslaitteesta tuli vain onneton vasikan hönkäys. Autossa paleli, vaikka mulla on ollut viimasuoja maskin päällä koko ajan.
Sitten peitin puolet puskurin alapuolisestakin ritilästä, ja vot, alkoi nousta. Nyt vaihtelee 85° ja 94° välillä, tippuu aina välillä kun syylarin flektit käynnistyvät. Ja nyt tarkenee ja pysyy tuuli- ja sivulasit kirkkaina.
Olisi mukava saada vähän vertailevia kokemuksia.

Poissa cxtb2

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
  • CX25 TRD Turbo2 Break, CX25 GTI Turbo2, XM V6 A
Vs: CX - Bensa turbon moottorin lämmöt
« Vastaus #1 : Helmikuu 25, 2006, 00:15:29 »
 ::) ittellä GTI Turbo2 tekniikka kulkineessa, ja samaavikaa, tosin niin, että 78c° oli termarin aukeamislämpötila....
 ja sama vika termareissa on ollut ainakin 3 eri CX:ssä, ja tuossa pisimpään köytössä olleessa on toinen termari menossa 4v. sisään.. eli se termostaatti on kulutus osa, 2-4v. välein saa uusia.
TurboCeXillä minnevaan :)
Ja muualle MustaKuukalla ;)
Kesällä GSA:lla...

Poissa cxtb2

• "C1"
  • *
  • Peukkuja: 0
  • CX25 TRD Turbo2 Break, CX25 GTI Turbo2, XM V6 A
« Vastaus #2 : Maaliskuu 02, 2006, 22:17:28 »
tosin nyt uudellakin termarilla näyttää laskevan lämmöt sinne lähemmäs 80c°, kun ulkolämpötila lähenee -20c°, eli ilmeisesti viima jäähdyttää aika voimakkaasti konetta/öljypohjaa... paikallaan ollessa kyllä lämmöt pysyy 86-90c°, termari siis nimellisesti 88c°. (merkiltään MotoRad)
TurboCeXillä minnevaan :)
Ja muualle MustaKuukalla ;)
Kesällä GSA:lla...

Croisette

• Vieras
« Vastaus #3 : Maaliskuu 02, 2006, 22:35:49 »
Onkos teillä keula kuinka tukossa? mulla ainakin CX TRD2:sen kanssa lämmöt oli aikas alhaalla, ellei ollut puskurin aukko tukossa, ja jos tukkii maskin orggis-suojalla, niin sitten alkoi melkein käymään liian kuumana. Eli kovilla pakkasilla sais varmaan olla koko keula ummessa, ja leudoimilla keleillä vois maskin suojan varmaa irroittaa.

aktiivi

• Vieras
Vs: CX - moottorin lämmöt
« Vastaus #4 : Joulukuu 04, 2010, 11:34:03 »
Taitaa olla niin että vesipumpun virtaukset ovat sellaiset että alaletkusta tuleva kylmä vesi osittain ohjautuu lämmityslaitteelle menevään veteen. Eli kannattaa suojata keulaa sen verran että alaletkun vesi on vielä kohtuulämpöistä.

JariJ

• Vieras
« Vastaus #5 : Helmikuu 22, 2011, 13:01:48 »
Moi !

Minun autossani ( Turbo2 vm.88 ) lämpötilamittari näyttää aika tasaisesti 80-82 C kelistä riippumatta. Puskurin alapuolinen aukko tukittuna. Mielestäni lämmöt eivät ole nouseet silloinkaan, kun ulkolämpötila on ollut nollan paikkeilla tai vähän plussan puolella.