Kirjoittaja Aihe: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen  (Luettu 71739 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

grand

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #50 : Helmikuu 08, 2013, 21:42:29 »
Hyvä keskustelu.

Onko kokemuksia Exclusiven ilmajousituksista? Kuinka monilla hajonnut ja paljonko korjaus kustansi?

Poissa Pasis

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 262
  • Peukkuja: 4
  • Ex: Berlingo 1.6 16V - 02
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #51 : Helmikuu 08, 2013, 23:01:06 »
Onko kokemuksia Exclusiven ilmajousituksista? Kuinka monilla hajonnut ja paljonko korjaus kustansi?
Ainakin tuollaiset löytyy:
http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,13752.0.html ja http://citroen-foorumi.com/index.php/topic,19417.0.html

Poissa Bordeaux

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 235
  • Peukkuja: 2
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #52 : Toukokuu 02, 2013, 11:47:50 »
Tyhmä kysymys, onko kaikki Grandit 7-paikkaisia? Istuimet ei liene irrotettavia, vaan menevät "matalaksi" lattian tasoon?

Poissa HiTec

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 643
  • Peukkuja: 36
  • Sukupuoli: Mies
  • Eipä turhia höttyillä :)
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #53 : Toukokuu 02, 2013, 12:29:16 »
Tyhmä kysymys, onko kaikki Grandit 7-paikkaisia? Istuimet ei liene irrotettavia, vaan menevät "matalaksi" lattian tasoon?

C4GP lienee aina 7-jakkarainen, toisin kuin esim. Renault Grand Scenic jota on myyty paljon myös 5-paikkaisena 8)
Nissan Qashqai 1.6dCi 130 Business 4wd -15
Dethleffs C'Go 495 QSK -16

Ex. autoja: Citroen C5 III 2.0HDi 136, Renault Grand Scenic II 2.0dCi 150, Renault Master 3.0dCi 140, Peugeot 1007 1.6, Renault Megane II 1.6, Peugeot Partner 1.9d...

Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #54 : Toukokuu 02, 2013, 14:23:43 »
Kolmannen rivin istuimet menevät tavartilan lattian tasoon, tai paremminkin alle.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa sitikainen

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 8
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #55 : Toukokuu 26, 2013, 13:06:04 »
Picasso C4 v.2009, onko OK, kun reilun kymmenen kilometrin ajon jälkeen etupyörien koteloista hohkaa kuumuus ja palaneen käryä tuntuu? Autolla on ajettu n. 60000 km.  Entä olisiko jotain erityistä, mihin kannattaa kiinnittää huomiota, jos aikoo ostaa tällaisen auton? Raiskaako ruoste?

Poissa sitikkaporo

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 271
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #56 : Toukokuu 26, 2013, 14:22:20 »
Laahaako etujarrut? Ovatko vanteet lämpimät/kuumat? Nosta kulma ylös, pyöriikö rengas (vaihde vapaalla) käsin herkästi?
XM 2.0 Berline -95, Xantia 1.8 Break -99, Dyane -68 projekti, AX 11 RE (latosäilytys)

Poissa Seevitska

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 938
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #57 : Toukokuu 26, 2013, 14:38:21 »
Vaikuttaako käsijarru C4P:ssä etu- vai takapyöriin?

Kerran, kauan kauan sitten armon vuonna 2007 C2:ssa jäi käsijarru hieman laahaamaan liikkeelle lähtiessä, hyvin kulki eikä mikään valo palanut mutta 25km:n ajon jälkeen takarenkaista nousi valtavat savut. ;D
Ex: C5 1.8i X 16v Berline 05/2002 172tkm
Ex#2: Seat Toledo 2.0 FSI Stylance 04/2005 155tkm
Nyt: Peugeot 307 SW 1.6 Premium Plus 01/2008 133tkm

Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #58 : Toukokuu 26, 2013, 15:04:13 »
Vaikuttaako käsijarru C4P:ssä etu- vai takapyöriin?

Kerran, kauan kauan sitten armon vuonna 2007 C2:ssa jäi käsijarru hieman laahaamaan liikkeelle lähtiessä, hyvin kulki eikä mikään valo palanut mutta 25km:n ajon jälkeen takarenkaista nousi valtavat savut. ;D
Omassa kun auto liikkuu käsijarru vaikuttaa kaikkiin neljään pyörään, lisäksi kun on vauhtia tarpeeksi ABS:ä on mukana. Kun auto on pysähtynyt, käsijarru ottaa vain takapyöriin.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Janik1976

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #59 : Kesäkuu 25, 2013, 13:45:36 »
GC4P diesel (1.6 / 2.0) ja jos mittarissa on jo 160tkm+ kilometrejä niin onko järkevä hankinta edelleen? Paljonko olette ajelleet näillä vehkeillä?

vilma

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #60 : Elokuu 07, 2013, 17:43:17 »
Terve,

Kaupataan vaihdossa C4 Picasso 1,6 HDI vm.07,aj.165 tkm.Mahdollisesti eka sitruuna tulossa taloon...kertokaas "heikot kohdat"! Auto on todella siisti ja hyvällä h-kirjalla varustettu...uskaltaako hyvä tähän kelkkaan :)

PS.Ei jaksanu työ päivän jälkeen ruveta hakua selailee...pahoittelut tästä!

JoniT

  • Vieras
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #61 : Syyskuu 14, 2013, 12:15:21 »
1) Nykyinen auto on C5 II 2.0 automaatti Break. Etsinnän alla on Picasso automaatilla tai robotilla. Onko automaatista robottiin siirtyminen ollut ahdistava kokemus?

Itse ostin 136 hp dieselin BMP:llä vuosi sitten, nyt olen ajanut 25tkm. Ei mitään muuta moitittavaa kuin robotti. Ei siis vikaa, mutta kun edellinen oli automaatti niin se vaihdon kestäminen ärsyttää. Siinä määrin että olen /olin myymässä. Mutta koska käyttäarvoa ei arvosteta näyttää sille että pidän itsellä. Hieno kampe ajaa, tilaa hyvin. Vielä kun löydän jostain tavaratilanverkon ja keksin miten stereoihin saa kytkettyä ulkoisen soittimen niin alkaa kelvata... No tietty sitä vääntöä tuolla kyselen lisää toiselle keskustelulla...

Jaa, tuosta kulutuksesta:  koko tuon 25tkm keskiarvo liene noin 6,3. Ajosta ylivoimaisesti suurin osa on taajamatyyppistä työmatka-ajoa, ei kuitenkaan puhdasta kaupunkiajoa.




Poissa Joerkka

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 843
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #62 : Syyskuu 16, 2013, 10:17:26 »
1) Nykyinen auto on C5 II 2.0 automaatti Break. Etsinnän alla on Picasso automaatilla tai robotilla. Onko automaatista robottiin siirtyminen ollut ahdistava kokemus?

Itse ostin 136 hp dieselin BMP:llä vuosi sitten, nyt olen ajanut 25tkm. Ei mitään muuta moitittavaa kuin robotti. Ei siis vikaa, mutta kun edellinen oli automaatti niin se vaihdon kestäminen ärsyttää. Siinä määrin että olen /olin myymässä. Mutta koska käyttäarvoa ei arvosteta näyttää sille että pidän itsellä. Hieno kampe ajaa, tilaa hyvin. Vielä kun löydän jostain tavaratilanverkon ja keksin miten stereoihin saa kytkettyä ulkoisen soittimen niin alkaa kelvata... No tietty sitä vääntöä tuolla kyselen lisää toiselle keskustelulla...

Jaa, tuosta kulutuksesta:  koko tuon 25tkm keskiarvo liene noin 6,3. Ajosta ylivoimaisesti suurin osa on taajamatyyppistä työmatka-ajoa, ei kuitenkaan puhdasta kaupunkiajoa.
Picasso Hdi automaatilla on vaikeahko löytää =>yleensä liikkeet ilmoittavat BMP:t automaattina. Kulutus tulee kasvamaan tuosta 6,3 litrasta (Aisin oppiva 6-pykäläinen, 2,0 Hdi 16V 100kw), kokemusta on jo yli 50tkm edestä. Keskiarvo on 7 litran pintaan, kaupungissa nilkka suorana helpostikin 15 l sataselle..)
Ostin GrandC4Picasson exclusive-varustetasolla=>tavaraverkko oli autossa valmiina. On hankala käytää, eikä löydy erillistä säilytyspaikkaa autosta, eli vie vähän korkeutta tavaratilasta (esim kylmälaukku ei mene sen alle kun se on paikallaan), mutta verkon saa asennettua etuistuimien taakse, jolloin löytyy jo pakuainesta.
Hansikaslokerossa on palikka AUX-IN, vatinee merkkiliikkeen koodauksen että pelittää. Viisihenkisen C4 picasson tavaratila on sitten pienempi ainakin mittanauhan mukaan verrattuna Xsara Picassoon, siksi ostin 7-paikkaisen, vaikka mukuloita on vaan 2.
Bruno, eli Renault Grand Scenic 1,5 d 6AT -11
Sinikka, eli 2CV6 -78,
exät Esko,eli Grand C4 Picasso 2,0HDI-08 excl aut(Aisin) Paavo, eli 323 -88,Zorro, eli ZX -94, Kengu, eli 406GrW -98, Sämpy, eli XsaraPicasso -02, Ville, eli Visa -82

Poissa Irwin

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #63 : Lokakuu 07, 2013, 15:58:33 »
Hieman houkuttelisi c4 grand picasso. Mietityttää kuitenkin vaihtaa, kun nykyinen auto on Toyota avensis verso, joka on varmasti yksi kaikkien aikojen lujimmista autoista. Itsellä yli 40tkm. takana ja ainoastaan kolme lamppua on pitänyt vaihtaa :). Mutta jokatapauksessa nyt olisi diesel tila-auto automaatilla hakusessa, ja c4gp tuntuisi olevan ainut "järkevä" vaihtoehto. Haussa siis oikealla automaatilla, ei robotilla varusteltu auto.

Mitkä ovat c4gp kuskien mietteet tällä hetkellä autosta?

Lisäksi ihmetyttää, kun nettiautosta löytyy 2.0hdi versioita automaatilla, joista osassa on ilmoitettu co arvoksi 159 ja toisissa 195. Samoin vastaavasti keskikulutukseksi 6.1  ja co 195 versiossa yli 7 litraa. Tehot/väännöt ovat samat(136hv/340nm.), eli ei siis pitäisi olla kyse sekoittamisesta robottivaihteistoon. Mitkä lukemat ovat siis oikein? Vai onko olemassa kahta eri versiota?

Kiitokset jo etukäteen mahdollisista vastauksista!
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 07, 2013, 18:09:32 kirjoittanut Irwin »

Poissa C3P

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 61
  • Peukkuja: 0
  • DS5 e-HDi115 BMP6 Stop and Start -14
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #64 : Lokakuu 07, 2013, 19:50:05 »
Lisäksi ihmetyttää, kun nettiautosta löytyy 2.0hdi versioita automaatilla, joista osassa on ilmoitettu co arvoksi 159 ja toisissa 195. Samoin vastaavasti keskikulutukseksi 6.1  ja co 195 versiossa yli 7 litraa. Tehot/väännöt ovat samat(136hv/340nm.), eli ei siis pitäisi olla kyse sekoittamisesta robottivaihteistoon. Mitkä lukemat ovat siis oikein? Vai onko olemassa kahta eri versiota?
Nuo erot johtuvat juurikin vaihteistosta. Pienemmät lukemat ovat robotin ja suuremmat oikean automaatin. Molemmat vaan ruksataan yleensä ilmoituksissa automaateiksi. Vaihdekepin merkinnöistä varmimmin voi päätellä kumpi vaihtoehto todellisuudessa on kyseessä (robotissa RNAM, automaatissa PRNDM).

Poissa Irwin

  • Viestejä: 3
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #65 : Lokakuu 08, 2013, 10:26:51 »
Tätä minäkin epäilin, mutta eikös robottivaihteiston vääntömomenttia ole rajoitettu 270nm:iin? Noissa nettiauton(autoliikkeiden) ilmoituksissa mitä tarkoitin, on osassa ilmoitettu vääntömomentiksi 340nm, co 159 ja keskikulutus 6.1. Joku ei mielestäni täsmää. Todennäköisesti eivät tiedä mitä myyvät, mutta luulisi autokauppiaidenkin tarkistavan tiedot rekisteriotteesta.

Poissa Sabai mak

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #66 : Lokakuu 10, 2013, 08:07:41 »
Uudempi 2.0 hdi fap 150 moottorin yhteydessä oleva robotti kestää 340 nm väännön, vanhempi fap 136 vain tuon 270 nm. En sitten tiedä miten paljon tuota käytössä huomaa jos ei peräkärryä vetele ?? Mulla on toisena autona Mersun C malli jossa vääntöä 320 nm ja tuo tuntuu paljon heikommalta kuin Sitikan 270 nm.
Grand C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive BMP

Poissa Kikkopää

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 173
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #67 : Lokakuu 30, 2013, 21:10:24 »
Tuosta robotista vielä niin selittäkää viisaammat tälle tyhmälle tuon toiminta. Ymmärrän että siinä on automaattiasento ja manuaaliasento. Lähinnä mietin että esim jos ajan automaatilla vaikka motarilla ja haluan lähteä ohittamaan edellä olevaa niin pystyykö käyttämään niitä rattinamiskoita että pääsee paremmin ohi vai toimiiko automaatti niin että uskaltaa ohi koittaa?

Eli voiko noita rattinamiskoita käyttää pelkästään M asennossa vai myös A asennossa?

Poissa Hujane

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 820
  • Peukkuja: 1
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #68 : Lokakuu 30, 2013, 21:22:24 »
Ainakin tavan C4 mallissa voi käyttää myös A asennossa rattivaihteita.

Poissa jukkanen

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 108
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #69 : Lokakuu 30, 2013, 23:11:24 »
Voi käyttää, ja onkin paljon nopeampaa vaihtaa käsin pienempään jos on oikeaa tarvetta ripeään kiihdytykseen. Automaatti kickdown arpoo ja miettii tuskallisen kauan mutta käsivaihto on mielestäni ihan hyvä, eikä valitsimen asentoa tarvitse erikseen manuaalille vaihtaa. Yleisesti ottaen vaihdot menevät automaatilla mielestäni ihan hyvin kun uskaltaa luottaa automatiikkaan eikä missään nimessä ala himmailemaan ja löysäilemään kaasua vaihtokohdissa.

Poissa Kikkopää

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 173
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #70 : Lokakuu 31, 2013, 12:46:47 »
Voikos tuota 1-2 vaihteen välistä "niijailua" jotenkin lieventää? Esim kaasun käytöllä tms?

Sent from my SM-N9005 using Tapatalk


Poissa MartyMcFly

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 369
  • Peukkuja: 1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #71 : Lokakuu 31, 2013, 15:35:10 »
Voi, ja juurikin tuolla kaasun käytöllä. Vaihtokohdat erityyppisissä kiihdytyksissä oppii kyllä ennakoimaan ja tuntemaan aika nopeasti, ja kevyt kaasun kohotus tuolloin tekee vaihtotapahtumasta lähes huomaamattoman. Täyskaasukiihdytyksessä sitä vastoin tuo nykäys tuntuu aina.
Nyk. Fiat 500 Lounge 1.3 Multijet -08 & Peugeot 5008 HDi 163 Sport A -11

www.citroen-foorumi.com  *  www.autostadium.fi  *  www.peugeot-foorumi.com  *

Poissa Hessu

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 390
  • Peukkuja: 4
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #72 : Lokakuu 31, 2013, 16:44:02 »
Olen mieltänyt asian jotensakin niin, että kaasua keventämällä annetaan vaihteistolle "lupa" vaihtaa joten ihan tarkkaa vaihtokohtaa ei tarvitse arvata. Niillä räpylöillä on kyllä näppärä vaihtaa pykälää, toimii vaikka olisi cruise päällä. Joskus vedin raskaan puoleista peräkärryä cruisella, jos ei käsin vaihtanut pienempää niin nopeus tippui pitkässä ylämäessä jopa 10 km/h alle asetuksen  :o Voiman puutteesta ei ollut kyse, jotenkin vain säädin on sen verran löysä että täyttä tehoa ei kerta kaikkiaan käytetä.
DS 21 Pallas -66, BX 14 -90, C6 3.0 Excl -06, C5 2.0 HDi tourer -13

Poissa Kikkopää

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 173
  • Peukkuja: 0
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #73 : Marraskuu 03, 2013, 13:53:58 »
Hieno peli tämä kyllä. Edellinen Xsara Picasso oli hyvä ajaa, mutta tämä on vielä parempi. Tuntuu jotenkin laadukkaammalta. Robottiinkin alkaa pikkuhiljaa tottumaan/oppimaan. Ja tuo näkyväisyys joka puolelle on jotain huikeaa. Emäntä ihastui jo edelliseen autoon senverran ettei halunnut tilalle muun kuin C4 Picasson tai Grand Picasson.

Poissa Sabai mak

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 42
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: C4 Picasso / Grand C4 Picasso - Käytetyn hankkiminen
« Vastaus #74 : Marraskuu 04, 2013, 05:34:23 »
Yllättävän kiva ajaa mutkateillä ja ohjaus tunnokkaampi kuin II-koppaisen C5:n vastaava. Kohta saa sitten nähdä minkälainen GC4P on talviautona :-)
Grand C4 Picasso 2.0 HDI Exclusive BMP