Kirjoittaja Aihe: Tehoboxit / Softat (HDI)  (Luettu 59467 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #75 : Toukokuu 15, 2009, 00:40:01 »
Täytyy kokeilla, mitä eroa noilla on keskenään käytännössä?
Vituttaa, olen siis olemassa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #76 : Toukokuu 15, 2009, 07:11:27 »
Täytyy kokeilla, mitä eroa noilla on keskenään käytännössä?
7 asennolla reagoi tosi herkästi kaasuun ja parhaiten kulkee tuolla asetuksella. 4 asento lähellä tuota 7 asetusta, ei reagoi ihan niin herkästi kaasuun.

Citronella82

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #77 : Toukokuu 16, 2009, 10:24:23 »
Niin oliko jollain kokemusta kytkimen sietokyvystä jos lisätään löylyjä manuaalivaihteiseen?? Itsellä 110 HDi, kulkeehan tuo toki nytkin ihan jees, tukkirekan ohi pääsee kovassakin mäessä, mut mut.. ;) 140tkm ajettu yksilö joten hiukan on mietityttänyt nimenomaan voimansiirron toimivuus pitkällä aikavälillä jos lähtis viriviri-linjalle (kun ei heti huvittais olla tekemässä isompaa remppaa) ;D

Poissa Lexa

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 278
  • Peukkuja: 1
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #78 : Toukokuu 16, 2009, 21:49:28 »
Kyllä kestää ainakin -00 breikisä. Tuolla jo kolme vuotta ja muutama kymmenen tuhatta takana ja ei mitään oireita.

Tosin onneton kuljettajahan saa kaiken rikki nopsaan.

Digituning "kaikki irti" = tuollanen olis pitänyt olla jo tehtaalta lähtiessä ;D
Voin suositella tuota lämpimästi...tosin talvella pitää kuskin sitten osata ajaa...
...Hilijaa ja matalalla...
...C6, C5 & Xsara VTS....

Citronella82

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #79 : Toukokuu 17, 2009, 18:38:51 »
Oukei, mietityttäny että kuinka tarkkaan mitotettu kytkin tuossa on ja tullut muutama< yllättävän pian kytkinongelmainen vastaan kun on vähän piristelty..muissa merkeissä :) Joo, hyvä tietää että uskaltaapi. Kilometrejä kun kertynyt puolessa vuodessa se jokunen kymppi ja matkaa tuntuu kertyvän niin ajomukavuuteen se odotus pääasiassa painottuu, ei riehumiseen ;) (toki välillä pitää kone niistää ettei me tukkohon ja karstotu ;D ) Kiitoksia Lexalle, muitakin kokemuksia olisi kiva kuulla :)

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #80 : Toukokuu 30, 2009, 12:51:41 »
Sattupa eilen näin. Ajelin melkein nilkka suorana menemään noin 5 kilsaa, jonka aikana auto päätti aloittaa hiukkaspolton. Ei se mitään haitannut ennen kuin käännyin risteyksestä ja katsoin peiliin, perkele armoton sininen savupilvi tuli auton perässä. Siinä sitten pähkäilin että mikä laukes mutta sehän olikin vain tehoboksin vääristämä ruiskutusmäärä hiukkaspolton aikana ???. Onkos muilla ollut mitään vastaavaa?
Vituttaa, olen siis olemassa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #81 : Toukokuu 30, 2009, 19:23:42 »
Sattupa eilen näin. Ajelin melkein nilkka suorana menemään noin 5 kilsaa, jonka aikana auto päätti aloittaa hiukkaspolton. Ei se mitään haitannut ennen kuin käännyin risteyksestä ja katsoin peiliin, *erkele armoton sininen savupilvi tuli auton perässä. Siinä sitten pähkäilin että mikä laukes mutta sehän olikin vain tehoboksin vääristämä ruiskutusmäärä hiukkaspolton aikana ???. Onkos muilla ollut mitään vastaavaa?
Öljyä liikaa koneessa?

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #82 : Toukokuu 30, 2009, 21:01:13 »
en usko kun savutti vain vähän aikaa, ellei ole ruiskuttanut niin paljon polttoainetta sylintereihin, että sitä ois menny kunnolla öljyn sekaan lisäten öljyn pintaa. Tosin mulla ei ole öljyt ollu ylärajassa.
Vituttaa, olen siis olemassa.

ruoska

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #83 : Kesäkuu 21, 2009, 14:38:10 »
Onnistuin täysin ryssimään eco boksin säädön.  >:( Eli paljonkos se säätö siinä pyörii ja minkäverran sitä pitäisi kääntää jotta pääsisi suunnilleen kohdalleen??? Säätöpotikka tuntuu pyörivän satoja kierroksia auki/kiinnipäin ilman rajoitutuksia.

Nyt sytyttää motorfaultin.

Montakos kertaa moottori käyntiin, jotta vikakoodi häviää, kun saa boxin kohdalleen?

Kaikki apu tarpeen  :-\

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #84 : Kesäkuu 21, 2009, 17:06:59 »

Nyt sytyttää motorfaultin.

Montakos kertaa moottori käyntiin, jotta vikakoodi häviää, kun saa boxin kohdalleen?


riippunee autosta, HDi Xsara vaati 5 käynnistystä
viimasuoja

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #85 : Kesäkuu 21, 2009, 17:47:45 »
Olet tainnut hajottaa boxin säädön... Mun mielestäni se säätö ei pyöri kuin n. kierroksen verran. Kello asteikolla klo 13-23. Oletusarvona taisi olla joku CW tai 1,2,3.

ruoska

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #86 : Kesäkuu 21, 2009, 23:06:29 »
Kiitoksia vastanneille,

eli edellinen omistaja on siis väännellyt potikkaa päin p... Huuto.net:istä ostettu.  >:( >:( >:(

Ja noin viidennen startin jälkeen hävisi antipollution faultti (tyhjäkäynnillä, heti startatessa).

Mitäs halpis boxia suosittelette 110 heppaseen -03 C5:een??


PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #87 : Kesäkuu 21, 2009, 23:22:18 »
Tehoboxi keskustelua löytyy tuolta keskustelua citikoiden tekniikasta alueelta.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #88 : Kesäkuu 24, 2009, 18:41:30 »
Kiitoksia vastanneille,

eli edellinen omistaja on siis väännellyt potikkaa päin p... Huuto.net:istä ostettu.  >:( >:( >:(

Ja noin viidennen startin jälkeen hävisi antipollution faultti (tyhjäkäynnillä, heti startatessa).

Mitäs halpis boxia suosittelette 110 heppaseen -03 C5:een??



Itellä on ainakin Cheetahin boksi toiminut Xantia HDi 110ssä ihan mukavasti ja hinta on jotain satkun huitteilla eBayssa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #89 : Kesäkuu 24, 2009, 19:13:27 »
Minulla on asa Eco boxi ja toimii hienosti.

ruoska

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #90 : Kesäkuu 25, 2009, 19:44:35 »
Minulla on asa Eco boxi ja toimii hienosti.

Moi, huomasitko tehopiikkiä jollain kierrosalueella yms. Yritän tässä funtsia onko se omani entinen, kun potikka kiertyy holtittomasti!? Ostakaa vaan huutonetistä  >:( Kulutus ainakin putosi 200km testilenkillä 6.2 -> 5.6, saakohan kone nyt liian vähän soosia? Tyhjäkäynti ravistaa hieman.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #91 : Kesäkuu 26, 2009, 01:56:40 »
Minulla on asa Eco boxi ja toimii hienosti.

Moi, huomasitko tehopiikkiä jollain kierrosalueella yms. Yritän tässä funtsia onko se omani entinen, kun potikka kiertyy holtittomasti!? Ostakaa vaan huutonetistä  >:( Kulutus ainakin putosi 200km testilenkillä 6.2 -> 5.6, saakohan kone nyt liian vähän soosia? Tyhjäkäynti ravistaa hieman.
Kyllä sen huomaa varsinkin yläkierroksilla, mutta ei tällä Asa boxilla saa läheskään sellaista ruutia kuin AMH:n boxilla.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #92 : Heinäkuu 08, 2009, 09:09:17 »
1.6 hdi koneeseen tavallisen tehoboxin asennus on todella hankalaa ja vaatii purkuhommia, että saisi boxin asennettua. On meinaan tuolla ilmanputsarin/pa suodattimen alapuolella ja todella hankalassa paikassa. Asennus on lähes mahdotonta tehdä ilman perusteellistä konehuoneen purkamista.



Nyt on tullut markkinoille erityisesti 1.6 HDI koneeseen helposti asennettava tehoboxi. Tehoboxi joka tulee suoraan jokaisen suuttimen liittimeen http://promotech.se/?p=products_modules_overview_info&category=diesel&mID=CRI_3326&vID=10243
Asennukseen menee n.1-2 minuuttia. Poistetaan koneen päältä suojamuovi ja tökätään liittimet kiinni alkup. liittimiin.

CRI-boksi on uusin injectorboksi, eli jokaiselle suuttimelle oma liitin.
CRI-3316 esim 1.6 hdi 90hv/215Nm (115hv / 260Nm) ja CRI-3326 esim. 1.6 hdi 110hv/240Nm fap  (135 hv 285 Nm). Hinta on sama mutta riippuen auton elektroniikasta on kaksi vaihtoehtoa.

Ei ole mikään halpa boxi vaan erittäin laadukas boxi ja sopii myös FAP autoihin.



Citroën:
http://promotech.se/?p=searchmodule&searchmodule_category=diesel&searchmodule_type=personbilar&searchmodule_brand=Citro%C3%ABn

Peugeot:
http://promotech.se/?p=searchmodule&searchmodule_category=diesel&searchmodule_type=personbilar&searchmodule_brand=Peugeot



Kytkentä:

Irroita moottorin päällä oleva suoja.
Irroita jokaiselta suuttimelta sähköliitin.
Kytke tehoboxin liittimet suuttimiin ja jokaisen suuttimen alkup. sähköliitin tehoboxin johtosarjaan.
Liitä johtosarja boxiin
kytke maadoitusjohto ja virtajohto akkuun.
laita moottorinsuoja takaisin


Toiminta:
- Ei lisää savutusta
- Polttoaineen kulutus näyttää pienentyneen selvästi.
- Luvattu teholukema tuskin pitää paikkaansa, mutta huom. pirteämpi kuitenkin on.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 22, 2009, 20:31:20 kirjoittanut PicassoHDI »

Ugemi

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #93 : Heinäkuu 23, 2009, 14:52:23 »
No eikös tuohon hintaan kannata jo suorittaa oikea ohjelmointi eikä mitään boksia viritellä? Tuo 6400 sek on kuitenkin jo enemmän kuin softa suomessa...

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #94 : Heinäkuu 23, 2009, 16:26:02 »
No eikös tuohon hintaan kannata jo suorittaa oikea ohjelmointi eikä mitään boksia viritellä? Tuo 6400 sek on kuitenkin jo enemmän kuin softa suomessa...
Näin on. Softapäivitystä saa n.350-600eur. Tosin tuon boxin voi ottaa ja siirtää autosta toiseen. Boxin etuna tietty myös se, että jos merkkihuolto päivittää softan autoon, niin tehosofta poistuu.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 23, 2009, 21:47:10 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #95 : Heinäkuu 27, 2009, 17:57:38 »
Onkohan tämä nyt niin että amh boosterin boxi ei toimi kunnolla kuin 7 asetuksella, muilla asetuksilla esiintyy tympeää nykimistä, aivan kuin veto ns katkaistaisiin melkein kokonaan ja kytkettäisiin takaisin alle sekunnin kuluttua. Onko nämä toiminut muilla yhtään paremmin 2,2 hodarissa?
Vituttaa, olen siis olemassa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #96 : Heinäkuu 27, 2009, 18:15:34 »
Onkohan tämä nyt niin että amh boosterin boxi ei toimi kunnolla kuin 7 asetuksella, muilla asetuksilla esiintyy tympeää nykimistä, aivan kuin veto ns katkaistaisiin melkein kokonaan ja kytkettäisiin takaisin alle sekunnin kuluttua. Onko nämä toiminut muilla yhtään paremmin 2,2 hodarissa?
4 ja 7 asento tuntuu toimivan HDI:ssä. Nykimistä en ole huomannut AMH:n aiheuttavan.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #97 : Heinäkuu 27, 2009, 18:42:40 »
No hö, mulla nykii 4 asennollaki
Vituttaa, olen siis olemassa.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #98 : Heinäkuu 28, 2009, 20:57:58 »
Päätin sitten kötöstellä mailin saksan pojille pähkäiltäväksi, josko sais takuuseen vaihdettua uuren boxin. Saas nähä miten käy ;D
Vituttaa, olen siis olemassa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #99 : Heinäkuu 28, 2009, 21:45:40 »
Oletko kokeillut ilman boxia? Ei tehoboxin pitäisi aiheuttaa nykimistä. Tosin noissa tavallisissa tehoboxeissa on PC liittimet mitä ei ole tarkoitettu ulkokäyttöön. Liittimien puhdistus aluksi. Vika voi olla myös jossain muualla kuin tehoboxissa. Esim. IMM, EGR, polttoaine.