Kirjoittaja Aihe: Tehoboxit / Softat (HDI)  (Luettu 62204 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #50 : Helmikuu 18, 2009, 10:22:42 »
Kuinkahan nuo "halvat" mahtaa toimia ? Niistä kun ei yleensä kuule pelkkää hyvää.
Mielenkiinnosta kysyn että kun on mainoksen mukaan erittäin helppo asentaa, niin kuinka se asennetaan oikeassa maailmassa. Onko se todella noin helppoa ?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #51 : Helmikuu 18, 2009, 10:32:01 »
Kuinkahan nuo "halvat" mahtaa toimia ? Niistä kun ei yleensä kuule pelkkää hyvää.
Mielenkiinnosta kysyn että kun on mainoksen mukaan erittäin helppo asentaa, niin kuinka se asennetaan oikeassa maailmassa. Onko se todella noin helppoa ?
Asennus on helppo ainakin 2.0 hdi koneeseen, aikaa menee n. Minuutti.

Asiaan: 1.6 hdi koneeseen boxin asennus on todella hankalaa. On meinaan tuolla ilmanputsarin/pa suodattimen alapuolella.
Jos haluaa päästä helpommalla, niin hanki sellainen tehoboxi joka tulee suoraan jokaisen suuttimen liittimeen http://promotech.se/?p=products_modules_overview_info&category=diesel&mID=CRI_3326&vID=10243 tai sitten softapäivitys. 

CRI-boksi on uusin injectorboksi, eli jokaiselle suuttimelle oma liitin.
CRI-3316 ja 26 hinta on sama mutta riippuen auton elektroniikasta on kaksi vaihtoehtoa.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 07, 2009, 20:07:31 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #52 : Helmikuu 18, 2009, 12:06:06 »
ex-Xsarasa minulla oli boksi joka asennettiin commonrailin paineanturin liittimeen. Periaatteessa helppo homma kun ei tartte muuta kuin ottaa liitin irti ja tökätä tuo siihen väliin. Käytäntö oli pikkasen toista. Välillä meni 5min ja joskus 20min (oli katsastuksessa irti niin tuli irroteltua) riippuen miten hyvin se sattui menemään paikalleen. On liitin nimittäin niin ahtaassa ja kettumaisessa paikassa. Selvästi oli pirteämpi auto, kulutus ei ainakaan noussut, ei savuttanut eli hyvin toimi. Sitten kun otin tuon katsastukseen irti niin jopa savuttikin :) ja k-arvo oli varmaan jotain 2,5 eli nokea oli kertynyt putkeen aika reippaasti. Olisi varmaan pitänyt ajella paljonkin reippaammin.
viimasuoja

make206

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #53 : Helmikuu 18, 2009, 13:14:59 »
Kuinkahan nuo "halvat" mahtaa toimia ? Niistä kun ei yleensä kuule pelkkää hyvää....
Mulla on "vääränmerkkisessä" ollut AMH:n boksi viime kesäkuusta paikallaan (myös katsastuksessa, säätöpompola irti ja hanskaloon :D ).

Ei ole mitään vikonut, tankillisella pääsee enemmän ainakin kaupunkikäytössä ja löylyä on koneessa enemmän.
Ainoa mikä on että kytkimen pito ei tahdo riittää isommilla asetuksilla.. :(

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #54 : Helmikuu 18, 2009, 15:53:50 »
ex-Xsarasa minulla oli boksi joka asennettiin commonrailin paineanturin liittimeen. Periaatteessa helppo homma kun ei tartte muuta kuin ottaa liitin irti ja tökätä tuo siihen väliin. Käytäntö oli pikkasen toista. Välillä meni 5min ja joskus 20min (oli katsastuksessa irti niin tuli irroteltua) riippuen miten hyvin se sattui menemään paikalleen. On liitin nimittäin niin ahtaassa ja kettumaisessa paikassa. Selvästi oli pirteämpi auto, kulutus ei ainakaan noussut, ei savuttanut eli hyvin toimi. Sitten kun otin tuon katsastukseen irti niin jopa savuttikin :) ja k-arvo oli varmaan jotain 2,5 eli nokea oli kertynyt putkeen aika reippaasti. Olisi varmaan pitänyt ajella paljonkin reippaammin.
Boxin johtosarja asennetaan 2.0 HDI 90/110 hv versiossa öljynsuodattimen lähettyviltä löytyvään keltaiseen liittimeen. Jos hankalasti haluaa tehdä, niin voi sen asentaa sinne CR painetunnistimen luo ja silloin menee aikaa.

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #55 : Helmikuu 18, 2009, 16:36:35 »
No tuon kun olisi tiennyt silloin aikoinaan :-\ Asennusohjeessa oli ohjeet vain paineanturin juureen asentamiseksi
viimasuoja

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #56 : Helmikuu 19, 2009, 18:33:37 »
No tuon kun olisi tiennyt silloin aikoinaan :-\ Asennusohjeessa oli ohjeet vain paineanturin juureen asentamiseksi
2.0 HDI 90 tai 110hv mallit. Asennus joko tuonne tai tuonne. Molemmat käyvät, kun ovat samaa johtoa.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 17, 2009, 12:58:50 kirjoittanut PicassoHDI »

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #57 : Maaliskuu 21, 2009, 15:06:59 »
Tuli kokeiltua tuota http://www.finnautomobile.net/index.php?productID=5 boxia. Ihan siisti ja pieni paketti ja johtosarja siististi tehty. Huom! Portaaton säätö, kun amh:ssa säädöt 0,1,2,3,4,5,6,7,8,9. Ei anna ihan niin kovaa ruutia kuin amh booster. Polttoaineen kulutus huom. pienempi mitä AMH boxilla ja tyhjäkäynti tasainen. http://www.amh-booster.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=2162 . Suuttimet ei raksuta tällä Asa boxilla kuten tuolla Amh boxilla.
Nyt on vähän kokemusta tuosta ASA ECO boxista. Säätöjä piti kokeilemalla vaan hakea. Milli säätöä ja baanalle ja säätöä ja baanalle. Ei anna juurikaan lisää tehoa. Alavääntö paranee. Jos haluat paukkua koneeseen osta joku muu boxi tai softa päivitys.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 29, 2009, 17:50:54 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Pasi A S

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 2 120
  • Peukkuja: 8
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #58 : Huhtikuu 07, 2009, 17:09:45 »
Mites käy jos lastuttaa 1.6 HDi, 110 hv , FAP motin...onko kokemuksia? Taitaa olla kaksoismassa kytkimellä ko moottori? Eikös lastutus tarttis järeämpää kytkintevyäkin? Muistan jo vuosien takaa (oiskoos ollu -99) kun työkamu lastutti asiaan vihkiytyneellä pajalla 1.8T koneen, ne vaihtoi samalla kytkimen paineastelmineen. Oiskos ollu Harisella.Kyllä lähti.
http://www.hestec.fi/chiptuning/chiptuning.php
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2009, 17:24:23 kirjoittanut Pasi A S »

pica

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #59 : Huhtikuu 11, 2009, 08:47:45 »
Tilasin Picasso -02 HDi 90hv:seen tehoboksin tuolta Saksanmaalta www.race-chip.de osoitteesta ja tökkäsin kiinni ja laitoin vielä Liquimolyn dieselputsaus aineen tankkiin. Ja täytyy sanoa jotta nyt on ilo ajaa, on voimaa ja käynti tasainen. Muutaman viikon ollut nyt käytössä ja tuntuu tuo polttoaineen kulutus laskeneen. Hinta boksilla oli 129e+15€ postikulut ja muutama euro ulkomaanmaksusta kuluja. Kaveri laittoi samanlaisen boksin V70 2.4D -02 volvoon ja hyvin pelaa siinäkin.

Poissa Ramha1

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #60 : Huhtikuu 11, 2009, 09:19:12 »
Onkos tuossa Race-chipissä säätöjä kuten on noissa muissa vastaavissa?
EX Xsara Break HDi -00 (ph1)

pica

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #61 : Huhtikuu 11, 2009, 09:54:29 »
Race-chipillä on kaksi mallia myynnissä ja tuo minkä ostin on halvempi vesio 129e ja siinä on jotain säätöjä tehtävissä jumppereilla, niistä vain ei tullut mitään ohjetta mukaan. Kalliimassa mallissa 229€ on säädöt tehtävissä käännettävillä kytkimillä tai tietokoneella?. Ilmeisesti myyjältä saisi lisätietoja tuosta säätämisestä, mutta kielitaitoni on sen verran ruosteessa että en ole kysellyt niiden perään ja toimii niin hyvin että ei ole tarvinnutkaan.

C52001

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #62 : Huhtikuu 20, 2009, 22:35:57 »
Onko tästä kellään kokemusta tai tietoa. Tehon lisäys prosentit on tietysti liioiteltuja.

http://www.elisanet.fi/nettiliike/chiptuning.html


Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #63 : Huhtikuu 27, 2009, 11:04:52 »
Jahas, tilasinpa amh boosterin boxin femmaan, mielenkiinnolla ootan mitä tomaatti loota tykkää >:D.
Vituttaa, olen siis olemassa.

citroenc5

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #64 : Huhtikuu 27, 2009, 14:50:17 »
Kerro sitten kokemuksesi boksista kun olet saanut paikalleen. Itsekkin moista harkinnut mutta automaatin kestosta on varoiteltu joten on jäänyt toistaiseksi hankkimatta. >:(

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #65 : Huhtikuu 27, 2009, 23:19:42 »
yritän muistaa naputella, työkaveri meinas että ei nuo automaattilootat olis kovin kortille mitottu. Hei, jos joku tietää mihin 2,2hdi:sä kytketään tuo boxi kiinni helpoiten, ni vois kertoa ;D
Vituttaa, olen siis olemassa.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #66 : Huhtikuu 28, 2009, 10:43:41 »
Menipä rahat nopeasti perille, eilen maksoin ja nyt oli jo paketti laitettu tulemaan :o. Yleensä menny se kolme päivää rahojen siirtyessä parempaan talteen.
Vituttaa, olen siis olemassa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #67 : Huhtikuu 28, 2009, 10:43:51 »
yritän muistaa naputella, työkaveri meinas että ei nuo automaattilootat olis kovin kortille mitottu. Hei, jos joku tietää mihin 2,2hdi:sä kytketään tuo boxi kiinni helpoiten, ni vois kertoa ;D
2.2 HDI 133hv, Poista koneen päältä suoja. Etsi punainen liitin commonrail jakotukista (kts.kuva) Ota jakotukista punainen liitin irti ja liitä boxin piuha punaiseen liittimeen ja toinen boxin piuha jakotukkiin. AMH:n boxin liittimestä pitää melko varmasti yksi "ohjuri" vuolla puukolla pois, että liitin menee paikalleen -> selviää sitten kun kokeilee. AMH:n johtosarjassa mahdollisuus valita onko järjestelmä BOSCH vai Siemens -> jos auto ei käynnisty on kytkentä väärin siinä johtosarjassa.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 615
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #68 : Toukokuu 05, 2009, 21:08:59 »
Cheetahin säädettävä boksi on sitten asennettu. PicassoHDIlle kiitokset "hieman" asennusta helpottavasta ohjeesta. Oli meinaan tonkin boksin mukana vaan ohje asentaa boksi suoraan tonne paineentunnistimen liittimen väliin. Eihän sinne Xantiassa sovi oikein millään vaikka räpylät onkin allekirjoittaneella pienet.

Perusasetuksella kävin kokeilemassa ja lievää piristymistä havaittavissa. Ruuvasin tehoja pihassa vähän lisää ilman että savutusta havaittavissa kun nostin kiekat vähäksi aikaa ohjeistuksen mukaan 3500rpm, saa nähdä miltä huomenna tuntuu koeajolla...

Katalysaattorin saumasta vuotaa kyllä pakari ikävästi, kuuntelin jo ihmeissään mistä kuuluu kiihdyttäessä moinen suhina, mutta pakari vuotaa katin edestä reippaasti, roskat vaan lentelee auton alta paikallaan kaasutellessa :D Eikun uudelleen ebayhin tilausta vetämään.  :-\

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 615
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #69 : Toukokuu 08, 2009, 16:39:20 »
No nyt on ruuvattu säätö tappiinsa ja alkaa eroa vakioon tuntumaan selvästi. Kierrosten käytöstäkin on nyt jopa jotain apua, aiemmin tuntui ettei yli 3000rpm ollut juuri järkeä kiihdytellä. Aika maltillinen tuo säätö ko. boksissa vain, ei saa savua tuolla aikaiseksi. :D

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #70 : Toukokuu 08, 2009, 20:27:24 »
Itte vielä oottelen omaa boxia, oli kuljetusfirma vahingossa vieny mun paketin hollannin konttorilleen ;D. Jospa se ens viikolla saapus, jos vaan arpovat maan oikein tällä kertaa :laugh:.
Vituttaa, olen siis olemassa.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 615
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #71 : Toukokuu 08, 2009, 23:18:38 »
Tuo Cheetah tuli Englannista todella nopeasti, tilasin vappuviikolla tiistaina ja vapun jälkeen maanantaina oli noudettavissa postista. Todennäköisesti paketti oli siis jo vappuaattona paikallisessa postissa, tuon saapumisilmoituksen tulo vaan aina kestää sen ylimääräisen päivän...

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #72 : Toukokuu 13, 2009, 23:36:54 »
yritän muistaa naputella, työkaveri meinas että ei nuo automaattilootat olis kovin kortille mitottu. Hei, jos joku tietää mihin 2,2hdi:sä kytketään tuo boxi kiinni helpoiten, ni vois kertoa ;D
2.2 HDI 133hv, Poista koneen päältä suoja. Etsi punainen liitin commonrail jakotukista (kts.kuva) Ota jakotukista punainen liitin irti ja liitä boxin piuha punaiseen liittimeen ja toinen boxin piuha jakotukkiin. AMH:n boxin liittimestä pitää melko varmasti yksi "ohjuri" vuolla puukolla pois, että liitin menee paikalleen -> selviää sitten kun kokeilee. AMH:n johtosarjassa mahdollisuus valita onko järjestelmä BOSCH vai Siemens -> jos auto ei käynnisty on kytkentä väärin siinä johtosarjassa.
Piru vie en mä löytäny sieltä tota punasta liitintä, ainakaan nyt hämärässä piha valon loisteessa. Aamulla koitetaan uudestaan :|
Vituttaa, olen siis olemassa.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #73 : Toukokuu 15, 2009, 00:08:38 »
Nyt on boxi asennettu paikoilleen, ja muutama testikilometri ajettu. Säätö on asetettu 5 kohdalle ja kun kiihdyttää yli 3000 kiekan, alkaa veto olla hieman nykivää, mistä lie johtuu. Pitää joku päivä kokeilla muita asetuksia. josko se ei sitte enää nykis
Vituttaa, olen siis olemassa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #74 : Toukokuu 15, 2009, 00:27:05 »
Nyt on boxi asennettu paikoilleen, ja muutama testikilometri ajettu. Säätö on asetettu 5 kohdalle ja kun kiihdyttää yli 3000 kiekan, alkaa veto olla hieman nykivää, mistä lie johtuu. Pitää joku päivä kokeilla muita asetuksia. josko se ei sitte enää nykis
AMH boxissa pitää olla asetus joko 4 tai 7. Niillä 2.0hdi moottori pelaa parhaiten. 5 asetuksella ilmenee nykimistä. 8 ja 9 asennoilla savuttaa mutta ei kulje.