Kirjoittaja Aihe: Tehoboxit / Softat (HDI)  (Luettu 59464 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

CC-CAR

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #25 : Toukokuu 23, 2008, 05:53:08 »
VIelä kun tekisi kannen viritys työt niin kyllä lähtisi aika vihaisesti..
ja eikös kytkin levyjä saa niitä kisamallisiakin ihan vakio autoihin??

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #26 : Toukokuu 23, 2008, 08:35:11 »
Lainaus
Bensamoottorin lastutushan on tunnetusti vähintäänkin kyseenalaista puuhaa,mutta melkoiset piilevät voimavarat piilee tuossa EW10J4 motissa...
Aika pokkana kehtaavat valehdella tehoista. Ei vaparista tuoallasia tehoja saa, mutta jos olisikin puhallin kiinni niin siiten oltais edes lähellä....
Kuinkahan moni menee "vipuun"  ? ??? ???

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 152
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #27 : Toukokuu 23, 2008, 11:23:58 »
Juu tarkoitin nimenomaan kyseenalaistaa bensa-vaparin lastutusta, bensa-turbojen lastutushan on arkipäivää... :)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #28 : Toukokuu 23, 2008, 12:58:08 »
Ja minä laitoin Güntherille meiliä jossa kysyin että takaako +49 hp jos vien autoni dynolle, joten katsotaan kuins käy, eli vastaako lainkaan :)
"Your enquiry has been successfully sent to the Store Owner." :police:

Jeth

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #29 : Toukokuu 23, 2008, 17:39:10 »
Kaivoinpa haulla tämmöisen vanhan ketjun esiin,jossa käsitellään dieselin lastutusta.Bensamoottorin lastutushan on tunnetusti vähintäänkin kyseenalaista puuhaa,mutta melkoiset piilevät voimavarat piilee tuossa EW10J4 motissa... ;D

http://www.amh-booster.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=4960&osCsid=e558baf6833c2f05e7eed9c09d53b50b

Tuon minä haluaisin todeta livenä! Olisiko sama kone kuin VTS:ssä mutta eri boksilla :P

make206

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #30 : Toukokuu 23, 2008, 19:15:21 »
saas nähä mitä tulee (jos tulee). laitoin new beetleen amh-boosterin boxin tilaukseen. Tilisiirtona piti laittaa, saas nähdä tuleeko mitään koskaan.
Jos tuolla hintaa saa pelaavan laitoksen niin mikäpä siinä. Pitää laittaa kommenttia kun paketti aikanaan saapuu kotiin.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #31 : Toukokuu 24, 2008, 11:09:14 »
AMH on ihan luotettava firma ja dieseleissä nuo boksit tekee sen mitä lupaakin. Kyllä tuonne AMH:lle paypal käy myös. Tilisiirto saksaan kestä noin kolme päivää.

Tuohon vaparibensakoneeseen ei saa millään tuollasta tehon nousua boksin kanssa.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

make206

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #32 : Kesäkuu 06, 2008, 15:31:51 »
Tänään saapui em. amh-boosterin boksi postissa, tasan kaksi viikkoa kesti tilauspäivästä lähtien.
Asennus helppoa, vaikeinta miettiä mihin laittaa ohjain/säätöyksikön ohjaamossa.

Vaikutuksen huomaa persdynolla, savuakin saa nyt aikaiseksi boksin asetuksesta riippuen.
Eipä valittamista.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #33 : Kesäkuu 06, 2008, 16:29:14 »
Lainaus
Ja minä laitoin Güntherille meiliä jossa kysyin että takaako +49 hp jos vien autoni dynolle, joten katsotaan kuins käy, eli vastaako lainkaan
"Your enquiry has been successfully sent to the Store Owner."
Ei nyt HDI asiaa mutta eivät ole vastanneet :)

faro680

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #34 : Kesäkuu 16, 2008, 00:02:58 »
Mulla c5 -02 hdi 110 aut. 'lastutettu' obd väylä ohjelmalla (n 6kk sitte) +25hp ja +50nm iso ero entiseen ja kulutus pysyy samana .Kyllä hoituu ohitukset jouhevasti  :)  Eli sille tehtiin optimointi .Merkkikorjaamokaan ei huomaa ohjelmaa sillä se on alkuperäinen joka on muokattu. TM edelliseeä numerossa on todistettu sama asia tehot nousee kulutus ei :). Olen kriittisempi noita boxeja kohtaan ,sillä ne huijaa tietokonetta ja muuttaa mm ruiskutuksen aikaa ym joka voi aiheuttaa kuumenemista ja tuhoaa varsinkin psa yhtymän suuttimia .Obd lastutus tääläpäin n 400e takuu 2v ja alkuperäohjelma palautettavissa.Toki boxin kun laittaa sen voi ottaa pois autosta kun sen myy.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #35 : Kesäkuu 16, 2008, 15:49:21 »
Mulla c5 -02 hdi 110 aut. 'lastutettu' obd väylä ohjelmalla (n 6kk sitte) +25hp ja +50nm iso ero entiseen ja kulutus pysyy samana .Kyllä hoituu ohitukset jouhevasti  :)  Eli sille tehtiin optimointi .Merkkikorjaamokaan ei huomaa ohjelmaa sillä se on alkuperäinen joka on muokattu. TM edelliseeä numerossa on todistettu sama asia tehot nousee kulutus ei :). Olen kriittisempi noita boxeja kohtaan ,sillä ne huijaa tietokonetta ja muuttaa mm ruiskutuksen aikaa ym joka voi aiheuttaa kuumenemista ja tuhoaa varsinkin psa yhtymän suuttimia .Obd lastutus tääläpäin n 400e takuu 2v ja alkuperäohjelma palautettavissa.Toki boxin kun laittaa sen voi ottaa pois autosta kun sen myy.

Nyt kun kerrot että se boksi muuttaa ruiskutusaikaa, niin miten se eroaa tuosta optimoinnista, koska ei sinne koneeseen saada enempää löpöä jos ei sinne ruiskuteta kauemmin ;)

Ja noiden boksien huijaaminen perustuu siihen rail:n paineeseen (juu on myös suutinliittimen väliin tulevia purkkeja, mutta vähemmän) ja mun tietämyksen perusteella ongelmia saattaa olla vain siinä että ECU saattaa jossain tilanteessa yrittää nostaa ruiskutuspainetta korkeammaksi kytkemällä kaikki pumput päälle aiemmin. Tämä taas saattaa käydä koko rail:ssa kiinni olevien laitteiden päälle. Mutta aika monta boksitettua autoa tiedän eikä niissä ole mitään ongelmia ollut.

Optimoitu softa jossa 0,3 bar ylipainetta sekä hiukan savua tekee aika moisen muutoksen koneeseen. Jos vakioahdoilla saadaan tuo 20 % lisää niin tuohon vielä ehkä 25% lisää. Eli on kohtalaisen äkänen peli... Pitäisi käydä mittaamassa. Onneksi xantiassa on kova vauhtis ;)
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa en1toku

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #36 : Tammikuu 19, 2009, 14:15:52 »
Moron,

AUTO: C4 1.6 Hdi

Ostin ASA ECO Tuning boxin?, mutta on hieman asennusvaikeuksia. Oletukseni mukaan se pitäisi asentaa commonrail-tuubin johdon väliin, mutta en ole ihan varma olenko löytänyt oikean johdon... Onkohan jollakulla kokemusta ko. vehkeen asennuksesta?




Edit: Yhdistetty vanhaan aiheeseen
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 19, 2009, 19:38:15 kirjoittanut PicassoHDI »

Poissa Cibx

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 190
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Bx 16 valve 4wd & Ax Gti -90 "nelivaloiset"
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #37 : Tammikuu 19, 2009, 22:02:01 »
Eikö se sieltä muovisuojan alta löydy (vai oliko se kovinkaan koteloitu tuo 1.6 Hdi) ja läheltä kantta mihin suuttimet menee. Jos olet ostanut liikkeestä niin ohjeethan pitäisi olla mukana.
Käyttiksenä Mebbe E220 Cdi Avantgarde
Ex -autot,  2xBx 16v serie2, Bx14, 16Gtix2, 16TRSx3, 19Trs, C5 2.2Hdi break, Xm 2.1 td-98 & 2.0i-90 ja pari Visaa, Ford Transit, Volvo V40, Mb C200cdi, Skoda Octavia 2.0tdi

Poissa en1toku

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #38 : Tammikuu 20, 2009, 12:47:32 »
No siitä muovikotelon altahan ne polttoaine putket jatkuvat n. 50cm alaspäin. No sinnehän ei nää mitenkään ja jos otan kuljettajanpuoleisen sisälokarin pois ja sitten saan akun pois, sekä joitakin muita osasia, niin sitten saan juuri ja juuri survottua käden sinne missä olettaisin commonrail putkilon sijaitsevan. Tiedätkö onko commonrailiin kytkettynä useampia johtoja? Näkyvyysongelman vuoksi se räjäytyskuva olisi suuri apu minulle. Ko. boxi on ostettu Finnautomobilesta, eli siis sehän on yhden miehen maahantuontifirma. No kaveri kehui asennuksen olevan tosi helppo juttu, mutta en kyllä usko että hän tiesi asiasta mitään... No, köyhän ei kannattaisi halpaa ostaa! Toivottavasti näiltä foorumeilta löytyisi joku jolle ko. moottori on tuttu tai ko. boxi!

Poissa Cibx

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 190
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Bx 16 valve 4wd & Ax Gti -90 "nelivaloiset"
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #39 : Tammikuu 20, 2009, 17:16:03 »
Peruutan kirjoitteluni nopeasta asennuksesta. Katselin vastaavan AMH boosterin tuotetta ja Volvon kohdalla asennus on helppo ja C4:n kohdalla ei  :-\  Minulla oli juurikin tuo Finn-Mobilesta ostettu boksi, jonka palautin. Asennus vei sen 2 min, johto ja liitin irti Commonrail putkesta ja tämä siihen boksiin ja boksilta lähtevä takaisin Commonrail putkeen. C4:n kohdalla asiat ovat varmaan hieman erilailla tai liittimet vaikeassa paikassa.

Volvon asennus
http://www.amh-booster.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=3508&osCsid=96f36b8b48088e1a24d4e35d42389b6d


C4:n asennus
http://www.amh-booster.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=2883&osCsid=7f268f9416d2c813f47539db3f14ffea
Käyttiksenä Mebbe E220 Cdi Avantgarde
Ex -autot,  2xBx 16v serie2, Bx14, 16Gtix2, 16TRSx3, 19Trs, C5 2.2Hdi break, Xm 2.1 td-98 & 2.0i-90 ja pari Visaa, Ford Transit, Volvo V40, Mb C200cdi, Skoda Octavia 2.0tdi

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #40 : Tammikuu 20, 2009, 18:41:08 »
Jos tuollaisen löydät niin olet oikeilla jäljillä... Kts. kuva.

Poissa Cibx

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 190
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Bx 16 valve 4wd & Ax Gti -90 "nelivaloiset"
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #41 : Tammikuu 20, 2009, 19:58:37 »


ja jossain siis siellä takamaastossa rintapellin lähellä ja ilmanputsarin kotelon takana tahi alla, kuten kuvasta voi päätellä.
Käyttiksenä Mebbe E220 Cdi Avantgarde
Ex -autot,  2xBx 16v serie2, Bx14, 16Gtix2, 16TRSx3, 19Trs, C5 2.2Hdi break, Xm 2.1 td-98 & 2.0i-90 ja pari Visaa, Ford Transit, Volvo V40, Mb C200cdi, Skoda Octavia 2.0tdi

Poissa en1toku

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #42 : Tammikuu 21, 2009, 08:52:40 »
Juu! Kiitoksia, tuossahan tuo keltainen tuubi näkyykin ilmanputsarin kotelon alla! Uskoisin että olen jo kerran yrittänyt asentaa sitä boxia nimenomaan ihan oikeaan paikkaan. Silloin ajotietokone ilmoitti "DEPOLLUTION SENSOR FAULTY". No otin boxin pois ja sitten olenkin raapinut päätäni... Täytyy varmaan kokeilla uudelleen vaikka näyttääkin kyllä siltä että boxissa on vikaa tai ostin vääränlaisen boxin!

Poissa Cibx

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 190
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
  • Bx 16 valve 4wd & Ax Gti -90 "nelivaloiset"
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #43 : Tammikuu 21, 2009, 17:08:41 »
Oletko ruuvannut täysille tämän boxin. Ohjeissahan mainittiin että jos vikailmoitus tulee ruuvata pienemälle tätä boxia.
Käyttiksenä Mebbe E220 Cdi Avantgarde
Ex -autot,  2xBx 16v serie2, Bx14, 16Gtix2, 16TRSx3, 19Trs, C5 2.2Hdi break, Xm 2.1 td-98 & 2.0i-90 ja pari Visaa, Ford Transit, Volvo V40, Mb C200cdi, Skoda Octavia 2.0tdi

Poissa en1toku

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 1
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #44 : Tammikuu 21, 2009, 20:12:23 »
Tulihan sitä ruuvailtua, mutta mitään vaikustusta sillä ei ollut. Siksi epäilinkin olinko kytkenyt sen oikeaan paikkaan, vai oliko laite rikki...

Täytyy kokeilla joku viikonloppu uudelleen, nyt kun oikea kytkentäpaikka on tiedossa! Onkohan muuten tuon ilmanputsarin irrotus kuinka helppo operaatio? Aikaisemmin tosiaan irrotin ilmanottokanavan putket, akuntelineen (sitä ennen renkaan ja sisälokarin), sekä muutaman muun komponentin mitä en tunnistanut, päästäkseni commonrailiin kiinni. Alakautta sinne ei päässyt eikä nähnyt.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 582
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #45 : Tammikuu 22, 2009, 15:43:04 »
Mites tommosen ASAn boksin http://cgi.ebay.de/Digitale-ASA-CR-Tuningbox-Citroen-Xantia-2-0-HDi-90_W0QQitemZ360123267579QQihZ023QQcategoryZ72651QQssPageNameZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem asennus Xantiaan onnistuu?

Ilmeisesti ihan 2min homma, ainakin jostain pösöpalstalta lueskelin kun 406:een oli asennettu...? Mistä se liitin löytyy mihin toi tökätään ja minne ite boksin saa tungettua?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #46 : Tammikuu 22, 2009, 16:24:52 »
2.0 HDI 90/110hv tehoboxin asennus onnistuu alle minuutissa. Asennetaan tuohon keltaiseen liittimeen öljynsuodattimen lähellä.
Tässä 2.0 HDI koneessa pitää tietää onko järjestelmä BOSCH vai Siemens. Johtojen järjestys on erilainen. Jos boxi on Siemensille ja auton järjestelmä on bosch, niin auto ei käynnisty. Sama homma jos boxi on boschille ja järjestelmä on siemens. AMH:n boxit saa toimimaan molemmissa kun vaihtaa johtojen paikkaa.


Poissa P-S-A

  • "C1"
  • *
  • Viestejä: 21
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #47 : Helmikuu 11, 2009, 08:25:54 »
Välillä tulee ajaltua raskaallakin kuormalla. Olisi mielenkiintoista kokeilla lastutuksen vaikutusta, mutta vähemmän tuohon puoleen perehtyneenä ohjelmisto- ja johtopaketin hankintaan on kynnys. Kun samalla paketila voi tehdä useampia virityksiä, niin olisko PK-seudulla hemmoa, joka voisi heittää perus- tai economy -ohjelman Picass0 2.0 HDi:hin (v. 2003 rekisteröity, mutta koppa 2004 eli EPS:llä) kohtuuhintaan ja tarvittaessa samaan "takuuseen" palautus, jos ohjelma ei miellytä/toimi. Ebaysta tai Huutonetistä näitä viritelmiä saa kohtuu hintaa, mutta innostus ei ole niin kova, että alkaisi opettelemaan koko palettia alusta alkeaen. Tietysti rahalla saa ja hevosella pääsee, mutta saisiko amattilaisten +/- 500 euron viritykselle katetta muussa kuin takuun muodossa - siinäpä kysymys.

Eli jos Hesan ympäristössä löytyy joku, joka on tehnyt hommelin kertaalleen ja on valmis pieneen projektiin kohtuu korvauksella, niin maililla

Picasso2.0Hdi@netti.fi

Jos mitään ei kuulu helmikuun aikana, laitan mailiosoitteen naftaliiniin.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #48 : Helmikuu 11, 2009, 16:55:01 »
Minun mielestä 500eur päivityksestä on kyllä rosvousta.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #49 : Helmikuu 18, 2009, 09:38:41 »
Vituttaa, olen siis olemassa.