Kirjoittaja Aihe: Tehoboxit / Softat (HDI)  (Luettu 59504 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Patuc

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 84
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #200 : Marraskuu 29, 2015, 19:56:21 »
Komppaan edellistä. Hdi-Tuning viilasi oman C4 2 0 hdi automaatin karttoja, ja poisti samalla fapin. Vetoja ja vääntöä tuli lisää enempi kuin olisin odottanutkaan. Egr poistosoftan tilasin samalla, odottaa vain egr tulppaamista.
Kulutus jää nähtäväksi.

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 154
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #201 : Kesäkuu 22, 2017, 00:09:37 »
Ruuvasin Boxerista racechippiä kireämmälle ja nyt tuli oikeasti lievää "väkevyyden" tunnetta autoon. Aikaisemmat ruuvaukset tehtaan asetuksiin nähden on hädintuskin olleet havaittavia. Nyt vaan iski pelko, että kuinka mahtaa pysyä nipussa pitkän päälle, pitäisikö ruuvata suosiolla takaisin miedommalle?
 Mikä tuolta korkkaa ekana? Vanha kytkin on tietysti lujilla.

Lähtökohta siis huimat 84 heppaa, olisko nyt max. 120 hp.?
Mustaa ei edelleenkkän tule putkesta, ilmeiseti hyvä asia?

Onpahan nää kanssa ongelmia... :P
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Poissa Teuski

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 785
  • Peukkuja: 13
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #202 : Kesäkuu 22, 2017, 08:13:52 »
Ruuvasin Boxerista racechippiä kireämmälle ja nyt tuli oikeasti lievää "väkevyyden" tunnetta autoon. Aikaisemmat ruuvaukset tehtaan asetuksiin nähden on hädintuskin olleet havaittavia. Nyt vaan iski pelko, että kuinka mahtaa pysyä nipussa pitkän päälle, pitäisikö ruuvata suosiolla takaisin miedommalle?
 Mikä tuolta korkkaa ekana? Vanha kytkin on tietysti lujilla.

Lähtökohta siis huimat 84 heppaa, olisko nyt max. 120 hp.?
Mustaa ei edelleenkkän tule putkesta, ilmeiseti hyvä asia?

Onpahan nää kanssa ongelmia... :P
En tiedä mitä kaikkea tollanen racechippi säätää, mutta mulla oli Jumpyn 94hp HDi:ssä itse tehdyt potikka polttoaineen paineanturilla ja ahtopaineanturin letkussa säädettävä bleedi.
Noilla kun haki sopivat arvot, tuli potkua ihan selkeästi lisää. Vakioahdothan tossa kai oli jotain 0,95 luokkaa, puolitoista vuotta ajelin max 1,5bar ahdoilla ilman murheita. EGR oli myös pois pelistä. 2100rpm asti ahtoi 1bar ja sen jälkeen päästi nousemaan. Mitään hevosvoimarvioita en nyt sentään kehtaa heitellä ;)
-= C5 I 2.2 HDi AT break '03 -=- C4 1.6 16V berline '06 -=- Xsara 1.6i '99 =- +Renault Safrane 2.5 '96

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 154
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #203 : Kesäkuu 22, 2017, 11:28:14 »
^ Vakion ja tehoboxatun välinen ero on ihan selvästi huomattava jo boxin vakioasetuksilla.
Olen sitä sitten varovasti muutamaan otteeseen reilun kolmen vuoden aikana kääntänyt tiukemmalle, eikä mitään ihmeellistä ole mielestäni tapahtunut, mutta nyt joku kynnys ylittyi ja voimaa tuli selvästi lisää. Mietin vaan, että mentiinköhän jo yli?  ???
Auto toimii ilman ongelmia, tosi nätisti käy ja kehrää.

Näitten boxien kanssa tulee mieleen sanonta "Ilmaisia aterioita ei ole".
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309

Paikalla Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 154
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #204 : Kesäkuu 30, 2017, 08:02:53 »
Palautin noi asetukset takaisin parin päivän kokeilun jälkeen. Varmuuden vuoksi.  :)
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309