Kirjoittaja Aihe: Tehoboxit / Softat (HDI)  (Luettu 65202 kertaa)

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #125 : Maaliskuu 10, 2010, 23:10:36 »
Vääntelin voimasavujen toivossa boxin ruuvia isommalle, huonolla menestyksellä. Seuraavan käynnistyksen yhteydessä auto hörähti käymään, ja sammui saman tien. Antipöllöt heitti ruutuun.
Ruuvasin boxia pienemmälle, sama homma, moottori käynnistyi, ja sammui oitis. Joten otin boxin pois välistä niin silloin lähti toimimaan.
Toi boxin ruuvi pyörii molempiin suuntiin ihan niin kauan ku jaksaa väännellä, vaikka laittais akkukoneen pyörittämään.
Kurkkasin rasiaa sisälle, siellä on 1 kilo-ohmin trimmipotikka. Trimpot 3600p 102.
Pystyyköhän sen boxin johdoista mittaamaan sopivan vastuksen. Yleismittarikin on hävöksissä... Kauppaan siis.
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #126 : Maaliskuu 17, 2010, 22:38:36 »
Boxi hajalla. Ei reagoi mitenkään säätöruuvin vääntelyyn. Myyjäliike ei vastaa meileihin. Eli se siitä ja sen kestävyydestä.
Olihan toi boxi aika heikonoloinen viritys. Halpa muovinen kotelo jonka sisällä komponentit kuumaliimassa ja valuhartsissa.
Väsään "evry-modin" seuraavaksi ihan ite.
http://www.sportpug.com/spforum/index.ph?board=12;action=display;threadid=22169
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

gs5

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #127 : Maaliskuu 25, 2010, 18:21:37 »
sain eilen postista race chip viripalikan 144ekeä kotiin tuotuna  ,sisällä on pari potikkaa kannattako niihin kajota? onko kellään kokemusta ko. palikasta auto on c5 hdi 2.0

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #128 : Maaliskuu 26, 2010, 06:28:58 »
Mun boxissa luvattiin et se on tehtaalla jo "säädetty". Eli ruuvattu vastusarvot sopiviksi. Kyl toi mun laite anto toimivana aika hyvinki paukkua lisää. Sitte ku menin säätämään niin hajos.
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

juktaab

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #129 : Syyskuu 29, 2010, 17:59:51 »
onks kukaan lastuttanut HDI 136sta,kannattaako?

anttari

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #130 : Lokakuu 26, 2010, 21:01:22 »
Onkos kukaan haksahtanut ostamaan sitä KWPLUS ohjelmointilaitetta  ja uudelleenkirjoittanut ecua?  Huutonetissä noita tuppaa oleen myynnissä.

Poissa Juska

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 232
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #131 : Lokakuu 27, 2010, 18:52:51 »
Gallettoa kokeilin tuohon Siemensin tekeleeseen mutta se vaatisi hardismodeja boksin sisälle niin en sitten viitsinyt, muutoin ei pääse obd2:n kautta eeprommille.
Citroën C4 Grand Picasso 2.0HDi 2008

harrir

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #132 : Marraskuu 09, 2010, 10:32:18 »
Onko kellään kokemusta Jumper 2.0HDi:n piristelystä? Kestääkö siinä kytkin mitenkä lisävääntöä ja paljonko koneesta saisi lisäjerkkua ulos elektronisilla muutoksilla?

Poissa #timo#

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 53
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #133 : Joulukuu 27, 2010, 20:16:15 »
Mä hommasin ton PP2000/lexia:n mukana KWP2000+ prommerin kun "halvalla" sain. Tarkotus oli sillä imasta softa jonnekin tuunattavaksi. Jäi kokeilematta kun sain tutun kaverin tekemään koko homman asialliseen hintaan. Kyllä tolla prommerilla kuulemma hyvin voi softan lukea ja kirjoittaa. Ei vaan laske tarkistus summaa. Siinä on pieni riski. Mulla posön hdi kulkee ihan eri malliin "optimoidulla" softalla. Kaupungissa mennään ihan pintakaasulla ja motarin rampeissa kelaa tosi hienosti vauhtia. Ohitus kiihtyvyydessä huomaa lisääntyneen väännön parhaiten! Kulutus on oman tietokoneen mukaan hieman tippunut 5.7->5.5.
Hyvä arvo automaatille ;D
Peugeot 406 2.0 HDi ST SW autom. -03

jusalami

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #134 : Maaliskuu 04, 2011, 09:39:32 »
mistähän picasson vuosimallista on tuo kuva, jossa keltainen liitin?

omastani -02:sta kävin juuri etsimässä kyseistä liitintä, eikä siellä sellaista näkynyt. ainakaan samassa paikassa, missähän se vois olla?



PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #135 : Maaliskuu 04, 2011, 11:41:01 »
2001 ja Bosch järjestelmä. Onko sulla Siemens vai Bosch järjestelmä.

jusalami

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #136 : Maaliskuu 04, 2011, 19:01:31 »
varmaankin sitten se siemen (s) järjestelmä... ehdin jo kuoria sen moottorinpeiton pois, ja muistelen siinä commonrailin päässä olevan oletetun paineanturin, jossa oli liitin siinä päällä (?).

etsin siis vielä silloin sitä keltaista liitintä sieltä öljynsuodattimen läheltä, niin en kiinnittänyt niin huomiota tähän kohtaan.

tuossa laskeskelin ajellessani, että siihenhän kannattais laittaa vielä sulake sen lenkin jatkoksi. elikkäs vaikka;
rosvoliitos siitä 5V piuhasta - 1 kohmin vastus - 1 kohmin potikka - on/off -katkaisija - sulake - maapiuha

tällöin saattaisi ehkäistyä sellainen tilanne, että vastusten viallisuuden takia tulisi oikosulku ECU-piirissä, joka saattaisi kai johtaa hieman kalliimpaan remonttiin(?)


 

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #137 : Maaliskuu 08, 2011, 11:49:55 »
Laitoin KWP2000 plus Ecun ohjelmointilaitteen tilaukseen, pari omaa diesel-sitikkaa odottaa tossa pihassa hiukan väkevämpää ruiskun mappia, emännän velipojan pösö myös, ja tietenkin kaikki foorumilaiset...  ;)

C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #138 : Maaliskuu 08, 2011, 12:02:09 »
Noita softia voi muokata itse. Mersu foorumilla muistaakseni oli sen ohjelma nimi ja keskustelua aiheesta.

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #139 : Maaliskuu 08, 2011, 12:24:50 »
WinOLS

demoversion tarjoavat ilmaiseksi: http://www.evc.de/en/download/down_WinOLS.asp
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

jusalami

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #140 : Maaliskuu 17, 2011, 06:54:51 »
no morjens taas!

sitä keltaista liitintä kyselin tuossa aiemmin, ja epäilin itselläni olevan siemensin järjestelmä. kuitenkin siellä railin rungossa bosch lukee, joten mitä luultavimmin se boschin järjestelmä on.

keltaista liitintä (kts. aiempi kuva) ei kuitenkaan ole "sovitussa" paikassa. en myöskään löytänyt yhtään kpletta samanmallista liitintä, kuin oli pösö-foorumilla kuvassa. (auton altapäin en vielä ole päässyt tarkastelemaan) samanvärisiä (siis oikeanvärisiä) johtoja menee kyllä siinä raili-rungon kyljessä, mutta ne menee koteloituun/teipattuun johtosarjaan, jota seuraamalla ei liittimiä löydy.

taitaa olla meikäläisen parempi jättää projekti hetkeksi, ja ettiä käsiinsä se häynessin opus, että löydän edes oikeat komponentit tuolta konehuoneesta (anturit, pumput sun muut).

ja sitä paitsi katsastuskin odottaa tuossa huollon takana, niin kaipa tämän vois asennella sen jälkeenkin, eipähän sitten ainakaan ole siitä pomppaamisriskiä... :)

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #141 : Maaliskuu 17, 2011, 09:19:48 »
Polttoainesuodattimen takana siinä jakoputkessa on commonrail paineanturi. Siihen tulee muistaakseni punainen liitin. Asennus vaan ei ole ihan helppo. Mun mielestä oon nähnyt melkein kaikissa 2.0 hdi 90/110hv koneissa sen keltaisen liittimen lähellä öljynsuodatinta.

Aksu|

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #142 : Huhtikuu 01, 2011, 18:03:25 »
ex-Xsarasa minulla oli boksi joka asennettiin commonrailin paineanturin liittimeen. Periaatteessa helppo homma kun ei tartte muuta kuin ottaa liitin irti ja tökätä tuo siihen väliin. Käytäntö oli pikkasen toista. Välillä meni 5min ja joskus 20min (oli katsastuksessa irti niin tuli irroteltua) riippuen miten hyvin se sattui menemään paikalleen. On liitin nimittäin niin ahtaassa ja kettumaisessa paikassa. Selvästi oli pirteämpi auto, kulutus ei ainakaan noussut, ei savuttanut eli hyvin toimi. Sitten kun otin tuon katsastukseen irti niin jopa savuttikin :) ja k-arvo oli varmaan jotain 2,5 eli nokea oli kertynyt putkeen aika reippaasti. Olisi varmaan pitänyt ajella paljonkin reippaammin.
Boxin johtosarja asennetaan 2.0 HDI 90/110 hv versiossa öljynsuodattimen lähettyviltä löytyvään keltaiseen liittimeen. Jos hankalasti haluaa tehdä, niin voi sen asentaa sinne CR painetunnistimen luo ja silloin menee aikaa.

Onkohan tällaista vaihtoehtoista helpompaa paikkaa löytynyt tuosta 1.6 hdi koneesta? On tuo liitin meinaan melkosessa jemmassa tuola koneen ja tulipellin välissä.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #143 : Huhtikuu 01, 2011, 19:56:29 »
1.6 hdi moottoriin kannattaa ostaa sellainen boxi jossa on joka suuttimelle oma liitin. Commonrail painetunnistin boxia ei kannata ostaa 1.6 hdi koneeseen. Halvin ja paras konsti on tehdä softapäivitys 1.6 hdi koneeseen.

Aksu|

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #144 : Huhtikuu 01, 2011, 20:02:32 »
Niinhän tuola aikaisemmin tuli ilmi että tuollainen jokaiselle suuttimelle tuleva boksi olisi fiksumpi, mutta nyt on käsissä sellainen boksi missä ei ole jokaiselle suuttimelle omaa liitintä. Miksi tällaista boksia ei kannattaisi ostaa vaan edellä mainittu olisi parempi?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #145 : Huhtikuu 01, 2011, 20:05:51 »
Saa tuon kyllä laitettua ku purat puoli konetta pois. Akku , putket ja muut pitää purkaa pois.

Aksu|

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #146 : Huhtikuu 01, 2011, 20:08:18 »
Tiedän, mutta ajattelin jos tässäkin olisi jossain vaihtoehtoinen liitin niin en tekisi turhaa työtä. Mitenkäs se syy minkä takia tämän tyylinen boksi on huonompi kuin suuttimiin tuleva? Vain asennuksen helppouden takiako?

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #147 : Huhtikuu 10, 2011, 08:07:51 »
2,2 HDI vuosimallia 2001 sai muutama päivä sitten boxin konehuoneeseen. Al-racing.comin valmistama laatikko säätöpotikalla varustettuna. Hienot kuvalliset asennus ohjeetkin tuli mukana, mutta 2.0 HDI malliin, joten ei pisteitä siitä.

Lopputuloksena vääntöä tuli ehkä hieman lisää alakierroksille, mutta kone kuolee kirjaimellisesti 4000 kierroksen kohdalla (kuten tekee ilman boxiakin). Joten teholupaukset +30hv ja +30nm eivät satu edes lähellekkään. Myöskään voimasavua ei saa härnättyä esille. Kulutusmittari siirtyi jumittamaan 3,25 litran kohdalta 3,5 litraan, joten hienoinen kasvu tapahtui  :).

Joten onnistunut viritys kun auto vielä toimii  ;D

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #148 : Huhtikuu 10, 2011, 08:56:45 »
No eihän tuo 2.2 hdi edes savuta kun siinä on hiukkassuodatin. Jotain muuta vikaa härvelissä jos ei tehonlisäys tunnu selvältä.

Poissa pimpelipompeli

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 640
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #149 : Huhtikuu 10, 2011, 11:32:40 »
No eihän tuo 2.2 hdi edes savuta kun siinä on hiukkassuodatin. Jotain muuta vikaa härvelissä jos ei tehonlisäys tunnu selvältä.

Persdyno on ehkä hieman kalibroinnin tarpeessa, työnpuolesta kun saa ajella raskaalla kalustolla, niin ei tuommonen henkilömallin kone tunnu oikein miltään. :)