Kirjoittaja Aihe: Tehoboxit / Softat (HDI)  (Luettu 59466 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #100 : Heinäkuu 28, 2009, 22:09:29 »
Jep oon kokeillu ilman boxia ja pelas normaalisti kuin myös 0 asetuksella. Sitä nykimistä oli heti uutena kun laitoin sen paikoilleen, silloin ei vain tullu kokeiltua kuin muutamaa asetusta, eikä kiinnitettyä asiaan huomiota. Se on vaan kumma että 7 toimii ihan ok mitä nyt välillä tuntuu että boxi ei "lähde" mukaan vaan tulee hieman myöhässä. Esim lähdet kiihdyttämään 1 vaihteella ja painat kevyesti kaasua, niin kiihtyminen jatkuu vielä jälestäpäin vaikka olis pitänyt jo loppua eli se varmaan tekee pienen ryntäyksen. Muilla asetuksilla nykiminen alkaa siina 2500-3000 kierroksen välissä jatkuen 4000 kiekan paremmalle puolen, riippuen mihin boxi on säädetty ja nykimisen voimakkuus on myös riippuvainen asetuksista.
Vituttaa, olen siis olemassa.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #101 : Heinäkuu 28, 2009, 22:17:35 »
Voihan siinä boxissa tietty vikaakin olla. Toivottavasti saat uuden boxin tilalle.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #102 : Heinäkuu 28, 2009, 22:25:02 »
Joo voi siinä vikaa olla, sitten sen näkee kun/jos saa uuden boxin. Pitää olla toiveikas ;D
Vituttaa, olen siis olemassa.

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #103 : Heinäkuu 29, 2009, 18:53:12 »
Joo voi siinä vikaa olla, sitten sen näkee kun/jos saa uuden boxin. Pitää olla toiveikas ;D

Tuntuvat olevan melko suostuvaisia palautuksen suhteen, aikoivat tutkia boxia ja ajaa siihen uuden ohjelman jos palautan boxin ;), piti vielä kysästä varmuuden vuoksi että kumpi maksaa postikulut ;D.
Vituttaa, olen siis olemassa.

TKoo

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #104 : Elokuu 06, 2009, 12:24:37 »
Ostin pari viikkoa sitten Ebayn kautta Mal electronicsin CR powerboxin ja hyvin toimii. Alavääntö lisääntyi reilusti ja moottori jaksaa ottaa kierroksia paljon paremmin kuin vakiona. Oikeaa säätöä joutui hieman hakemaan mutta sekin kyllä löytyi. Hinta oli myös mielestäni kohdillaan, toimituskuluineen 109€. Auton käyttömukavuus parani todella reilusti.

Poissa Kaizu

  • "C4"
  • ****
  • Viestejä: 264
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #105 : Elokuu 11, 2009, 19:17:35 »
Tein heräteostoksen ja laitoin eBaysta tilaukseen jonkinnäköisen KWP2000+ purnukan, jos kokeilisi hieman tuunailla tuota C5:n 2.2 HDi myllyn ohjausta. Miten on muilla kokeilut menneet? Yhden huonosti menneen testailun löysinkin Xsara - HDI:n alkuperäinen ECU softa, mutta onko niitä onnistumisia?

Vai olisko jollain remapattu ECU josta sais otettua kopion itselleen? :D

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #106 : Elokuu 12, 2009, 17:21:58 »
Edistin tänään tuota boxin takaisin lähetys asiaa ja selailin netissä vaihtoehtoja. postin kautta hinta ois ollut halvimmillaan n:80€ :o, hoksasin sitten katsoa vanhoista lapuista että millä firmalla se on tullut suomeen, firma oli gls johon soitin ja kerroin asiani, ystävällinen nainen kertoi hinnaksi n:30€ mutta jatkoi perään että minun ei pitäisi joutua lähetystä maksamaan ja kehotti ottamaan yhteyttä ostopaikkaan. Yleensä kuulemma firma josta tavara on ostettu maksaa kulut ja gls käy noutamassa paketin koti ovelta asti. Saapa nähä mitä amh:sta vastataan kun lähetimn mailia asiasta ::).
Vituttaa, olen siis olemassa.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #107 : Elokuu 13, 2009, 10:40:41 »
Lainaus
Edistin tänään tuota boxin takaisin lähetys asiaa ja selailin netissä vaihtoehtoja. postin kautta hinta ois ollut halvimmillaan n:80€
Kuinka paljon olet lähettämässä ja minne ?

Poissa jarzi

  • "C3"
  • ***
  • Viestejä: 160
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #108 : Elokuu 13, 2009, 15:06:17 »
Yhden pienen paketin (23,5x16,2x6,5cm ) jossa tehoboxi toimitettiin minulle ja määränpää on amh booster saksa luhden.
Vituttaa, olen siis olemassa.

C5 Shadow

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #109 : Elokuu 13, 2009, 15:36:44 »
Postilla vissiin tuon 30, mutta jos saat pelikaverin maksamaan niin aina parempi. Itsekin ostin reissusta (Andorra) elektronisen laitteen joka melkein heti kilahti, jossa toki kansainvälinen takuu. Omalla kustannuksellä lähetin maahantuontiin korjattavaksi (tosin Suomessa). Kysy jos DHL/TNT:n kautta niin että vastaanottaja maksaa ?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #110 : Syyskuu 09, 2009, 21:53:06 »

Makke91

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #111 : Syyskuu 09, 2009, 21:54:03 »
eikö syöttöpumppua saa säädettyä?

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #112 : Syyskuu 09, 2009, 22:03:05 »
eikö syöttöpumppua saa säädettyä?
Se tehdään juurikin PicassoHDI kirjoittamilla tavoilla.

Mutta kumpi tuo muuten on? 110/90 eli välijäähyllä vai ilman?

Tuosta omasta hdista kun olen jossain vaiheessa pohtinut siirtäväni map-anturin välijäähyn toiselle puolelle, nythän se mittaa sinne menevää painetta ja jos siirtäisi toiselle puolelle niin välijäähyssä tippuneiden paineiden verran nostaisi. Jokuhan väitti että tuo tiputtaisi aika reilustikin painetta eli voisi tulla ihan hyväkin muutos. Mutta kestäisiköhän välijäähyn päädyt jos tulopuolella on nyt 1,3 bar ja jos tuohon tulisi vielä 0,2? bar lisää? Ja jos koneeseen menee siten todellista 1,3 bar vakion 0,8? bar sijaan niin kestääkö se vielä tuon?
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Makke91

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #113 : Syyskuu 10, 2009, 17:04:00 »
Moro. Onko kokemusta tosta http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Citroen-Xsara-2-0-HDI-568-r.html . kun on niin halpa että kannattaako ostaa vai ostaako kalliimman suoraan.? ja onko tuommosessa mitään säätö mahdollisuutta`?

Poissa Ramha1

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 76
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #114 : Syyskuu 10, 2009, 20:15:15 »
Toimii tuo halvempikin Racechipin boxi. Muutaman kuukauden olen ajellut se kytkettynä. Paikat saa hajalle kyllä tuollakin jos varomattomasti käyttää kaasupoljinta. Muovipussiin tai useamman sisään boxi, ettei vesi pääse siihen suoraan ja johto vielä alaspäin boxista.
EX Xsara Break HDi -00 (ph1)

Makke91

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #115 : Syyskuu 10, 2009, 21:03:02 »
Joo. Eli varmaan ihan hyvä boxi. Lisääntyyko savujen määrä mitenkä pahasti jos tommosen laittaa?

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #116 : Syyskuu 10, 2009, 21:12:50 »
Joo. Eli varmaan ihan hyvä boxi. Lisääntyyko savujen määrä mitenkä pahasti jos tommosen laittaa?

Ei juuri vaikutusta jos kunnossa.

Poissa smurffibussi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #117 : Syyskuu 18, 2009, 16:11:01 »
Mitäs näiden pitäis ilmaa kuluttaa hyvässä iskussa. Tossa motarilla kolmosella meni 118g/sek  (vai mikä yksikkö se on?)  parhaillaan. Onkohan maffi kunnossa?
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 18, 2009, 16:21:36 kirjoittanut smurffibussi »

Poissa smurffibussi

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 55
  • Peukkuja: 0
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #118 : Syyskuu 23, 2009, 21:32:19 »
Onko kukaan nostanut CR painetta?

Multa loppuu löpö ja jostain vois taikoa sitä lisää. Ruiskutusaikaa en halua pidentää (lastu jo on) joten joko isommat suuttimet tai korkeampi CR paine.

Jälkimmäinen olisi todennäköisesti parempi päästöjä/katsastusta varten varsinkin jos isommat suutinkärjet tuprauttelee ilman välijäähyä?

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 371
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #119 : Lokakuu 07, 2009, 21:12:27 »
harrastusten takia tuli tänään poikettua tuningworldissa nummelassa ja kun oli kisapeli saatu säätöön niin nykästiin hdi:sta lukemat tauluun.

104,6 kw ja nopeus oli 187. Kierroksia ei onnistunut saamaan kohdalleen (eikä sen takia vääntöäkään) ja tulostuksetkaan ei onnistunut laitteistovian takia. 5000 rpm asti oli tuo veto eli 230 nopeus olisi siinä ja tuosta laskien huipputeho olisi 4060 rpm.  Ja tuo vähintään 90 kw on 2600 rpm alkaen ja jatkuen noin 5000 rpm asti...
Käyrä liitteenä, tuo kuva on hieman kieroutunut kun ei ollut muuta kuin tämä kännykkä.

Vääntöjä: 90kW @ 2600 rpm => 330 Nm, 104,6 kW @ 4060 rpm => 246 Nm, 70 kW @ 1950 rpm => 342 Nm.

Hieman epäilyttää nuo vääntölukemat, eli taisi kierrokset mennä yli 5000 rpm tuolla 230 vauhdissa, mutta se on helppo tarkistaa kun katsoo mitä todellinen vauhti on vaikka 2000 rpm.

Edit: tarkempaa tarkastelua noihin kw lukemiin ja vääntölaskelmaa

Edit II: Jotenkin muistelin että 2500 rpm olisi 125 km/h mittarinopeutta? Eli voisi hyvinkin olla todellista nopeutta tuon 230 tai vähän ylikin => eli kierrokset kutakuinkin oikein arvioitu?

Edit III: Äsken kun ajelin niin 1850 rpm on 84 km/h => 230 km/h on 5060 rpm. Ja tuosta kuvasta nyt ei voi sanoa tarkasti mikä tuo huippuvauhti on eli varmaankin aika lähelle noi laskelmat sitten on.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 08, 2009, 10:31:17 kirjoittanut Jankos »
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Reverend

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 493
  • Peukkuja: 5
  • Xsara HDi
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #120 : Lokakuu 23, 2009, 00:08:59 »
Tulipa hankittua tuollainen PSI-powerbox omaan 90hv 2.0HDi xsaraan. Boxi pelaa hyvin, kunhan sain sen asennettua. Boxihan ohjaa suuttimia sen sijaan että nostaisi commonrail -putken painetta, toisinkuin halpisboksit yleensä tekevät ja kytketään siis suuttimien johtosarjaan. Joka suuttimelle omat johdot. Ongelmia oli siinä että johtojen liittimet olivat hieman eri kokoisia, eli liittimet piti pakottaa kiinni meisselin avulla. Tässä vaiheessa laatuvaikutelma hieman kärsi... Lisäksi boksi vaatii virran jonka otin akulta. Moottorisuojasta piti poistaa äänieriste ja hieman leikelläkin että se mahtui hyvin takaisin johtohässäkän päälle.

Valmistaja lupaa +23hv ja 49Nm. Moottorin luonne muuttui "sporttisemmaksi", eli vetää korkeammalle ja vahvemmin. Sellaista tehottomuutta mikä aiemmin tuli kierrosten myötä ei enää ole. Alakierroksilla tehoalue ei ole laajentunut mutta vääntöä on enemmän juuri niillä kierroksilla millä normaalisti ajetaan tai miltä lähdetään ohittamaan. Savua tulee jonkin verran jos poljettaa urku auki pienillä vaihteilla. 4&5:lla en ole huomannut savutusta mutta kaipa sitä on silloinkin oltava? Häiritsevänä piirteenä mainittakoon kierrosten hakeminen, joka ilmenee kun rullaa alamäkeen pintakaasulla. Ikään kuin moottorinohjaus ei tietäisi pitäisikö jarruttaa vai kiihdyttää? Kierrokset hakee niissä rajoissa kuin voimasiirrossa on väljää, eli tuntuu pienenä nykimisenä. Ja ilmenee todella harvoin, 2-3 kertaa/ 1000km. Voi tietysti olla, että johtuu autostakin sillä jotain nykimistä on ollut aiemminkin mutta tyhjäkäynnillä.

Korjattavaakin ilmeni: Kytkin luistaa silloin tällöin. Kaipa kaksi naisomistajaa(anteeksi) tai 190tkm on tehnyt tehtävänsä ;)

Kaiken kaikkiaan olen varsin tyytyväinen. Xsarassa on nyt kivasti potkua!

Kytkimen suhteen parannusvinkit tervetulleita.

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #121 : Helmikuu 23, 2010, 21:25:56 »
C5 vm.2001 2.0HDi. Tehoboxin asennus.
Common Rail-putken alla näkyy se liitin (paineanturi) jonka väliin boxi pitäisi laittaa. Fakiiri sen sinne ehkä saisi, minä en. Onko tossa samassa johdossa toinen liitin jossain?
Moottorin akun puoleisessa päädyssä on keltainen liitin, joka on tuskin samaa johtoa. Testasin irroittamalla sen, ei vikavaloa, öljynlämpömittari mykistyi...
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #122 : Helmikuu 23, 2010, 21:48:02 »
Öljynsuodattimen lähelle tulee keltainen liitin tuosta punaisesta cr painetunnistimen liittimestä. Siihen väliin boxi niin toimii. Jos et löydä, niin seuraa sitä johtoa mikä lähtee siitä punaisesta cr painetunnistimen liittimestä. Asennus onnistuu parissa minuutissa.

Poissa Hopo

  • Mies vailla verta
  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 352
  • Peukkuja: 0
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #123 : Helmikuu 23, 2010, 22:59:19 »
Siellähän se liitin oli, edestä katsottuna aavistuksen verran koneen oikealla puolella alhaalla. Ei menny kahdessa minuutissa, oli niin pe****een kylmä, meni 4 minuuttia. Auto tulille ja testilenkille. Veto parani ihan selkeesti. Automaagista kun heittää "urheiluauto"-asetuksen niin johan tapahtuu. Taidanpa lähipäivinä ruuvata sitä boxia varovasti isommalle...
Eikä ollu kallis boxi. 79 euroa postitettuna Saksanmaalta.

http://www.al-racing.com



Oma boxi on tämä: http://tinyurl.com/2-0hdiBOSCH
Noin hieno se ei todellakaan ole kuin tossa kuvassa, yksinkertainen muovinen kikkare ilman koreilevia tarroja, ja johdot. Mielenkiinnosta avasin aparaatin, olivat perhanat laittaneet komponentit mustalla valuhartsilla piiloon...
Ei ollu kyllä hinnalla pilattu, jos se vähänkään toimii. Pieni säätöruuvi siinä on kyljessä josta saa hevosia lisää, ainakin henkisiä hevosia ja ehkä vahän holy smokea.
C5 Break 2.0 Hdi automatique

--Viritys on onnistunut, kun teho ei ole laskenut yli 20%--

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #124 : Helmikuu 24, 2010, 07:28:45 »