Kirjoittaja Aihe: Tehoboxit / Softat (HDI)  (Luettu 65248 kertaa)

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kaitzu

  • Vieras
Tehoboxit / Softat (HDI)
« : Syyskuu 12, 2006, 22:33:20 »

Onko kukaan lisännyt tehoja lastuttamalla? Onkohan yleensäkään mahdollista? Mitäköhän maksaa? Auomaattivaihteistolle uusi ohjelma?

Kiinnostais ...  :)

AC

rado

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #1 : Elokuu 15, 2007, 21:21:30 »
Kannattaako tuollainen n.30konia lisäävä teholastu hankkia HDI sitikkaan?

Onko siitä muuta "hyötyä" kuin polttoainetalous laskee ja savun määrä lisääntyy?
« Viimeksi muokattu: Elokuu 21, 2008, 00:32:27 kirjoittanut PicassoHDI »

Le Citroën

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #2 : Elokuu 16, 2007, 08:51:31 »
Itse olen ajatellut samaa! Eikö sen pitäisi olla ihan ok toimenpide. Nimenomaan C5:llehan näyttää olevan esimerkkejä ko. asian merkityksestä.

Poissa Cituning

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 711
  • Peukkuja: 4
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #3 : Elokuu 16, 2007, 10:09:22 »
Kannattaa ehdottomasti. Tuo +30hp on ehkä vähän yläkanttiin, mutta 110hp versio piristyi kummasti, tuollainen sen pitäisi olla jo tehtaalta lähtöisinkin.
C6 3.0 Exclusive + C5 2.2HDi Tourer Exclusive 204 + BX 16Valve

exät - Dsuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Juu_pe

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #4 : Elokuu 16, 2007, 14:05:27 »
Kannattaa ehdottomasti. Tuo +30hp on ehkä vähän yläkanttiin, mutta 110hp versio piristyi kummasti, tuollainen sen pitäisi olla jo tehtaalta lähtöisinkin.

Onko sinulla kyseinen toimenpide toteutettu ohjelmoinnilla vai erillisellä boxilla? Jos ohjelmoinnilla niin kenellä teetit? Jos boxilla kenen valmistama?


Poissa Cituning

  • "C6"
  • ******
  • Viestejä: 711
  • Peukkuja: 4
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #6 : Elokuu 16, 2007, 19:09:20 »
Ihan se perinteinen PSI-powerbox.
C6 3.0 Exclusive + C5 2.2HDi Tourer Exclusive 204 + BX 16Valve

exät - Dsuper, C5 2.2 HDi Break, GS Break, Berlingo 1.9D, XM 2.1TD,  BX VAN, C5 2.0 HDi, BX 16Valve mk2, XM TCT, CX 25 GTi Turbo2 Break, CX 25 GTi, BX 16GTi

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #7 : Elokuu 16, 2007, 20:56:13 »
Mulla on kokemusta vanhemmasta amh:sta missä säätö potikalla johdon päästä. Toimii ihan kohtuuhyvin, ainoa ongelma oli säätöpalikan johtoliittimen hapettuminen ja se aiheutti nykimistä ja sammumisia. Ongelmasta pääsi eroon crc:llä. Tehoa tuli ihan kivasti lisää ja vetoalue laajeni molemmista päistä. Kiihtyvyys parani g-tech mittarin mukaan noin 2 sekuntia 0-60 mph välillä. Eli huomattava ero!

Mutta kaikkea pitää kokeilla ja hommasin softauskaapelin jolla saa vaihdettua ecuun kartat. Netistä löytyy firmoja mitkä myy malliin kuin malliin uusia ECU-karttoja ja sellasen hommasin tuohonkin kokeelle. Tällä on vielä kertaluokkaa enemmän potkua (ja hiukan savua)! En ole kiihtyvyyttä mitannut kun on nyt nuo comfortit paikalla ja auton asento muuttuu niin paljon että vääristäisi tulosta pahasti. Mutta tehoa on hulluna ja vetoalue ihan käsittämättömän laaja, lähtee melkein tyhjäkäynniltä ja veto loppuu vasta lähellä 5000 rpm. Ja skeptisesti ajattelin ennen että ei noilla kulutus voi laskea, mutta väärässä olin. Ennen tuossa kulutus oli kesät talvet 5,8-6 ja nyt on kaikki tankilliset olleet alle 5,6. Sen verran on softalla eroa tuohon boksiin on että tdi golffit missä on di punasella kiihty boksilla tasatahtiin ja softalla ne jää jalkoihin aina. Aika itsevarmaa porukkaa nuo vw miehet tuntuu olevan hdi:ta kohtaan, ja aika ihmeissään aina välillä :P

Eli voisin sanoa että ainakin 110 hdi:ssa on paljon tehoa piilossa päästönormien ja savuttomuuden takia!
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Juu_pe

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #8 : Elokuu 17, 2007, 17:58:46 »
amh-boosterin tilasin saksasta, saapa nähdä olisko ollu sama pyyhkiä *erse niillä rahoilla. Vähän on heikkoja kokemuksia nettikaupasta ulkomaisten kanssa...

rado

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #9 : Elokuu 17, 2007, 18:35:44 »
boxit vaan tuntuvat monesti olevan täysin ylihinnoiteltuja :(

teholastut/-boxit kaipaisivat nyt "kiinan kilpailijaa"...

Juu_pe

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #10 : Elokuu 17, 2007, 18:37:01 »
Niin ne on kyllä ohjelmoinnitkin, boxin hinta X 2 ja lopputulos ei välttämättä yhtään sen parempi.

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #11 : Elokuu 17, 2007, 20:35:57 »
amh-boosterin tilasin saksasta, saapa nähdä olisko ollu sama pyyhkiä *erse niillä rahoilla. Vähän on heikkoja kokemuksia nettikaupasta ulkomaisten kanssa...

Tilasin naapurin passattiin tuolta amh shopista boxin 129eur. Tilattu 19.7 ja postitettu 20.7. Perille tuli muistaakseni joskus 30.7... Naapuri ollut kyllä tyytyväinen tuohon boxiin.

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #12 : Elokuu 17, 2007, 21:56:29 »
Kommentoin tuota ebay-kauppaa ja saksan kauppaa yleisesti.

Viimeisen viiden vuoden aikana olen itselleni ja parille kaverille hoidellut mitä ihmeellisimpiä juttuja pääosin saksasta mutta osan muistakin maista (itävalta, belgia, UK, USA).

Saksaan olen maksut hoitanut yleensä etukäteismaksulla suoraan tilille ja muut paypal:n kautta.

Yhtään ainutta ongelmaa ei ole ollut kaupanteossa! Keskisaldo oli vielä keväälle asti noin 500 e / kk ja tavara oli 10-500 euron hintaista. Kallein tavara mitä tilattiin oli lastenvaunut ja vaimon saumurikin taitaa olla kalleimmasta päästä ja eipä se minin eatonikaan halpa ollut. Kaupankäyntejä tuolta olen siis tehnyt kymmeniä.

Varsinkin ebaysta (eurooppa, jenkki) tuo kaupankäynti on turvallista, kunhan nyt hiukan katsoo myyjän profiilia. Jos esimerkiksi myyjälle on muutamassa päivässä rekisteröitymisen jälkeen tullut hirveä määrä palautteita niin kannattaa epäillä.

Ainoa mikä tuossa kaupankäynnissä aiheuttaa harmitusta on suomen postimaksut, saksasta kun tulee samaan hintaan tavarat kotiovelle kun täällä lähetettynä ne joutuisi hakemaan postista...

Mitä taas tulee boksien hintoihin niin tuo noin 100 euroa ei mielestäni ole paha hinta koska siinä on kuitenkin liittimet, johdot, koteloinnit, takuut jne. Mutta nämä suomikauppiaiden hinnat on kyllä liian kovat koska valmistaja myy alle puoleen hintaan samaa kamaa. Mutta tyhmä ei ole se joka pyytää...

AMH-boosterista voin kertoa että suoraan olen muutaman boksi tilannut ja hienosti on kaupankäynti heillekin pelannut.

Ja mitä taas tulee flashaamiseen niin eihän tuo ohjelmointikaapelikaan juuri mitään maksa, postikuluineen alle 200e. Ja kun löytää oikeat paikat mistä ostaa filet niin ei nekään huimissa summissa ole.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

SaPeKa

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #13 : Elokuu 17, 2007, 23:14:54 »
Kannattaako tuollainen n.30konia lisäävä teholastu hankkia HDI sitikkaan?

Onko siitä muuta "hyötyä" kuin polttoainetalous laskee ja savun määrä lisääntyy?

OT. Juuri tänä aamuna mopolla töihin ajaessa rupesi vitu*tamaan nuo rikkaalla käyvät dieselit. Edessä ajeli TDI passat, josta tuli putken päästä kevyttä katkua kokoajan... pari sataa metriä kehtasin ajaa perässä ja sitten puikkasin jonossa nokivasaran eteen... Silloin tuli mieleen, että en aio omia siisseleitä lastuttaa vaan annan polttoaineen palaa puhtaasti. 
:mrgreen:

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #14 : Elokuu 18, 2007, 07:32:31 »
Volsun tdi:t on kyllä erikoisia tapauksia siitä että ne tosiaan saattaa sauhuttaa pintakaasullakin...

Ei nää boxi/lastuviritykset aiheuta savutusta kuin kaasu pohjassa vedättäessä ja sekin pääosin siinä kohtaa kun kaasun polkasee phjaan kun kerätään ahdot ylös.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #15 : Elokuu 18, 2007, 08:52:30 »
Oikein säädetty tehoboxi ei lisää savutusta! Nämä kiinteällä säädöllä olevat boxit on sitten asia erikseen... Jos säätää esim. AMH boxista 9-10 asennolle niin kyllä savuaa, mutta onko siinä järkeä ku 4 tai 7 säätö on se paras ja ei savuta vakiota enempää.

Poissa CelaVii5

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 637
  • Peukkuja: 6
  • C5 III HDi 240 Tourer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #16 : Elokuu 18, 2007, 12:51:59 »
Öö... niin mistä saa noin 100€:lla virilastun/boksin HDi-koneeseen? Ainakin tuolla amhn sivuilla näyttää olevan jonkun verran kalliimpaa, vaikka en kyllä saksaa juuri ymmärräkään? Onko asennus kaikissa vaihtoehdoissa ihan plug and pray -tyyppinen vai onko esim. halvempien asennus hankalampaa?

Tekniikasta kun en mitään ymmärrä, niin käykö tuo lisäteho ja -vääntö painelaakerin päälle jotenkin? Itse levyhän on vissiin suht kestävä näissä HDi-koneissa mutta painelaakerit poksuu? Ei kehtaisi tehdä heti 1000€ kytkinremppaa virittämisen takia...

Poissa japa

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 250
  • Peukkuja: 2
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #17 : Elokuu 18, 2007, 14:12:00 »
Kuulemma 2.0hdi 90 xsarassa ei ainakaan kytkin kestä kovin suurta tehonlisäystä...
Ajossa: C5 Break 2,0HDi AM6 -06, 406 GW HDi -04 + C8 Monospace 2,2 bensa -05
EX-PSA:t: Xsara 2,0Hdi Break -00,Xantia 2,0SX Berline -95, 406 2,1TD -98, 205 Rallye -90

PicassoHDI

  • Vieras
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #18 : Elokuu 18, 2007, 14:29:30 »
Kytkimen kestoon en osaa sanoa varmaa tietoa, mutta en ainakaan suosittele yli +20hv/+50nm boxeja tai softaa.

Poissa jakkehdi

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 401
  • Peukkuja: -1
  • Sukupuoli: Mies
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #19 : Elokuu 18, 2007, 17:40:19 »
Kytkimen kestoon en osaa sanoa varmaa tietoa, mutta en ainakaan suosittele yli +20hv/+50nm boxeja tai softaa.
Pelkällä boksilla voi olla hankala saada juurikaan yli nuita lukemia(ainakaan ton väännön suhteen), custom-softa voi olla aivan eri asia.
Xsara Picasso 1.6hdi 110 -06
EX:citroen xsara berline 110 hdi -02/Peugeot 306 2.0hdi sedan -00

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #20 : Elokuu 18, 2007, 20:14:12 »
Ebayssa on ainakin alkukesästä ollut useampikin firma mitkä myy satkun paikkeilla plug&play boxeja. AMH on nykyään kalliimpi, mutta silloin kun omani aikanaan ostin sekin oli tuossa hinnassa. Syynä se että oli kai ensimmäisten joukossa noita kauppaamassa ja sai tunnettuvuuden kohdilleen niin sai jatkaa kaupantekoa omien nettisivujen kautta.

Omien kokemusten perusteella ASA ja MAL on ainakin toimivia bokseja ja en usko että mikään noista ebayssa olevista bokseista olisi toimimaton.

No selasin pikaisesti ebay.de läpi hakusanoilla hdi tuning. ASA boksit näyttää olevan 79e ja siihen johtosarja minkä hintaa en jaksanut kaivaa mutta yhteishinta lienee reilun satkun. Halvin boksi johtosarjalla näyttää maksavan 74 e ja postikulut 16,90 suomeen eli alle satkun on kotona tuokin. Tälläkin kauppiaalla muutama tuhat kauppaa ja 99,6% positiivisia palautteita eli varmasti luotettava kauppias.
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa marko

  • "C5"
  • *****
  • Viestejä: 379
  • Peukkuja: 1
  • ex-naku-pablo
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #21 : Elokuu 22, 2007, 15:58:33 »
Pösöpalstalta ostin käytetyn AMH:n boksin ja tänään tuli 500km koelenkki sen kanssa ajettua. Hienosti pelaa ja 90hv HDi alkoi ihan kummasti tuntua paremmalta. Säätö 1-10, aluksi koitin 7:aa mutta vikavalo sillä syttyi. Nyt lukema on 5 ja valo sammui. Ei pahemmin savuta, ainoastaan kun kaasun pistää pohjaan tulee vähän mustaa savua putkesta. Tosi mukavasti menee vakioon verrattuna. ;D
viimasuoja

Poissa Cactus

  • "C2"
  • **
  • Viestejä: 62
  • Peukkuja: 0
  • C4 Cactus -14
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #22 : Elokuu 23, 2007, 13:26:14 »
Onkos joku laittanut lastua autoon, jossa on automaattivaihteisto? Esim C5:een? Uskaltaisikohan tollaiseen ryhtyä.. lähinnä vaihteiston kestävyyden kannalta. C5:n 2003 vuosimalliinhan jotain parannuksia tehtiin automaattiin.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 23, 2007, 14:36:37 kirjoittanut Teemu »

Poissa Jankos

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 1 425
  • Peukkuja: 6
  • Sukupuoli: Mies
  • 307 sw 1.6 hdi + c5 2.2hdiA
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #23 : Elokuu 23, 2007, 13:32:21 »
Tulipa vedeltyä traileria kuorman kanssa ja ilman.

Kuorman kanssa ongelmaksi muodostuu renkaiden pito... Eli ei saa kaikkea voimaa tiehen parilla ekalla vaihteella  :)

Tyhjän telikärryn kanssa tuo kulki kutakuinkin niinkuin vakiona yhden hengen kuormalla :P
Pösöllä matka-ajot ja vanhalla femmalla kun rouva antaa lainaksi :D

Poissa Megaman

  • "C8"
  • ********
  • Viestejä: 3 249
  • Peukkuja: 15
  • Sukupuoli: Mies
  • 407 Coupé, 206, Boxer
Vs: Tehoboxit / Softat (HDI)
« Vastaus #24 : Toukokuu 23, 2008, 01:16:58 »
Kaivoinpa haulla tämmöisen vanhan ketjun esiin,jossa käsitellään dieselin lastutusta.Bensamoottorin lastutushan on tunnetusti vähintäänkin kyseenalaista puuhaa,mutta melkoiset piilevät voimavarat piilee tuossa EW10J4 motissa... ;D

http://www.amh-booster.de/shop/catalog/product_info.php?products_id=4960&osCsid=e558baf6833c2f05e7eed9c09d53b50b
Peugeot Boxer -05, Bombardier Quest 500. ex: C2 VTS -09, C5 SX 2.0i Break -03, BX, Xantia, 309... :-*