Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
91
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Uusin viesti kirjoittanut JouniP Tammikuu 17, 2018, 13:11:33 »
ttps://www.ebay.com/itm/Rear-Pdc-Parking-Sensor-For-Peugeot-307-308-407-CITROEN-c4-c5-ds3-RCZ-96638-X4L3/222748480418?epid=839906197&hash=item33dcd813a2:g:yRsAAOSwUYNaKwIC
Minä heitin tuollaisen tilalle ja on pelittänyt jo 2 v.

92
C5 III ja DS5 / Vs: Vetoakselin / vetonivelen suojakumin kestoaika?
« Uusin viesti kirjoittanut kurtsi Tammikuu 17, 2018, 12:53:00 »
Pysäköidessä kannattaa jättää etupyörät suoraan, ettei mahdollinen vaurioitunut, mutta vielä ehjä kohta suojakumia joudu venytykseen ja rikkoudu lopullisesti.
93
C5 III ja DS5 / Vs: Vetoakselin / vetonivelen suojakumin kestoaika?
« Uusin viesti kirjoittanut Teuski Tammikuu 17, 2018, 12:42:17 »
Sama osa on. Eiköhän ne hajoa ennemmin jostain ulkoisesta tekijästä kuin vanhenemisesta ja sehän ei ikää katso.
94
C5 III ja DS5 / Vs: Kohonnut K-arvo?
« Uusin viesti kirjoittanut Teuski Tammikuu 17, 2018, 12:39:18 »
Vaikka tukkoisesta ilmansuodattimesta tai siitä, että on ajeltu turhan rauhallisesti ja kone on karstoittunut.
95
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III - Parkkitutkien anturit
« Uusin viesti kirjoittanut nenone Tammikuu 17, 2018, 12:02:20 »
Vebo 22720086 meni heittämällä paikalleen C5 vm. 2012. Hyviä kokemuksia muillakin. Suomen hinta n. 60 eur ja Saksan 40 eur/kpl.
96
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Mitä tapahtuu kun bensa loppuu?
« Uusin viesti kirjoittanut ovi Tammikuu 17, 2018, 11:22:57 »
Ei kivikausikaan loppunut sen vuoksi, että kivet olisivat loppuneet. Eikä öljynkään käyttö lopu sen vuoksi, että öljy loppuu.

Synteettisten voiteluaineiden valmistuksessa on käytetty iät ja ajat eteenikaasua. Toki taitaa olla öljystä lähtöisin.
97
Maaöljypohjaisille aineille on jo korvikkeet olemassa, ja uusiakin varmasti kehitellään vielä, joten öljyn loppuminen ei aiheuta sen ihmeempää ongelmaa. Bensakoneissa palaa mm etanoli/metanoli/kaasu ja dieseleissä kasviöljy. Vaihtoehtoisia voiteluaineitakin on, jos moottoriöljystä olet huolissasi.

Lisäksi dinomehun loppuminen on pitkälti taloustieteellinen kysymys eikä fyysinen loppuminen. Poraamisen hinta kallistuu, kun helpot lähteet on tyhjennetty, jolloin öljyn hinta nousee, mikä toisaalta mahdollistaa uusien hankalammin hyödynnettävien öljylähteiden operoinnin ja toisaalta rajaa öljyn kulutusta hinnannousun takia. Aina markkinat ovat kuitenkin tasapainossa, sellaista kysyntää ei kalliiden hintojen aikana synny, mitä ei pystyttäisi myös pumppaamaan. Öljyä ei saada koskaan pumpattua kaikkea pois järkyttävien kustannusten takia, eli sitä tulee olemaan saatavilla "aina", mutta hinta on sitä luokkaa, että maaöljyä käytetään sadan vuoden päästä vain ja ainoastaan siellä, missä on pakko ja mikään muu öljy ei toimi.
98
Tämä olisi niin hyvä otsikko filosofiseen pohdintaan.
Seuraako kaaos vai mitä tapahtuu kun maaöljy loppuu.
Ei se lopu kuin seinään. Siinä vaiheessa kun se ihan oikeasti loppuu, on vaihtoehtoiset ratkaisut käytössä.
Niin kauan kuin se on vain joskus tulevaisuudessa loppumassa, sitä poltetaan :)

Joka tapauksessa ajattelin pultata konekiväärin femman keulalle, pukeutua nahkaan ja kaasuttaa aavikolle  8)
Toivottavasti raskas kk.
99
C5 III ja DS5 / Kohonnut K-arvo?
« Uusin viesti kirjoittanut Marjo Tammikuu 17, 2018, 11:04:26 »
Katsastuksessa tuli ilmi, että K-arvo on kohollaan eikä päästöt siksi mennyt läpi, arvo oli 0,66. Mikä sen pitäisi olla? Haulla löysin vain vanhempiin malleihin liittyviä keskusteluja ja siellä kirjoiteltiin ihan erilaisista luvuista, mitä tuo mun auton lukema on... Mistä johtuu K-arvon nousu?
100
C5 III ja DS5 / Vetoakselin / vetonivelen suojakumin kestoaika?
« Uusin viesti kirjoittanut Marjo Tammikuu 17, 2018, 10:56:02 »
Tuli katsastuksessa vähän kurjia uutisia, kun hylkääntyi molempien puolten ulompien vetonivelen suojakumien vaurioitumisen takia  :( Onko vetonivelen suojakumi sama asia kuin vetoakselin nivelsuojus?? Nimittäin huoltolaskussa tuo vetoakselin nivelsuojus, joka on vaihdettu heinäkuussa noin 12 000 km sitten oikealle ulos, ja nyt se siis on jo taas rikki... Onko ihan normaalia, että ne kestää noin vähän? Jollei, niin mikä voisi olla syynä, että niitä hajoilee tota tahtia? En todellakaan revittele, en ajele juuri koskaan muuta kuin tasaisia asfalttiteitä, niin tuntuu vähän hullulta, ettei osa kestä kuin puoli vuotta  >:(
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]