Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
91
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II ostettu tänään ja heti vikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut yason Kesäkuu 19, 2018, 22:46:27 »
Kyllä takapäästä jotain pientä narinaa silloin tällöin kuuluu, olisko oikealta. Pitää katsoa onko takarenkaat missä kulmassa. Onko se niin, että niiden pitää olla ihan suorassa, ei Camperia yhtään? Eli jos on takarenkaat niinkuin kuplassa, tai joissain lasketuissa bemareissa, niin tarkoittaako se että on jo vikaantunut?

Jos takarenkaat lenkottaa, niin vikaa on. Mutta jos ei lenkota, niin voi silti olla :) Se voi naksua tai paukkua ylös-alas -liikuteltaessa tai sitten eteen-taakse -liikkeessä (lähtiessä liikkeelle tai jarruttaessa).

virtalukon pohja heiluu, kuin olisi ruuveistaan löysällä, miten voi olla?

Se virtalukko tais olla jonkun korvakkeen takana. Mullakin heiluu vähän, eikä äkkiseltään löytynyt mitään ruuveja, mistä olis voinut kiristää, mutta pieni disclaimer, että en kovin tarkkaan katsonu, kun viimeks oli auki.

Lisäksi etupää kolisee, varmaan alapalloa ja/tai koiranluuta vaihtoon.

Kättä vaan kurottamaan ja diagnosoimaan välykset, niin sillä se selviää. Koiranluut ja alapallot on halpoja kuin saippua.

Vähän rönsyilee, mutta pitäisikö taustapeilin himmentyä, kun painaa sitä nappia? Vihreä valo syttyy, mutta mielestäni mitään ei tapahdu. Ei ole sitä ohjekirjaa :-(

Vihreän valon palaessa pitäis himmentyä, mutta vaatii aika kirkkaan valon sinne takaikkunan suuntaan ennen kuin himmentyminen kytkeytyy päälle.
92
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II ostettu tänään ja heti vikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut Nakkimake72 Kesäkuu 19, 2018, 22:33:09 »
Kiitos vinkeistä. Lähden varmaankin yrittämään tuota sahausoperaatiota ja vastuksien laittamista kesälomalla.

Kyllä takapäästä jotain pientä narinaa silloin tällöin kuuluu, olisko oikealta. Pitää katsoa onko takarenkaat missä kulmassa. Onko se niin, että niiden pitää olla ihan suorassa, ei Camperia yhtään? Eli jos on takarenkaat niinkuin kuplassa, tai joissain lasketuissa bemareissa, niin tarkoittaako se että on jo vikaantunut?

Muuta vikaa sitten näyttää olevan että kuskin peili ei käänny, hantin peili on vähän halki (niitä voisi joskus ehkä vaihdella) ja virtalukon pohja heiluu, kuin olisi ruuveistaan löysällä, miten voi olla? Lisäksi etupää kolisee, varmaan alapalloa ja/tai koiranluuta vaihtoon.

Vähän rönsyilee, mutta pitäisikö taustapeilin himmentyä, kun painaa sitä nappia? Vihreä valo syttyy, mutta mielestäni mitään ei tapahdu. Ei ole sitä ohjekirjaa :-(
93
C5 I ja C5 II / Vs: Jousipallojen valinta, paineet ?
« Uusin viesti kirjoittanut eke Kesäkuu 19, 2018, 22:28:51 »
Joo, mulla on samanlaiset tötteröt, mutta mustat. Itse pallot ovat samanväriset hopeat.
94
C5 I ja C5 II / Vs: C5 vaihdekepin nupin irrotus
« Uusin viesti kirjoittanut tarhuri Kesäkuu 19, 2018, 19:55:10 »
Kiitos
95
C5 III ja DS5 / Vs: C5 röpeltää ei käynnisty.
« Uusin viesti kirjoittanut Tepa123 Kesäkuu 19, 2018, 19:13:38 »
Aeromotors.fi saat EGR venan edullisimmin.

Meni jo. Marmorilta egr ja työt pikkupajassa. Mutta kiitokset vinkistä.
96
C5 I ja C5 II / Vs: Jousipallojen valinta, paineet ?
« Uusin viesti kirjoittanut Jasu Kesäkuu 19, 2018, 19:02:03 »
Nyt ei varsinaisesti liity tähän aiheeseen, mutta mitkäs tutteroiset noiden etujousipallojen päissä tököttää?

Linkki autoon: https://tinyurl.com/y72oqn2v


Täyttöventtiilit ne siellä töröttää...

Joo, niitä ei kuulemma voi asentaa littupalloihin, mutta on paljon muutakin mitä väitetään ettei voisi tehdä mutta on silti mahdollista...
97
C5 III ja DS5 / Vs: C5 röpeltää ei käynnisty.
« Uusin viesti kirjoittanut kaselin Kesäkuu 19, 2018, 19:00:32 »
Aeromotors.fi saat EGR venan edullisimmin.
98
C5 I ja C5 II / Vs: Jousipallojen valinta, paineet ?
« Uusin viesti kirjoittanut C5-2005 Kesäkuu 19, 2018, 18:51:51 »
Nyt ei varsinaisesti liity tähän aiheeseen, mutta mitkäs tutteroiset noiden etujousipallojen päissä tököttää?

Linkki autoon: https://tinyurl.com/y72oqn2v


99
C5 III ja DS5 / Vs: Öljyn kulutus 156 htp automaatti C5 III
« Uusin viesti kirjoittanut herr doktor Kesäkuu 19, 2018, 18:18:15 »
Miten kävi öljynkulutuksen?
100
C5 I ja C5 II / Vs: Jousipallojen valinta, paineet ?
« Uusin viesti kirjoittanut ealab Kesäkuu 19, 2018, 16:40:17 »
Vielä: C5II-alkuperäisetupallojen reiät on estetty poraamisilta. Reiässä on terästappi poikittain, pallossa poraaminen kieltävä teksti.

Olen aina käsittänyt, että noi poraamisvaroitukset ovat lähinnä niitä idiootteja varten, jotka eivät tiedä tai ymmärrä, että palloon poraamalla vastaan tulee kymmenien baarien paineella typpikaasua...

Jousipallojen iskunvaimennusventtileitä ei kaiketi voida tehdä kehittyneemmiksi. Niiden huippuesimerkkejä olisi mm. ralliautojen iskarit, lennon jälkeen, kuin kissa tassuilleen, pomppimatta ja meno jatkuu
Ja tässä tapauksessa myös estetty, tekstin lisäksi...  :)
Vastaus on varmaan, että vois, mutta joku ekonomi on laskenut, että "good enough"...

Vaimennusventtiilinhän voisi myös tehdä pallon kannan sijaan erikseen kierrettävään holkkiin, joka tulee pallon ja jousisylinterin väliin. Sitten voisi helpolla kustomoida jousitusta, voisi vaihtaa pallojen tilavuutta ja painetta ja vaimennusta erikseen.
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]