Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]
91
C5 III ja DS5 / Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Uusin viesti kirjoittanut Rommitommi Syyskuu 22, 2017, 12:53:03 »
Rommitommi: Sanoiko Veho mitään aika-arviota jakopäänremontille? Onko sinulla Viron puolella joku luottopaja/merkkiliike, jossa olet huoltoja teettänyt?

Ei sanonut mitään ohje-aikaa, mutta Veho Eesti antoi 2.7HDI:lle vähän alle 7h työajaksi, kun vaihdetaan vesipumppu ja kummatkin hihnat kiristimineen+rullineen, joka siis on käytännössä sama työ kuin 3.0HDI:n kanssa, ja aika lähellä tuo 6,xh on myös tuota 200e veloitusta, kun 30e tunnilta ottavat täällä: http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=25995.0

Asiallinen paikka, vaikkakin suhteellisen karu mesta teollisuusalueen perällä, mutta itse sovin sinne paremmin kuin Vehon valkokaulusten palveltavaksi. 
Vielä kun avaisivat samanlaisen palvelun, että hakevat auton kohtuullista korvausta vastaan kotipihasta/satamasta huoltoon, kuten eräässä Saab-huollossa ;D
92
C5 I ja C5 II / Vs: Sisävalon korjaus
« Uusin viesti kirjoittanut Megaman Syyskuu 22, 2017, 11:47:05 »
Mulla on kahdessa autossa parkkeina Airamin G4 kantaiset ledit. Osoittautuneet kestoltaan (takuu 3v.) ylivoimaisen hyviksi. G4 kanta sopii T10:n tilalle kun jalkoja hieman vääntää. Airamin polttimot on tosin lämpimän sävyisiä.


https://www.google.fi/search?q=G4+airam&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwj6-_3KsrjWAhUEOJoKHaN4ABgQ_AUICigB&biw=1280&bih=620
93
C5 I ja C5 II / Vs: Sisävalon korjaus
« Uusin viesti kirjoittanut jarmot Syyskuu 22, 2017, 11:38:26 »
Peruutusvalovertailu: Tehokas led vs originaalihehku:
94
Ostetaan / Vs: O:Pika pika C5 II farmarin takaluukku
« Uusin viesti kirjoittanut nuhvi Syyskuu 22, 2017, 10:11:08 »
Olis takaluukku, lasilla tai ilman lasia  hintaan 50€. Teuvalla. 040 5702336
95
C5 I ja C5 II / Vs: C5 Moniurahihna ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut Radagast Syyskuu 22, 2017, 10:00:35 »
Se olisi vaimon femma taas ajossa. Käynti marmorilla ja 298 euroa vaihtui tuohon alumiinimöykkyyn. Jakopään yläkopan otin pois edestä ja alemmasta kotelosta poistin kiinnityspultit että sai sitäkin taivutettua pois edestä.
Tuossa osassa on näköjään kiristimen kolossa kolme ruuvin reikää ja kiinnitys pinnat on kaikissa koneistettu samaan korkoon.
Epätietoinen ihmettelee miksi kiristintä ei kiinnitetä kolmesta pisteestä kahden sijaan? Ilmeisesti jotain materiaalinsäästö juttuja.
96
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II syö takarenkaita
« Uusin viesti kirjoittanut Prof. Dr. Holzauge Syyskuu 22, 2017, 09:23:11 »
Omassa autossani vasemman takakynkän laakerointi antautui ajosuoritteella 86000 km...
97
C5 I ja C5 II / Vs: Sisävalon korjaus
« Uusin viesti kirjoittanut ealab Syyskuu 22, 2017, 08:59:54 »
Tämä homma edessä! Kuten rekvaloihinkin. Muut muutettu ledeiksi. Käytän led-nauhaa, koska sitä on. Alustaksi valaisimeen sopivaksi leikattu pala entistä muovikorttia. Ei maksa paljon. Rek-valojen johdot vaikuttavat lyhyiltä, valaisimia ei saa ulospäin. Ps. Xantiaan laitoin joskus samoin kaikki ledeille, mm. pilarivaloihin 3x kolmen ledin nauhapätkää, tilavalohin 2x, rekvaloihin 1x.
98
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II syö takarenkaita
« Uusin viesti kirjoittanut ealab Syyskuu 22, 2017, 08:47:49 »
C5 II 2007: 140tkm: Oikean takakynkän laakerointi ns. valmis. Sisäpää ei enää laakerin varassa. Samalla lähti paksu karppakerros satulan alta. Vielä hieman askarointia. Vasemmalle puolelle riittänee satulakarpan hoito. Hoidettavaa oli! Satulan pultit lienee 10.9-laatuisia. Ne uusiksi. Palojen kera, koska palat vinoon kuluneet. Hyvää tässä on se, että satulat voi hyvin jättää roikuksiin, koska osa putkesta on kumiletkua, riittävästi. Kynkkäpulttien kierreputsaus: Vähän löysäksi pyöriäkseen kevyesti. Kierreosuutta "sorvataan"  puukon, tms. kärjellä, pulttia pyörittäen. Avautuu siten paremmin. "Ehjän", vasemman puolen vakaaja oli hyvä löysätä, sai oikean kynkän paremmin hyppysiinsä. Ulkokoolit sen verran tiukassa, että työpöydällä piti DIY-liukuvasaralla irrotella.
99
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II syö takarenkaita
« Uusin viesti kirjoittanut Teme Syyskuu 22, 2017, 06:39:38 »
Kallistuksenvakaaja kannattaa kyllä ainakin löysätä. On sen verran tukeva, ettei uudet laakerit välttämättä asetu oikein jos vakaaja on löysäämättä.

Vakaaja tukee niin paljon ettei katsuri ole löytänyt yrityksistä huolimatta löysää. Vakaajan löysäyksen jälkeen välys pyörännavan kohdalla melkein viisi senttiä.
Toisessa laakerissa ei ollut enää yhtään rullaa vaan kaikki oli putken sisällä tai ruostunut pois.
100
C5 I ja C5 II / Vs: C5II 2.0 HDi +AM6 Kulutuksen nousu ja tehon lasku.
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Syyskuu 21, 2017, 23:45:16 »


Tällä kesä-/väli-/talvilaaduilla tuskin saadaan litran-kahden kulutuseroja henkilöautoissa.
Ja Ilmeisesti tarkoitat  nesteellä ja mahdollisesti muuallakin myytävää neste pro dieseliä joka  ei ole kuten entisaikojen diesel
...
Nykyään tuo neste pro deisel taitaa olla melkolailla tehty biokomponenteista ainakin osin ellei kokonaan. Laittakaapa joskus sitä huviksenne johonkin astiaan. Se on kirkasta kuin vesi ja ei haise edes dieselille.
...

Nesteen Pro diesel (sekä kesä että talvi) voi vaihdella aika paljon, eli ilmoittavat siitä uusiutuvia voi olla 0...80 % tai yhtä hyvin se voi olla uusiutumatonta 0...100 %.  Sen sijaan Nesteen MY on noin 100 % uusiutuvista tehtyä, ei saa vielä kuin  joiltain paikkakunnilta, tuolla joku lista: https://www.neste.fi/artikkeli/neste-my-uusiutuva-dieseltm-hyva-ymparistolle-erinomainen-moottorille
Savutuksen estoon tuo MY lienee oikein hyvää, ainakin ennen biodieselit oli siinä erinomaisia.

Mutta ei kai tosiaan polttoainelaaduilla selitetä kuin pahimmillaan 5 % kulutuseroja, ja niin pientä eroa ei saa mitattua oikein normaaliajossa kunnolla, ellei ole riittävän pitkät välit ja oikein säännöllistä ajorytmiä ja reittiä.
Sivuja: 1 ... 5 6 7 8 9 [10]