Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10
51
Vuosi sitten 407 tais antaa 5 koodia kerralla. Vaihtoon olis mennyt aika iso läjä osia kaasupoljinta myöden vikakoodeihin sokeasti uskomalla.Taustalla oli hapettunut töpseli kaasuläppäkotelon kyljessä, jonka bongasin ihan ite. Onneksi en vienyt heti korjaamolle.

 Hapettunut liitos lienee autoliikkeen moottorinpesun hedelmä, kun jäänyt märkää muhimaan.
 C5:ssa ja 407:ssa konehuone on sen verran hyvin suljettu osasto, että pölyjen pyyhintä yleensä riittää. Ei tarvii veden kanssa lotrata.
52
Ostetaan / Vs: Ostetaan Xantian 15" alkuperäiset alumiinivanteet
« Uusin viesti kirjoittanut Andre Huhtikuu 21, 2018, 06:22:07 »
Ostettu, voi poistaa.
53
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Kokemuksia Citroen C4 Cactuksesta
« Uusin viesti kirjoittanut Rokumoguli Huhtikuu 20, 2018, 22:38:49 »
Tuli tuossa ensimmäiset 10000 km täyteen. Edelleenkin todella tyytyväinen ostokseen.

-Alkuun rumpujarrut takana tykkäsi jäätyä kiinni käsijarrun ollessa päällä. Tuohon löytyi ratkaisu, kun tiivistivät jarrujen ympäriltä jotain. Meni sen verran hermot Pörhön autoliikkeen marmoritiskin työnjohtajaan tuon jarrujen selvittelyn ympärillä, että ei tule toista kertaa noiden liikkeisiin päädyttyä. Tämä marmoriapina totesi, että sinun on vain elettävä noiden jarrujen kanssa. Kun korotin ääntäni, niin suostui varaamaan ajan. Tuon jälkeen soittelin maahantuojalle, sekä kilpailijalle ja kumpikin oli sitä mieltä vika on korjattavissa. Olivat maahantuojalta yhteydessä pörhölle ja sanoivat, että näkemättä autoa ei kyllä koskaan voi tuommoista sanoa ja luultavasti antoivat samalla ohjeet mitä tehdä.

-Kerran robottivaihteisto ei antanut laittaa vaihtaa neutaarilta ajolle, aikani räpellettyä nappuloita meni pakin kautta päälle. Pitää toivoa ettei tuo vika toisten tule päälle. Pitää ottaa asia esille ensimmäisessä varsinaisessa huollossa jos ei vika uusiudu sitä ennen.

-Saattovalot mennessä / tullessa olisi kova juttu.

-Pitkät valot pitkälti vitsi.

+Tuo sohva jota penkiksi kutsutaan on täydellinen omaan makuun.

+Liekö olen kuuro, kun ei ole rengasmelu häirinnyt nastoilla.

+Ulkonäön takia tuon ostin, edelleenkin tyytyväinen.

+Viikko sitten kyydissä 4 aikuista + peräkärry lasteineen. Hyvin mahtui ja hyvin jaksoi vetää myös kärryä.

+Ajettavuus hyvä, ratti täydellinen omaan käteen. Ratin syvyys säätöä kyllä välillä kaipaisi.

Vissiin olisi hyvä vaihdattaa öljyt 12500km kohdalla. Itseä vähän hirvittää ajaa 25000km samoilla öljyillä. Välivaihtoa ei vissiin tarvitse takuiden takia merkkihuollossa vaihdattaa?
54
^^ Eihän se vikakoodi tietystikään kerro suoraan vikaa.
Selitäpä tuo sitten Ylivieskalaiselle korjaamolle. Vaimon siskon Corolla jäi käynnistymättä töistä kotiin lähtiessä, apuvirralla käyntiin ja korjaamolle. Ottivat sinne, totesivat että "akku rikki, vaihdetaan uusi", ja kohti auringonlaskua. Muutaman päivän ajeli, ja taas sama, ja korjaamolle. Oli tullut jo ohjeistettua että "kannattais varmaan latausjännite mitata, epäilen hiilivikaa laturissa", johon olivat todenneet että "ei ole laturissa vikaa, kun ei anna vikakoodia". Osasivat kyllä vianhausta laskuttaa, ja myydä uuden akun ehjän tilalle, mutta latausjännitettä ei osattu yleismittarilla katsoa...

Niin, kohteena -98 Corolla, ja vianhaku oli sitä että tällättiin töpseli kiinni ja katsottiin mitä vikakoodeja auto antaa. Ei jättänyt enää sinne korjattavaksi, vaan hankki toisen tilalle, minä sitten menin myymään sen pois...

En oikeasti meinannut uskoa korviani kun kertoivat tätä episodia. Ja ihan tosissaan olivat olleet ettei laturissa voi olla vikaa kun ei vikakoodia esiinny. Kaverille tosiaan sitten tuon myin, ja kaveri korjasi latauksen vaihtamalla lopussa olevat hiilet uusiin, kustannus neljä euroa. Korjaamolaskua oli kuitenkin melkein pari satasta, joka oli mielestäni täysin aiheeton, mutta eivät antaneet lähteä tuota riitauttamaan... Ilmeisen kätevästi saivat rahat pois parikymppiseltä plikalta...
55
C5 I ja C5 II / 2.0Hdi 6-vaihteinen automaatti ja vinkuna
« Uusin viesti kirjoittanut Peeki Huhtikuu 20, 2018, 21:59:50 »
Moi!

Tuli tuollaista koeajettua ja kuului kiihdytettäessä samanlaista vinkunaa kuin huonosti maadoitetussa radiossa. Radio ei ollut päällä. Kun ei vedättänyt, vinkuna loppui.. Mitenkään voimakasta se ei ollut, mutta kuului..

Muuten vaihteisto pelasi hyvin.

Manuaalipenkeissä ei vissiin pysty kulmaa muuttamaan, vaan ainostaan selkänojaa ja korkeutta, vai missasinko jotain?
56
^^ Eihän se vikakoodi tietystikään kerro suoraan vikaa.

Liekkö sitä on päässyt liian helpolla, kun on tullut tuupattua kohta 370 tkm kaikista pahimmilla tietokonehirviöillä ja vielä ei ole ollut yhtä ainutta anturivikaa tai muutakaan sähköihin liittyvää vikaa. Eipä kyllä ole sattunut anturivikoja kohdalle niissäkään autoissa, joissa on ollut vähemmän tietokoneita.

Noh, sanonnan mukaan kaikki tuntuu äkäiseltä lopun edellä...
57
Ykkösauto 10 kuukautta, kakkosauto 22 vuotta, motskari 30 vuotta.   
58
No joo, näkemyksiä on niin monenlaisia. Itse olen kokenut tietokoneiden mahdollistamat ominaisuudet erittäin hyödylliseksi.

Ymmärrän kyllä, että joku voi pitää niitä huononakin, mutta kovin vähän itse tietokoneissa on vikoja.
Joo, tietokoneet sinänsä ei ole se oikea kritiikin kohde, vaan niiden ohjelmistot sekä etenkin huolloissa tarvittavien tietokoneiden käyttö. Ja sitä seurannut luja usko siihen että auton tietokoneen esittämät vikakoodit kertoisivat vikapaikan, todellisuudessa ne kertoo oireen ja arvelee syytä oireelle. Joissain tapauksissa osaa kyllä kertoa suoraan viallisen osankin, mutta se mitä on tullut koettua on se että ne vikakoodit on enemmänkin valistuneita arvauksia kuin osoituksia vikapaikasta...

Sähkövikaa etsiessä on kyllä vähän erilaista hakea sitä vikaa koodien perusteella kuin yleismittarilla mietinnän kanssa. Ilman tietokonetta koko sähköjärjestelmä on vianhaun(kin) kannalta merkittävästi yksinkertaisempi, eikä jonkun yksittäisen komponentin puuttuminen/vikaantuminen halvaannuta koko järjestelmää. Tuosta on sitten kokemus myöskin miten väylään tuleva häiriö pimentää kaikki laitteet mitkä väylän kautta toimii...

Kaikesta oletetusta tietokonevastaisuudestani huolimatta olen tällännyt kumpaankin Dyaneeni sekä Sm:ään tietokoneen moottoria ohjaamaan, vanhempaan Rangeen on purkki myös valmistumassa (ruisku-sytty, ja jopa CAN-väylä jotta saa tarpeeksi antureita) ja tämä viimeisin hankinta on jo varsin täynnä tietokonevärkkiä -silti piti mokoma hankkia, ja todennäköisesti hankin myös "vikavirvelin" jolla saa selvitettyä mitä missäkin tapahtuu...
59
C5 III ja DS5 / Vs: Continental ContiSilent
« Uusin viesti kirjoittanut JPL Huhtikuu 20, 2018, 21:17:40 »
Conti Silent sähköautorengasmallina on jo historiaa, koska Michelin Cross Climate+ on tuonut jotain uutta. Pehmeä ja hiljainen kesärengas, jossa hieman talvi-ominaisuuksia. Suosittelen ja pari muutakin todennut erinomaiseksi ajossaan.
60
No joo, näkemyksiä on niin monenlaisia. Itse olen kokenut tietokoneiden mahdollistamat ominaisuudet erittäin hyödylliseksi.

Ymmärrän kyllä, että joku voi pitää niitä huononakin, mutta kovin vähän itse tietokoneissa on vikoja.
Sivuja: 1 2 3 4 5 [6] 7 8 9 10