Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Sisäänajo-ohjelma
« Uusin viesti kirjoittanut yason Syyskuu 24, 2017, 10:33:11 »
Kuljettajaan ja olosuhteisiin mukautumista taas esim. jossain AL4-aikakauden tuotoksessa oli muistaakseni n. kuusi erilaista vaihto-ohjelmaa joiden välillä siirrytään hyvinkin sähäkästi, mutta mitään pitkänajan oppimista siinä ei ole.

En tiedä, onko tuo noin yksinkertainen kuitenkaan. Mulla on esimerkiksi AL4:ssa sekä Xantiassa että C5:ssa akun nollaamisen jälkeen yleensä mennyt useita päiviä, ennen kuin vaihdot löytyvät "tutuilta" paikoilta. Yleensä tarkoittaa ripeämpää polkemista, kunnes käytös on haluttua :-)
42
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 kulutusmittari huijaa
« Uusin viesti kirjoittanut Aakku Syyskuu 24, 2017, 10:13:09 »
Mistäköhän ajotietokone mittaa kulutuksen?
Pitkäaikaisessa seurannassa ajotietokone näyttää aina vain pienempiä keskikulutuksia, mutta todellisessa tankkausmittauksessa kulutus on kasvanut.
Nyt 10 tonnin mittaus antaa ajotietokoneella keskikulutukseksi jo 3,9 ja todellisuus on luokkaa 4,7.
Aikaisemmin ajotietokone näytti jotain 4,1 ja todellinen oli liki sama.
43
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Sisäänajo-ohjelma
« Uusin viesti kirjoittanut KariM Syyskuu 24, 2017, 10:04:39 »
Miten muuten vaihteiston sopeutukset oikeasti alkaa vaikuttamaan sen lootan toimintaan?

Noista sopeutumisista ja oppimisista pitää huomata että siinä on kaksi eri asiaa: Vaihteiston adaptoituminen kulumisen mukaan, ja sitten toisena se mukautuminen kuljettajan tyyliin ja ajo-olosuhteisiin.

Ensinmainittua ei juurikaan ole lukemissani dokkareissa avattu, mutta loogisesti ajatellen muutokset siinä täytyy olla yhtä hitaita kuin laatikon kuluminenkin. Jos/kun itseoppimisarvot nollataan, niin silloin muutoksen voi hetkellisesti huomata mikäli oppimisarvot ovat kaukana oletusarvoista.

Kuljettajaan ja olosuhteisiin mukautumista taas esim. jossain AL4-aikakauden tuotoksessa oli muistaakseni n. kuusi erilaista vaihto-ohjelmaa joiden välillä siirrytään hyvinkin sähäkästi, mutta mitään pitkänajan oppimista siinä ei ole.

Pitäisi varmaan kiinnostua päivittämään omat tiedot tämän vuosikymmenen tuotteisiin, todennäköisesti siellä on paljon uutta mielenkiintoista piilossa :)

Jos joku tietää, miten pääsee PSA:lle koodaamaan moottorin- ja lootanohjaussoftaa, niin sehän vois olla potentiaalinen seuraava kiinnostava työpaikka :)

Joo, itsehän nämäkin pitäisi koodata niin toimisivat niinkuin itse haluaa :)
44
C5 I ja C5 II / Vs: Ajotietokone ei näytä mitään + muuta
« Uusin viesti kirjoittanut ealab Syyskuu 24, 2017, 09:59:52 »
Elektroniikassa on kondensaattoreita, niihin jää varauksia(jännitteitä) virrankatkaisujen jälkeen. Siksi odottelut, jotta varaukset menneet nollille.
45
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II syö takarenkaita
« Uusin viesti kirjoittanut ealab Syyskuu 24, 2017, 09:57:46 »
Muutenkin, mm. jarrukilpien ruuvit otin auki ja laitoin kotelosuojaa. Saa joskus myöhemminkin helpommin auki. ABS-anturikin irtosi hellästi väsytellen ja dödöä. Aikaa tässäkin meni, kiire ei ollut. Toivottavasti säilyi sähköisesti ehjänä. Tämänkin takaisinlaitossa "tervaa"...
46
C5 III ja DS5 / Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Uusin viesti kirjoittanut CelaVii5 Syyskuu 24, 2017, 09:25:39 »
No eihän se nyt mitään rääkkäystä ole.  ;D

Lienee kuitenkin helpoin keino varmistaa että hevosvoimat on tallella pellin alla.
47
C5 III ja DS5 / Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Uusin viesti kirjoittanut JPL Syyskuu 24, 2017, 07:03:39 »
Ei viittisi rääkätä autoa. Torgue löytyy :)
48
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Sisäänajo-ohjelma
« Uusin viesti kirjoittanut Ves_ku Syyskuu 24, 2017, 03:49:02 »
Jos itse autoja valmistaisin niin ehdottomasti laittaisin vähintään sen 5 tkm sisäänajo-ohjelman sisään ennen luovutusta. Se kun on niin helppo perustella jo edellä mainittujen notkistumisien ja tottumisien yms. piikkiin, mutta sillä kuitekin saadaan aika hyvin tarvittaessa rauhoitettua juuri niitä ensikilometrejä.

Tietenkin jos sisäänajo-ohjelma autossa on niin siitä olisi hyvä mainita ohjelirjassa tai luovutuksen yhteydessä. Tosin ei kelkan kirjassakaan mitään mainintaa ollut, mutta sentään luovutuksessa sivuttiin, että silloin se ohjelma on ohi kun sukset alkaa kiipeämän kohti taivasta kaasusta vielä satasen vauhdista. :) No ei kiivennyt ainakaan mun alla, mutta maksimi kierrokset nousi eli jotain perää siinä oli.

Miten muuten vaihteiston sopeutukset oikeasti alkaa vaikuttamaan sen lootan toimintaan? Kuinka pitkään dataa kerätään ennen kuin sitä aletaan hyödyntämään? Vai onko oppiminen ns. jatkuvaa ja hullun kuskin leiman saa jo ensimmäisen rekan ohituksen jälkeen. :)
49
C5 I ja C5 II / Vs: C5 Moniurahihna ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut pökkelö Syyskuu 23, 2017, 22:56:03 »
Kesällä tuo alumiinimöykky antautui ja hihna poikki. Ei paljoa varoitellut.
1.8 kone ja Turun Ritiko teki jakopää remontin samassa. 947 € köyhdyin auton noutaessa.
50
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Sisäänajo-ohjelma
« Uusin viesti kirjoittanut yason Syyskuu 23, 2017, 22:28:44 »
Softalla tollasten sisäänajo-ohjelmien tekeminen on niin helppoa, etten ihmettelisi jos siellä olisi useampiakin sisäänajo-ohjelmia moottorin eri koneistoille ja laatikolle samaten, eri pituisina tietysti vaikka 1-15tkm. Sisäänajon voi myös toteuttaa niin, että sallitaan vähitellen lisää sitä, mitä ensin rajoitetaan, eli auto ei tietyn kilometrilukeman jälkeen napsahda ihan toisenlaiseksi.

Mutta en tosiaan tiedä. Voi olla, että ei ole mitään ja mekaniikka vaan alkaa toimia paremmin yhteen N tonnin jälkeen.

Jos joku tietää, miten pääsee PSA:lle koodaamaan moottorin- ja lootanohjaussoftaa, niin sehän vois olla potentiaalinen seuraava kiinnostava työpaikka :) Voin sitten vastailla tännekin :-D
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10