Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10
41
Citroën-uutisia / Vs: Fanipojat vaviskaa - PSA:n uudet moottorit suunnitellaan Opelilla
« Uusin viesti kirjoittanut HiTec Kesäkuu 21, 2018, 11:38:13 »
Ei ihan bokseri mutta BMW i3 REXissähän onkin 2-pyttynen moottoripyörästä lainattu rivimoottori sen sähkömoottorin apuna.

Niin no tuo polttis siis ei varsinaisesti ole sähkömoottorin apuna, vaan täysin mekaanisesti ajamiseen osallistumattomana "agregaattina" kyydissä mukana lataamassa akkuja. Ja koska polttoainesäiliö on myös kovin pieni, niin ei tuolla "Range Extenderillä" nyt kovin suurta lisämatkaakaan autolle kyllä saada vaikka kuinka taloudellisesti tuota polttista käytetäänkin :-\
42
Citroën-uutisia / Vs: Fanipojat vaviskaa - PSA:n uudet moottorit suunnitellaan Opelilla
« Uusin viesti kirjoittanut hyper Kesäkuu 21, 2018, 11:03:02 »
Tekeekö tuollaisia muinaisjäänteitä enää edes BMW?

Tekee. Tosin viralliselta sivustolta ainakin tosia vaikea löytää, tuntuu etteivät tahdo kertoa mitä pellin alla on, muutakuin onko bensa vai diesel ja montako kilowattia. Mitään selkeää listausta moottorivaihtoehdoista en kyennyt löytämään. Mutta niissä paremman suorituskyvyn malleissa on muutakin kuin neloskoneita...
43
Citroën-uutisia / Vs: Fanipojat vaviskaa - PSA:n uudet moottorit suunnitellaan Opelilla
« Uusin viesti kirjoittanut hyper Kesäkuu 21, 2018, 10:59:16 »
Eikös joku tämmönen olisi hyvä kaveri sähkömoottorille:

Liian kallis siihen tarkoitukseen. Ihan halpa 2-syl boxer ei tärise paljoa mutta tuottaa jatkuvaa virtaa akulle ja akku antaa hetkellisesti riittävän tehon. Riittää kaupunkiajoon ja maantielläkin rauhalliseen menoon. Antaa myös lämpöä hyttiin talvella.

Ei ihan bokseri mutta BMW i3 REXissähän onkin 2-pyttynen moottoripyörästä lainattu rivimoottori sen sähkömoottorin apuna.
44
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: Hiljaisimmat Kesärenkaat C4:sen (VTI 120 -11) ?
« Uusin viesti kirjoittanut eju Kesäkuu 21, 2018, 09:45:06 »
Rengasmelu vaimennetaan renkaan kylkiprofiiliin.
Ensiasennusrenkaat 205/55 R16 vaihdetaan 205/60 R16 ja ovat hyvän näköiset, koska on suuri profiili. Mittarikin näyttää oikein.
Miksi ensiasennusrengas on tollainen. Syynä lienee viranomaisvaatimus, että nopeusmittarin on näytettävä suurempaa lukemaa !
45
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 1,6 Hdi jälki käynti
« Uusin viesti kirjoittanut eju Kesäkuu 21, 2018, 09:31:26 »
Vuotava suutin ?
46
Xsara + Xsara Picasso / Vs: Xsara kaukosäätö.
« Uusin viesti kirjoittanut maximi Kesäkuu 21, 2018, 09:29:56 »
Mikäs koodauksen sotkisi? Huono patterikontakti?
Enpä tiedä. Niin se vain huollossa (ei merkkihuolto, mutta citikoihin "erikoistunut" sellainen) oli parituksensa kadottanut.
Akku oli ollut irti, joten onhan se mahdollista että esim. "väärä" akun irroitus olisi sen sekoittanut. Toisaalta, merkkihuollossa (jossa siis paritus/koodaus suoritettiin) kerrottiin että juuri nämä II-koppaset (varsinkin 2002:t jostain syystä) välillä tuppaavat hukkaamaan sen parituksen, ilman mitään yksiselitteistä syytä. Ja oli kuulemma "kohtalaisen" hankala saada uudelleen koodattua, väittivät.

Tuossa kaivettuna linkki vuodelta miekka ja kilpi liittyen em tapaukseen:

http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=15471.msg105673#msg105673

47
Xsara + Xsara Picasso / Vs: Xsara kaukosäätö.
« Uusin viesti kirjoittanut ealab Kesäkuu 21, 2018, 09:08:23 »
Mikäs koodauksen sotkisi? Huono patterikontakti?
48
Citroën-uutisia / Vs: Fanipojat vaviskaa - PSA:n uudet moottorit suunnitellaan Opelilla
« Uusin viesti kirjoittanut Rommitommi Kesäkuu 21, 2018, 09:06:43 »
"bemari-THP":stä puhuttaessa kannataa toki muistaa, että Prince-moottorin suunnittelusta vastasi PSA ja kaikki osien valmistus ynnä PSA:n kokoonpano tapahtuu Ranskassa.

Tämä ei kuitenkaan suunnitelun osalta pidä paikkaansa, kyllä ne kummatkin firmat taitavat olla ihan yhtä syyllisiä, tästä voi lukea BMW:n "virallista" tarinaa moottorin suunnitelusta: http://www.motoringfile.com/files/3_Technologietag_GB1102934639.pdf

Se on oikeastaan yhteistä kaikille viime vuosikymmenen ensimmäisille ecomoottoreille (1,6thp, 1,4tsi jne), että niissä oli enemmän tai vähemmän ongelmia jakopäässä(ja kaikessa muussakin). On yritetty hakea kompromissia pienen kulutuksen (keveyden) ja kestävyyden väliltä, ja siinä ei ole täysin onnistuttu.
Saabihan tämän koki jo 2000-luvun alussa, kun oli kiihtyvyydessä ja kulutuksessa ihan omilla luokillaan kilpailijoiden vastaaviin vapaastihengittäviin verraten (TM 1/2000), mutta jakopäät (muiden ongelmien ohella) tuli Trionic7-koneiden murheenkryyniksi myöhemmin, kulutussäästöjä tavoiteltaessa oli uhrattu osa kestävyydestä.
49
Citroën-uutisia / Vs: Fanipojat vaviskaa - PSA:n uudet moottorit suunnitellaan Opelilla
« Uusin viesti kirjoittanut Pasi A S Kesäkuu 21, 2018, 08:54:31 »
^Tämähän nyt kuitenkin aluksi meni niin että jostakin syystä PSA meni ja osti Opelin. Lopputuleman aika näyttää. Citikan nykymallistosta ei enää itseä miellytä kuin C3, sekin pitäisi ottaa  mopokoneella kun uudet turbolliset puretech moottorit tuhoaa karstoittumisen takia tulppia. Tosin oma kiinnostus uudempiin citikoihin lopahti kun kaasunestejousitus poistui. Eihän sitä tiedä jos tulee kaasunestejousitettu sedan jonka keulalla on Opel logo  ;D .
50
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II ostettu tänään ja heti vikaa?
« Uusin viesti kirjoittanut ealab Kesäkuu 21, 2018, 08:52:05 »
Reidiou voi olla hyvä ja varmasti parempi äänenlaadultaan, kuin orkinaaliämyrit. Ne muovirunkoiset. Paperikartioiset, sinänsä se ei ole huono juttu. Niistä kannattaa napsia hetikohta harvahko ritilä pois. Piittareilla vaan reunasta... Tai sitten jotkin merkkikohtaisesti sopivat merkkiämyrit. Esim. Pioneer  keskiluokkaisena? ihan hyvä.
Sivuja: 1 2 3 4 [5] 6 7 8 9 10