Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
Myytävät autot / Myydään C5 II 2.0i VTR Break 2006
« Uusin viesti kirjoittanut TourDeCinq Marraskuu 16, 2017, 21:16:38 »
Otsikon mukainen bensafarmari olisi myynnissä. Käyttöönotettu 11/2005, ajettu 268tkm, katsastettu 9/2017. Olen muistaakseni kolmas omistaja, itselläni auto on ollut 5.5 vuotta. Kahdet renkaat (ajanee tämän talven ja ensi kesän), molemmat alumiinivanteilla, Xenon-valot. Täydellinen huoltokirja, huoltojen kuitit löytyvät omalta omistusajaltani ja sitä edellisen omistajan (en voi ihan vannoa, että joka ikinen on tallella). Kytkin levisi noin 250tkm kohdalla ja muutakin kuluvaa osaa on vaihdettu huoltojen ulkopuolella, esim. Xenonit noin vuosi sitten. Myynnin syy on juuri hankittu C5 Tourer -14.

Viat: naarmuja etupuskurin vasemmassa kulmassa ja oikeassa takaovessa (maalipinta ei siis ole rikki, mutta hankautunut);pieni klommo takapuskurin oikean kulman yläosassa; takaluukun maalipinnassa kesimistä kahvan kohdalla; kuskin istuinlämmitin ei toimi; takalasin pyyhin ei toimi; parkkitutkat eivät toimi; takalasi ei ole koskaan suostunut aukeamaan; kuskin ovi aukeaa joskus ainoastaan avaimella; ajotietokone on koko olemassaolonsa ajan herjannut säännöttömin väliajoin Antipollution faultia ja Systeme de motor control, mutta huollossa ei ole noihin löytynyt mitään syytä, moottori on toiminut moitteettomasti.

Hinta 2200,- (ei vaihtoja kiitos).

Auto on Espoossa, YV:llä tavoittaa tai 0viisi049OOyksi3kuusi / Marko
32
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut Megaman Marraskuu 16, 2017, 18:59:43 »
Jotain kikkailua muistelen omastani. Kylmäkäynnistyksissä hörähteli ennenkuin jäi käymään...lopultahan siitä bensapumppu antautui kesken ajon. Kuin seinään.

Kun kaataa kaasuläpälle 0,5-1 desiä bensaa, pitäisi olla aina laakin peli.
33
C5 I ja C5 II / Vs: öljyvuoto sytytystulppien välissä
« Uusin viesti kirjoittanut sami Marraskuu 16, 2017, 18:08:04 »
Ok, kiitos linkistä. Kyllähän tuo jotain selventää. Eli menee ainakin se proppu vaihtoon.

Mutta liikkuuko siellä propun alla vesi vai öljy? Tuossa toisessa viestiketjussa puhuttiin vesivuodosta ja minulla siellä on selvästi öljyä. Tai sitten se öljy on peräisin jostain muualta ja vesi on sitä vaan kuljettanut. Takaisin talliin tutkimaan tilannetta...

-Sami
34
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut yason Marraskuu 16, 2017, 17:59:09 »
Joskushan noita pitää "hehkuttaa" muutaman kerran (virrat-päälle-pois), että bensanpaineet paranee.  :)

Miks ne on vajaat? Eikö siellä oo takaiskuventtiiliä tms., jotta linja ei vuoda tyhjäks? Tuskinpa noi on uutena samaa tehneet... Sinnehän bensalinjaanhan pitäis asentaa paineenvaraajapallo!

Tänään kun olin viilaamassa takapalloja, käynnistelin siinä useamman kerran lämmintä moottoria, kun nostelin ja laskin autoa. Välillä käynnistyi kuin palmun alta ja välillä taas kesti pidempään kuin normaalisti pitäisi (ehkä 1-2 sekuntia liikaa, joskaan noita 5+ sekunnin mittaisia myllytyksiä ei nyt sentään tullut).
35
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut Megaman Marraskuu 16, 2017, 17:23:36 »
Joskushan noita pitää "hehkuttaa" muutaman kerran (virrat-päälle-pois), että bensanpaineet paranee.  :)
36
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut yason Marraskuu 16, 2017, 17:19:10 »
Olen pari kertaa huomannut, että nyt sahaa ja painoin sen kaasun pohjaan asti. Ei kylä mitään vaikutusta. Auto käynnistyy sitten muutaman sekunnin sahaamisen jälkeen.

Kun ei kerran muuten oireile, niin arvausdiagnoosi on jotain bensansyöttöön liittyvää. Ehkä pumpulla alkaa tulla tunnit täyteen ja kestää ennen kuin surahtaa päälle? Ja jossain vaiheessa ei surahda enää ollenkaan? Tai pumppua ohjaava rele vetelee viimeisiään? Ja oliko tässä bensansuodatinta, servicessä ei ollu tietoa.

Pitääpä seuraavan pitkän startin jälkeen jättää käynnistämättä ja mennä taakse nuuhkimaan, haiseeko palamaton bensa.
37
C5 I ja C5 II / Vs: öljyvuoto sytytystulppien välissä
« Uusin viesti kirjoittanut Jasu Marraskuu 16, 2017, 16:30:23 »
Rakennetta enempää tuntematta, arvailua vähäsen...

http://citroen-foorumi.com/index.php?topic=27554.0

Tuommoinen oli vesivuodon syytä selvittäessä esillä, auttaako tähän..?
38
C5 I ja C5 II / öljyvuoto sytytystulppien välissä
« Uusin viesti kirjoittanut sami Marraskuu 16, 2017, 16:15:45 »
Moi,

Tänään ilmestyi ajon jälkeen C5 breikin (-02, 2L bensa) alle öljylätäkkö. Paikallistin vuodon sytytystulppien välissä olevaan ”koloon”. Näkyy kuvassa nuolella merkittynä. Putsailin paikkoja sen verran että näin mitä siellä tapahtuu; kone käyntiin ja tuo kolo täyttyy vaahtoavalla öljyllä. Vika on uusi ja öljyä on koneesta hävinnyt pari desiä.

Kysymys: Mitä nuo kolot 1-2 ja 2-4 tulppien välissä ovat? Mikä siellä mahdollisesti on pettänyt ja minkälainen korjausurakka on edessä. Minulle nuo kolot ei sano mitään ja ei niissä ainakaan kierteitä tms. näy työkaluja varten.

-Sami
39
C5 I ja C5 II / Vs: C5 mittarivalot, missä vika
« Uusin viesti kirjoittanut ripekosk Marraskuu 16, 2017, 15:21:18 »
Ja jos valoviiksen sisällä olevien liukupintojen putsailu ei auta, tarvittaessa valoviiksen voi tilata Aliexpressistä 13 eurolla ja vaihtaa sen. Helppo homma, kun siihen vain ryhtyy, ja ohjeet löytyvät foorumilta.

Auttaako valoviiksen vaihto vilkun palautusongelmiin? Vasemmalle vilkuttaessa vilkkuviiksi tuppaa jäämään ala-asentoon.
40
C5 I ja C5 II / Vs: C5 mittarivalot, missä vika
« Uusin viesti kirjoittanut xanc5 Marraskuu 16, 2017, 14:36:45 »
Ja jos valoviiksen sisällä olevien liukupintojen putsailu ei auta, tarvittaessa valoviiksen voi tilata Aliexpressistä 13 eurolla ja vaihtaa sen. Helppo homma, kun siihen vain ryhtyy, ja ohjeet löytyvät foorumilta.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10