Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
C5 III ja DS5 / Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Uusin viesti kirjoittanut CelaVii5 Syyskuu 24, 2017, 18:04:42 »
C5 luistonesto on niin "tehokas" ettei sutimista kyllä helpolla tapahdu. Kiihtyminen on minusta tosi eleetöntä eikä tunnu oikein missään vaikka kello suht hyvältä näyttääkin. Pitänee vielä lukea vikakoodit näyttääkö edelleen sitä kaasuläppäkotelon / kaasupolkimen vikakoodia, sitten lienee vielä vikaa siinä kaasuläpässäkin. Huhtikuussa pääsin tosiaan torque-mittauksella kahdella koevedolla molemmilla alle tuon 7,9s mitä tehdas lupaa, tämä vielä kostealla asfaltilla ja kitkarenkailla. Sitä en osaa sanoa miten lähelle todellisuutta tuo torquella mittaus sitten on, ainakin obd-nopeutta se käyttää, ja se on todella lähellä gps mitattua nopeutta, eli mittarivirhe ei ainakaan tätä touhua sekoita.
32
Xsara + Xsara Picasso / Vs: Xsara Break X vm. 2005, radion aloitusvolume
« Uusin viesti kirjoittanut Jepu Syyskuu 24, 2017, 16:44:41 »
Kiitos vinkeistä.
Loudnessin ottamalla pois päältä ääni menee hiljaisemmalle mutta samalla laatu laskee. Autovolumessa jännä piirre, sen kun ottaa pois päältä niin seuraavalla käynnistyskerralla se onkin taas päällä. Alkuperäinen probleema tavallaan säilyy jos ei äänen laatua halua laskea loudnessin poistolla.

Näillä radion ominaisuuksilla nyt mennään. Muutoin autolla kyllä hyvin työmatkat taittaa.
33
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II 06 2.0 bensa autom, ei saa bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut toiras Syyskuu 24, 2017, 15:06:05 »
Olihan se niin että bensan syöttö katkaistaan jos ei anna kunnolla kipinää ettei katalysaattori tuhounnu,mutta katkaistaanko se suuttimilta vai pumpulta.
34
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II 06 2.0 bensa autom, ei saa bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut Jalamari 53 Syyskuu 24, 2017, 14:32:31 »
Nuo vikakoodit mitkä oli luettavissa yksinkertaisella lukijalla oli P0351, P0352, P0353 ja P0354 eli nuo viittais puolapakettiin joka tilattiin.

Olen myös kääntymässä siihen vaihtoehtoon että vika sulakerasiassa.
35
C5 III ja DS5 / Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Uusin viesti kirjoittanut Rommitommi Syyskuu 24, 2017, 12:52:06 »
Itse en ole reilun vuoden aikana painanut kertaakaan kaasua pohjaan liikennevaloista, enkä muista näin tehneeni pitkiin aikoihin muutenkaan, jostain 50kmh eteenpäin useamminkin.

Itse käytän persdynona sitä, että liikkuu about saman verran kuin Saab 9-5 250hp, joka painaa vähemmän, mutta jossa om myös vääntöä vähemmän ja toisaalta liikkuu paremmin kuin toi 220hp 2.0T, jossa painoa about saman verran (+neliveto).

3.0HDi on kiihtynyt 0-100kmh hieman tehtaan arvoja nopeammin kaikissa näkemissäni mittauksissa, tässä esim pari:

7.6s
http://www.autozeitung.de/oberklasse-diesel-jaguar-xf-citroen-c5-mercedes-e-klasse-162921.html?image=1#

7.3s
http://autopult.hu/tesztek/mercedes-e350-cdi-vs-citroen-c5-v6-hdi-teszt-2010-a-balra-oltony-kell-e.html

Noissa Unkarilaisten mittauksissa huomioitavaa, että Citroen ei selvästi ole parhaimmillaan 0-100 vedossa, mutta sitten 120kmh kohdilla on jo puoli sekuntia edellä ja 400m matkalla loppunopeus on yli 10kmh kovempi kuin E350 Mersulla nelivedolla..

E: niin ja siis sen takia en ole kiihdytellyt valoista, kun 15v sitten ihka uuden V70:n laatikko hajosi kun märällä painoin kaasun pohjaan ja pääsi pikkasen sutasemaan. Tämän jälkeen vaihdot oli sellaisia, että meinas lentää hattu päästä
36
Xsara + Xsara Picasso / kierrokset vatkaa lämpimänä xsara II 1.4 -02
« Uusin viesti kirjoittanut rujo Syyskuu 24, 2017, 12:12:23 »
https://photos.app.goo.gl/oNxjl1vBnK01zcol1

tuollainen ilmiö ilmestyy kun moottorin lämmöt nousee sinne hiukan alle 90 asteen. mistähän sitä kannattaisi lähteä purkamaan? Vikakoodeja ei saa pihalle, koska lukija ilmoittaa että ei yhteyttä ecuun. ja monta psa autoa tässä ollut ja samalla lukijalla ensimmäistä kertaa tällainen tuli eteen.. voiko vika olla jopa itse ecussa?

auto on tosiaan 2002 vuosimallin 1.4 bensakoneella varustettu vauhtihirmu
37
C5 III ja DS5 / Vs: C5 3.0 HDi tietoa tarvitaan
« Uusin viesti kirjoittanut ace Syyskuu 24, 2017, 12:10:26 »
Tuo 8.2s on varsin hyvä, sillä tehdas taitaa luvata tasan 8 s. En ole itse (vielä) tullut kokeilleeksi.
38
C5 III ja DS5 / Vs: Optimointi
« Uusin viesti kirjoittanut HDIC5 Syyskuu 24, 2017, 11:17:29 »
163 HDI on saanut uuden elämän tammikuussa. Eipä siitä mitään huonoa sanottavaa löydy. Tehtiin optimoi autosi ketjussa. Alussa oli puhetta että laatikko optimoitaisiin mutta vasta jälkeenpäin asiaa selviteltäessä selvisi ettei siihen kosketa koska on 'oppivaa' sorttia. EGR on softalla disabloitu.  Eikai näissä hinnoissa suuria eroja ole,kilpailu pitää siitä huolen.

Ainoa epämiellyttävä ominaisuus on jos lähdetään lappu lattisassa niin vaihdot venyvät tosi pitkiksi vaikka ajankin aina ilman sport-modea, Paljon miellyttävämpi jos vähän ennakoi eikä polje kuin tulpatonta mopoa :) Silläkin toki ehtii...
39
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II 06 2.0 bensa autom, ei saa bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut powerage Syyskuu 24, 2017, 11:08:28 »
Konehuoneen sulakerasia (BSM) vika autossa.
40
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II 06 2.0 bensa autom, ei saa bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut Jalamari 53 Syyskuu 24, 2017, 11:03:54 »
Sen verran päivitystä. Bensapumppu pyörii suoralla virralla, muttei pyöri kun laittaa avaimesta virrat päälle vaikka paineet on poistettu.

Vaikka laittaa bensaa kurkkuun niin ei edes lupaa. Eli vaikuttaa siltä että sisäinen rele joka ohjaa bensapumppua ja sytykkeitä on sipannut.

Yritään huomenna katsoa L****lla löytyiskö sieltä mitään parempaa tietoa. Ja kokeillaan uudella sytytysyksiköllä jonka omistaja oli jo tilannut.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10