Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10
31
C5 III ja DS5 / Vs: C5 III - Käytetyn hankkiminen, mahdolliset vikakohteet vm.2008 ->
« Uusin viesti kirjoittanut Arikultsi Tammikuu 18, 2018, 21:46:59 »
Män sukset ristiin kauppiaan kanssa:
- ei siinä sitten ollutkaan kaksia renkaita, tai on muttei toisia vanteita (kaivavat jostai silestonekesärenkaat kaupan päälle)
- kyselin auton huoltohistoriasta ym. yksityiskohtia, eipä vastauksia
- kuntotarkastus 400 m liikkeestä sijaitsevalla katastusasemalla ei lopulta onnistunut, K1 ottaa vain korttimaksuja ja tarjouduin maksamaan sen ennakkoon puotipuksun tai liikkeen tilille. Ei onnistunut, eri pankki ja maksu ei näy, jne...
- ehkä hyvä näin, säästi 89 € kuntotarkastusrahaa
- auto on edelleen tarjolla, jos joku kiinnostuu
- poistun foorumilta, ostin saapin  :-\
32
Tosiaan korvasi, yksi suurimmista eduista kakkoskoppasessa vanhalla 2.2 koneella on ohjaustehostimen pumppu, se kun on vielä perinteinen hihnakäyttöinen eikä sähköpumpulla. Ajettavuus on moninverroin parempi tuolla kuin sähköisellä, se kun on aivan liian kevyt/herkkä tjsp. Ja näitä on sitten tullut vertailtua aika monen kakkoskoppasen kanssa ;)
Ja kyllä tuo zf kestoltaan on parempikin, aisinin sohlaavia laatikoita on näkynyt enemmän. Molemmat näistä toimii aivan yhtä idioottimaisesti kun painaa kaasun nopeasti pohjaan 80 vauhdista, omassa sentään pelastaa plagutettu moottorinohjaus että se vetääkin isoilla kierroksilla. Kumpaakaan en omaan ajoon huolisi vakiolla koneen softalla.
33
Ostetaan / Vs: Diesel sitikka
« Uusin viesti kirjoittanut Arikultsi Tammikuu 18, 2018, 21:39:36 »
Nonii... häppeissään poistun takavasemmalle - ei löytynyt kohtuullista sitikkaa kohtuulliseen hintaan  >:(
Tuli tiisselisaappi, 2.2 Tdi farkku -04, 350 t mittarissa. Kunnossa ja katastettu, puolentoista tonnin hintaan.
Mut katellaa, eiköhä sitikatki ala kaupoissa liikkumaan, kun tuohon kyllästyy.

34
C5 III ja DS5 / Vs: Suspension faulty ilman näkyvää syytä
« Uusin viesti kirjoittanut Jasu Tammikuu 18, 2018, 20:37:00 »
Mitenkähän niiden vanhojen antureiden kanssa, olisikohan mitään mahdollisuutta saada niitä tutkittaviksi? Vai noinkohan ne lähtee takuujutuissa korjaamon romuihin..?

Mikäli ovat vastaavat mitä ykköskoppaisista löytyy, niin vallan harvoin pitäisi vikaantua. Itse anturissa ei ole muuta kuluvaa kuin akselin läpivienti sekä vivustot. Sähköisesti asentoa mitataan kosketuksettomalla tekniikalla, eikä semmoisen pitäisi pystyä antamaan virheellistä asentotietoa satunnaisesti...

Jos viitseliäisyyttä vanhojen mukaansaamisen kysymiseen löytyy, niin postit ja vaivanpalkkaa maksan kyllä niistä... Vähän tuo uteliaisuus kun meinaa vaivata, ykköskoppaisen korkeusanturin sielunelämään tulikin jo tutustuttua...
35
Ei kai niitä samaan aikaan ollut tarjolla, 136HDi 2.0 korvasi ton vanhan 133 2.2 padan?
36
Toi 133 HDi ja ZF-loota -yhdistelmä noissa C5 II:ssa jaksaa hämmästyttää mua. Miksi niitä on kukaan tilannu, kun tarjolla on ollu 136 HDi ja 6-pykäläinen laatikko.
37
C5 III ja DS5 / Vs: Suspension faulty ilman näkyvää syytä
« Uusin viesti kirjoittanut CelaVii5 Tammikuu 18, 2018, 18:38:11 »
Yllättävää että jo noin uudessa oireilee. Omassakin on tupla-anturit takana ja olen koittanut suihkia niihin voiteluainetta aina renkaita vaihtaessa. On ainakin helppoa toi voitelu vrt. malleihin joissa yksi anturi per akseli. Yleensähän se taka-anturi joka keskellä alkaa oireilla vasta useamman vuoden ikäisessä. Mullakin oli varmaan 5 tai 6 vuotta autolla ikää kun alkoi jumitella.
38
C5 III ja DS5 / Vs: Suspension faulty ilman näkyvää syytä
« Uusin viesti kirjoittanut Topi Tammikuu 18, 2018, 18:32:03 »
Toivottavasti on helppo ja halpa - noin tulevaisuutta ajatellen. Mistä sitä tietää, milloin vika uusii taas. Nyt menee vielä takuuseen eikä hintaa varmaan kerrota. Tuntuu, että ainakin aiemmin takuukorjausten hintoihin on suhtauduttu kuin valtiosalaisuuteen, vaikka se voisi olla kiinnostava asia auton ylläpidon kannalta joskus jatkossa.
39
C5 III ja DS5 / Vs: Suspension faulty ilman näkyvää syytä
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Tammikuu 18, 2018, 18:10:53 »
Kiitos että ilmoitit ja pahoittelut etten noita korkeus-"antureita" keksinyt sanoa? Onkohan ne yhtä halvat kuin siinä versiossa missä se on vain keskellä (About 15€ se linnunluu ja asennus luokkaa naurettavan helppo)?
40
C5 III ja DS5 / Vs: Suspension faulty ilman näkyvää syytä
« Uusin viesti kirjoittanut Topi Tammikuu 18, 2018, 16:11:44 »
Väliaikatietoa. Tänään aamulla jousituksen vilailmoitus tuli pariinkin kertaan ja samalla huomasin, että Xenonit tippuvat ala-asentoon. Tiessä oleva laajempi heitto poisti ilmoituksen. Korjaamolla luettiin vikakoodit ja ilmoitti taka-akselin korkeusanturin viasta. Koska tässä mallissa on anturit kummallakin pyörällä erikseen, tilattiin ne molemmat kaikelta varalta.

Samalla todettiin, että korjauksen yhteydessä vaihdetaan myös AdBlue-säiliön korkki (tai jopa koko säiliö) kampanjakorjauksena. Korkissa on havaittu huohotusongelmaa ja alipaine on joissain tapauksissa vetänyt säiliön luttuun.
Sivuja: 1 2 3 [4] 5 6 7 8 9 10