Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II vesivuoto kannesta
« Uusin viesti kirjoittanut Jasu Marraskuu 17, 2017, 13:44:10 »
Joku viikko takaperin kaveri kertoi vaihtaneensa HDi:n kanteen vastaavan tulpan, syöpymisen johdosta sekin. Muuten ehjä ja priima, mutta yhdessä kohtaa pistemäinen syöpymä. Voisiko olla asennusvaiheessa syntynyt naarmu tms joka on mennyt pinnoitteen läpi, ja nyt sitten reilun kymmenen vuoden jälkeen ehtinyt syöpymään metallistakin läpi..?
22
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II vesivuoto kannesta
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Marraskuu 17, 2017, 13:23:14 »
Hmmm, ei kai kovin tyypillistä. Näkyykö siitä onko sisältäpäin vai ulkoapäin syöpynyt, lähinnä jos jäähdytysnesteessä on jotain vikaa. Mutta luulisi alumiinin syöpyvän ennen rauta/terästulppia, jos on joku sähkökemiallinen syöpymä?
23
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut Jankos Marraskuu 17, 2017, 11:49:58 »
Melkein kannattaisi ensin seurailla yleismittarilla bensapumpun jännitettä, ja jos se pysyy aina samassa niin sitten pumpun kimppuun. Mikäli BSM:n bensapumpun rele alkaa olla loppu, niin voi alkaa oireilla...
24
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II vesivuoto kannesta
« Uusin viesti kirjoittanut konkelo72 Marraskuu 17, 2017, 11:48:28 »
No niin, kyllä se siitä ratkesi. Vieressä oleva vastaava tulppa puhkesi kun sitä puhalsi paineilmalla. Että pientä syöpymää.
Km 245 000.

Kiitos
25
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut yason Marraskuu 17, 2017, 11:41:51 »
Jotain kikkailua muistelen omastani. Kylmäkäynnistyksissä hörähteli ennenkuin jäi käymään...lopultahan siitä bensapumppu antautui kesken ajon. Kuin seinään.

Pistinpä Alvadista uuden Hitachin pumpun tulemaan, 45€. Alkaa kuiteskin kilsoja olla jo liki 200 tonnia mittarissa, niin tuolla hinnalla ei kannata paljon arpoa vaihtaa sitä etukäteen. Bensapumppu kuiteskin ikävästi jättää tielle sitten, kun jättää.

Kerran olen jäänytkin Saabilla, tosin olin onneksi jo perillä ja jäin tuttavan pihaan. Onneks olin taajamassa ja huoltoaseman korjaamon tyyppi kävi narulla hinaamassa auton pajalle puolen kilometrin päähän. Mekaanikko oli sattumoisin Saab-tuntija ja kysyi vaan kilometrimäärän ja diagnosoi näkemättä, että pistetään bensapumppu tilaukseen...
26
C6-C8 ja C-Crosser / Vs: C6:n jousituksesta
« Uusin viesti kirjoittanut Jalamari 53 Marraskuu 17, 2017, 11:14:16 »
Minulla hävisi ulosjouston kolaus kun vaihdoin koko jousitolpan uuteen. Oikealle puolelle en vaihtanut ja siellä kolahteli kun vaihdoin auton pois. 
Minulla olisi kaupan uusi jousitolppa oikealle puolen ja käytetty vasen tolppa aj. 82 tuh. Uusi tolppa tilattu Citroen Accesoriekselta.
Termostaattikotelokin uusi löytyy.
27
C6-C8 ja C-Crosser / Vs: C6:n jousituksesta
« Uusin viesti kirjoittanut perus_pena Marraskuu 17, 2017, 08:20:45 »
Lisätäänpä tähän kysely: millä korkeudella autosi on? Yritin eilen tehdä säätöä ja sainkin keulaa alemmas kuten halusin. Mutta ihan varmuudeksi olisi mukava tietää millä muut ajaa. Auto muuttui paljon vähemmän heijaavaksi kun laskin sitä. Vaikuttaisi myös että ulosjouston kolahdus vaimeni/hävisi - pitää koeajaa lisää töyssyjä.

Mulla nyt kaaresta keskiöön edessä 40cm, takana 39.5cm. Noin arvoja, pitää vielä tarkistaa todella tasasella alustalla.
28
C5 III ja DS5 / Vs: Kääntyvät sivupeilit ja pakkaset?
« Uusin viesti kirjoittanut c5tomaatti Marraskuu 17, 2017, 02:27:47 »
Juu täytyy katsoa sitä ohjekirjaa, aamulla töihin lähtiessä ei vaan joutanut alkaa plaraamaan. Ja tosiaan hämärä muistikuva nyt että se peilien ohjelmointihan piti tehdä jotenkin "kikkailemalla" peilin säätönapin kanssa ja virrat päälle ja pois ja jotain sellaista... :D Mutta silti kiinnostaa tietää, onko peilien kääntymisen kanssa ollut ihmisillä ongelmia tai tekeekö monikin sen että varmuuden vuoksi ottaa ominaisuuden pois käytöstä talveksi.
[/quo
Ei ole koskaan ollut mitään ongelmaa. Eikä edes tehnyt mielikään ruveta sorkkimaan kääntyvyyttä, koska aiemmin oli peilit,(oikea) joka ohjelmoitiin kääntymään pakilla  näyttämään vaikka takarengasta. Sääli, että ominaisuutta ei enää ole. Jos oikein muistan, niin ensin käännettiin vivulla peilit ikkunaan kiinni ja sitten väännettiin peilit takaisin normaaliasentoon. Ei varmaan toimi enää uudemmissa malleissa.
29
Kunnostus- ja korjausvinkkejä, dokumentit / SIIRRETTY: C3 Picasson valo-ongelma
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Marraskuu 16, 2017, 23:50:18 »
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10