Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10
21
Keskustelua citikoiden tekniikasta / AL4 gallup
« Uusin viesti kirjoittanut BasicDude tänään kello 07:59:41 »
Pienen kyselyn tekisin kun pohdin AL4 vaihteiston öljynvaihtoa.

Taustaa:

AL4 vaihteistoonhan ei valmistajan huolto-ohjelman mukaisesti kuulu säännöllinen öljynvaihto. Öljynvaihtohan voidaan silti suorittaa joko osittain tai sitten kokonaan ns. huuhtelumenetelmällä.


Joten, kertokaapa kokemuksia. Toivoisin vastauksia etenkin heiltä ketkä ovat vaihtaneet öljyjä ja vielä ajaneet pitkään autolla. Onko tehty osittainen vaihto vai huuhteluvaihto ja minkälaisilla kilometreillä.
22
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 ja kasa virheilmoituksia
« Uusin viesti kirjoittanut JukkaT tänään kello 07:52:44 »
Reilu litra tippui kulutuksesta korjauksen jälkeen, vika ilmoituksia tuli reilun parin viikon ajan ja kulutusmittaus oli yli 6000 km:ltä, joten oli vaikuttanut jo ennen vikailmoitusten sumaa, tosin viime kesänä vilautti kerran pari gearbox fault:tia. Muutenkin tuntuu kuin olisi saanut uuden auton, moottori pelaa paljon herkemmin, jousitus tuntuu huomattavasti mukavammalta/pehmeämmältä, ESP ja ABS:t toimii herkemmin/nopeammin.
23
Allekirjoituksen C5:stä ei loppunut polttoaine, mutta vaihdoin diesel-suodattimen ja ongelmia tuli.

Kone on uudempi versio eli 8-tappinen Hdi. Auton oma ohjekirja käskee ilmaamaan käsin puristelemalla konehuoneen ilmauslutkua. Ohjekirjaa ei ole kuitenkaan viitsitty päivittää, vaan se koskee 16-venttiilistä eli vanhempaa versiota. Tuollaista ilmausvälinettä ei enää tässä ole vaan pelkästään paineltava nappi. Ei lähtenyt ilma pois nappia painelemalla. Vasta kun öljynvaihtoimurilla imin pari litraa oluen lailla kuohuvaa dieseliä suoraan polttoaineletkusta, lähti kone tulille.

Olisi jäänyt tien päällä tekemättä. Tiedä sitten, että oliko tuo normaalia tankin kuivaksi ajoa haastavampi tilanne ilman suhteen. Varmaankin oli, ja suodatin tietysti pitäisi antaa vaihtaa ehdottomasti vain valtuutetun huoltoliikkeen...
24
Jos öljy loppuu, ollaan sitten ilman autoja.

Pontikkapannu vaan lämpenemään niin saa halpaa polttoainetta... ja valtiohan jo tukee tänä vuonna vanhojen autojen etanolimuunnoksia, 200e per nenä, sehän jo melkein kattaa muunnossarjan hankinnan.  :laugh:

Hybridi joka toimii etanolilla, eiköhän sillä selvitä. Suurin energia saadaan kumminkin talon seinästä.
25
Tykkäskös jonkun mallin HDI:n tankissa oleva siirtopumppu huonoa jos pääsi usein kuivaksi?
26
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Uusin viesti kirjoittanut Ves_ku Tammikuu 18, 2018, 23:25:07 »
Saihan sen kirjan lopulta veloituksetta. Nyt periaatteessa olis jouten 2014 mallin kirja jos vaikka joku uittopeliin tarvii kotimaisella kielellä olevaa.
27
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Katsastustarinoita
« Uusin viesti kirjoittanut yason Tammikuu 18, 2018, 22:48:48 »
Saas nähdä kuinka kauan katsastukseen saa edes mennä itse mukaan, tai pitää ainakin olla kypärää, suojalasia sun muuta.
Ainakin omalla työpaikalla on meno pikkuhiljaa sellaista, että on hyvä ettei paskallakin saa käydä suojavarusteissa.

Jos paskalla käynti tehdään liian hankalaksi, jokuhan paskoo vielä housuun. Mutta sitäkin varten voisi kehittää vaikka paskahousukortin. Sitten vaan yritys maksamaan, jos työntekijälle sattuu vahinko kesken työpäivän ja housuista löytyy paskahousukortin sijaan pelkkää paskaa.
28
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 ja kasa virheilmoituksia
« Uusin viesti kirjoittanut Kaarlo Tammikuu 18, 2018, 22:18:21 »
No eipä näytä meillä vaikuttavan kulutukseen mitään. Ja tiedän kyllä mitkä hetkelliset häiriöt noissa meidän keksinnöissä nuo anti ja depollutionit aiheuttaa. Sen vuoksi noilla uskallankin ajella. Mutta saapihan noita korjatakin :) Toki reakoin välittömästi sitten kun vakavampaa vikaa, vanhan liiton miehenä korjaan itse ( aika paljoon omatkin kyvyt riittää ) Jos ei sitten omat kynnet, välineet tai yksinkertaisesti aika riitä niin sitten muualle laittoon, jos vaan oravannahat riittää ;D
29
Nyt puhutaan siis vain automaateista? Eli 2.0+AM6 korvasi 2.2+4HP:n? Ei tehty päällekkäin?

Mulla on pihalla kakkoskoppainen 2.0 RHR 2004 puolelta, mutta sepäs onkin manuaali...
30
C5 III ja DS5 / Vs: Suspension faulty ilman näkyvää syytä
« Uusin viesti kirjoittanut Topi Tammikuu 18, 2018, 21:57:22 »
Voin kysyäkin, saisiko anturit mukaan. Pahoin kyllä pelkään, että korjaamo ottaa ne itselleen/joutuu toimittamaan maahantuojalle tai valmistajalle. Joko ihan vain periaatteen vuoksi tai sisäistä laadunvalvontaa varten.  Jo korjausta tilatessa täytettiin tehtaalle monikohtainen lomake, jotta myöntävät luvan takuukorjaukseen.

Mutta kysäisen kyllä, josko anturit saisin mukaani. Sen jälkeen ne minun puolestani joutavat  osaavampiin käsiin tutkittavaksi. Palaan asiaan reilun viikon päästä, kun homma on saatu tehtyä.
Sivuja: 1 2 [3] 4 5 6 7 8 ... 10