Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10
11
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Uusin viesti kirjoittanut HiTec Marraskuu 17, 2017, 21:26:35 »
Pitäisikö III:ssa pesunesteen tulla tuulilasille onnettomana suhauksena, ainakin II:een verrattuna?

Eikös III ole ns. viuhkasuuttimet, jolloin suihkun pitäisi tulla leveänä, läpi koko tuulasin 8)
12
C5 III ja DS5 / Vs: Kokemuksia uudesta C5 III mallista
« Uusin viesti kirjoittanut TourDeCinq Marraskuu 17, 2017, 21:17:56 »
Pitäisikö III:ssa pesunesteen tulla tuulilasille onnettomana suhauksena, ainakin II:een verrattuna?
13
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut C5-2005 Marraskuu 17, 2017, 18:53:44 »
Mulla täsmälleen sama. Tänään töistä lähtiessä tapahtui toisen tai kolmannen kerran vajaan vuoden sisään.
Päästin avaimesta siinä kohtaa, milloin auto yleensä käynnistyy.
Hups, ei käynnistynytkään. Sitten viiden sekunnin sahaus.
Mun autossa uus lämpötunnistin, sama vaiva oli myös ennen sitä. Että sillä ei varmaankaan oo vaikutusta.
Onpa tainnut joka kerta olla tää nollakeli, kun tuo vaiva on ilmenny.


Ihmetelläänpä hetki yhtä vähäpätöistä mysteeriä C5:ssani. Toisinaan, kerran pari kuussa, se teettää pitkän startin, eli moottoria pitää pyörittää 5-10 sekuntia, kunnes käynnistyy. Tämä on aina ollut "ominaisuus", joka on esiintynyt ehkä hieman useammin viimeisen vuoden kuin viimeisen neljän vuoden aikana. Kaipa sen voisi viaksikin lukea. Mutta mikähän tuon voisi aiheuttaa?

- 95% ajasta käynnistyy suhteellisen normaalisti
- käynnistyttyään käy normaalisti, ei pötpötä eikä röpötä
- on tehnyt tuon myös silloin, kun virrat on laitettu päälle, eli bensapumppu on ehtinyt surahtaa
- tulee kylmänä, puolilämpimänä ja kuumana, jos on tullakseen
- uudet nostajat on, tekee samaa, samoin kampi- ja nokka-akselin asentoanturit on aikanaan vaihdettu eikä oireilu muuttunut
- ei vikakoodeja eikä virhetiloja, eikä muuta oireilua eli esim. vajaalla käymistä
- ei mun mielestä haise bensa erityisesti pitkän startin jälkeen
- ei ole väliä, sahaako 10 sekuntia putkeen vai 3-4 lyhyemmän startin erissä

Bensapumpun vaihdosta ei ole tietoa, voiko se olla "hidas" käynnistymään? Yleensähän vanhat pumput eivät käynnisty ollenkaan, kun vikaantuvat. Mutta tuo vitonen käynnistyy kuitenkin joka ikinen kerta, joten ei se pumppukaan ihan loppu voi olla.
14
C5 III ja DS5 / C5 III X7 - Oven karmin tiiviste
« Uusin viesti kirjoittanut Jarppa Marraskuu 17, 2017, 18:44:41 »
Onko kukaan vaihtanut etuoveen uutta tiivistettä? Vinkkejä prosedyyristä kaipaisin.
15
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut Jankos Marraskuu 17, 2017, 16:58:57 »
Bsm:n releet on valettu mömmöön. Tosi vaikea saada niitä mömmöjä pois niin ettei riko komponentteja vierestä.

Ja oikean boksin voi vaihtaa akun irrotusproseduuria noudatellen.
16
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II vesivuoto kannesta
« Uusin viesti kirjoittanut olli__o Marraskuu 17, 2017, 16:48:28 »
Monet ei vaihda long-Life litkuja ikinä, eikä tuollainen syöpyminen ole silti yleistä, epäilyttää vähän olisiko nesteessä jotain outoa, miltä näytti ja minkä väristä oli?
 
Vaihtoivatko kaikki jäähdytysnesteet uusiin? En ole omissa ikinä törmännyt syöpymisiin, vaikken aina ole kovin säntillisesti nesteitä vaihdellut. Periaatteessa korroosionestoinhibiittorit kuluu iän myötä, toki lämpö ja kilometritkin vaikuttaa. G33 vaihtoväli lienee luokaa 5 vuotta/120000 km.
17
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut yason Marraskuu 17, 2017, 16:47:11 »
Melkein kannattaisi ensin seurailla yleismittarilla bensapumpun jännitettä, ja jos se pysyy aina samassa niin sitten pumpun kimppuun. Mikäli BSM:n bensapumpun rele alkaa olla loppu, niin voi alkaa oireilla...

Hyvä vinkki, tarkistan samalla, kun vaihdan pumpun. Onko BSM:ssä vaihdettava rele vai pitääkö koko BSM vaihtaa, jos tuo alkaa oireilla? Ja jos täytyy, niin voiko sen vaihdon tehdä ns. tien päällä tyyliin liittimet irti ja uusi tilalle?

Laitan silti sen uuden pumpun, koska googlailin noita menneen jo 150tkm(!) jälkeen, vaikka ei ilmeisesti mikään tyyppivika olekaan. Tuosta tulee hinnaksi 0,02 senttiä per kilometri, vaikka vanha pumppu olisi vielä ehjäkin -- välttyypähän todennäköisemmin Megamanin kohtalolta :_)
18
Myytävät autot / Vs: M: Citroen C5 3.0 V6 Exclusive 12/03
« Uusin viesti kirjoittanut Matelija Marraskuu 17, 2017, 15:46:44 »
Päivitetäänpäs tilannetta ja hintaa:

Hydepumppu vaihdettu ja tuore leima tuli paperille. Ajoaikaa 11.12.2018 asti. Ei enää polttele hydrauliikkapumpun sulaketta.

Hintapyyntö 2000 €.

Auto on päivittäisessä ajossa.

https://www.nettiauto.com/citroen/c5/9255015
19
C5 I ja C5 II / Vs: Pitkä startti
« Uusin viesti kirjoittanut Megaman Marraskuu 17, 2017, 14:20:08 »

Pistinpä Alvadista uuden Hitachin pumpun tulemaan, 45€.

Silloin kun itellä oli tilanne päällä, 500 € oli hintalappu. :)
Sunnuntaina kun hajosi, hinattiin appiukon avustuksella Porvoossa paikallisen merkkiliikkeen pihaan ja seuraavana iltana sai hakea toimivana pois.
Olisihan sen voinut kotikuntaankin hinailla ja tilata jostain uusi pumppa, mutta välillä nopeasta toiminnastakin on valmis maksamaan.

Bensapumppua ja kahta puhaltimen etuvastusta lukuunottamatta autosta ei hajonnut mitään muuta 8 vuoden aikana. 8)
20
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II vesivuoto kannesta
« Uusin viesti kirjoittanut konkelo72 Marraskuu 17, 2017, 14:13:42 »
Olivat pajalla sitä mieltä, että sisältä päin olisi ohentunut. Ja tosiaan paperinohueksi. Jäi vanhojen tulppien riekaleet kanteen. uudet päälle. Sen verran koneistettua pintaa, että tuo ratkaisu onnistui.
Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10