Tuoreimmat viestit

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10
11
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II 06 2.0 bensa autom, ei saa bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut Jalamari 53 Syyskuu 25, 2017, 15:41:44 »
Tuo ajonestokikka ei auttanut. Huomenna tutkitaan tuleeko sulakkeelle virta jos ei ja kokeillaan tuota suoraa virransyöttöä.
12
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 Cactus facelift
« Uusin viesti kirjoittanut yason Syyskuu 25, 2017, 13:15:42 »
Mitä! Ei kuplamuovia kyljessä?

Sitä saa tietysti ruksittua lisähintaan, jos haluaa!
13
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Sisäänajo-ohjelma
« Uusin viesti kirjoittanut KariM Syyskuu 25, 2017, 11:59:15 »
En tiedä, onko tuo noin yksinkertainen kuitenkaan. Mulla on esimerkiksi AL4:ssa sekä Xantiassa että C5:ssa akun nollaamisen jälkeen yleensä mennyt useita päiviä, ennen kuin vaihdot löytyvät "tutuilta" paikoilta. Yleensä tarkoittaa ripeämpää polkemista, kunnes käytös on haluttua :-)

Omat kokemukset myös juuri samoista malleista, eikä näissä mun kappaleissa ollut havaittavissa mitään muutosta akku- tai lexaresetin jälkeen Ehkä nämä ovat olleet mekaniikaltaan ja oma ajotyylini niin lähellä oletusarvoja ettei adaptaatio pidemmälläkään aikavälillä oppinut mitään uutta.

Anteeksi offtopic.
14
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Talvirengas keskustelua
« Uusin viesti kirjoittanut Zego Syyskuu 25, 2017, 11:34:52 »
Nuo testit ovat niin keinotekoisia joten ei niitä kannata sen kummemmin ihmetellä.
15
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II 06 2.0 bensa autom, ei saa bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut Jankos Syyskuu 25, 2017, 11:06:10 »
Ajonesto jos menee päälle niin ajotietokoneeseen tulee siitä viestiä.

Ja kyllä se on se BSM yksikkö, puolapaketin ja bensapumpun rele on yhteinen. Eli katso mikä on bensapumpun sulake ja syötä siihen suoraan sähkö ja starttaa käymään.
16
C5 I ja C5 II / Vs: C5 II 06 2.0 bensa autom, ei saa bensaa
« Uusin viesti kirjoittanut Jalamari 53 Syyskuu 25, 2017, 10:35:24 »
Pitääpä kokeilla jos vaikka se olisi ajonesto joka temppuilee, selkeä ohje;

avaa konepeitto . laitaovet lukkoon ovesta avaimella ,,,,.ovet lukossa.,, ota akun miinuskenkä irti ,...oota 10 min ..laita akun kenkä paikoilleen ,,,oota n3min  avaa ovi avaimella  laita lukkoon avaimella nyt auki kaukosäätimellä istu penkille ja starttaa   tuossa yleisohje jos on ajonesto temppuillut  .tai kytkimenpainelaakerin kuori lähtenyt irti ja rikkonut vauhtipyörän puoleisen anturin  silloin ei lähde käyntiin
17
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Talvirengas keskustelua
« Uusin viesti kirjoittanut hyper Syyskuu 25, 2017, 10:31:47 »
Tulipa tuossa lueskeltua uusin TM:n talvikumitesti. Huomiota kiinnitti se että yllättävän monen renkaan valmistusmaaksi oli merkitty Venäjä. Jopa Misukat ja Pirellitkin tuli, sekä nastat että kitkat, sieltä. Mutta nokialaiset tuli kotimaasta.
Goodyearit tuli Puolasta, mikä ei varsinaisesti yllätä koska aikoinaan Volvoon ostamani sellaiset tuli jo sieltä. (Mutta äsken ostamani suvikumit oli kuitenkin germaanista alkuperää) Tosiaan, tähän liittyen Volvoon joskus 10+v sitten ostamani Goodyearin nastat näytti ihan samanlaisilta kuin tässä uudessa testissä olleet Sava Eskimo Studit, ja myös niiden ominaisuudet vastasi sitä mitä TM noista Savoista kertoo. Savahan on GY:n kakkosmerkki, joten noinkohan ne nyt tekee 10v vanhoilla resepteillä ja muoteilla renkaita siellä...

Ainiin, testin voitti Continental, kakkoseksi tuli Hankook ja Noksu jäi kolmanneksi, nastarenkaiden osalta.
Kitkoissa kolme parasta oli 1. Continental, 2. Sava ja 3. Goodyear/Nokian tasapisteillä. GY:n ja Savan osalta hieman yllättävä tulos.


18
Yleistä keskustelua autoista, varusteista ja liikenteestä ym. / Vs: Renkaan vaihto
« Uusin viesti kirjoittanut HiTec Syyskuu 25, 2017, 09:30:00 »
Liian pienellä kantavuudella kumi kuluu enemmän. Omakohtaista kokemusta ei ole mutta tuttu rengasmies näin kertoi.

Eikä ole ainoastaan legendaa, vaan ihan omakohtaisellakin kokemuksella pitää paikkansa :-\

Yhden ex. autoni renkaissa ajattelin säästää ja hommasin kumit jotka kelpasi kantavuudeltaan toiselle akselille vain nippa-nappa ja toiselle ei sitten riittänytkään => bräniköistä kumeista tuli 2 kauden kumit kun ne suorastaan sulivat alle ja tuossa 1.9d vaparissa kun ei tod. ole niin paljoa potkua että se niitä olisi voinut "tehoillaan" mitenkään rengasta syödä. Eikä siis kuluneet kulmat tms. vaan ihan tasaisesti pinta vaan noista kumeista hupeni silmissä :-\

No seuraava setti olikin sitten selvästi kalliimpi, mutta ed. oppineena kantavuudeltaankin vähintään riittävä ja noilla siten mentiinkin monta vuotta => aivan tasan varmasti jos laskee rengaskulut vuodelle, tämä kalliimpi setti tuli siis loppupelissä kuitenkin selvästi halvemmaksi 8)
19
C4,DS4 ja C4 Cactus / Vs: C4 Cactus facelift
« Uusin viesti kirjoittanut heikkinor Syyskuu 25, 2017, 08:35:07 »
Mitä! Ei kuplamuovia kyljessä?
20
C4,DS4 ja C4 Cactus / C4 Cactus facelift
« Uusin viesti kirjoittanut Jr- Syyskuu 25, 2017, 07:03:05 »
Kohta taitaa olla Cactuksen faceliftin aika, törmäsin oheiseen kuvaan Cactusforums.uk sivulla

Sivuja: 1 [2] 3 4 5 6 7 ... 10